Muusikoiden.net
03.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Royals
1 2 3 4 5 6
Bonham
27.08.2003 09:04:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En muista onko täällä keskusteltu aiemmin tästä loistavasta kotimaisesta pumpusta, jonka ura loppui mielestäni aivan liian varhain.. no aloitetaan kuitenkin..

Bändin levyt ovat mielestäni kestäneet kohtuullisen hyvin ajan hammasta. 1976 ilmestynyt Spring 76 on maittava esikoislevy (harva bändi on tehnyt tässä maassa yhtä hyvää esikoislevyä). Toki pelimannetkin olivat kovaa tasoa.

Out ja Live täydentävät hyvän triplan.

Mitenkäs muilla? Kuunteleeko tai tunteeko ylipäätänsä nuorempi polvi kyseistä bändiä?

Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Oudi
27.08.2003 09:23:58

Piristävä topic

Joo on tullut kuunneltua, diggailtua ja oman bändin kanssa jopa coveroitua, mm. KINGS OF POWER ja OUT.

itse sain tehtäväkseni plokata biisien sanat levyltä, niitä kun ei sitten löytynyt kustantajilta eikä julkaisijoilta eikä mistään. Maijasen ääntäminen on kyllä aika puuroa ja sanojen plokkaaminen tosi vaikeeta, mut biisit toimii silti hyvin.

Omat favouritet on

HIGH
OUT
KINGS OF POWER
BADGE (hyvä cover versio)
JUST MY SITUATION (jos oikein muistan)

2541
27.08.2003 09:37:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, tuttu bändi on. Superyhtyeeksi taidettiin heti ristiä, mikä sitten toi myös paineita. Ja ei ne levyt mielestäni niin ihmeellisiä ole, tai ainakin tuolta porukalta olisi voinut odottaa kovempaa jälkeä.

Spring '76 -levyllä taisi suurin osa biiseistä olla covereita? Dancing In The Street, Badge, The Real Me ja mitä vielä? Onneksi kuitenkin paras biisi on oma, eli High. Tämä kappale on mielestäni yhtyeen paras aikaansaannos.

Out:lla oltiin jo kokeellisempia ja More Is What You'll Give/Get onkin jo aika Rundgrenia. Tuon biisin lisäksi tuli eniten kuunneltua cd:n bonuksena ollutta viimeistä singleä Rolling Bones, mikä on ihan mainio pop -biisi. Mitä nyt urkuriffi "hieman" muistuttaa Deep Purplen Might Just Take Your Life:a...;)

Live toimii osittain. Walking The Dog on ihan mielettömän hyvä, eikä vähiten Kätkän ansiosta. High:sta myös hieno versio ja Nugentin No Holds Barred olisi hyvä ilman Rintasen pitkää urkunojailua.

Eikös jollain kokoelmalla ole vielä livenä vedetty Rocky Mountain Way?

Hubert
27.08.2003 11:43:11

Itselleni oli tajunnan räjäyttävä kokemus kuulla ensimmäistä kertaa radiosta joskus kultaisella 80-luvulla Royalsin livenä vetämä hidas Rock Me. Tämä ralli todistaa että Järvinen oli todella maailman luokan muusikko, sitä fraseerauksen loistoa ja sävyjen rikkautta. Tietenkin hyvät kanssamuusikot antoivat mukavasti Alpulle tilaa, mikä nykyään monissa bändeissä tahtoo unohtua, painetaan vaan niin p***sti. Sittemmin tuli ostettua sellainen Albert tupla jolta kyseinen virsi löytyy. Jos ette ole kuulleet niin kannattaa vaikka nähdä vähän vaivaakin.

Does humor belong in music?
Lonesome
27.08.2003 12:55:44

Mitenkäs muilla? Kuunteleeko tai tunteeko ylipäätänsä nuorempi polvi kyseistä bändiä?

Pakkohan tässä on kommentti laittaa, vaikka mieluusti lukisin nuorison intomielistä ja vähintään viiden sivun vireätä keskustelua aiheesta...

Royals oli mulle Se bändi. Siis Hurriganes oli tietysti kova juttu Järvisen aikaan, mutta kyllä toi Spring '76 teki todella pahaa jälkeä päänupissa. Siis, että tällaista joku osaa tehdä Suomessa! Ei oikein Hurriganesin Hot Wheelsit enää kolahtaneet. 12-vuotiaan hiukka rajoittuneella musiikillisella kokemuksella bändin erinomaisuus vielä tietysti korostui. Silti edelleen väitän, että ko. bändi oli vain väärään aikaan väärässä paikassa. Itse substanssi oli sitä luokkaa, että monelta mega-staralta ei vastaavaa löydy (IMO).

Eihän ne levyt mitään täydellisiä ole. Vahvojen (omien) biisien puute vaivaa ja Alpullakin on joskus vähän liikaa pedaaleita sotkemassa perussoundia. Livenä en bändiä kuullut, mutta bändi taisi osaltaan kaatua juuri keikkamarkkinoiden onnettomaan tilaan. Bändi kun ei soittanut "kunnon rokkia". Todistajalausuntojen mukaan Vääpeli-Maijanen saattoikin lyödä basson lattiaan ja todeta:"Mäe en soita teille mitään..." Sitten vielä tuli tämä silloinen lama ja punkin nousu ja uho. Maijanenhan ei todellakaan sittemmin ollut punkkareiden suosikki. Eikä kyllä tainnut näitten silloisten nuorten bändien tuottamisesta hirveästi ymmärtääkkään.

Onneksi on se Live. "Rock Me" on todellakin näyttö Järvisen taidoista (rock)-blueskitaran taitajana. Stratocaster totteli kyllä Järvistä parhaiten. Ainakin tuo "Emma"-strato...

Lopuksi kysymys vuosien epätietoisuuden jälkeen: Kukas sen The Real Me-biisin on alunperin esittänyt? Siis mistä Royals sen keksi? Tekijäksi on merkitty vain Butler.

"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
jomppa82
27.08.2003 13:01:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tuosta pumpusta kuullut ties kuinka monta kertaa, mutta voisiko joku antaa vähän esimerkkejä, minkäsuuntaisesta musiikista on kysymys. Jotain vertailukohtaa?

Live fast, die die!
Mika K
27.08.2003 13:47:07

Olen kuullut Royalsilta ne muutamat biisit, mitkä löytyy Albert Järvisen kokoelmalta Patchy Moss - 30 big ones. Erityisesti mieleen on jäänyt tuo Walking The Dog Live-veto, joka kyllä svengaa loistavasti. Kuulee, että on Suomen senhetkinen muusikkoparhaimmisto asialla. Pitäis hommata nuo kaikki kolme levyä, kun vain löytäis jostain.

Tähän tulee allekirjoitus
JC
27.08.2003 13:56:26

Lopuksi kysymys vuosien epätietoisuuden jälkeen: Kukas sen The Real Me-biisin on alunperin esittänyt? Siis mistä Royals sen keksi? Tekijäksi on merkitty vain Butler.

AMG:n mukaan kyseessä olisi Eric Burdon Bandin biisi. Tekijä on ilmeisesti yhtyeen kitaristi Aalon Butler.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll? … uid=CASS805111617&sql=A26dsa9tgb23d

HulluSimo
27.08.2003 14:08:00

Kyllä tykkään ja paljon! Noi kolme levyä löytyy ja kyllä toimii.

...or still alive! Katsokaa wanted!
Lonesome
27.08.2003 14:13:33

AMG:n mukaan kyseessä olisi Eric Burdon Bandin biisi. Tekijä on ilmeisesti yhtyeen kitaristi Aalon Butler.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll? … uid=CASS805111617&sql=A26dsa9tgb23d

Kiitos. Itse en tuolta sitä löytänyt! Nythän tuo tiedetään. Näyttää samalla levyllä olevan tuo It's My Life, jonka Kojo teki Love Records-singlelle. Samaa jengiähän Kojo ja Albert tuolloin olivat...

"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
Härski
27.08.2003 17:27:01

Niin, Royalshan olisi varmasti pärjännyt helevetin hyvin, jos Hurriganesia ei olisi ollut. Bändi soitti liian progressiivista musaa, vaikka ei se sitä ehkä olekaan. Mun mielestä High, Just my situation ja Rock me(live) on parhaat biisit, järjestyksettä. Super- yhtye todellakin, mutta pokka ei pitänyt, valitettavasti.

diibadaaba
27.08.2003 17:49:38

Ei huono. Kings Of Power, Rolling Bones ja Badge on hyviä ja kyllä Springiltä löytynee lisää hyviä kunhan ehdin tutustumaan siihen kunnolla. Löysin bändin kun äiti hehkutti, että mä varmaan tykkäisin siitä.

There will come a time when you can even take your clothes off when you dance.
Bonham
27.08.2003 18:30:52

Mä olen jotenkin aina mieltänyt yhtyeen tavallaan Kingston Wallin "henkiseksi" kantaisäksi... vaikeaa selittää, mutta molemmat trioja, progehtavaa kamaa ja äärimmäisen taitavia soittajia...

Mage
28.08.2003 08:03:42

Tämä nyt ei kuulu aivan suorastaan tänne mutta kun satuin tuommoiselle mielenkiintoiselle sivustolle törmämään niin pistetään nyt linkki tähänkin

http://www.kolumbus.fi/pikkulauri/kuki.htm

Eli hieman Albertin kitaransoiton analysointia vuosilta 73-74

Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink. - RL Burnside
Härski
28.08.2003 09:57:08

Tämä nyt ei kuulu aivan suorastaan tänne mutta kun satuin tuommoiselle mielenkiintoiselle sivustolle törmämään niin pistetään nyt linkki tähänkin

http://www.kolumbus.fi/pikkulauri/kuki.htm

Tuon olen muuten joskus lukenut. Mielenkiintoinen teksti. Suosittelen sen lukemista.

Le Haba
28.08.2003 10:30:44

Mä näin Royalsin kerran livenä, tais olla niiden eka rundi. Olin vähän aiemmin nähnyt myös Hurriganesin, joka luonnollisesti oli aivan sairaan hyvä. Mutta silti on sanottava että Royals kolahti jopa vielä enemmän.

Kun Albert lähti Hurriganeseista ja huhuja Royalsista alkoi kantautua niin luonnollisesti oltiin mielettömän uteliaita mitä tuleman pitää. Jatkaako A rokkilinjalla vaiko mitä. Sitten monet olivat todella pettyneitä kun Royals ei ollut Ganeseihin päinkään. Muistan sen pöyristyneisyyden kun Spring 76 ilmestyi. Alppu on pettänyt meidät.. yms

Henkilökohtaisesti olin Royalsin keikan jälkeen ihan puulla päähän lyöty ja funtsin vain "Hyvä Albert!!!"

Lonesome
28.08.2003 10:38:21

Tottakai kuuluu tänne! Albertin soitossa analysoitavaa riittää. Mies taisi tehdä myös usein parhaat jutut tietämättään. Ts. Royals oli tietoisesti kuninkaallista meininkiä, mutta Hurriganesissa heitettiin rock 'n' rollia sattumanvaraisesti. Järvinen kyllä väitti joskus, että näitä "vanhoja rokkeja" sovitettiin todella ajan kanssa, vaikka omia biisejä saattoi tulla "muovikassillinen" yksissä treeneissä. Kuka näistä tietää. Remu ehkä, muttei kerro...

Mutta tämä Blue Suede Shoes. Se soolo on something else. Joku musiikin teoriaa tunteva voisi tietysti kertoa mitä siinä tapahtuu, mutta minusta se on yksinkertaisesti The Rokkisoolo. Eikä True Fine Mama siitä paljon jää.

Sori, kun innostuin, mutta voihan sitä näistäkin vaahdota, siinä kuin esim. Metallicasta...

Karlsson
28.08.2003 12:38:11

Itselleni joskus aikoinaan kolahti vanhempien levyhyllystä löytynyt Out kovasti. Pave on edelleen mielestäni tyylitajuinen basisti.

Jatsia heti aamusta.
Bonham
28.08.2003 12:47:40

Muistaakseni luin joskus jutun, jossa Pave tunnusti rehellisesti jättäneensä "rokki touhut" elättääkseen perheensä. Näin asia varmasti olikin maassa vielä noihin aikoihin... Nyt pystyy oikea rokkarikin elättämään perheensä.

jigsore
10.08.2011 23:41:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostinpa tuossa youtube-maistiaisen perusteella Out-levyn, eikä tarvinnut pettyä. Yllättävänkin progressiivista kamaa kun soittajista tulee mieleen lähinnä Hurriganes ja Yamma Yamma.

Bonham: Mä olen jotenkin aina mieltänyt yhtyeen tavallaan Kingston Wallin "henkiseksi" kantaisäksi... vaikeaa selittää, mutta molemmat trioja, progehtavaa kamaa ja äärimmäisen taitavia soittajia...

Juuri tätä tuumailin ketjua etsiessäni.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti