Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Leevi & the Leavings
1 2 3 4 58 9 10 11 1215 16 17 18 19
Prophet
10.01.2017 21:47:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Varhaisimmilla levyillä Sundqvist itse soitti suurimmalta osin kosketinsoitinosuudet. Levyille on varmaankin käytetty aina niitä koskettimia mitä studiosta on sattunut löytymään ja siinä tapauksessa studion äänittäjä on toiminut apukätenä.
 
Jossain ohjelmassa hyvin kauan sitten Ikaroksen Reijo Karvonen näytti, kuinka biisi Rin Tin Tin kasattiin raita kerrallaan syntetisoijalla Roland D-20.
 
Zed
09.07.2017 15:11:45 (muokattu 09.07.2017 15:13:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomenna olisi tällainen ohjelma luvassa: https://areena.yle.fi/1-4151579 . Tuosta saa käsityksen että ohjelma kestäisi n. tunnin, mutta Yle Suomessa puhuttiin aamulla kolmesta tunnista.
 
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
juici
09.07.2017 15:41:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zed: Huomenna olisi tällainen ohjelma luvassa: https://areena.yle.fi/1-4151579 . Tuosta saa käsityksen että ohjelma kestäisi n. tunnin, mutta Yle Suomessa puhuttiin aamulla kolmesta tunnista.
 
On kolme tuntia. Tasatunnein tulevat uutislähetykset pätkivät ohjelman kolmeen eri osaan.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
SossunRahoil
28.08.2017 23:22:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aina vaan kiehtoo Rin tin tinin kertsi. Tulkinnanvaraisuutta. Joko hännän heiluttaminen on vertauskuva tai sitten kertoja vaihtuu puolivälissä, vaikka säkeistö pysyy koko ajan yksikön 1. persoonassa.
 
Varmasti olen väärässä mutta kumminkin.
Sergei Fallinen
29.08.2017 03:07:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SossunRahoil: Aina vaan kiehtoo Rin tin tinin kertsi. Tulkinnanvaraisuutta. Joko hännän heiluttaminen on vertauskuva tai sitten kertoja vaihtuu puolivälissä, vaikka säkeistö pysyy koko ajan yksikön 1. persoonassa.
 
Tietysti se on vertauskuva ja sehän sanotaankin siinä: "typerä piski joka murisi mulle... hölmöksi tunsin minä itsenikin..."
 
jannu
29.08.2017 03:53:52 (muokattu 29.08.2017 03:54:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SossunRahoil: Aina vaan kiehtoo Rin tin tinin kertsi. Tulkinnanvaraisuutta. Joko hännän heiluttaminen on vertauskuva tai sitten kertoja vaihtuu puolivälissä, vaikka säkeistö pysyy koko ajan yksikön 1. persoonassa.
 
Eipä siinä hirveästi ole tulkinnanvaraa; ensin kertoja muistelee typerää murisevaa piskiä, sitten rinnastaa itsensä viettejään seuraavaan nisäkkääseen, koska keskittyi seurustellessaan panemiseen keskustelun sijasta.
 
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
Zed
12.09.2017 16:21:34 (muokattu 12.09.2017 16:22:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kuka on lukenut liki kuukausi sitten julkistetun Gösta Sundqvist - Leevi and the Leavingsin dynamo, Helsinki: Into, 2017 (ISBN 978-952-264-796-2):n? Rakenteeltaan hiukan hajanaisehko, mutta jokseenkin paikkansa täyttävä tietopaketti. Itselleni aihe on niin tuttu kuin se vain vuosien saatossa julkistetun materiaalin pohjalta voi olla, joten mitään mullistavaa ja uutta elämäkerta ei tarjonnut. Jotakin pientä nippelitietoa radio-ohjelmiin, Tenkas-levytyksiin ja jalkapalloon liittyen sentään irtosi.
 
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
locoloco
12.09.2017 17:48:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eikös Gösta itse ollut taitava Huilisti?. kertokaa samalla että missä biisissä on huilua leevingsin tuotannossa?.
 
Hannubal
12.09.2017 20:12:37 (muokattu 12.09.2017 20:14:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

locoloco: eikös Gösta itse ollut taitava Huilisti?. kertokaa samalla että missä biisissä on huilua leevingsin tuotannossa?.
 
Kyllä Gösta osasi huilua soittaa, ja suurena idolina hänellä oli ainakin Jethro Tull yhtyeen johtohahmo Ian Anderson.
 
Ehkä suurin kunnianosoitus Jethro Tullille on Leevien biisi Viisas talonmies, jossa huilu on isossa roolissa. https://www.youtube.com/watch?v=za_Pbg-wH4c
 
Muuten tulee äkkiseltään mieleen esim. Surumetsien talvimorsian ja instrumentaalibiisi Muurahaisen munat.
 
https://www.youtube.com/watch?v=UhQLee9qwFo
 
https://www.youtube.com/watch?v=g0UDN8HyldA
 
Hän valikoi vaatteemme ja sanat suuhumme. Hän työntää kätensä meidän taskuumme ja syö meidän laskuumme.
Henri Henri Olavi
12.09.2017 22:00:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

locoloco: eikös Gösta itse ollut taitava Huilisti?. kertokaa samalla että missä biisissä on huilua leevingsin tuotannossa?.
 
Huilua on muutamassa biisissä, mutta käsittääkseni Gösta ei soita itse huilua yhdelläkään kappaleella.
 
K.F.S. is the Only Law
Henri Henri Olavi
12.09.2017 22:02:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zed: No kuka on lukenut liki kuukausi sitten julkistetun Gösta Sundqvist - Leevi and the Leavingsin dynamo, Helsinki: Into, 2017 (ISBN 978-952-264-796-2):n?
 
Sain viime viikolla luettua. Mielestäni todella huono tekele. Kuiva kuin mikä ja virkamiesmäinen. Aivan kuin kirjoittajalla ei olisi mitään paloa ja tunnetta aihetta kohtaan. Olin pettynyt. Kyllä Leevistä ja Göstasta pitäisi hienompi opus saada aikaiseksi.
 
K.F.S. is the Only Law
ukko idänmies
12.09.2017 22:16:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Sain viime viikolla luettua. Mielestäni todella huono tekele. Kuiva kuin mikä ja virkamiesmäinen. Aivan kuin kirjoittajalla ei olisi mitään paloa ja tunnetta aihetta kohtaan. Olin pettynyt. Kyllä Leevistä ja Göstasta pitäisi hienompi opus saada aikaiseksi.
 
Cyrano ja hullu koira oli minun mielestäni hyvä. https://kirja.elisa.fi/ekirja/cyrano-ja-hullu-koira
 
Huone 105, saavu sinne siis.
Zed
13.09.2017 07:05:24 (muokattu 13.09.2017 07:09:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ukko idänmies: Cyrano ja hullu koira oli minun mielestäni hyvä. https://kirja.elisa.fi/ekirja/cyrano-ja-hullu-koira
 
Tämä on ihan asiallinen, mutta ei tokikaan sovellu kokonaisvaltaiseksi Gösta- tai Leavings-historiikiksi jutun ytimen keskittyessä vahvasti 70-lukuun. Kyseessä on oikeastaan enemmänkin kirjoittajan oma nuoruusmuistelma, jossa nuoresta Gösta Sundqvistista luodaan henkilökuva siinä sivussa. Ihan hyvän käsityksen hänen tuolloisesta persoonastaan kyllä kirjan perusteella saa.
 
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
Henri Henri Olavi
13.09.2017 11:19:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ukko idänmies: Cyrano ja hullu koira oli minun mielestäni hyvä. https://kirja.elisa.fi/ekirja/cyrano-ja-hullu-koira
 
AI niin tämä! Täytyypä käydä lainaamassa. Kiitos muistutuksesta!
 
K.F.S. is the Only Law
AP
14.09.2017 13:02:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zed: No kuka on lukenut liki kuukausi sitten julkistetun Gösta Sundqvist - Leevi and the Leavingsin dynamo, Helsinki: Into, 2017 (ISBN 978-952-264-796-2):n? Rakenteeltaan hiukan hajanaisehko, mutta jokseenkin paikkansa täyttävä tietopaketti. Itselleni aihe on niin tuttu kuin se vain vuosien saatossa julkistetun materiaalin pohjalta voi olla, joten mitään mullistavaa ja uutta elämäkerta ei tarjonnut. Jotakin pientä nippelitietoa radio-ohjelmiin, Tenkas-levytyksiin ja jalkapalloon liittyen sentään irtosi.
 
Hyvä tiivistelmä. Jännää, joskin ehkä ei yllättävää - mutta pieni pettymys, että lähipiiri pysyy edelleen vaiti, siis vaimo ja lapset ja jopa sisarukset, ja viimemainitut jopa ovat olleet jonkin verran julkisuudessa muuten.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Alfons Åberg
14.09.2017 13:25:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AP: Hyvä tiivistelmä. Jännää, joskin ehkä ei yllättävää - mutta pieni pettymys, että lähipiiri pysyy edelleen vaiti, siis vaimo ja lapset ja jopa sisarukset, ja viimemainitut jopa ovat olleet jonkin verran julkisuudessa muuten.
 
Mulla on juuri nyt opus luettavana. Samaa olen ihmetellyt, esim. levyillä laulanut ja radiohupailuissa pyörinyt pikkusisko Harriet "Haije" Sundqvist ei liene ollut mukana kirjaan haastatelluissa.
 
"Jos johtaisin levy-yhtiötä, niin nakkaisin kaikki kolme hiuksista vittuun ja ottaisin oikeita talentteja tilalle. Sellaisia jotka osaavat oikeasti säveltää." -danny-
Zed
14.09.2017 13:43:46 (muokattu 14.09.2017 13:45:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Presidentti: Mulla on juuri nyt opus luettavana. Samaa olen ihmetellyt, esim. levyillä laulanut ja radiohupailuissa pyörinyt pikkusisko Harriet "Haije" Sundqvist ei liene ollut mukana kirjaan haastatelluissa.
 
Eipä ole hänkään mukana, mikä toki on pettymys. Enpä silti odottanutkaan lähipiirin osallistuvan kirjaprojektiin millään tavalla. Ehkäpä heillä on keskinäisenä periaatteena pitää tiukasti kiinni siitä mitä Gösta itse toivoi; hänkään ei olisi koskaan avautunut millään tavalla, vaikka eläessään olisi elämäkerta kirjoitettukin. Toisaalta hän kertoi luultavasti paljonkin asioita itsestään etenkin radio-ohjelmissaan, tosin väritettyinä ja muunneltuina, mutta edes jonkin verran taustoista perillä oleva voi bongailla niistä monenlaisia kiinnostavia yhteyksiä.
 
Onneksi kirjassa on oikaistu se yleinen luulo, että Haije esittäisi Koe-eläinpuistossa Tarja Loposta, vaikka vanhempi sisarhan se oli.
 
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
Prophet
21.09.2017 16:25:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Sain viime viikolla luettua. Mielestäni todella huono tekele. Kuiva kuin mikä ja virkamiesmäinen. Aivan kuin kirjoittajalla ei olisi mitään paloa ja tunnetta aihetta kohtaan. Olin pettynyt. Kyllä Leevistä ja Göstasta pitäisi hienompi opus saada aikaiseksi.
 
Parhaillaan luvun alla tuo kirja. Vaikuttaa siltä, että kirjailija ei juurikaan arvosta moniakaan niistä melodisista biiseistä, joista itse suuresti pidän. Studiosta olisi saanut olla kunnolla kuvia. Ja muutakin kritisoitavaa on.
 
Henri Henri Olavi
21.09.2017 16:48:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Parhaillaan luvun alla tuo kirja. Vaikuttaa siltä, että kirjailija ei juurikaan arvosta moniakaan niistä melodisista biiseistä, joista itse suuresti pidän. Studiosta olisi saanut olla kunnolla kuvia. Ja muutakin kritisoitavaa on.
 
Itselläni jäi fiilis, ettei kirjoittaja edes pidä koko bändistä, eikä ole syvemmin tutustunut koko tuotantoon. Niinhän asia ei ole, mutta sen kuvan siitä saan. Omatkaan lempibiisini eivät saaneet minkäänlaista käsittelyä, vaan ainoastaan ilmeisimmät hittibiisit. Ehkä kirja on tarkoitettu bändistä tietämättömille ihmisille, jota voi kivasti lukea samalla kun soittaa kolmea hittiä Spotifystä.
 
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Zed
21.09.2017 16:56:57 (muokattu 21.09.2017 17:30:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: Ei tämä oikeastaan ollutkaan tähdellinen lisäys edellisiin.
 
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 1215 16 17 18 19

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «