Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: The Byrds
1 2 3
Dull Finn
17.09.2012 16:32:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Number 9: Joop. Mitä levyjä suosittelette, jos haluaa bändiin tutustua?
 
sinullapa kunnon kuunteluhetkiä jos nyt aloit tutustumaan sekä Rollareihin että Byrdsiin!
Pistetään kolme kovaa: Notorious Byrd Brothers, Younger Than Yesterday ja Mr Tambourine Man. Untitled... on sitten McQuinn-vetoisen "myöhemmän" Byrdsin parhaimmistoa.
 
Number 9
17.09.2012 16:38:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos.
 
Tajusin, että ihmiset kattoo kieroon, jos kuuntelee pelkkää Piitlessiä...
 
Please, dont wake me, no, dont shake me, leave me where i am, im only sleeping -John Lennon Are you sleeping? Brother John? -Brian Wilson
Demo Harrison
17.09.2012 16:43:04 (muokattu 17.09.2012 16:44:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Number 9: Joop. Mitä levyjä suosittelette, jos haluaa bändiin tutustua?
 
Mulla on 4 CD:n boxi, joka julkaistiin joskus 90-luvun alussa. Hyvä läpileikkaus folk-rock space-rockiin ja kantrirokkiin, informatiivisine bookletteineen. Löytynee hyvin varusteltusta kirjastosta.
 
Younger Than Yesterday-levystähän olenkin intoillut täällä jo aiemmin. Voisiko sanoa että vähän sellainen vuoden -67 "unohdettu klassikko"? "Fifth Dimension" on myös tosiaan hyvä, just vähän niinkuin siinä folkrokin ja psykedelian liitoskohdassa. "Notorious Byrd Brothers" ei jostain syystä kolahtanut mulle kokonaisuutena, ainakaan silloin aikanaan, mutta ehkä annan sille vielä tilaisuuden. "Sweetheart of Rodeo"-levyllä tuli mukaan sitten Gram Parsons kantrivaikutteineen ja siinä on hienot hetkensä. Tosin useammin viihtyi levylautasella "Easy Rider", joka nimestään huolimatta ei ole varsinaisesti ko. leffan soundtrack. Nimibiisi kyllä soi lopputekstien aikana, mutta muistaakseni aika erilaisena versiona.
 
Gene Clark teki muuten muutamia hemmetin hienoja biisejä Byrds-aikanaan, niinkuin vaikka Set You Free This Time. Tuostapa saan siis aasinsillan suositella lämpimästi Dillard & Clark-duon levyjä - jos siis tykkää kantrista.
 
MUOKS. Non niin, mä nysväsin täällä niin kauan että Dull Finn oli nopeampi.
 
"Näitä laulan joita tiiän..."
Number 9
17.09.2012 16:50:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joop. Kiitos sullekki sitte vaan..
 
Please, dont wake me, no, dont shake me, leave me where i am, im only sleeping -John Lennon Are you sleeping? Brother John? -Brian Wilson
Demo Harrison
17.09.2012 17:02:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Number 9: Kiitos.
 
Tajusin, että ihmiset kattoo kieroon, jos kuuntelee pelkkää Piitlessiä...

 
Enkä ainakaan mä mitään kato kieroon. Ite nuorempana katoin kieroon ihmisiä jotka eivät tykänneet Piitlesistä, mutta ehkä nyttemmin oon päässyt jotenkuten asian yli.
 
"Näitä laulan joita tiiän..."
Number 9
17.09.2012 17:09:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Demo Harrison: Enkä ainakaan mä mitään kato kieroon. Ite nuorempana katoin kieroon ihmisiä jotka eivät tykänneet Piitlesistä, mutta ehkä nyttemmin oon päässyt jotenkuten asian yli.
 
Ikätoverit on sanonu että mää oon 50 vuotta jäljessä... Jos näin on mä oon iha mielelläni.
 
Please, dont wake me, no, dont shake me, leave me where i am, im only sleeping -John Lennon Are you sleeping? Brother John? -Brian Wilson
Demo Harrison
17.09.2012 17:32:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Number 9: Ikätoverit on sanonu että mää oon 50 vuotta jäljessä... Jos näin on mä oon iha mielelläni.
 
"I Just Wasn't Made For These Times"
 
Oikein, pysy lujana. Mulla itelläni meni 80-luvun alku aikalailla 50-lukua eläessä. Kasarin loppu ja ysärin alku oli sitten kultaista kuuskytä-lukua.
 
(Ja tällä omaelämänkerrallisella kommentillani saan nostettua samalla Byrds-topicin Koppakuoriaisten ja Rantapoikien kaveriksi.
 
"Näitä laulan joita tiiän..."
Dull Finn
17.09.2012 17:55:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Demo Harrison: "I Just Wasn't Made For These Times"
 
Oikein, pysy lujana. Mulla itelläni meni 80-luvun alku aikalailla 50-lukua eläessä. Kasarin loppu ja ysärin alku oli sitten kultaista kuuskytä-lukua.
 
(Ja tällä omaelämänkerrallisella kommentillani saan nostettua samalla Byrds-topicin Koppakuoriaisten ja Rantapoikien kaveriksi.

 
No muisteluja lisää, -79 pyysin jouluksi Sgt. Pepper'sin kun muut hommas Crazy cavania tai uutta aaltoo... no, jälkimmäiostä kyllä suerasin, mutta rahat meni liverpoolilaisille
 
Demo Harrison
17.09.2012 22:27:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dull Finn: No muisteluja lisää, -79 pyysin jouluksi Sgt. Pepper'sin kun muut hommas Crazy cavania tai uutta aaltoo... no, jälkimmäiostä kyllä suerasin, mutta rahat meni liverpoolilaisille
 
No joo, ehkä vähän kärjistin omissa muistelmissani. Mä hoksasin Beatlesit tosin vasta kesäkuussa -80, kun Rockradio perustettiin ja lauantaiaamupäivisin tuli ne Beatles-kuunnelmat. Olikohan mulla kirjastosta lainassa Hunter Daviesin Beatles-kirja, jossa näin Hampurin aikaisia teddy boy-kuvia ja se kuvamatsku teki varmaan jonkinlaisen vaikutuksen, että vau, nää ammentaa aika samoista musiikillisista lähtökohdista kuin mä just nyt.
 
Sori vaan offtopic. Pitäiskö pitkästä aikaan tsekata Roger McGuinnin soolo Back From Rio. Tom Pettyn kanssa laulettu King of The Hill oli ihan kuningasbiisi, mutta oli siinä muistaakseni muitakin hyviä hetkiä. Olin silloin vielä vinyyliajassa ja vähän kai mustis CD-version omistajalle, joilla kuulemma näkivät kappalekohtaiset muusikkodetaljit plus lyricsit.
 
"Näitä laulan joita tiiän..."
Demo Harrison
18.09.2012 12:39:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoksasin tämän Roger McQuinnin nettisivun, ellei ollut mainittu tässä jo aiemmin?
 
http://www.ibiblio.org/jimmy/mcguinn/
 
Mielenkiintoista tarinaa Byrdsistäkin. Kunhan työasiani herkeävät häiritsemästä, niin perehdyn tarkemmin tuohon sivustoon.
 
"Näitä laulan joita tiiän..."
Dull Finn
20.09.2012 11:31:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

seuraavassa Uncutissa Byrds kannessa:
 
http://www.uncut.co.uk/magazine/november-2012
 
Demo Harrison
20.09.2012 13:22:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dull Finn: seuraavassa Uncutissa Byrds kannessa:
 
http://www.uncut.co.uk/magazine/november-2012

 
Vautsi, Flamin Grooviesia ja The Coralia bonus-CD:llä! Joskus vuosia sitten oli kirjastosta lainassa Beachwood Sparksin levy ja siitäkin jäi myönteinen muistikuva, muistaakseni jopa sellaista Burritos Brothers/Michael Nesmith-tyyppistä kantrirock-maustetta seassa. En ole vähään aikaan ostellut Uncuttia, mutta tämä taitaa mennä hankintaan.
 
"Näitä laulan joita tiiän..."
Number 9
21.09.2012 16:30:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjastossa kävin, vapaana oli vain Mr Tambourine Man, ja lainasin sen.
 
Oli loistava levy. Toivottavasti muita levyjä vapautuu nopeasti.
 
Mr Tambourine Man-versio pesee selvästi Dylanin sinänsä loistavan alkuperäisesityksen.
 
12-kielinen soi kyllä järkyttävän kauniisti.
 
Please, dont wake me, no, dont shake me, leave me where i am, im only sleeping -John Lennon Are you sleeping? Brother John? -Brian Wilson
Dull Finn
21.09.2012 17:15:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Number 9: Kirjastossa kävin, vapaana oli vain Mr Tambourine Man, ja lainasin sen.
 
Oli loistava levy. Toivottavasti muita levyjä vapautuu nopeasti.
 
Mr Tambourine Man-versio pesee selvästi Dylanin sinänsä loistavan alkuperäisesityksen.
 
12-kielinen soi kyllä järkyttävän kauniisti.

 
Dylanin versiossa pitäisi kuunnella sanoja, mutta säkeistöjä on sen verran Byrdsiä enemmän että yleensä jossain vaiheessa herpaantuu. Tuo sanoitus vihastutti ja vieraannutti Dylanin kannattajia jo ennen (osittain Byrdsistä juontanutta) sähköistymistä. Jotkut pitivät sitä protestiliikkeen pettämisenä kun mies alkoi yhtäkkiä maalailla visioilla.
Witmark demoa kuunnellessa on helppo uskoa ettei kukaan Byrdseistä oikein lämmennyt biisille, mutta kerrankin onneksi bisnesporras oli oikeassa, ja saatiinhan siitä klassikkoversio aikaiseksi lähinnä McQuinnin ja mm. Leon Russelin sisältäneen studiomuusikkopoppoon kera.
 
Number 9
21.09.2012 23:23:50 (muokattu 21.09.2012 23:24:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr Tambourine Man on loistava levy.
 
Pidän tavasta jolla laulavat stemmoja, tunnistettava.
 
Parhaaaksi hyvien joukosta on nimibiisin lisäksi noussut It's No Use, loistava biisi tämä.
 
Please, dont wake me, no, dont shake me, leave me where i am, im only sleeping -John Lennon Are you sleeping? Brother John? -Brian Wilson
Number 9
22.09.2012 14:36:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin sitten Mr Tambourine Manin, kun oli niin loistava levy. Kiitokset kaikille suosittelijoille!
 
Please, dont wake me, no, dont shake me, leave me where i am, im only sleeping -John Lennon Are you sleeping? Brother John? -Brian Wilson
Number 9
15.10.2012 23:04:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainasin kirjastosta Turn!Turn!Turn! levyn. Loistava levy tämäkin. Ei tosin yhtä hyvä kuin Mr Tambourine Man.
 
Please, dont wake me, no, dont shake me, leave me where i am, im only sleeping -John Lennon Are you sleeping? Brother John? -Brian Wilson
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «