Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bluesounds - Black
1 2 3 4
sormunen
17.04.2006 16:38:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä siksi olen erityis-kriittinen, kun tuota pidetään yleisesti sellasena klassikkona.
 
Etsä kriittinen oo.
 
sirdickyj
17.04.2006 16:40:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsä kriittinen oo.
 
Vaan?
 
"Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma." -Kaake-
texjazz
17.04.2006 21:55:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levy on maaginen. Tuli nähtyä bändi pari kertaa ja lavalla vasta homma olikin maagista, hypnoottista ja vaikka mitä. C.c. lessiä Dave nakutti ja nakutti.
 
Mikähän Vaahteran kohtalona oli, vai onkohan kysymykseni liian tunkeileva?
 
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
BigPapa
17.04.2006 22:00:34 (muokattu 17.04.2006 22:17:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaahterahan tuon ryhmän mastermind olikin. Myös livenä eritoten alkuvaiheissa Vaahtera oli se selkäranka ja sen ympärillä sitten oli Daven ja Leppäsen hyvä pyöriä.
 
Mun mielestäni sitä mukaa kun asetelma muuttui, bändi muutti luonnettaan ja siinä vaiheessa kun tämä onneton Niemelä tuli messiin, oli enää kyse samanlaisesta bluesvingutuksesta, mitä Dave sen jälkeen on englanninkielisillä jutuillaan harrastanut kyllästymiseen asti ja tuhlannut samalla hillittömiä lahjojaan.
 
Että on se niinkin, että Davenkin levytetyllä bändiuralla Bluesounds on ylittämätön niin Vaahteran juttu kuin olikin. No, ehkä Rock´n Roll Band vetää vertoja. Pen Lee & Co:han ei hyvää levyä kerinnyt tehdä, vaikka livenä toimikin.
 
Kandee muuten kuunnella Leppäsen lauluja sen verran kun niitä nyt on saatu narulle. Siinä on Sielua. Viime vuonna Leppänen lauloi Seppo Renvall -nimisen nykytaiteilijan videoduunissa virsiä. Sakraalinen kokemus!
 
Vaahterahan on edesmennyt. Aika monta hahmoa on senkin bändin ympäriltä muutenkin mennyt.

 
Mikä sviddu tää nyt on?Missäs vaiheessa Niemelästä tuli onneton?Ja Pen Lee & Co ei muka tehnyt hyvää levyä?Hei haloo, osta korvat.Tekikös Orfeus yhtään levyä?Tai Ferris Wheel?Mene himaas itkemään...
 
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Guitar Hero
17.04.2006 22:20:29 (muokattu 17.04.2006 22:20:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä sviddu tää nyt on?Missäs vaiheessa Niemelästä tuli onneton?Ja Pen Lee & Co ei muka tehnyt hyvää levyä?Hei haloo, osta korvat.Tekikös Orfeus yhtään levyä?Tai Ferris Wheel?Mene himaas itkemään...
 
mielipiteet on vääriä, jos ne ei ole oikeita??
edit: mene himaas valittamaan :-)
 
Come to the dark side. We have cookies
BigPapa
17.04.2006 22:27:29 (muokattu 17.04.2006 22:29:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mielipiteet on vääriä, jos ne ei ole oikeita??
edit: mene himaas valittamaan :-)

 
Onhan ne myös oikeita jos ne ei ole vääriä...onkos tää Sormunen joku kaikkitietävä joka sanelee mikä on mitäkin...; /...en ole samaa mieltä.
 
P.S. Nouveau on hyvä levy.Siis Pen Leeltä.
 
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
tigrushka
18.04.2006 00:46:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän Vaahteran kohtalona oli, vai onkohan kysymykseni liian tunkeileva?
 
Mies kirjaimellisesti kuihtui pois.
 
"Wovon man nicht lesen kann, darüber muss man schreiben."
Guitar Hero
18.04.2006 01:34:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan ne myös oikeita jos ne ei ole vääriä...onkos tää Sormunen joku kaikkitietävä joka sanelee mikä on mitäkin...; /...en ole samaa mieltä.
 
P.S. Nouveau on hyvä levy.Siis Pen Leeltä.

 
ei, mutta luulisi viisaan ja kokeneen miehen tietävän, että mielipiteet on subjektiivisia eikä tässä tapauksessa ole olemassa oikeaa eikä väärää vastausta. sormunen ei ole kaikkitietävä, mutta et ole sinäkään.
 
pen leen levyt kuulostavat niin julmetun puulämmitteisiltä, ettei niistä sen vuoksi oikein kykene pitämään :/
 
Come to the dark side. We have cookies
sirdickyj
18.04.2006 08:15:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan ne myös oikeita jos ne ei ole vääriä...onkos tää Sormunen joku kaikkitietävä joka sanelee mikä on mitäkin...; /...en ole samaa mieltä.
 
P.S. Nouveau on hyvä levy.Siis Pen Leeltä.

 
Noh noh, äläs ny viitti. Sormunen kirjottaa tahallaan tommosia, ja voihan olla että sen mielestä Pen Lee ei tehnyt yhtään hyvää levyä, ei munkaan mielestä Black ole hyvä levy. Tai siis oikeesti levy on kyllä hyvä ja perusteltu, mutta en vain pidä siitä. Yritin rimpuilla tuonne jotain perusteluja.
 
"Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma." -Kaake-
BigPapa
18.04.2006 08:17:46 (muokattu 18.04.2006 08:30:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just just...mulla on puulämmitteinen sauna...sekin on hyvä...
 
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Härski
18.04.2006 10:21:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just just...mulla on puulämmitteinen sauna...sekin on hyvä...
 
Kaasukiuas rules!
 
Meisseli
18.04.2006 10:45:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtava levy!
Yks Daven parhaita juttuja. Tosin sillä on paljon kovia.
 
Noooooooo...... Seonseonseonseonseonseonseonseon www.strangefruit-band.com
Henko
18.04.2006 12:29:31 (muokattu 18.04.2006 12:29:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja tosiaan oon tänään kuunnellu ton Blackin läpi kolme kertaa (myös sen live-osuuden)
Ehkä siksi olen erityis-kriittinen, kun tuota pidetään yleisesti sellasena klassikkona.

 
Ei sitä nyt väkisin kannata kuunnella jotain klassikkoa, jos ei tykkää. Sanotaanhan Panterankin uudistaneen tietyn tyylistä musiikkia, se ja se levy on klassikko jne, mutta en minä semmoista paskaa pysty kuuntelemaan.
 
Mulle Black kyllä kolahti ensi kuuntelemalta, enkä edes tiennyt, mikä bändi on kyseessä.
 
Mustikoiden.netin jäsen nro 22944
BigPapa
18.04.2006 12:32:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sormunen ei ole kaikkitietävä, mutta et ole sinäkään.

 
No eihän tässä sitten jää kuin yksi vaihtoehto siihen, kuka luulee olevansa...
 
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Rämppy
18.04.2006 14:31:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno ja vaikuttava levy. Siitäkin huolimatta että Daven kitara on paikoitellen epävireessä. Mutta eihän moisen pikkuseikan anneta pilata nautintoa. Olen innolla odotellut, että josko "Nature sons of a faraway country"sta tulisi uusi vastaavanlainen bonuksin ryyditetty ja hyväsoundinen painos.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
aikavaikea
18.04.2006 14:38:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nature sons
 
Native Sons En sitten malttanut olla sanomatta. :-)
 
Itse olen itseni juonut.
Sanonut kyllä,
haluan vielä.
Härski
18.04.2006 14:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Native Sons :-)
 
Jäbä korjaa taas, meikä mokas viimeksi son:in song:ksi, Hoho!
 
Medication
18.04.2006 15:15:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomilevyjen TOP 10:ssä, ellei jopa vitosessa. Hyvä esimerkki sellaisesta levystä, jossa ei ole yhtään turhaa biisiä. Dave paini tähän aikaan täysin omassa sarjassaan. Harmi, että muut Bluesounds-levyt eivät yksittäisiä biisejä lukuun ottamatta yllä tämän levyn tasolle.
 
En tiedä, onko Bluesoundsin keikkoja kuvattu koskaan esim. YLEn toimesta, mutta Teema voisi tehdä mahdollisuuksien mukaan kulttuuriteon näyttämällä Bluesoundsia livenä. Pelkästään jo C.C. Lessin puolen tunnin nakutusintron näkeminen kiinnostaisi :)
 
PsychedelicWarlord
18.04.2006 15:16:41 (muokattu 18.04.2006 15:18:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno ja vaikuttava levy. Siitäkin huolimatta että Daven kitara on paikoitellen epävireessä. Mutta eihän moisen pikkuseikan anneta pilata nautintoa. Olen innolla odotellut, että josko "Nature sons of a faraway country"sta tulisi uusi vastaavanlainen bonuksin ryyditetty ja hyväsoundinen painos.
 
V..t vireestä kunhan on fiilistä! :-)
 
Minusta T.H.E World on muistikuvien mukaan hyvä biisi - hyvä soolo tais olla siinä.Täytyis vissiin kuunnella ajan kanssa uudelleen toi levy.
 
Toisaalta jossain vaiheessahan - oisko se ollut tätä punk-aikaa - niin suomalaisille kriitikoille tuli sellanen vaihe ,että soittotaito on pahasta.Siis ,että hyvin soitettu on "kliinistä".Tällanen muistikuva mulla on.
 
Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi..
Rämppy
18.04.2006 15:52:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Native Sons :-)
 
Ai pahus. Niinpä! Joka tapauksessa tuollakin levyllä Pate Seppänen lyö rumpua kuin mies :-D
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «