Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: The Clash
1 2 3 4 5 6 7
E-minor
29.06.2012 22:00:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Clash on parhautta!
 
rock on!
flojo
02.07.2012 07:55:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Clash on kyl tällä hetkellä mun mielestä maailman paras bändi. Harmi ku en koskaan nähny livenä! Mut ne kyl hajos jo ennen mun syntymää.. Noh, mut aluks tykkäsin vaan alkupään tuotannosta, The Clashista ja Give Em Enough Ropesta. Nyt oon sit kuunnellu enemmän muitakin levyjä. London Calling oli helposti lähetyttävä levy ja siitä rupesin tykkää aika nopee. Sandinistan kans oli sit aika eri juttu. Meni pitkään ennen ku tajusin sen kovuuden. Siin on oikeesti aika hyviä biisejä, mut myös huonoja. Compat Rock on kans aika hyvä samoin ku Black Market Clash, BANKROBBER!
 
slowdive
13.06.2013 22:17:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boksia pukkaa, ja näyttää olevan niitä settejä mihin on vähän panostettukkin. Monenlaista roinaa, mikähän helvetti tuo iso tupakkakin on? :)
 
http://www.spin.com/sites/all/files … ublic/130521-clash-sound-system.jpg
 
"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley)
Funkånaut
18.07.2013 12:06:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja Soundin arkistojen aarteista laitettu nettiin Joe Strummerin haastattelu. http://www.soundi.fi/jutut/arkistoj … latan-jolla-sielua-sekoilun-sijasta
 
Mielenkiintoinen juttu, kun tämän perusteella Ruisrockin keikka -79 mahdollisti London Callingin äänityksen ja julkaisun sellaisenaan.
 
Hippi, tuo värikäs ihmispinjata: Kunnon pieksennällä siitä irtoaa iloa ja huvituksia kaikille maailman lapsille. - Kivijalka Kuuntelen tämmöistä
antnis
18.07.2013 14:41:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hohhoijaa Mikko Montonen
 
subzeke
11.10.2014 05:54:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei tässä tuli tämmönen juttu mieleen että onko joku suomalainen muusikko koskaan tehnyt Clashin - White riot -piisistä mitään käännösversiota? onko esim pelle miljoona tai LAMF tms. tehnyt siitä mitään omaa sovitustaan. Kun mulla niin on mielessä joku suomalainen esitys mutta en saa päähäni kuka sen on voinut tehdä?
 
Pedroz
21.01.2016 22:45:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin yhtäkkiä alkoi The Clash kolisemaan aikalailla koko tuotannon mitalla (Cut the Crapiin en ole vielä uskaltautunut), muutaman vuoden kun on London Callingia pyöritellyt kerran vuodessa. Olennaiset levyt on nyt Combat Rockia lukuunottamatta hyllyssä, mutta sinkut tuottaa päänvaivaa; jos ei halua metsästää käsiinsä vaivalloista Singles Boxia, niin mikä olisi paras tapa saada suht kattava otos albumeiden ulkopuolelle jäänyttä tavaraa? Super Black Market Clashin ja Singlesin (uudempi on helpommin saatavilla) jälkeen taitaa jäädä vielä jotain biisejä puuttumaan, olisikohan joitain parempia levykaksikkoja ehdottaa? En ihan hirveästi haluaisi päällekkäisiä biisejä levykaupalla, mutta jotenkin kiehtoisi omistaa suurin piirtein kaikki saatavilla oleva kama.
 
I Am Three People "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
digitaalimies
22.01.2016 10:42:49 (muokattu 22.01.2016 10:43:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pedroz: jos ei halua metsästää käsiinsä vaivalloista Singles Boxia, niin mikä olisi paras tapa saada suht kattava otos albumeiden ulkopuolelle jäänyttä tavaraa?
 
Jos vaivalloisella viitataan käytettävyyteen, niin sinkkuboksista on olemassa promoversioita, joissa setti on kasattu neljälle cd:lle. Sitä en tiedä, sisältyykö tuohon mitään muuta kuin pelkät levyt. Ei välttämättä:
 
http://www.discogs.com/Clash-The-Singles/release/4522156
 
Toiseksi, On Broadway -boksi ei paljoa maksa ja siinä on muutama entuudestaan julkaisematon ralli. Suurin lisäarvo lienee siinä kuitenkin ihan pätevässä vihkosessa sekä toisessa läpyskässä, missä on kaikkien boksin biisien lyriikat.
 
They'll introduce me, "Hello, hello" / Women seduce me and champagne flows / Then the lights go low / There's only one song I know
jukkajylli
22.01.2016 11:11:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokin aika sitten luin "Clash Route 19 revisited"- kirjan. Vain faneille voi suositella. Kirja kertoo London Calling- levyn teosta aika juurtajaksaen.. London Calling- levy ilmestyi Englannissa vuoden 1979 joulukuun lopussa ja Jenkeissä 1980 tammikuun alussa. Niinpä se on valittu useasti sekä 70- että 80-luvun Top Ten levyksi..
 
Stidi alla.
jukkajylli
22.01.2016 11:15:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sandinistaa olen itse eniten kuunnellut. London Calling on tietysti sikakova. Eka ja toka ihan hyvii. Combat Rock ok. Cut The Crap ei ole minusta oikeastaan enää Clash-levy ollenkaan. Mick Jones oli jo eronnut bändistä ja lopputulos on säälittävää kuraa.
 
Stidi alla.
jukkajylli
22.01.2016 11:17:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: Ja Soundin arkistojen aarteista laitettu nettiin Joe Strummerin haastattelu. http://www.soundi.fi/jutut/arkistoj … latan-jolla-sielua-sekoilun-sijasta
 
Mielenkiintoinen juttu, kun tämän perusteella Ruisrockin keikka -79 mahdollisti London Callingin äänityksen ja julkaisun sellaisenaan.

 
Joo. Bändi lähti kesken sessioiden Suomeen keikalle, josta saivat rahoitusta projektiin.
 
Stidi alla.
Andy Six
22.01.2016 12:20:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Joo. Bändi lähti kesken sessioiden Suomeen keikalle, josta saivat rahoitusta projektiin.
 
Ruisrockiin liftannut tuolloinen bändikaverini sanoi kuulleensa Clashin tulevan festareille vasta kyytiin ottaneessa autossa. Itse taisin lukea asiasta vasta sunnuntain sanomalehdestä. Kas, tuolloin kun ei ollut nettiä somesta nyt puhumattakaan.
 
Ihan zulu-pohjalta...
Bonham
22.01.2016 12:37:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andy Six: Ruisrockiin liftannut tuolloinen bändikaverini sanoi kuulleensa Clashin tulevan festareille vasta kyytiin ottaneessa autossa. Itse taisin lukea asiasta vasta sunnuntain sanomalehdestä. Kas, tuolloin kun ei ollut nettiä somesta nyt puhumattakaan.
 
Kyllä se mun muistaakseni oli tiedossa ennen festaria... no, ainakin mä tiesin ja näin.
 
Bändin huippuaika oli kyllä tosiaan varsin lyhyt - 1985 Tukholmassa oli jo megabändi ja varsin väsynyt, jonka jälkeen alkoi lopullinen hiipuminen
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Andy Six
22.01.2016 12:53:09 (muokattu 22.01.2016 12:57:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham: Kyllä se mun muistaakseni oli tiedossa ennen festaria... no, ainakin mä tiesin ja näin.
 

En väittänytkään, ettei asia ollut tiedossa ennen festaria. Kerroin, ettei se ollut mikään tammikuussa ilmoitettu juttu, vaan hyvin vähän ennen tapahtumaa julkaistu tieto. Tuon ajan tiedonvälityksen takia sitä eivät kaikki tienneet ajoissa.
 
Ihan zulu-pohjalta...
msalama
22.01.2016 17:47:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Clash. Yksi mun nuoruusajan suuria bändejä. Mutta Roskildessa -85 jo aika helvetin vanha ja väsynyt, kun heidät viimein sitten keikalla näin. No ne levyt sentään on, pysyy ja paranoo...
 
jukkajylli
22.01.2016 18:17:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

msalama: The Clash. Yksi mun nuoruusajan suuria bändejä. Mutta Roskildessa -85 jo aika helvetin vanha ja väsynyt, kun heidät viimein sitten keikalla näin. No ne levyt sentään on, pysyy ja paranoo...
 
Joe Strummer ja Mick Jones olivat vähän niinkuin, Jagger/Richards, Lennon/McCartney, Tyler/Perry, ei Clash toiminut ilman toista osapuolta. Tai ei se ollut The Clash enää.
 
Stidi alla.
Rämppy
22.01.2016 18:36:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Clashin pariin tulee aina säännöllisesti palattua. Mä tutustuin bändiin ostamalla Sandinistan heti tuoreeltaan. Sehän on aika sumea levy, mutta oikeastaan hyvällä tavalla. London Calling on kyllä munsta paras paketti, siinä loksahtaa kaikki kohdalleen. Tykkään myös ekasta levystä tod. paljon.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
msalama
22.01.2016 21:10:46 (muokattu 22.01.2016 21:11:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei Clash toiminut ilman toista osapuolta
 
Totta täysin. Mutta (britti)jamaikalaista jakamistaloutta hyödyntäen muistivat myös lisäksi duunailla (jaa ketkä tarkemmin?) mm. Mikey Dreadin kanssa kaikennäköistä ganjansavuista hassunhauskaa, esim. sinkku Hitsville hits USA / This is radio Clash (joka muuten on ainakin mulla jossain tuolla matka-arkun syövereissä).
 
Ja kaikki tämä (jaa mikä?) ilman mitään musiikillista parisuhdetta!?!?111
 
msalama
22.01.2016 21:13:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PS. Mutta jätettäköön nyt nämä mun puolkänniset bashapuheet silti omaan arvoonsa, blz. Hieno spändi silti.
 
jra
22.01.2016 21:28:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Clashin pariin tulee aina säännöllisesti palattua. Mä tutustuin bändiin ostamalla Sandinistan heti tuoreeltaan. Sehän on aika sumea levy, mutta oikeastaan hyvällä tavalla. London Calling on kyllä munsta paras paketti, siinä loksahtaa kaikki kohdalleen. Tykkään myös ekasta levystä tod. paljon.
 
Sandinista toimii kokonaisuutena parhaiten sellaisena kesäisenä autoilumusiikkina, vaikka ei Jamaikalla tai keski-Amerikan suunnalla ajelisikaan. Tai ainakin aikoinaan, kun tuli nuorempana päämäärättömästi ajeltua, toimi. Toinen hyvä käyttötarkoitus oli kun istuttiin kaverin huoneessa kylmän vintin perällä, tikapuiden takana nappailemassa pohjia ja Sandinista soi lp:ltä jättimäisistä epä-hifi-kaijuttimista.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «