Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ed Sheeran
1 2 3 4 5
elon arska
26.07.2019 23:49:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sormunen: Ei se nyt Topille pärjää, mutta mieletön kakkonen.
 
Lainasin tämän nyt vain tähän.
 
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
Regalis Apertura
27.07.2019 09:17:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2randpo: Sheeran on jossain mielessä samantyyppinen itse laulunsa kirjoittava laulaja kuin Blly Joel, jolla ei tavallaan ole varsinaista imagoa. Tai on, mutta se imago on juuri tuo: pelkkä jäbä. Joelin "vika" oli aikoinaan tietenkin myös se, että hän ei ollut eikä ole koskaan ollut vähääkään "cool". Noh, sellaista ei kukaan enää nykyään (onneksi) kaipaa.
 
Toinen vastaava esimerkki voisi olla Bruce Springsteen. Kovin tavallisen tallaajan tuntuinen heebo hänkin;)...
 
shuffle
27.07.2019 09:45:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelin Tubesta lisää Sheerania muodostaakseni paremmin mielipiteen.
Olen jonkin verran hämmästynyt, että hän on niin suosittu, kuin on. Biisit eivät oikeasti ole kovin kummoisia, koukut puuttuvat. Mistä saavun johtopäätökseen, että Sheeranissa viehättää yleisöään jokin muu, kuin kappalemateraali. Ed on sellainen lutuinen naapurinpoika, jolla on hyvä ääni. Lisäksi tuo tietynlainen folk-perinteen noudattaminen, nykyaikaan tuotona ilmeisesti on juttu joka toimii nyt. Sheeran on trubaduuri. Moderni Dylan, mutta ilman yhteiskunnallisia tekstejä.
 
2randpo
27.07.2019 13:54:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, huomaan että en minäkään halua kuunnella Sheerania. Miksi? En ole asiasta varma, mutta luultavasti samasta syystä kuin en kuuntele vaikkapa Paradise Oskaria tai bändeistä Mr. Bigia. Missään näistä ei varmasti ole mitään vikaa, ja olen todennäköisesti väärässä. Mutta tietyllä tavalla liian varman päälle tehty ja esitetty musiikki ei vaan puhuttele minua.
 
Sheeranilla todellakin on ääni kuten esim. Adelella. Ja kyllä koukkuja piisaa, sen vähän perusteella mitä olen kuunnellut. Ehkä joku tunnelataus jää kuitenkin omissa korvissa ja kuuntelukokemuksessa puuttumaan.
 
Joku mainitsi edellä, että Sheeran muistuttaa Van Morrisonia. Tässäkin on hieman perää, mutta vain hieman. Lopulta Sheeran jää aika kauas Van the Manista.
 
Kaikesta sanotusta huolimatta Sheeran on erittäin lahjakas ja suosittu laulaja, säveltäjä ja esiintyjä. Arvostan, vaikkei musiikkinsa anna minulle juuri mitään.
 
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
msalama
27.07.2019 21:54:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, emmäkää olis. Mut kuulu. Malmi liian lähellä, joten joutu kuuntelee. So who the fuck is Ed Sheeran?
 
msalama
27.07.2019 22:53:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biisit eivät oikeasti ole kovin kummoisia, koukut puuttuvat.
 
No senkus vedät paremmin ja maailma on sun. RUNKS
 
sub zero
28.07.2019 11:08:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keskustelussa pitäisi päästä nyt vähän eteenpäin tästä, että "olet tietämätön, jos et ole kuullut Ed Sheeranista". Tämä tietämättömyys vaikuttaa sen verran laajalta, että kyse on jostain laajemmasta muutoksesta medioissa ja niiden vastaanottamisessa. Miten tämä tarkalleen ottaen menee? Miksi suurimmat tähdet voivat jäädä nykyään media-katveeseen?
 
Kefiiri
28.07.2019 11:10:40 (muokattu 28.07.2019 11:20:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En muista onko tässä ketjussa ilmoittautunut ketään joka kuuntelisi Sheerania innostuneesti. Kiinnostavampaa kuunneltavaa on itsellänikin. Mutta voisiko olla että tavallisesti pelkkää perus listapoppia kuuntelevalle kansanosalle Sheeranin meno edustaa jotain autenttisuuden ja aitouden multihuipentumaa, ja sen takia jengi on niin innoissaan?
 
Se, että kaikki eivät tiedä Ed Sheerania, ei minusta ole mikään ihme. Jos jäbän musa ei puhuttele, niin kuka sen touhuista jaksaisi olla kiinnostunut tai osaisi yhdistää nimeä ja hahmoa? Ei se nyt vielä mikään Elvis ole.
 
En ole musiikin asiantuntija.
shuffle
28.07.2019 14:15:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

msalama: No senkus vedät paremmin ja maailma on sun. RUNKS
 
Puhe oli musiikista, ei käteenvetokilpailusta. Siihen en lähde.
Mut joo, suht heikkoja biisejä omaan makuun.
 
Dirtyh
28.07.2019 17:02:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sub zero: Miksi suurimmat tähdet voivat jäädä nykyään media-katveeseen?
 
Eipä tule paljoa perinteistä mediaa enää seurailtua, ajankohtaisia uutisia lukuunottamatta.
 
Sitähän se nykyisellään on että jokainen muokkaa omasta media-universumistaan juuri sellaisen kuin itse haluaa. Mä kuulin Edistä ekaa kertaa silloin kun Suomen konserttien liput tulivat myyntiin ja ihmettelin että mikäs heebo tämä on. Olin mä kuullut pari biisiä tietämättä ketä ne esittää.
 
Biisien studioversiot ovat mulle yhdentekeviä mutta live-touhut näyttivät parin videon perusteella paljon kiinnostavimmilta.
 
Kaipa se niin menee että jokainen meistä kiinnostuu aina ilmiöistä ja tarinoista. Joillekkin se kiehtovin tarina voi se kun Asko kertoo kännissä Alepan rappusilla kuinka omisti joskus Stratocasterin, toiset kiinnostuu siitä että jokin ilmiö voi olla valtavan kokoinen.
 
McLeach
28.07.2019 19:20:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyviä biisejä, muttei nyt oikein musiikillisen sisältönsä puolesta sellaista, jota itse jaksaisi kuunnella. En kyllä ihmettele jos ei jengi häntä tunne, koska tosi vähän oli itellekään radiossa tai muualla tullu vastaan. Ihan joutu spotifaista kaivamaan.
 
Jucciz
28.07.2019 19:38:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko sattumaa, että vaikka en osaa nimetä yhtäkään Ed Sheeranin biisiä saati tunnista jos mulle semmoinen soitettaisiin, mulla oli täsmälleen semmoinen kuva kaverista, kuin mitä tämä kirjoitus paljastaa:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/ … iikki-uppoaa-suureen-yleisoon-mutta
 
...eli faneille maailman parasta bestiä ikinä, mutta välttämättä fanilaumaan kuulumattomille ei sit kuitenkaan se maailman huikein juttu.
2randpo
28.07.2019 20:45:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Onko sattumaa, että vaikka en osaa nimetä yhtäkään Ed Sheeranin biisiä saati tunnista jos mulle semmoinen soitettaisiin, mulla oli täsmälleen semmoinen kuva kaverista, kuin mitä tämä kirjoitus paljastaa:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/ … iikki-uppoaa-suureen-yleisoon-mutta
 
...eli faneille maailman parasta bestiä ikinä, mutta välttämättä fanilaumaan kuulumattomille ei sit kuitenkaan se maailman huikein juttu.

 
Hm, joo. Tuossahan oli viittaus Bruce Springsteeniin, jota en myöskään kuuntele. Voi olla, että tämä on tässä yhteydessä tarpeeton kärjistys mutta kyllä se tähän ilmiöön liittyy: taiteilijan erottaa esim. viihdyttäjistä se, että taiteilijalla ei ole tuotetta.
 
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
Kefiiri
28.07.2019 20:48:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sheeranin epämessiaanisuutta todistellaan ihan suotta... itse tykkään ABC:n muoviin käärityistä sämpylöistäkin. Tilausta on ja touhu uppoaa jengiin, mitäs sitä mollaamaan.
 
En ole musiikin asiantuntija.
xlat
28.07.2019 21:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dirtyh: Eipä tule paljoa perinteistä mediaa enää seurailtua, ajankohtaisia uutisia lukuunottamatta.
 
Sitähän se nykyisellään on että jokainen muokkaa omasta media-universumistaan juuri sellaisen kuin itse haluaa. Mä kuulin Edistä ekaa kertaa silloin kun Suomen konserttien liput tulivat myyntiin ja ihmettelin että mikäs heebo tämä on. Olin mä kuullut pari biisiä tietämättä ketä ne esittää.
...

 
Itse huomasin tässä kohtaa eläväni jonkinlaisessa kuplassa, kun aivan oikeasti en ollut ikinä kuullutkaan koko tyypistä tai hänen tuotantoaan. Kun uutisointi keikkojen ympärillä kiihtyi lopulta kuuntelin jotakin hänen suurta hittiään spotifysta mutta se ei oikein iskenyt minun makuuni niin jäi vähän sitten siihen se tutustuminen. Nykyaika on semmoista, että sitä on helppo "eristäytyä" omiin mielenkiinnon kohteisiin. Pitäisi varmaan alkaa seuraamaan laajemmin musiikin uutisointia niin pysyisi paremmin kärryillä...
 
Lunnu
29.07.2019 11:59:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äsken tuli kaverin biisi radiosta ja ainakin tuossa versiossa oli täys orkka - ei pelkästään mies ja kitara.
Mikähän oli tilanne tuolla livekeikalla? Oliko taustanauhat käytössä? Jos näin oli niin laitan kyllä hatun takaisin päähän - osa kunnioituksesta häviää tuolloin.
Aiemmin lehdissä oli vaan jotain epämääräistä tekstiä luupperiden käytöstä - luulin että kaveri vetää kitaralla luupperiin eri osiot, mutta ikäänkuin livenä kuitenkin.
Mitenhän tuon kanssa oli?
 
Nostalgy is not what it used to be
Seba
29.07.2019 12:19:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lunnu: Äsken tuli kaverin biisi radiosta ja ainakin tuossa versiossa oli täys orkka - ei pelkästään mies ja kitara.
Mikähän oli tilanne tuolla livekeikalla? Oliko taustanauhat käytössä? Jos näin oli niin laitan kyllä hatun takaisin päähän - osa kunnioituksesta häviää tuolloin.
Aiemmin lehdissä oli vaan jotain epämääräistä tekstiä luupperiden käytöstä - luulin että kaveri vetää kitaralla luupperiin eri osiot, mutta ikäänkuin livenä kuitenkin.
Mitenhän tuon kanssa oli?

 
Lue vähän taaksepäin
 
Lunnu
29.07.2019 12:32:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Lue vähän taaksepäin
 
Ok. Ihan kelpo trubaduurimeininkiä. Voisi törmätä tollaseen vaikka tallinnanlaivan pubin nurkassa;-)
 
Ei vainen - ihan rispektit. Ennemmin tätä kuin niitä mikrofooniin mökeltäjä, joiden pitää köpötellä lavaa eestaas vähän kumarassa kun kaulassa on senverta paljon kultaketjua ja tiesmitä riipusta.
 
Nostalgy is not what it used to be
2randpo
29.07.2019 13:24:49 (muokattu 29.07.2019 13:25:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Sheeranin epämessiaanisuutta todistellaan ihan suotta... itse tykkään ABC:n muoviin käärityistä sämpylöistäkin. Tilausta on ja touhu uppoaa jengiin, mitäs sitä mollaamaan.
 
En tiedä mihin kommenttiin nyt viittaat. Viimeisimpien kirjoitusten sisältö on nähdäkseni pohdiskellut lähinnä sitä, kuinka musiikkiin liittyvät kokemukset eivät ole riippumattomia uskomuksistamme, odotuksistamme, asenteistamme. Ja oikeastaan koko oman toimintamme kontekstista.
 
Kommenttien tyyli on kai silti vapaa. Tämähän on mollaamisen sijaan keskustelua siitä, miksi joku asia puhuttelee tai miksi se ei puhuttele. Siis se, miten kukin meistä kokee tietyn musiikin ja sen esittäjän (tässä tapauksessa ES) ei määräydy tulkinnan kohteen sisäisen laadun perusteella riippumatta em. tulkitsijaan liiittyvistä seikoista.
 
En voi sanoa tykkääväni ABC:n sämpylöistä, mutta ne ajavat asiansa silloin kun muuta ei ole tarjolla. Musiikin suhteen tilanne on vain harvoin samankaltainen. Sanotaan nyt aiheena olevasta, etten sulkisi radiota.
 
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
Kefiiri
29.07.2019 13:49:18 (muokattu 29.07.2019 14:12:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu viittasin hieman huolimattomin sanankääntein Juccizen linkittämään Ylen juttuun. Sitä pikaisesti lukaistessa syntyi vaikutelma, että haluttiin osoittaa Sheeranin touhu yliarvostetuksi. En tiedä mikä jutussa ärsytti, toki kriittinen saa olla. Ehkä pitäisi lukea uudestaan. Varmaan ärsytti se sämpylöiden käyttäminen lyömä-aseena! Jotkut boikotoivat ABC:tä koska se syö pois pienemmät, persoonallisemmat kilpailijansa. En tiedä onko Sheeranin suosio joltakin syvällisemmältä taiteelta pois.
 
Edit: luin jutun toistamiseen, ja edelleen vaikutelmani oli että kirjoittaja suhtautuu alentuvasti sekä Sheeraniin, tämän faneihin että ABC:n lehtipihvin ystäviin. Tällä tavoin ärsytettynä olen valmis sortumaan "tee itse paremmin" -kortin käyttämiseen jutun kirjoittajaa vastaan.
 
En ole musiikin asiantuntija.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «