Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hurriganesin "Live in Hamina" liiankin hyvä..??
1
Lynyrd Skynyrd
30.12.2016 19:39:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi, eka kirjoitukseni täällä.
 
Voisiko joku asiaa tunteva valaista minua siitä, onko otsikon levyllä tehty jotain jälkiäänityksiä studiossa? Levy kuulostaa aivan liiankin hyvältä ollakseen totta, varsinkin , jos sitä vertaa YouTubestakin löytyvään Ganesin Tavastian keikkaan.. Albertin kitarointi varsinkin levyn ekalla ja viimeisellä kappaleella..muutenkin koko bändi aivan kuin toiselta planeetalta tuolla LP:llä verrattuna Tavastian keikkaan. Herättää kummastusta.
 
Oliko Ganes aikanaan silloin ekoina vuosina noin kova? Itse en nähnyt Ganesia kuin yhdellä keikalla, muistaakseni 1983 jolloin meno oli kyllä ihan OK, ja kitaristina "ihan hyvä" Janne Louhivuori.
 
carnation
30.12.2016 20:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=35250&o=3280&co=30
 
Ennen uuden aiheen aloittamista, käytä keskustelun hakua ja tarkasta ettei samasta aiheesta ole keskusteltu lähiaikoina.
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
rheinone
30.12.2016 23:50:15 (muokattu 30.12.2016 23:56:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lynyrd Skynyrd: Levy kuulostaa aivan liiankin hyvältä ollakseen totta. Albertin kitarointi varsinkin levyn ekalla ja viimeisellä kappaleella.
 
Ei auta ku panna lätty pyörimään. Venaas...
 
E. Kyllä, iha vitu hieno meininki Alpulla ja koko muullakin bändillä. Kiitos ku muistutit!
 
"Stop rolling downhill like a snowball headed for hell."
barclay
31.12.2016 01:01:52 (muokattu 31.12.2016 01:02:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

carnation: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=35250&o=3280&co=30
 
Ennen uuden aiheen aloittamista, käytä keskustelun hakua ja tarkasta ettei samasta aiheesta ole keskusteltu lähiaikoina.

 
No mutta kun tässä on nyt selkeä, spesifioitu, yksittäinen kysymys joka varmasti hukkuisi yleisessä Hurriganes-ketjussa diudiu-viestien joukkoon. Tod näk. itsekin aloittaisin täysin uuden ketjun.
 
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project , Arizonan aavikolla siatkin lentävät: Sumell/Kostiainen
rheinone
31.12.2016 01:03:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

barclay: No mutta kun tässä on nyt selkeä, spesifioitu, yksittäinen kysymys joka varmasti hukkuisi yleisessä Hurriganes-ketjussa diudiu-viestien joukkoon. Tod näk. itsekin aloittaisin täysin uuden ketjun.
 
Ähihi. *nauraa iteltään paskat housuun*
 
"Stop rolling downhill like a snowball headed for hell."
Kefiiri
31.12.2016 06:43:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lynyrd Skynyrd: Moi, eka kirjoitukseni täällä.
 
Voisiko joku asiaa tunteva valaista minua siitä, onko otsikon levyllä tehty jotain jälkiäänityksiä studiossa? Levy kuulostaa aivan liiankin hyvältä ollakseen totta, varsinkin , jos sitä vertaa YouTubestakin löytyvään Ganesin Tavastian keikkaan.. Albertin kitarointi varsinkin levyn ekalla ja viimeisellä kappaleella..muutenkin koko bändi aivan kuin toiselta planeetalta tuolla LP:llä verrattuna Tavastian keikkaan. Herättää kummastusta.
 
Oliko Ganes aikanaan silloin ekoina vuosina noin kova? Itse en nähnyt Ganesia kuin yhdellä keikalla, muistaakseni 1983 jolloin meno oli kyllä ihan OK, ja kitaristina "ihan hyvä" Janne Louhivuori.

 
Tavastian keikka oli ymmärtääkseni verraten väsähtänyt esitys pitkän kiertueen lopulta, ja Cissekin oli kuumeessa. Roudareille kuulemma tuli ihan tippa linssiin kun meno oli niin latteaa verrattuna rundin huippuhetkiin. Näin muistan jostain lukeneeni. Itse en osaa Tavan keikkaa ihan noin kehnona pitää.
 
Pirun muikeastihan bändi soittaa Rock&Roll All Night Longin liveosuuksillakin, en ole huomannut niidenkään autenttisuutta epäillä. Eivätkös Haminan tallenteet ole jotain ylijäämää noista samoista keikkataltioinneista? Kaikki Hamina-levyn esityksethän eivät oikeasti ole Haminan keikalta tai miten se meni.
 
Hamina-levyllä ihastuttaa bändin soiton elävä dynamiikka; välillä maltetaan soittaa kevyestikin. Sitten kun pistetään hanat auki, tuntuu meno entistä hurjemmalta. Kyseistä aspektia moni junttaaja ei hoksaa koskaan.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Rämppy
31.12.2016 12:20:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran mukana on rosoa ja pieleen soittoakin, että en tohdi epäillä miltään osin studiossa jälkikäteen soitetuiksi.
Ja mainio levyhän tuo Hamina on, ja tosiaan samaa meininkiä kuin r&r all night longin livebiiseissä. Järvinen oli munsta melkein parhaimmillaan just noihin aikoihin.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
jukkajylli
31.12.2016 13:57:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Järvinen oli parhaimmillaan ja huonoimmillaan melkein joka vuosi 70-80. Valitettavasti viina ym. vaikutti esiintymiseen suhteettoman paljon. Järvinen oli myöskin vähän sulkeutunut kaveri ja saattaa olla, että Tavastialla 74 kameroiden edessä on lievää kipsiä havaittavissa. Cisse oli itseasiassa aika varma suorittaja lääkityksestä riippumatta. Mitä Hamina-levyyn tulee, se lienee täysin korjailematonta kamaa. Siinä Alppu on kova.
 
Stidi alla.
Rämppy
31.12.2016 18:30:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tainnut viinakset ja substanssit vielä Haminan tai Rock'n roll all night longin aikoihin näytellä liian suurta osaa Järvisen taiteenteossa. Vähän myöhemmin olikin sitten enemmänkin tuota tenurallia ja muuta virvoketta hommia haittaamassa.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
jukkajylli
31.12.2016 19:43:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Ei tainnut viinakset ja substanssit vielä Haminan tai Rock'n roll all night longin aikoihin näytellä liian suurta osaa Järvisen taiteenteossa. Vähän myöhemmin olikin sitten enemmänkin tuota tenurallia ja muuta virvoketta hommia haittaamassa.
 
Joo, mutta siitä huolimatta niille pahimmille tenuvuosillekin osui hienoja hetkiä.
 
Stidi alla.
Rämppy
31.12.2016 21:15:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Joo, mutta siitä huolimatta niille pahimmille tenuvuosillekin osui hienoja hetkiä.
 
Tätä en kiistä. Mutta muhun iskee lujiten Järvisen soitto just Hurriganesin ekoilla äänitteillä. Jotenkin soundi ja soiton vaivaton iskevyys ja lennokkuus on näillä levyillä just mun makuun :D Hienoa soittoa mahtuu kyllä koko uralle. Itse pääsin livenä kuulemaan vasta 80-luvulla.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
-J
05.01.2017 09:43:39 (muokattu 05.01.2017 09:44:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Tätä en kiistä. Mutta muhun iskee lujiten Järvisen soitto just Hurriganesin ekoilla äänitteillä. Jotenkin soundi ja soiton vaivaton iskevyys ja lennokkuus on näillä levyillä just mun makuun :D Hienoa soittoa mahtuu kyllä koko uralle. Itse pääsin livenä kuulemaan vasta 80-luvulla.
 
Sama. Lisäksi itse tykkään Järvisen 1973-1974 Hurriganes -vuosien soundin "alkukantaisuudesta" ja määrätietoisesta, mutta säästeliäästä blues-skaalan käytöstä tukevalla vibratolla.
Sen aikakauden Järvis- taltioinneista kuulee lisäksi oikeasti soittajan työskentelyn äänimaailman, ja melkein voi haistaa kuumana käyvän putkivahvarin tuoksun.
 
Ryppyotsaisuus on suurinta viihdettä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «