Muusikoiden.net
09.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rod Temperton on poissa
1
sub zero
06.10.2016 15:27:30 (muokattu 06.10.2016 15:28:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1970-1980 -luvun vaihteen kuuman tuottajanimen poistumisesta uutisoitiin.

Mitäs teillä on jäänyt häneltä mieleen?

Maikkelin "Off the Wall" ja Heatwaven "Boogie Nights" on toki disco-hittejä sieltä aivan kovimmasta päästä.

Itselläni kovasti soinut levy oli myös Espoontorin divarista aikanaan parilla kympillä vinyylinä mukaan tarttunut yleensä huonona pidetty Herbie Hancockin "Lite Me Up", jossa Tempertonilla näyttää olleen aika suuri rooli ("Getting to the Good Part" on yksi niistä biiseistä, jotka henk. koht. minulle määrittävät kasarimeininkiä).

Maan päältä on Lesbos valinnut minut laulamaan kukitettujen neitsyidensä salaisuudesta
Epämuusikko
06.10.2016 17:01:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sub zero:Herbie Hancockin "Lite Me Up"

Kovaa kamaa.

Ite oon altistunu tietämättäni Tempertoneille niin Bensonin kuin M. Jacksonin kautta. Mutta tietoisesti, ja puhki, olen kuunnellut Running Scared (Kaupungin Nopeimmat Kytät") -elokuvan soundtrackin. Se on timanttia.

https://www.youtube.com/watch?v=5lqZG3d-HAk
https://www.youtube.com/watch?v=U-xetxYwyak
https://www.youtube.com/watch?v=Hmr1osDSeBg

"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
lukethesis
07.10.2016 11:16:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä ollut huomannut tätä suru-uutista, harmin paikka! Nimi ei taida sanoa suurimmalle osalla yhtikäs mitään, mutta kyseessähän oli kiistatta yksi kovimmista pop-biisin säveltäjistä kautta aikain - ainakin jos hänen aika tunnistettavasta vähän jatsahtavasta stailistaan diggailee. Teki paljolti Quincy Jonesin poptuotantoihin biisit/biisejä.

Muutamia poimintoja Thrillerin ja Off The Wallin nimibiisien lisäksi, osa jo mainittiinkin. Esim. toi Hancockin "AOR-levy" on todella kova.

"Baby Be Mine", MJ (yks mun suosikeista!)
"Rock With You", MJ
"Someone In The Dark", MJ
"Love X Love", George Benson
"Give Me The Night", George Benson
"Boogie Nights", Heatwave
"Gettin' To The Good Part", Herbie Hancock
"The Dude", Quincy Jones
"Got The Hots" - ennenjulkaisematon biisi Thriller-sessioista ;)

"Jos joku ei tule konserttiin siksi, että mä ajan BMW:llä, niin on varmaan parempikin pysyä poissa. -Samu Haber
Notefix
10.10.2016 19:44:45 (muokattu 10.10.2016 19:45:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä oli todella ikävä uutinen ja iskee tavallaan kovampaa kuin monen artistin poismeno. Tavikset tuskin tuntevat ja mies oli hyvin syrjäänvetäytyvä mutta biisimateriaali oli poikkeuksellinen hienoa. R&B alkaa tällä hetkellä olla aika paljon nuorten biisi(biitti?)nikkarien ja räppäreiden käsissä.

Varmaan suurimmat biisit mulle ovat Thriller ja Sweet Freedom. Kummassakin hyvin hieno perushuukki mutta jos sajksaa kaivella, biisit ovat hyvin sofistikoituneita.

"Layers of layers of shit!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti