Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ramones
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
slowdive
23.11.2013 11:48:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienoinen Ramones -buumi taasen itsellä menossa. Olihan se kyllä hieno bändi. Hyvän fiiliksen musiikkia, vaikka nyttemmin vähän tarinaan perehtyneenä niin onhan siinä vähän sellainen surullinenkin viba mukana.
 
Onko muuten Ramonesilta mitään suositeltavia DVD:itä? Tuo Raw löytyy kyllä hyllystä.
Joku hyvälaatuinen live olisi ihan kiva nähdä, huonompilaatuistahan on kyllä sitten youtube-puolillaan..
 
Onko kukaan tsekannut CJ Ramonen viimeisintä levyä? En ole itse Joey Ramonen levyjä enempää ennen noihin sooloramone-levyihin perehtynyt, mutta tuo tuli sattumalta vastaan ja tsekkasin. Itseasiassa ei ollenkaan hassumpi levy! Melodista, helppoa ja hyvinkin Ramones-tribuuttuhenkistä (vilahtelee lyriikoissakin nuo Joeyt, Johnnyt ja DeeDeet). CJ:n laulamista biiseistä tykännyt kyllä jo Ramonesin viimeisilläkin levyillä. Piti ihan LP pistää tilaukseen.
 
Three Angels - http://www.youtube.com/watch?v=tv-SBayi2uI
Low On Ammo - http://www.youtube.com/watch?v=xp507i9orm0
 
"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley)
Jokapaikanapina
23.11.2013 12:18:05 (muokattu 23.11.2013 12:19:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slowdive: Pienoinen Ramones -buumi taasen itsellä menossa.
 
Tapahtuu itselläkin tasaisin väliajoin :)
 
Onko muuten Ramonesilta mitään suositeltavia DVD:itä? Tuo Raw löytyy kyllä hyllystä.
 
It's Alivesta on video, joka noin muuten olisi ykköskamaa, mutta se on mielestäni pilattu aivan liian nopealla leikkauksella.
 
http://www.youtube.com/watch?v=imf25Squ8ro
 
EDIT: Osaako joku sanoa, onko tuolta keikalta enemmän kuvamateriaalia kuin tuossa nähty? Levyllä kun on kaksi kertaa enemmän biisejä kuin tuolla. Tuntuu, että kaikki parhaat biisit ovat jääneet pois videolta.
 
Topiello
23.11.2013 13:33:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä ennen kaikki oli paremmin. -88 Provinssissa mm. Ramones ja Red Hot. Taisi olla Hillelin viimeisiä keikkoja ennen viikatemiehen vierailua.
Ramothan esiinty Tampereella -79 (korjatkaa jos olen väärässä) Olis makeeta nähdä tuosta esiintymisestä dokumenttia jossain muodossa. Sysäsivät lisää vettä suomalaiseen punkmyllyyn, ainakin Eppujen muodossa.
 
Jokapaikanapina
23.11.2013 14:47:39 (muokattu 23.11.2013 14:49:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topiello: Kyllä ennen kaikki oli paremmin. -88 Provinssissa mm. Ramones
 
Tiedä sitten oliko tämä niin hyvää. Dee Dee ainakin vähän toisessa paikassa, jos bassoja kuuntelee vaikka tässä: http://www.youtube.com/watch?v=AwozanhtgEU
 
EDIT: Loput bändistä vetää törkeän kovasti, mutta huvittaa silti, miten kommenteissa on sellaista tajutonta hehkutusta kuin "Doesn't get any better than this", eritoten kun tuossa kyseisessä videossa bassomokailu on todella pinnassa :D
 
Topiello
23.11.2013 15:14:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No hei, Ramoneksen ansiot on ihan jossain muussa kuin soittotaidossa ;)
 
Jokapaikanapina
23.11.2013 19:30:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topiello: No hei, Ramoneksen ansiot on ihan jossain muussa kuin soittotaidossa ;)
 
Soittotaito se on sekin saada kahden tai kolmen soinnun biisi lentoon ja jytäämään kuin hullu. Muulla bändillä lähtee, mutta Dee Deellä ei ihannn...
 
Dirtyh
23.11.2013 20:55:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokapaikanapina: Soittotaito se on sekin saada kahden tai kolmen soinnun biisi lentoon ja jytäämään kuin hullu. Muulla bändillä lähtee, mutta Dee Deellä ei ihannn...
 
Omasta mielestä 3:n soinnun biisin tekeminen on muuten huomattavasti hankalampaa kuin 4:n soinnun. Ja huolimatta tuosta Dee Dee:n "hienoisesta" konttailusta niin tuo biisi kyllä rokkasi ihan helvetisti, kuvastaa muun bändin suorituksen arvoa.
 
Kolme biisiä kahden - kolmen kuukauden välein kuunneltuna, parin kaljan jälkeen, niin siihen hommaan Ramones on maailman toimivinta musiikkia!
 
StJerky
23.11.2013 21:25:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topiello: Taisi olla Hillelin viimeisiä keikkoja ennen viikatemiehen vierailua.
 
Tarkemmin sanoen viimeinen. Ramonesit missasin juopottelun takia.
 
Rodger
24.11.2013 02:05:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokapaikanapina:
EDIT: Loput bändistä vetää törkeän kovasti, mutta huvittaa silti, miten kommenteissa on sellaista tajutonta hehkutusta kuin "Doesn't get any better than this", eritoten kun tuossa kyseisessä videossa bassomokailu on todella pinnassa :D

 
Yleisön kuulema livesaundi ja tv-taltioinnin ääniraita on ihan eri asioita. Jos Dee Dee jotain mokasi, niin se ei millään tavalla välittynyt sinne lavan etureunaan, jossa itse kuuntelin ao. keikan.
 
Rehellisesti sanottuna Dee Deen bassottelu ei koskaan ole ollut Ramonesin vahvin lenkki. Se on ollut ajoittain hyvinkin luokatonta jo vuosia ennen Provinssirokkia.
 
Dirtyh
24.11.2013 12:00:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rodger: Yleisön kuulema livesaundi ja tv-taltioinnin ääniraita on ihan eri asioita. Jos Dee Dee jotain mokasi, niin se ei millään tavalla välittynyt sinne lavan etureunaan, jossa itse kuuntelin ao. keikan.
 
Se on juurikin näin.
 
Rodger: Rehellisesti sanottuna Dee Deen bassottelu ei koskaan ole ollut Ramonesin vahvin lenkki. Se on ollut ajoittain hyvinkin luokatonta jo vuosia ennen Provinssirokkia.
 
Huvittavintahan tässä on se että Dee Dee:n kyky kirjoittaa tarttuvia melodioita niiden kolmen soinnun ympärille oli se bändin vahvin lenkki. Kuvastaa sitä kuinka eri asioita luominen ja suorittaminen ovat. Mutta voihan jollain kirjailijallakin olla lukihäiriö ja huono käsiala.
 
Topiello
24.11.2013 15:15:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dirtyh: Se on juurikin näin.
 

 
Huvittavintahan tässä on se että Dee Dee:n kyky kirjoittaa tarttuvia melodioita niiden kolmen soinnun ympärille oli se bändin vahvin lenkki. Kuvastaa sitä kuinka eri asioita luominen ja suorittaminen ovat. Mutta voihan jollain kirjailijallakin olla lukihäiriö ja huono käsiala.

 
Näin juuri. Kolmesta soinnusta sen verran, että itselleni siinä on ihan tarpeeksi sointuja. Musiikki ei saa olla liian monimutkaista ja täyteen ahdettua. Soittotaito ja sävellystaito on eri asioita.
 
Number 9
29.11.2013 14:22:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topiello: Näin juuri. Kolmesta soinnusta sen verran, että itselleni siinä on ihan tarpeeksi sointuja. Musiikki ei saa olla liian monimutkaista ja täyteen ahdettua. Soittotaito ja sävellystaito on eri asioita.
 
Tämä on kyllä mielenkiintoinen ilmiö. Itse olen pannut merkille että monesti jos olet instrumenttisi kanssa maailmankärkeä, lalunkirjoitustaitosi harvoin on. Esimerkkinä Eric Clapton, Jimi Hendrix ja Jeff Beck jotka ovat instrumenttejansa huippuja mutta mielestäni vain 'hyviä' lauluntekijöitä.
 
Itse aiheeseen, kyllähän Ramonesin viisi ekaa ovat ihan klassikkokamaa. Nimenomaan siltä kannalta kun miettii että Ramones saattoi aivan hyvin olla 70- luvun paras ja melodisin pop-yhtye.
 
...
StJerky
29.11.2013 15:31:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topiello: Soittotaito ja sävellystaito on eri asioita.
 
Joo, molemmissa riittää 3 sointua.
 
Topiello
29.11.2013 20:20:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kolmella soinnulla voi tehdä loistavia tai todella huonoja biisejä. Ei tarvinne mainita kumpia Ramones onnistui väsäämään.
 
Funkånaut
29.11.2013 20:29:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Number 9: Tämä on kyllä mielenkiintoinen ilmiö. Itse olen pannut merkille että monesti jos olet instrumenttisi kanssa maailmankärkeä, lalunkirjoitustaitosi harvoin on. Esimerkkinä Eric Clapton, Jimi Hendrix ja Jeff Beck jotka ovat instrumenttejansa huippuja mutta mielestäni vain 'hyviä' lauluntekijöitä.
 
Kiinnostaisi tietää, että jos Jimppa oli vain "hyvä" biisintekijä, niin kuka tolla mittapuulla on erinomainen.
 
Oli kevyesti dorka olo, kun ulisin siinä sisäisesti yrittäen samalla kamppailla todellisuuden rajat rikkovaa aamuheijaria hirveessä jysärissä vessanpöntön suuntaan. - Kitaravirtuaali Musaa
Number 9
29.11.2013 20:32:17 (muokattu 29.11.2013 20:32:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: Kiinnostaisi tietää, että jos Jimppa oli vain "hyvä" biisintekijä, niin kuka tolla mittapuulla on erinomainen.
 
Niin. Minun mittapuullani, eli täysin oma mielipiteeni. Tarkoitan että luulen että jos noista biiseistä otettaisiin opois hänen ällistyttävä soittonsa, ne eivät olisi kovin kummoisia.
Mutta siis hyvä tarkoittaa oikeasti todella hyvää, ´mietin vain kun omasta lauluntekijöiden top viidestä kukaan ei ole kovin kummallinen instrumentalisti, mutta voihan se olla sattumaakin. '
Ihan mutupohjalla siis mennään.
 
...
Dirtyh
29.11.2013 20:45:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Number 9: mietin vain kun omasta lauluntekijöiden top viidestä kukaan ei ole kovin kummallinen instrumentalisti, mutta voihan se olla sattumaakin.
 
Veikkaisin vain että oma musiikillinen mieltymyksesi painottuu kappaleisiin jossa sillä ällistyttävällä soittotaidolla ei ole niin sijaa. Itsekkin pidän yksinkertaisista pop-lauluista, sellaisissa missä kiva pikku laulumelodia joka jää päähän soimaan ja kenties joku napakka riffi ja soolo. Ei sellaisissa lauluissa kuulukkaan olla mitään suvereenia soittimen hallintaa.
 
Juuri eilen illalla mietittiin kapakassa että osaisikohan Sibiksen opettajat soittaa punkkia. Jos on todella taitava muusikko niin osaako sitä enää soittaa punkin vaatimalla tavalla "huonosti" (en keksinyt parempaa sanaa, älkää tarttuko)?
 
Mika Kangas
29.11.2013 20:46:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi kunnon rock'n'rollia pitäisi edes jotenkin säveltää. Pääasia että bändi tykkää soittaa ja kuulijalla on kivaa. Mun mielestä.
 
Number 9
29.11.2013 20:48:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dirtyh: Veikkaisin vain että oma musiikillinen mieltymyksesi painottuu kappaleisiin jossa sillä ällistyttävällä soittotaidolla ei ole niin sijaa. Itsekkin pidän yksinkertaisista pop-lauluista, sellaisissa missä kiva pikku laulumelodia joka jää päähän soimaan ja kenties joku napakka riffi ja soolo. Ei sellaisissa lauluissa kuulukkaan olla mitään suvereenia soittimen hallintaa.
 
Paljon mahdollista ja jopa hyvin todennäköistä.
 
...
Number 9
29.11.2013 20:52:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mika Kangas: Miksi kunnon rock'n'rollia pitäisi edes jotenkin säveltää. Pääasia että bändi tykkää soittaa ja kuulijalla on kivaa. Mun mielestä.
 
No jos pelkkä tämä riittää lähtökohdaksi, niin ei kai sitten täydy säveltää mutta kyllä hyvään rock n roll biisiin tarvitaan muutakin. Mielestäni.
 
säveltäminen on sitten monimuotoinen termi mutta itse tykkään että kappaleessa on jokin joka tekee siitä muisteettavan tms. eli melodia, sanoitus yms.
 
itse asiassa, kerroppa mitä tässä kohtaa pidät kunnon rock n rollina ja mitä tarkoitat säveltämisellä?
 
...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «