Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Saara Forsberg
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
HaloOfFlies
06.03.2016 20:16:00 (muokattu 06.03.2016 20:23:54)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani: Missä tuossa luki että kaikki nykyajan muu musiikki on paskaa? Eikö siinä vain viitattu siihen yhtiön sanelemaan biisiin joka oli paska Saaran itsensä mielestä eikä hän halunnut sitä edes tehdä.
 
HaloOfFlies varmaan tarkoitti aitoudella juuri sitä että Saara tekee oman musiikkinsa, eikä ole vain muiden säveltämien biisien tulkitsija. Sopimuksen pakon sanelemana ja sen sitomana mihin imagoon sun muuhun on jossain palaverissa päätyneet.
 
Vaikka musiikki ei kuulu sellaiseen jota itse kuuntelen olen seurannut mielenkiinnolla Saaran uraa ja siitä "ur cool" biisistä tuli kyllä heti semmoinen "something's wrong with the force" fiilis. Nyt sitten tietää mikä oli vikana.

 
Olen kritisoinut nykyistä valtavirtamusiikkia ideaköyhyydestä (ja aivan aiheesta). Eli kyllä olen sille välillä joutunut altistumaan, vaikka en omaehtoisesti nykypoppia kuuntele. Itse kun elin teini-ikäni 90-luvulla, jolloin tehtiin aika monipuolista valtavirtamusaa. Siinä on tullut pitäydyttyä vielä nykyäänkin, eli 90-luvulla ja sitä aiemmin vaikuttaneiden bändien uudet tuotokset tulee kyllä tsekattua. Haluaisin nähdä nykyisessä valtavirtapopissa enemmän artistin itsensä kuin levy-yhtiön tai tuottajan kädenjälkiä. Esimerkkeinä vaikkapa Amy Winehouse ja Adele, nämä siis artisteja jotka tekevät/tekivät itse musiikkinsa ja heidän kädenjälkensä myös näkyy/näkyi lopputuloksessa..
 
Saara on mielestäni kyllä lahjakas tyyppi. Ei ihan kuka tahansa voi sanoa päässeensä tekemään töitä esim. Star Wars-leffasarjassa. Ja arvostan sitä, että hänellä on kanttia sanoa mielipiteensä julkisesti tuosta levy-yhtiökuviosta ja sen lopputuloksesta. Moni ei uskaltaisi. Ja arvostan sitä, että Saara tekee oman musiikkinsa itse, eikä jonkun levy-yhtiön tai tuottajan sanelemana.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Gritsen
06.03.2016 20:23:01 (muokattu 06.03.2016 20:30:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deluusion määrä. Ei ihme että tässä kävi näin, on tosi helppoa syyttää pahaa sikariporrasta omasta ideaköyhyydestä ja vision puutteesta ja jatkaa uran rakentamista ja maailman saastuttamista ylihypetetyllä tissimusalla.
 
Mitä kanavaa pitkin seuraava single tuleekaan ulos, se tulee olemaan täynnä tyhjänpäiväistä American Idol -legatolurittelua vailla minkäänlaista mieleenpainuvaa sävellystä tai sanoitusta. Quote me on this.
 
Vessajono
06.03.2016 20:28:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HaloOfFlies: Olen kritisoinut nykyistä valtavirtamusiikkia ideaköyhyydestä (ja aivan aiheesta). Eli kyllä olen sille välillä joutunut altistumaan, vaikka en omaehtoisesti nykypoppia kuuntele. Itse kun elin teini-ikäni 90-luvulla, jolloin 80-luvulla teini-ikänsä eläneet valitti siitä miten nykymusiikki on paskaa. Toisin oli 80-luvulla, jolloin 70-luvulla teini-ikänsä eläneet valitti siitä miten nykymusiikki on paskaa.
 
What the hell are we doing? Eating ice cream, dipshit.
Tympee Huttunen
06.03.2016 20:44:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gritsen: Mitä kanavaa pitkin seuraava single tuleekaan ulos, se tulee olemaan täynnä tyhjänpäiväistä American Idol -legatolurittelua vailla minkäänlaista mieleenpainuvaa sävellystä tai sanoitusta. Quote me on this.
 
Hyvin sanottu. Toivotaan Saaralle parempaa. Tosi lahjakas nainen, mutta jos uraa haluaa, niin hyviä biisejä pitää olla.
 
Aika jännästi päästi levy-yhtiö kiinnityksensä lähtemään.Olen itse ymmärtänyt, ettei ton luokan diilejä artisti voi tosta vaan purkaa ja alkaa itse julkaista musiikkiaan.
 
joku muu sikko
06.03.2016 20:44:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: 80-luvulla teini-ikänsä eläneet valitti siitä miten nykymusiikki on paskaa. Toisin oli 80-luvulla, jolloin 70-luvulla teini-ikänsä eläneet valitti siitä miten nykymusiikki on paskaa.
 
Onhan se ihan selvää, että jos on ollut nuori Uriah Heepin kulta-ajan, niin mikään ei voi olla enää sen jälkeen mitään.
 
Ei enää vanhuksia kaipaan tukkivat jonot -Haitaripartio-
mrk
06.03.2016 20:48:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HaloOfFlies: Olen kritisoinut nykyistä valtavirtamusiikkia ideaköyhyydestä (ja aivan aiheesta). Eli kyllä olen sille välillä joutunut altistumaan, vaikka en omaehtoisesti nykypoppia kuuntele. Itse kun elin teini-ikäni 90-luvulla, jolloin tehtiin aika monipuolista valtavirtamusaa.
 
Juuh, kyllä 90-luvun valtavirta oli poikaa. Olit varmaan näillä festareilla verestämässä nuoruuden muistoja:
 
https://www.tiketti.fi/We-Love-The- … 15-Suvilahti-Helsinki-lippuja/31057
 
"Short On Long Term Goals"
Tympee Huttunen
06.03.2016 20:51:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mrk: Juuh, kyllä 90-luvun valtavirta oli poikaa. Olit varmaan näillä festareilla verestämässä nuoruuden muistoja:
 
https://www.tiketti.fi/We-Love-The- … 15-Suvilahti-Helsinki-lippuja/31057

 
Aika kova line-up. Hirveetä paskaa, mut kyllä noi tuttuja on kaikille ton ajan lapsile. Mut onko toi yksi Coolio vai Coollo?
 
Jenny Ace of Base lupaa hyvää.
 
sammakko54
07.03.2016 02:27:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni biisi oli sävellykseltään ja tuotannoltaan hyvä pop-veisu. Melodia ja harmonia jäi soimaan päähän hyvin. Ainoastaan mikä tökki oli se toistuva youtube-video? äänisample joka ei tuonut mitään lisäarvoa kappaleeseen, vaan söi vain aikaa siltä itse biisiltä ja melodialta. En tosin tiennyt mistä sample oli joten sekin ehkä vaikutti mielipiteeseen.
 
Hippien kaveri.
Gritsen
07.03.2016 02:52:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Mielestäni biisi oli sävellykseltään ja tuotannoltaan hyvä pop-veisu. Melodia ja harmonia jäi soimaan päähän hyvin.
 
Eikö kukaan ole huomauttanut tässä ketjussa, että kyseessä on kuitenkin pohjimmiltaan aika suora laimennettu ripoff Die Antwoordin 2012-superhitistä I Fink U Freeky?
 
https://www.youtube.com/watch?v=8Uee_mcxvrw
 
jazzmies
07.03.2016 07:14:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritin hieman katsoa Saaran videioita. Kymmenen sekuntia per oli jo liikaa. Tuota ilmiötä jaksoi sen hetken, mutta siitäkin puuttui substanssi. Kun puhutaan lahjakkuudesta, niin sitä on moneen junaan. Hänen lahjakkuttaan on tarkka korva erotella asioita ja artikuloida ne sinne päin - jotakin kielen tapaista ja jotakin R&B-popin tapaista. Ollaan muuten köykäisin eväin liikkeellä. Hän on siinä iässä, että nyt olisi hyvä breikata. Mutta siihen tarvitaan, että ollaan sisällön suhteen hyvä ja näkemyksellinen. Vielä ei voi sanoa kumpaakaan. Tsemppiä vain ja harjoitellen itsensä hyväksi!
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Wild String Of Voodoo Strat
07.03.2016 11:03:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsehän olen seurannut Saaran "uraa" puolella silmällä, mutta mietin, että kun tuossa uusimmassa videossa hän puhuu siitä, kuinka on itse kirjoittanut biisejä ja haluaa julkaista niitä, niin onko Saara koskaan pistänyt YouTubeen mitään omia biisejään vaikka ennen tuote levy-yhtiösopimusta? Elikkä onko kenelläkään mitään hajua, että onko hänen omat biisit mistään kotoisin?
 
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Casals
Spedemix
07.03.2016 12:26:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen: Aika jännästi päästi levy-yhtiö kiinnityksensä lähtemään.Olen itse ymmärtänyt, ettei ton luokan diilejä artisti voi tosta vaan purkaa ja alkaa itse julkaista musiikkiaan.
 
Yksityiskohdat ei kerro miten Saara itsensä junaili ulos sopparista. Tosin yleensä rahalla saa ja hevosella pääsee; voi olla että Saara maksoi itsensä (kipeeksi) ulos sopparista.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
evo
07.03.2016 13:59:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gritsen: Herra paratkoon, sieltä löytyy myös JUSTIN BIEBER -COVER.
 
Purpose on hyvä levy.
 
Blaze of glory.
Gritsen
07.03.2016 14:46:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

evo: Purpose on hyvä levy.
 
Olen kuunnellut, koukut vähän edellistä tuotantoa parempia. Mutta ei - ei se ole hyvä levy. Luulis rahalla saavan parempaa.
 
Krice
07.03.2016 15:02:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spedemix: Yksityiskohdat ei kerro miten Saara itsensä junaili ulos sopparista.
 
Jos olisin kyyninen niin sanoisin, että tuokin juttu oli suunniteltu etukäteen. Levy-yhtiössä tiedettiin, ettei Saara saisi omaa materiaalia ajoissa ulos, joten keksittiin tarina ilkeästä tuottajasedästä. Tarvittiin myös lisää julkisuutta, koska Saaran omat kappaleet on jotakin fagotin pihinästä koostuvaa neofolkkia, joka olisi ilman julkisuutta mennyt tutkan alta.
 
Spedemix
07.03.2016 20:03:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Jos olisin kyyninen niin sanoisin, että tuokin juttu oli suunniteltu etukäteen. Levy-yhtiössä tiedettiin, ettei Saara saisi omaa materiaalia ajoissa ulos, joten keksittiin tarina ilkeästä tuottajasedästä. Tarvittiin myös lisää julkisuutta, koska Saaran omat kappaleet on jotakin fagotin pihinästä koostuvaa neofolkkia, joka olisi ilman julkisuutta mennyt tutkan alta.
 
Mjoo, väitän tommosta juttua ei sovita etukäteen, se ei ole kenenkään edun mukaista että julkisuudessa luullaan että työntekijällä on huono suhde työnantajaansa.
 
Ja sit jos mietit niin viime aikoina on ollut vähän enemmänkin näitä stooreja liikkeellä ilkeistä tuottajasedistä (DR Luke+Kesha), joten mun on vaikea kuvitella että Rodney Jenkins lähtis riskeeraamaan omaa imagoaan artistinsa kuuluisuus pelinappulana. Helpompaa olisi vaan kiinnittää uusi artisti ja markkinoida sitä tuoreena naamana. "Hei, kattokaa, jotain uutta!".
 
------
 
Katoin ton videon; kuulostaa hyvin tavalliselta tarinalta siitä miten homma ei sujukkaan labelilla kuin strömsöössä. Ainoona erona tavalliseen tarinaan verrattuna kuuluu se, että artisti jää labelin vangiksi ilman että ketään firman sisällä kiinnostaa, eikä hän siksi julkaise mitään vuosiin kunnes lopulta dropataan labelilta sopimuksen päätyttyä.
 
Joo. Kun tätä enemmän miettii niin Saara on oikeesti klassikkotapaus semmoisesta tilanteesta jossa levy-yhtiö hätäisesti signaa jotain joka vaikuttaa coolilta, elättelee toiveita siitä olisiko tämä se "next big thing" eikä sit kuitenkaan osaa tehdä signaamallaan asialla mitään. Hyvä vertaus voisi olla bändi nimeltä "Unlocking The Truth". Vähän niin kuin ostaisit heräteostoksena jonkun astian jolle ei kuitenkaan löydy käyttöä. "Mutta ku se on niin siisti!".
 
Tää on taas tämmösta ääneen pohdiskelua mutta taustalla tässä on nimenomaan toi Capitolin ja Jenkinsin riitautuminen ja siitä seurannut ero. Voi olla niinkin yksinkertaista että Capitol päästi Saaran irti ihan vain vittuillakseen Jenkinsille: Näin Jenkins ei pääse osinkoihin niistä rahoista mitä Saara ikinä sit tienaiskaan musiikin saralla (juu, ei pääse myös Capitol mutta ehkä firma ei alunperinkään nähnyt potentiaalia artistissa, nimenomaan Jenkinsin siipien alla Saara oli).
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
Lautuma
07.03.2016 20:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wild String Of Voodoo Strat: Elikkä onko kenelläkään mitään hajua, että onko hänen omat biisit mistään kotoisin?
 
Vahva veikkaus on, että levy-yhtiö on halunnut kuulla Saaran omaakin materiaalia jossain kohtaa parin vuoden aikana.
 
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
Skywriter
07.03.2016 20:33:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HaloOfFlies: Saara lähti Capitolilta ja sanoo vihaavansa tuota aiemmin julkaistua sinkkua. Tästä pisteet Saaralle, kun uskaltaa sanoa julkisesti että biisi on paska. Uskottavuus nousi omissa silmissäni roppakaupalla, Saara on aito artisti eikä mikään levy-yhtiön sätkynukke. Nyt Saara voi julkaista juuri sitä musiikkia, mitä itse haluaa esittää.
 
http://www.iltalehti.fi/popstars/201603060095709_ps.shtml

 
Jos minä julkaisisin paskan biisin ja haukkuisin sen sitten, olisinko aito artisti ja keräisinkö uskottavuutta?
 
Jumala loi maan, ja minä loin lumet.
Spedemix
07.03.2016 22:37:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skywriter: Jos minä julkaisisin paskan biisin ja haukkuisin sen sitten, olisinko aito artisti ja keräisinkö uskottavuutta?
 
Väärä kysymys.
 
Oikea kysymys:
 
Jos (huomattavan track recordin omaava) tuottajani ja monikansallinen levy-yhtiöni painostaisi minua julkaisemaan paskan biisin ja haukkuisin sen sitten, olisinko aito artisti ja keräisinkö uskottavuutta?
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
Boyakasha
07.03.2016 22:38:44 (muokattu 08.03.2016 01:06:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä opimme tästä? Youtube-supertähteys ei välttämättä tuota uutta tähtiartistia pop-taivaalle, vaikka kuinka osaisi mimikoida hauskasti.
 
Pääsipähän SAARA kuitenkin maistamaan maailmaa, pitämään hauskaa, hankkimaan kokemuksia kansainvälisestä musabisneksestä ja esiintymään Provinssirockissa näkyvässä slotissa. Ja sekin on jo enemmän kuin 99,9 % M.Netiin kirjoittavien kohdalla. :)
 
Toivon Saaralle pelkkää hyvää: tuosta videosta jotenkin vain välittyi, että Yhdysvallat on kiillottanut ja tylsistyttänyt niitä särmiä, jotka tekivät Saarasta mielenkiintoisen. Lopputuloksena on syntynyt geneerinen pimu, joka ei sytytä ja kiinnosta äänitemarkkinoita.
 
Tässäkin voi olla syy, miksi levy-yhtiössä on katsottu vain helpotuksena, mikäli moisesta virheinvestoinnista ja -arvioinnista pääsee nyt näin helposti ja vaivattomasti eroon kuin myöhemmin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «