Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tiisu
1 2
Utö
09.05.2015 22:57:35 (muokattu 09.05.2015 23:00:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sormunen:
 
Biisejä on jumalauta joka lähtöön. Pari biisiä soitettiin Gogol Bordellon tyyliin punkkipolkkana, mutta niissäkin välistä huomasin, ettei esmes basisti vedäkään pomppupaukutusta vaan melodialinjoja.

 
Tiisun basistihan on ehkä Suomen tunnetuin Väinö, no ehkä Linnan jälkeen, eli siis Karjalaisen Väinö. Siinä on jalanjälkiä mitä tarpoa :-)
 
Suomalaisen suurin riesa on sisu alkoi radion tehosoitossa ärsyttämään hetki hetkeltä enemmän, mutta Elämältä turpiin sain palautti kiinnostuksen. Täytyy tsekata vielä noi muutkin tarjolla olevat biisit.
 
Bonham
10.05.2015 00:07:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sormunen: Ehkä sen, että noin 20 vuoteen ei ole tullut lupaavampaa ja raikkaampaa rockn roll-bändiä? Noi tasovertailurunkkaukset eivät ole kovin kiinnostavia eikä sellaiseen varmaan kandee lähtee. Enkä mä edes tiedä, mieltävätkö tenavat itseänsä rr -bändiksi, mutta sellaisena mä sen näen. Myöhäsyntyinen tulokas vanhoilla (ainoilla oikeilla ja siksi uusilla) arvoilla jo melkolailla kuolleeseen genreeseen.
 
Kansainvälisesti tilanne on sikäli tuoreempi, että White Stripes aloitti -97 ja taisi julkaista ekan levynsä -99.

 
On kai niitä ny ollu... eri asia, kuinka moni saa edes jonkunlaisen mahiksen = kontakteja (ilmeisesti tässäkin keississä Hesaan siirtyminen auttoi). Mutta toi perus soitto- yms. taso on kyllä tässä maassa kovalla tasolla... sanoo mm. amerikkalainen ystäväni
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
sormunen
10.05.2015 19:18:42 (muokattu 10.05.2015 19:41:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham: On kai niitä ny ollu... eri asia, kuinka moni saa edes jonkunlaisen mahiksen = kontakteja (ilmeisesti tässäkin keississä Hesaan siirtyminen auttoi).
 
Niin siis käsittääkseni tämä lauluntekijä muutti Sibislukion takia Stadiin. Ja löysi soittokaverit samasta lukiosta. On kai se nyt ilmiselvää, että se muutto "auttoi" asiaa, sillä eihän koko bändiä olisi, jos hää olisi jäänyt Somerolle nyhjöttään.
 
Kyllä bändihommissa joka ainoalla on mahdollisuudet. Tekee vain tarpeeksi hyviä biisejä ja hoitaa asiansa kunnolla. Voi siellä klitsussa toki olla joku "huippukin", mutta veikkaan, että taidehistoria kyllä korjaa tämänkin unohtuneen suuruuden paikalleen. Siihen voi toki mennä aikaa, joten kandee yrittää itse ensin.
 
PS EDIT: Mutta vielä kerran asiaan ja eiköhän se sit ole siinä. En mä muista, koska mä olisin innostunut näin. Ehkä Pirkkojen Hong Kongista? Tää bändi on niin raikas ja myös niin kollektiivisen oloinen tapaus, ettei tosikaan. Lauluntekijä tuntuu kulkevan ihan omilla leveleillään. Kehen mä nyt vertaisin? Ehkä nuoreen Isokynään vaikka musa onkin ihan erilaista. Tämä taitaa lisäksi olla musaa, joka toimii kaiken ikäisille. Vaikea nähdä, miten tää voitaisiin mokaa, mutta toki saatan olla väärässäkin, joskaan sitä ei muistaakseni ole ennen tapahtunut.
 
Kefiiri
10.05.2015 23:09:22 (muokattu 10.05.2015 23:09:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham: No jos tämä on lupaavinta 20 vuoteen, niin mitä se kertoo maan musan tasosta?
 
Tässä on semmoista tuoreutta ja oivallusta, mitä nykymusassa ei ole havaittu 20 vuoteen.
Yhden hyvän rallin voisi tehdä sattumaltakin, mutta näiltä olen kuullut jo useamman.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Dirtyh
11.05.2015 07:15:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No juuh. Pari biisiä pistin kuunnellen. Ensimmäisen 30sek jälkeen ajattelin etten jaksa mutta koska video tuon Elämä biisin video oli sen verran erikoinen niin katselin kuitenkin. Ja seuraava minuutti riitti siihen että vakuutuin sen verran että kuuntelin vielä toisenkin biisin. Tarvinnee hoitaa levy autoon soimaan.
 
Lähtökohtaisesti suomalaisena aina tulee järjetön vastareaktio hypetyksestä. Täytyy koittaa uskotella itselleen että löysi tän bändin vaan ihan sattumalta itsekseen.
 
novo
26.06.2015 03:34:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nauroin albumin nimen nähtyäni ja sitten olikin pakko ottaa selevää artistista ylipäätään. Perkuleen päteviä biisejä, hauskoja videoita ja muutenkin röyhkee meininki, pakko digaa.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
sientenystävä.
28.08.2015 09:36:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään esikoisalbumi ulkona. Tuolla juttua: http://rosvot.fi/kalenterikarju/tiisu-elaman-koulu
 
joukov
28.08.2015 10:12:54 (muokattu 28.08.2015 10:14:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihmettelen miksi heitä kutsutaan rockbändiksi, tommosta radioon suunnattua poppihumppaa näyttävät soittavan. 14 kappaletta tusinassa, ei jatkoon.
 
fgh
19.01.2018 12:01:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri ensimmäisen sooloalbuminsakin julkaissut Tiisun laulaja Henrik Illikainen Imperiumin haastattelussa:
 
http://www.imperiumi.net/index.php?act=interviews&id=2469
 
Bartolo
22.01.2018 13:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joukov: Ihmettelen miksi heitä kutsutaan rockbändiksi, tommosta radioon suunnattua poppihumppaa näyttävät soittavan. 14 kappaletta tusinassa, ei jatkoon.
 
Samoilla linjoilla. Ärsyttävästi myöskin liimailtu koukeroisuutta mukaan ikäänkuin katu-uskottavuutta hakien. Sitä kuuluisaa tekotaiteellisuuttakos tämä nyt sitten on? Yhtäkaikki: hyvin ärsyttävää musiikkia kaikin puolin. Ei kyllä toimi mulle(kaan), kiva jos joillekin.
 
Bullitt
23.01.2018 12:28:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

romeorok: Samoilla linjoilla. Ärsyttävästi myöskin liimailtu koukeroisuutta mukaan ikäänkuin katu-uskottavuutta hakien. Sitä kuuluisaa tekotaiteellisuuttakos tämä nyt sitten on? Yhtäkaikki: hyvin ärsyttävää musiikkia kaikin puolin. Ei kyllä toimi mulle(kaan), kiva jos joillekin.
 
Vähän samoilla linjoilla olen itsekin. Ei tämä kylläkään mitään puistatusinhoreaktioita saa aikaan, mutta kaiken kohkaamisen alla jotenkin teennäisen ja laskelmoidunkin oloista touhua ja kokonaisuus jää kirjoissani aika kädenlämpöiseksi. Sikäli kuitenkin ihan kivaa, että perinteisellä bändimusiikilla pärjää edelleen myös kokoonpanot, joissa ei ole ainuttakaan Haloo-nimistä ihmistä.
 
kusi on sulassa muytta missä mies - haitaripartio
Super-Jari
23.01.2018 21:02:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältä kuulostava bändi ja hyviä biisejä. Menkää kuuntelemaan niitä klassikoitanne ja puikaa nyrkkiä kaikelle uudelle, senkin jarrut.
 
PVC
23.01.2018 21:32:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Super-Jari: Hyvältä kuulostava bändi ja hyviä biisejä. Menkää kuuntelemaan niitä klassikoitanne ja puikaa nyrkkiä kaikelle uudelle, senkin jarrut.
 
Mutta kun kaikki uusi masentaa. Oi jospa vielä kuulisin vielä kerran tuon savun veden yllä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «