Muusikoiden.net
04.12.2016

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: U2 muistoja
1
kunnegut
22.01.2015 23:30:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut U2 fani vuodesta 1983. Kaikki levyt plakkarissa, VHS-taltiointeja bändin tv:ssä esitetyistä keikoista kasarilta asti, kaksi nähtyä konserttia jne jne.

Matkan varrella on tosifanin usko horjunut, kun Bono & kumppanit ovat muuttaneet tyyliä, joskus radikaalistikin. Jos yleisö vaatii bändiä uudistumaan niin onko oikeus ja kohtuus, että me kuulijatkin uudistumme välillä? Vanhaa, tuttua ja turvallista olisi niin helppo fanittaa hautaan asti.

Näitä muistoja, tunnelmia, kuvia, keikkoja ja elämän koukeroita blogissani:

http://worldisaweiredplacetolive.blogspot.fi/2015/01/u2.html

carnation
23.01.2015 03:00:40

Ennen uuden aiheen aloittamista, käytä keskustelun hakua ja tarkasta ettei samasta aiheesta ole keskusteltu lähiaikoina.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=122701&o=180

"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
kunnegut
23.01.2015 07:15:58

Joo, yritin tuota hakua mutta ei tunnistanut sanaa U2 joten laitoin sitten uuden. Sorry, hakulaitteessa ehkä "tuotekehittelyn" paikka.

Regalis Apertura
25.01.2015 14:47:01 (muokattu 26.01.2015 10:44:21)

Joo olen huomannut itsekin tuon "hakukoneen" kädettömyyden jo vuosia sitten... Mitä lyhyempi hakusana sen vaikeammin löytyy.

Asiaan, oma muistoni on (toistaiseksi ainoalta) 1997 keikalta (muistanko vuoden oikein?) Pop-kiertueelta. Se jättisitruunajuttu ei toiminutkaan ja äijät joutui tulemaan lavalle sivummalta. Bonon "lihaksisto"paita ja Claytonin maski jäi mieleen;)... Ihan ok keikka muuten vaikkei U2 musiikillisesti ollutkaan parhaimmillaan tuohon aikaan.

Gritsen
25.01.2015 19:07:02

Oon innoissani, koska olen hankkinut tässä legendaarisen Lexicon 224 -kaiun. Unforgettable Firen ja Joshua Treen lämmin ominaissoundi on paljon velkaa tälle laitteelle. UAD-plugari pääsee lähelle, mutta nautin silti oikeasta laitteesta kaukosäätimineen kymmenkertaisesti. Stereodelayt vielä räkkiin, ja voi leikkiä Edgeä makuuhuoneessa.

HaloOfFlies
25.01.2015 19:45:03 (muokattu 25.01.2015 19:47:51)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuoden 2010 keikkaan liittyy yksi henkilökohtainen muisto keikan jälkeiseltä päivältä. Satuin kävelemään kaupungilla sen kadun ohi, jonka varressa Hotelli Kämp sijaitsee. Ihmettelin vähän aikaa sitä laajaa ihmisjoukkoa, joka oli hotellin eteen kerääntynyt ja menin katsomaan mistä on kyse. Eikä mennyt aikaakaan kun U2 marssi hotellin ovista ulos. Sieltä ne tulivat yksi kerrallaan: Adam Clayton, Larry Mullen, Edge ja lopuksi Bono. Minulla on muistona reilun minuutin mittainen videopätkä kuvattuna siitä hetkestä, kun Adam Clayton kävelee fanien luokse jakamaan nimmareita. Facebook-sivuilleni olen sen upannut.

Oli helvetin mahtavaa nähdä U2 niin läheltä.

Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
kyseinen
26.01.2015 01:06:34

Tää on hieno ketju.

Omat mieluisimmat muistot liittyy lapsuuteen ja etenkin upeaan Pride-videoon, jossa lennettiin helikopterilla jonkin jännän näköisen kaupungin yllä ja sitten soitettiin jossain jännässä rakennuksessa. Larry Mullen väänsi naamaa rumpufillejä hakatessaan, olivat varmaan pahoja soitettavia. Biisi oli hieno ja nostaa edelleen karvat pystyyn, kun sen kuulee autoradiosta isolla tiellä Pohjois-Amerikassa. New Year's Day oli kans talvimaisemineen ihan jänskä video.

Aikuismuistoissa on sitten Achtung Babyn suosio ja kaikki viiden pennin U2-fanit, joita alkoi syntyä kuin sieniä sateella. Itsestäni U2 oli tuossa vaiheessa ihan hirvittävää paskaa. Meni Bjuutiful Dayhin asti, ennen kuin seuraavan kerran vaivauduin bändiä kuuntelemaan.

Muistoissa on myös ensimmäinen live-elämys 2009 Las Vegasissa Sam Boyd Stadiumilla, jossa myös Bill Clinton oli paikan päällä. Mieleen jäänyt hienon lämppärisetin vetänyt Black Eyed Peas. Helsingistä 2010 jäi mieleen, miten helposti lavan eteen pääsi ilman minkään valtakunnan ryysistä ja miten Mikko Kuustonenkin oli siellä. Bonon aurinkolasit olivat ihan kosketusetäisyydellä, iik. Mulla on hienoja kuvia ja videopätkää Facebookissani.

Muistoissa myös The Edgen tukka. Kevyet mullat.

Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
kunnegut
26.01.2015 22:40:30

HaloOfFlies: Vuoden 2010 keikkaan liittyy yksi henkilökohtainen muisto keikan jälkeiseltä päivältä. Satuin kävelemään kaupungilla sen kadun ohi, jonka varressa Hotelli Kämp sijaitsee. Ihmettelin vähän aikaa sitä laajaa ihmisjoukkoa, joka oli hotellin eteen kerääntynyt ja menin katsomaan mistä on kyse. Eikä mennyt aikaakaan kun U2 marssi hotellin ovista ulos. Sieltä ne tulivat yksi kerrallaan: Adam Clayton, Larry Mullen, Edge ja lopuksi Bono. Minulla on muistona reilun minuutin mittainen videopätkä kuvattuna siitä hetkestä, kun Adam Clayton kävelee fanien luokse jakamaan nimmareita. Facebook-sivuilleni olen sen upannut.

Oli helvetin mahtavaa nähdä U2 niin läheltä.

Olen rehellisesti kateellinen. Olen ollut Olympiastadionin keikalla kahdesti ns. piippuhyllyllä ja ilman isoja videoscreenejä ei keikasta olisi nähnyt paljoakaan. Bändi näytti muurahaisilta siltä etäisyydeltä.

shuffle
27.01.2015 08:27:28 (muokattu 27.01.2015 18:12:03)

Tukholman stadioni 1993. Lämppärinä Björkin Sugarcubes.
Hieno keikka oli. Yön vietin yöksi lukitussa ostoskeskuksessa. Vartija kävi vain aulassa kääntymässä.
Olympiastadion 1997 oli tosi antikliimaksi tuohon aikaisempaan verrattuna, vaikka Pop-levystä pidänkin enemmän kuin muista Achtung Babyn jälkeisistä levyistä.

Edit: netti väittää, ettei Sugarcubes lämpännyt tuolla 1993-keikalla. Voisin vaikka lyödä vetoa, että lämppäsi. Oli siellä myös PJ Harveykin, muistan. Jollakin keikalla näin Sugarcubesin lämppärinä, eikä se ole voinut olla mikään muu kuin tuo keikka.

Kailis
28.01.2015 16:05:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks Sugarcubes hajonnut -92?
U2 näin -82 Roskildessa, Cubesit -89 Lepakossa.

TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
shuffle
28.01.2015 16:17:36

Kailis: Eiks Sugarcubes hajonnut -92?
U2 näin -82 Roskildessa, Cubesit -89 Lepakossa.

En tiedä. Mietin vain, että mikä ihmeen muu keikka se sitten oli missä heidät näin, jos ei tuo. Olivat lämppärinä ja ulkoilmassa. Muistan Björkin spiikitkin vielä, "we are icecubes from sugarland", jne.
Ainakin syksyllä -92 Sugarcubes rundasi todistetusti U-Kakkosen mukana Zoo TeeVeen jenkkilegillä netin mukaan.

Travis Bickle
28.01.2015 17:26:37

shuffle: En tiedä. Mietin vain, että mikä ihmeen muu keikka se sitten oli missä heidät näin, jos ei tuo. Olivat lämppärinä ja ulkoilmassa. Muistan Björkin spiikitkin vielä, "we are icecubes from sugarland", jne.
Ainakin syksyllä -92 Sugarcubes rundasi todistetusti U-Kakkosen mukana Zoo TeeVeen jenkkilegillä netin mukaan.

Virallisten nettisivujensa mukaan U2:n lämppäreinä Tukholmassa '93 toimivat PJ Harvey ja Stereo MCs.

Itse näin U2:n Irlannissa syksyllä 2001 jolloin lämppäreinä olivat RHCP ja vähän aiemmin debyyttinsä julkaissut Coldplay.

shuffle
28.01.2015 17:45:57

Travis Bickle: Virallisten nettisivujensa mukaan U2:n lämppäreinä Tukholmassa '93 toimivat PJ Harvey ja Stereo MCs.

Tiedän toki. Siksihän minä juuri ihmettelinkin. Tätä täytyy tutkia lisää.

HaloOfFlies
28.01.2015 17:54:09 (muokattu 28.01.2015 17:59:30)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuffle: Tiedän toki. Siksihän minä juuri ihmettelinkin. Tätä täytyy tutkia lisää.

http://tours.atu2.com/opening/the-sugarcubes

Eli kyse oli vuodesta 1992, tuon vuoden loka-marraskuussa Sugarcubes lämppäsi U2:ta jenkkikiertueella 13 keikan ajan.

Björk on kyllä soolona lämpännyt U2:ta kerran juuri vuonna 1993. Paikka oli Wembley Stadium.

Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
shuffle
28.01.2015 18:01:42 (muokattu 28.01.2015 18:13:04)

HaloOfFlies: http://tours.atu2.com/opening/the-sugarcubes

Eli kyse oli vuodesta 1992, tuon vuoden loka-marraskuussa Sugarcubes lämppäsi U2:ta jenkkikiertueella 13 keikan ajan.

No tuonhan minä jo kaksi viestiä sitten teille kerroin. Nyt on kyse vuodesta 1993.
Tällaista dataa löytyi yhdeltä sivulta:

"U2, Wembley Stadium, London, Brent (GB) - August 1993

I was there

Artists

U2, Stereo MC's, Björk
Date
August 1993"

Björk oli siis lämpännyt ainakin seuraavilla keikoilla tuon Stokiksen keikan jälkeen 1993, tosin Björkkinä tuon sivun mukaan. Läheltä liippaa jo.

Edit: Löydettiin sitten sama tieto. Yhä mietin, että missä näin Björkin, jos en tuolla. Saattaa mennä jotkut muistot sekaisinkin. On siitä jo aikaa. Vahva muisto on vain Björkistä/Sugarcubesista tuolla.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti