Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Missä ne kovat uudet rokkibändit on?
1 2 3 4 59 10 11 12 13
shuffle
13.01.2014 11:32:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Euphonium:
Arvostan tietysti hyviä biisintekijöitä, mutta arvostan myös hyviä laulajia ja soittajia, eivätkä nämä ole aina niitä, jotka osaavat tehdä parhaita biisejä. Hyviä laulajia ja esittäjiä, joilta puuttuu lauluntekijän kyky on aina ollut. Ajatellaan vaikka Elvistä.

 
No noinhan se usein on. Alanis Morisette ei olisi ollut mitään ilman Glen Ballardia, jne.
Tai no ehkä jonkintasoinen pubitähti. Itse arvostan enemmän artisteja jotka tekevät oman materiaalinsa itse, mutta on toki hienoja laulajia joille pelkkä laulaminen on se juttu millä menestytään. Noin lähtökohtaisesti arvostan aina asioiden itse tekemistä, silloinkin, vaikka tulos ei välttämättä olisi kovin hääppöinen. Itse tekeminen on jo arvo sinänsä, riippumatta lopputuloksesta. Tämä periaate on toki nykyaikana lähes kadonnut, minkä epäilen maksavan meille pitkän päälle.
Silloin, kun se menee sellaiseksi, että artisti on valittu, levyn julkaisuajankohta on valittu, keikat on lyöty lukkoon, jne, mutta biisit puuttuvat ja sitten väkinäisesti väsätään kiireessä jollain tiimillä jotain kasaan että saadaan levy ulos ajallaan, niin silloin ollaan mielestäni pielessä. Ensin pitäisi olla biisit, sitten muu säätö myöhemmin. Toisin sanoen, niin biisien kuuluisi olla se syy, miksi se levy julkaistaan ja keikka soitetaan.
 
molder
17.01.2014 13:33:49 (muokattu 17.01.2014 13:46:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

flowerpower: Olin 80-luvun puolivälissä katsomassa Maiden Power Slave Touria ja yleisöä oli yli 3000 ja Jäähalli oli puolillaan (HUOM).
Nythän Maidenit vetävät stadionit täyteen. Että faktana vaan!
 
Purple ja Maidenit sekä Zeppelin, Uriah Heep, Lynyrd...... olivat kovia rokkibändejä, mutta kun silloin ei ollut musiikkigenrejä satoja mitä nykyään on.

 
Vieläko tätä joku täällä jankkaa? NOh: Faktana vaan, että en alunperinkään tuolla ensimmäisellä kommentilla puhunut suosiosta Suomessa pelkästään vaan koko maailmassa. Joku näsäilijä käänsi sen sitten että "AI SUOMESSA VAI?" Niin ja miten sitä suosiota sitten mitattiin sitten ..Suomessa myydyt konserttiliput 80 luku vs. 2010 luku? Entäpä Levymyynnit? Seventh Son ja Somewhere-keikoilta on minulta vaan muistoja ja ne oli täynnä kyllä. Faktana vaan.
 
Ai OLIVAT kovia? Juurihan tässä on puhuttu siitä, että kun ei ole uusia kovempia tullut? Purple, Maiden ja Heep ja Skynyrdi käy keikoilla? Zeppelin ei ole tainnut heittää kun yhden keikan 2000-luvulla. Kohta käydään keskustelua, että mikä se on se bändin "kovuus" aste.
 
Nyt on satoja uusia musiikkigenrejä niin, mutta kun..puhuttiin rokkibändeistä? Esimerkkejä tiskiin sitten? Uusia kovia rokkibändejä?
 
"No mutta onhan niitä kansainvälisen tason stadionbändejä vielä, jotka soittavat omia biisejään. No totta kai on. AC/DC, Deep Purple , Bon Jovi, Bruce Springsteen, Metallica, Megadeth.. Joista tuorein, eli viimeksi mainittu lienee soittanut ensimmäiset keikkansa melko tarkkaan 30 vuotta sitten." ( kirjoituksen aloittajan alkukommentti/johdanto keskusteluun )
 
"The SOUND of VOLUME"
StJerky
17.01.2014 13:46:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

molder: Vieläko tätä joku täällä jankkaa? NOh: Faktana vaan, että en alunperinkään tuolla ensimmäisellä kommentilla puhunut suosioista Suomesta pelkästään vaan koko maailmasta. Joku näsäilijä käänsi sen sitten että "AI SUOMESSA VAI?" Niin ja miten sitä suosiota sitten mitattiin sitten ..Suomessa myydyt konserttiliput 80 luku vs. 2010 luku? Entäpä Levymyynnit? Seventh Son ja Somewhere-keikoilta on minulta vaan muistoja ja ne oli täynnä kyllä. Faktana vaan.
 
Taitaa merkityksellisin ero Maidenin kohdalla olla Amerikansuosiossa. Siellä ei enää levyt ja keikat myy vanhaan malliin. Muualla tilanne taitaa olla kuten Suomessa, että reunionista alkaen suosio on ollut yllättävän korkealla.
 
Dirtyh
17.01.2014 16:27:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

molder: "No mutta onhan niitä kansainvälisen tason stadionbändejä vielä, jotka soittavat omia biisejään." ( kirjoituksen aloittajan alkukommentti/johdanto keskusteluun )
Onneksi vielä ei ainakaan kovin laajassa mittakaavassa ole tultu siihen pisteeseen että stadioneilla soittelisi cover-bändit. Sekin päivä kyllä varmaan vielä koittaa kun näistä dinosauruksista lopulta aika jättää. Eihän tosin ole ihmisen vika että jo edes mennyt artisti on tehnyt itselle putoavaa materiaalia ja että livenä musa on aina parempaa.
 
Njääh, en tiedä muista mutta itse ajattelin tänään kantaa korteni kekoon ja käydä studiossa äänittämässä bändin kanssa ihan niitä omia rock-biisejämme.
 
Gritsen
18.01.2014 17:20:28 (muokattu 18.01.2014 17:21:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dirtyh: Onneksi vielä ei ainakaan kovin laajassa mittakaavassa ole tultu siihen pisteeseen että stadioneilla soittelisi cover-bändit. Sekin päivä kyllä varmaan vielä koittaa kun näistä dinosauruksista lopulta aika jättää.
 
ABBA- ja Queen-tribuuttibändejä lukuunottamatta
 
"Nyt tarjoan sinulle virtuaalioluen kirjoituksesi johdosta, kippis!" - jazzmies
Epämuusikko
18.01.2014 22:50:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gritsen: ABBA- ja Queen-tribuuttibändejä lukuunottamatta
 
jep.
 
+ http://www.pinkfloydz.com/tributebands.htm
http://www.britfloyd.com/
http://www.aussiefloyd.com/
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Jemo
21.01.2014 02:24:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikkoon sanoakseni: Jaa-a. Me ollaan Gaspard Oililla tehty neljä levyä totaalisen tinkimätöntä ja oman maun mukaan maailman parasta rokkia.
 
Rokki on hankala käsite, meikäläiselle se on Beatlesia, Neil Youngia, Queenia ja David Bowieta - ei niinkään paljon tatuointeja tai hurjia kampauksia päihteiden kanssa, vaan hyviä biisejä ja sinänsä vahva taiteilija-asenne. Uskotaan siihen, että vaikka tämä kappale ei kuulosta siltä, miltä viime viikolla rokki kuulosti, se on juuri sitä, koska ite tehtiin ja tykätään. Sehän johtaa lopulta siihen, että moni ei pidä ja joku joka tykkää jostain ei lämpene kaikelle, mutta sitten vain heitellään siimoja jorpakkoon ja kokeillaan, josko joku kokisi maailmaa vähän samalla tapaa.
 
Tässä on meidän musaa; siinä on stemmoja, bändi, hyviä biisejä ja aika paljon ylläreitä, omituisia tyyppejä kun ollaan. Olkaa hyvä!
 
https://soundcloud.com/gaspardoilband/sets/rocketbahn
 
In the fourth second of forever I could remember nothing that I did not love
shuffle
21.01.2014 09:45:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rakkauslaulu Rolling Stonesille :)
 
http://www.youtube.com/watch?v=Uccz7MXGfMU
 
Dirtyh
21.01.2014 14:53:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jemo: Otsikkoon sanoakseni: Jaa-a. Me ollaan Gaspard Oililla tehty neljä levyä totaalisen tinkimätöntä ja oman maun mukaan maailman parasta rokkia.
 
Kuuntelin ja tuon yhden biisin perusteella voisin kuunnella lisääkin. Mutta kuten itse sanoit niin rock on käsitteenä hankala, siitä perusteluksi se että mun mielestä tuo ei ole rokkia nähnytkään. Kevyttä kitarapoppista mun mielestä ja sellaisenaan myytynä sitten ihan toimivaakin.
 
Mun korvaan te olette ottaneet rock-artisteilta niitä vaikutteita joita he ovat ottaneet rock-musiikin ulkopuolelta.
 
VoodooChild
22.01.2014 13:33:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi ainakin - The Comanche
 
https://vimeo.com/84668639 Junk 5
http://www.youtube.com/watch?v=bMPfX8fbA9Y The Hat
http://www.youtube.com/watch?v=kdVuxbPq3Xg Only One Love
http://www.youtube.com/watch?v=7-Tr4XpOoss Solid Groove
http://www.youtube.com/watch?v=ROFq6pFwOxA Ghost In The Night
http://www.youtube.com/watch?v=peAsjKqrsT0 Waitress In The Sky
 
Ja killun kova tietenkin ;)
 
jannu
22.01.2014 14:31:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en ainakaan halua paljastaa missä ne kovat uudet rokkibändit on, koska sit joutuu lopettamaan niiden kuuntelemisen ku joku normituro alkaa leuhottamaan niistä kylillä.
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Number 9
23.01.2014 09:14:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dirtyh: Kuuntelin ja tuon yhden biisin perusteella voisin kuunnella lisääkin. Mutta kuten itse sanoit niin rock on käsitteenä hankala, siitä perusteluksi se että mun mielestä tuo ei ole rokkia nähnytkään. Kevyttä kitarapoppista mun mielestä ja sellaisenaan myytynä sitten ihan toimivaakin.
 
Mun korvaan te olette ottaneet rock-artisteilta niitä vaikutteita joita he ovat ottaneet rock-musiikin ulkopuolelta.

 
Njaa. Tässä on tämä määritelmäkysymys. Itse pidän esim Biitlesiä rockbändinä, vaikka joku saattaakin,aivan oikeutetusti sanoa että Biitles oli kevyttä kitarapoppia, joskin innovaatista sellaista. Mutta minusta pop rock, ns kevyt kitarapoppis, on nimenomaan rockin alagenre, siinä missä hard rock tai country rock tai mikä tahansa. Kyse on nimenomaan rockin subgenrestä, ei popin subgenrestä, ts pop rock,ei rock pop. Mutta tämä on ihan määritelmäkysymys
 
"Can you tell me where my country lies?" said the unifaun to his true love's eyes. "It lies with me!" cried the Queen of Maybe - for her merchandise, he traded in his prize.
velipesonen
23.01.2014 10:51:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika jännä juttu mutta mun mielestä Beatles-soundi on nimenomaan raskas ja siinä raskaudessa oli aikoinaan uutuusarvo. Rollarit tulee Beatlesin sisältä koska Beatles antoi niille sen raskaan kitarasoundin jota ne kehittelivät omaan suuntaansa, tai siis Keef kehitteli ja kehittelee kai edelleen.
 
Raskaus on letkeyden puutetta, Fabsit ei koskaan olleet erityisen letkeitä mitä nyt ehkä joissain jazzpastisseissa muttei niissäkään kuulostaneet jenkeiltä! Rollarit ovat siis lontoolainen Mersey-porukka, jokien vedet vaihtuneet keskenään. Kaikkialla virtaa Mississippi jonka deltasta nousee alligaattoreita.
 
http://www.youtube.com/watch?v=WsARUH_t8Ao
 
Alligaattorit, herätkää! Näiden kotikissojen silittely alkaa jo vaivata.
 
"The more the music sounds like The Who the better it becomes." - Ludwig van Beethoven
Jemo
23.01.2014 11:58:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos oikein vakavasti jaetaan, niin eihän nykypäivän rokkibändeissä ole enää mitään rokkia. Joku Blue Suede Shoes on rokkia. Se on äärimmäistä rytmimusiikkia joka toimii vaikka sitä laulaisi acapella. Jopa se kakkosnelonen on ihan toissijaista parhaissa rokeissa, jostain kitarasäröstä puhumattakaan.
 
Rock. Sehän oli kuitenkin laimentunut aika paljon jo Beatlesiin tultaessa. Kaikki se stemmahässäkkä ja muu pliisu kakka, äää, eihän niillä ollut ees torttuja enää.
Kaikki on laimentunut kaikkeen tultaessa, enkä minä osaa olla sen kaltainen puristi, joka pitää kiinni määritelmästä ja asian muuttuessa etsii aina uuden - se on vain tyhmää. Se on kuin se äidinkielen opettaja, joka sanoo ettei saa käyttää verbiä "omata" tai puhua "pitkässä juoksussa" tai käyttää sinä-passiivia, koska ne eivät ole suomea vaan vieraskielistä lainaa. Bullshit! Kaikki lainaa kaikilta! Siitä kieli kehittyy, musiikki kehittyy, kulttuuri kehittyy; kaikki elää ja muuttuu jatkuvasti. Kieli on kertomisen väline, ja jos ymmärsit mitä sanoin, on typerää valittaa siitä, että kerroin sen sääntöjen vastaisesti. Tai ettei se ole suomea, vaikka sitä suomalainen puhuu suomalaiselle joka käsittää mitä sanoin. Voit muljauttaa tuon analogian myös rokkenrolliin, jos keksit.
 
Minulle rokki tekemisen kohteensa on sitä, että kuuntelen jotain perinteeseen liittyvää/liittynyttä ja tahdon antaa oman panokseni ja näkemykseni persoonallisuuteni kautta siihen, mistä siinä voi olla kyse. Minulle rock on hyvin laaja kattokäsite ja tekemisen muoto, ja, ehkä, jotenkin puhtaimmillaan kapinaa. Rikotaan rajoja. Tai ainakin ennen kaikkea ollaan kuuntelematta sitä, mitä mieltä joku fuddy duddy on siitä, mitä rock oikeasti on.
 
Ainiin joo. Mulla oli tää rokkibändi. Ettei vaan pääse unohtumaan.
https://soundcloud.com/gaspardoilband/sweet-melissa
 
In the fourth second of forever I could remember nothing that I did not love
shuffle
23.01.2014 13:09:15 (muokattu 23.01.2014 13:34:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei yhtään hassumpi biisi tuo Sweet Melissa, hyvä intro. Lauluäänestä tulee mieleen edesmennyt Poverty Stinks-yhtye. Vuoden sisällä on alkanut tippua Tubeen paljon vanhoja Stonesin demoja, joista osa on hyvin mielenkiintoisia vanhalle fanille. Keithin eka demo "Dandelion"-biisistä esimerkiksi. Hyvin hahmottuu, mikä oli Mickin osuus lopullisesta versiosta. All Down The Line, Sister Morphine, jne. En tarkoita outtakeja, joita on siellä ollut jo pidempään.
 
http://www.youtube.com/watch?v=zz9TLL9OE0g
 
Tuo demopalsta joutaisi lakkauttaa periaatteessa. Porukka ei saa siellä viikossa yhtään klikkausta. Jostain sekin kertoo. En tiedä rockin kuolemasta, mutta ainakin mielenkiinnon katoamisesta taiteenlajiin. Ehkä ne kaikki biisit ovat nyt sitten tehty, vaikka kyllähän klassistakin musiikkia yhä sävelletään ja äänitetään. Nyt keskitymme sitten toistamaan vanhojen aateloitujen mestarien teoksia konserttisaleissa, joissa yleisö saa raivarin jos joku tupakoi.
Seuraavaksi luultavasti kielletään oluen nauttiminen keikoilla, se on niin työväenluokkainen tapa. Väliajalla saa sitten kuoharia ja katkarapuvoileivän. No niin. Kyllähän biisien tekeminen ja äänittely voi olla ihan mukavaa, vaikkei ketään muuta kiinnosta paskan vertaa, mutta onhan se erilainen henkinen lähtökohta. Se ei ole enää silloin kommunikaatiota ihmisten kanssa, vaan jonkinlaista terapiaa, ehkä. Toisaalta helposti kyseenalaistaa oman mielenterveytensä diggaillessaan omia juttujaan täysin yksinään, ilman yhtään klikkausta, ilman yhtään kommenttia. Hullun hommaa.
Rockin kuolema ei siis näin lähestyttynä tarkoita sitä, ettäkö itse rock olisi kuollut, yleisö vain on menettänyt mielenkiintonsa siihen, tapahtuu sosiaalinen kuolema. Ketään ei enää kiinnosta, onko joku bändi hyvä vai huono, soromnoo. Se voi olla hyväkin, mutta saa olla sitä keskenään, ihmisiä ei enää kiinnosta sen taso, vaan he ovat menettäneet mielenkiintonsa koko lajiin. Maailma muuttuu. Joo-o. Kaikkea aikansa.
 
StJerky
23.01.2014 14:03:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Rokkia tehdään yhä useammin vain omaksi iloksi ja kavereiden "tykättäväksi". Ja haetannooko tuo mittään. Kansallisesta ja kansainvälisestä siirrytään taas pienempiin piireihin. Kyläyhteisö vain on nyt sosiaalisen median yhteisöjä.
 
RobertJones
23.01.2014 16:21:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rival Sons Rival Sons Rival Sons Rival Sons Rival Sons Rival Sons Rival Sons Rival Sons Rival Sons.... ja Graveyard!
 
Funkånaut
23.01.2014 17:41:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyrokissa on rock, mutta roll uupuu.
 
"Se on kyllä helevetin hyvä asia että sie oot pasisti etkä laulaja" - Karvamammutti Kuuntelen tämmöistä
StJerky
23.01.2014 19:15:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: Nykyrokissa on rock, mutta roll uupuu.
 
Soittaako joku pelkkää rollia? Minä taidan alkaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «