Muusikoiden.net
07.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tuula Amberla
1
Sergei Fallinen
01.04.2011 19:51:44 (muokattu 01.04.2011 19:54:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ollu ketjua tällaselle naislaulajalle, josta en paljon edes tiedä. Mä oon sitä sukupolvea et joskus ihan pienenä (5-10v tms) näitä tuli enemmänkin radiosta (nykyisin yllättävän vähän kai, en tosin paljon radioo kuuntele) ja silloin jo etäisesti tajus mistä Pienet Sanat -biisissä on kyse. Jäi jotenkin aina mieleen miten pienet sanat sai sen nuoren, ihanan kuulosen naikkosen riisumaan. Kyllä se paras biisi on silti kaikkien tuntema Lulu, jota on vasta nyt myöhemmin täysin arvostamaan. Kaikki toimii, basso, kitarasoolo, kuiskaava laulu, ja ennen kaikkea se sanotus. Yks mun suosikkeja suomenkielisistä biiseistä, etenkin niistä joiden sanottaja on vähän tuntemattomampi. Perustuu siis Alpo Jaakolan runoon

hän rokkia rakastaa, ja koukussa kiemurtaa

mielipiteitä jne?

vain taito on rajana
Atomic Cafe
01.04.2011 21:03:48 (muokattu 01.04.2011 23:55:37)

Tuula Amberlan soolotuotannossa on ilmavuutta ja erotiikkaa juuri sopivan älyllisellä tavalla mutta kyllä minä enemmän olen kuunnellut LIIKKUVIA LAPSIA jossa oli sellaista eläimellistä alkuvoimaa mitä Tuulan levyiltä ei löydy.

sinut haluan
http://www.youtube.com/watch?v=8yB1uTy9odo

mutta kyllä korppikin on hieno biisi ja Tuula tulkitsee sen hyvin
http://www.youtube.com/watch?v=fECoFd6cgDc&feature=related

Wikipedia luokittelee Tuulan ponnahduslaudan näin: Liikkuvat lapset on suomalainen rockyhtye, joka julkaisi 1980-luvulla kolme LP-levyä ja muutaman singlen mutta kyllä se minun mielestä oli paljon suurempi.

Voisihan tämä olla hauskaakin mutta onneksi en mennyt lankaan
Karwin
04.04.2011 13:47:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa olla Amberlaa ilmassa, kun sattumalta eilen tuli pitkästä aikaa laitettua Amberlaa soimaan - ennen kuin huomasin tämän ketjun. Hieno ääni ja hyviä lauluja, joskaan itseeni ei "Lulu" uponnut niinkuin "Pienet sanat" & "Ostan sinut". Viimeisin levy "Taas luoti lentää" kuulosti keskeneräiseltä. Liikkuvat Lapset teki myös lauluja meikäläiseen makuun - hienoa, että julkaisivat vanhat jutut diginä ja keikkailevat edelleen.

Mika Kangas
07.04.2011 18:13:30

Juuri äsken kuuntelin Korppia. Varsin viehkeää ja mieleenpainuvaa musiikkia. Oma tietouteni biisien suhteen kyllä loppuu noihin hittilevyihin valitettavasti. Jostain vilkaisin joku aika sitten että Amberla kyllä aika ajoin keikkailee edelleen. Ja liekö vieläkin kirjastotätinä :).

Kenen kuusia syöt, sen juurella kuuntelet. -Shabby
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti