Muusikoiden.net
07.12.2016

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bomfunk MCs
1
Sergei Fallinen
11.03.2011 21:05:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonkun mielestä tää on ehkä vääräl alueel ja siirtäköön jos huvittaa, genrerajat on kuitenkin häilyvät ja tääl on enemmän keskustelua kun jossain muul palstal

Ei ollu ketjua vielä tälle legendaariselle aktille, niin aattelin perustaa. Mitä mieltä ootte? Ite oon sitä sukupolvea et tää oli ala-asteel ehkä maailman kovin juttu. Ja kyl nää vanhat hitit tälleen pikkupäissään ihan kuuntelee. In stereo -levyn siis. Ja auta armias jos tanssilattial soi joskus (liian harvoin nykysin, johonkin vitun scatmaneihin ja captain jackeihin verrattuna) freestyler.. Ouu jeh

vain taito on rajana
ramionparas
11.03.2011 22:40:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just tällä viikolla kuunneltu kahta ekaa lättyä :) ja myös ihmetelty että yhtye vai katosi..erittäin outoa kun comebackia ei ole tullu koska juuri NYT olisi paras aika siihen..toivottovasti tapahtuisi :)

http://www.evilpiggy.tk http://www.mikseri.net/epm http://www.myspace.com/evilpiggymachine
carnation
12.03.2011 12:05:45

Muistan jostain vuosien takaa, historian alkuhämäristä kun näin Tiltissä tms. peliohjelmassa PlayStation-henkisen Uprocking Beats -musavideon. Ajattelin että eeei heheh mikä se tämä on, ei tule mitään. No vähän aikaa kului, niin huomasin olleeni väärässä Bomfunkin ollessa aika isokin juttu. Mutta sitten, jonkinasteiseksi tähdenlennoksi taisi jäädä niiden b-boys/freestyler-kulta-aikojen jälkeen ja hiljaiseloa on ollut jo pitkään.

Jotain sympaattista tässä silti oli (historian siipien havinaa), joten comeback isolla ryminällä ja heti! Raymond Ebanks on kova jätkä.

"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Vurki
12.03.2011 16:25:57 (muokattu 12.03.2011 16:26:17)

Jumalauta, aivan, ala-asteella Bomfunk MC's oli kovista kovin! :) Burning Sneakersia kuuntelin itse aikoinaan paljon. Nyt myöhemmin on sitten kuunnellut uudestaan, ja hyvin toimii, esim. Freestlyer, Super Electric, Live Your Life... JS16 on aika tekijä :)

Vaikka kunnon ura jäikin lyhyeksi, niin on Bomfunk MC's silti yksi Suomen kansainvälisesti kovimpia musa-acteja (paljolti Freestylerin ansiosta).

Atomic Cafe
12.03.2011 20:09:39 (muokattu 12.03.2011 20:14:40)

Jaakko Salovaaran tuottama Freestyler oli Euroopan myydyin single vuonna 2000 ja tuo ei ole ihan vähäinen saavutus.

http://www.youtube.com/watch?v=2e_ui3lHTeo&feature=related

Voisihan tämä olla hauskaakin mutta onneksi en mennyt lankaan
Hohhoijaa
12.03.2011 20:38:46

Näiden biisien kuuntelu on mahdollisesti syvimpiä nostalgiatrippejä joihin kykenen.

The planet is fine, the people are fucked.
DJKaaos
12.03.2011 22:27:37

Atomic Cafe: Jaakko Salovaaran tuottama Freestyler oli Euroopan myydyin single vuonna 2000 ja tuo ei ole ihan vähäinen saavutus.

Tämä on mielenkiintoinen juttu. Wikipediassa lukee myös noin, mutta se kertoo myös, että Daruden Sandstorm oli maailman myydyin single vuonna 2000.

Ehkä toi Daruden saavutus kaipaisi hieman lisävalotusta. Ihan kuin muistaisin, että tuon Sandstormin myynnin kohdalla laillinen nettilataus olisi ollut poikkeuksellisen isossa roolissa jo tuolloin. Lisäksi olen muistavani myös jonkun toisen saavutuksen, jonka Sandstorm teki vinyylisinglemyynnissä?

Noh, oli tämä juttu miten tahansa, niin Salovaarahan näissä oli molemmissa tuottajana, ja olipa myyntimäärät mitkä tahansa, niin joka paikassa nuo tuntuivat silloin reilu kymmenen vuotta sitten soivan.

Minä olen minä.
MV
13.03.2011 12:15:00

In stereo oli kyllä helvetin kova juttu aikoinaan, harmi kun on tullut myytyä pois. Onko tuon levyn jälkeen edes tullut mitään "oikeaa" levyä? Jotain remix-paskaa tuli muistaakseni jatkuvasti...

Vurki
13.03.2011 15:36:29 (muokattu 13.03.2011 15:38:55)

djKaaos: Tämä on mielenkiintoinen juttu. Wikipediassa lukee myös noin, mutta se kertoo myös, että Daruden Sandstorm oli maailman myydyin single vuonna 2000.

Ehkä toi Daruden saavutus kaipaisi hieman lisävalotusta. Ihan kuin muistaisin, että tuon Sandstormin myynnin kohdalla laillinen nettilataus olisi ollut poikkeuksellisen isossa roolissa jo tuolloin. Lisäksi olen muistavani myös jonkun toisen saavutuksen, jonka Sandstorm teki vinyylisinglemyynnissä?

Noh, oli tämä juttu miten tahansa, niin Salovaarahan näissä oli molemmissa tuottajana, ja olipa myyntimäärät mitkä tahansa, niin joka paikassa nuo tuntuivat silloin reilu kymmenen vuotta sitten soivan.

Sandstorm oli vuoden 2000 myydyin VINYYLI koko maailmassa. Freestyler taas oli myydyin single EUROOPASSA.

Molemmat biisit olivat jättimenestyksiä. Freestyler suoritti paremmin Euroopan poplistoilla, kun taas Sandstorm saavutti paremman clubimenestyksen ja hieman laajemmalle ulottuneen suosion (mikä ei genren vuoksi yllätä), mm. myi kultaa USAssa vuonna 2009 (500 000 singleä) vaikka julkaisuvuonnaan ei päässytkään Billboard Hot 100:lle kuin juuri ja juuri. Molempia varmaan myyty jo reilusti yli miljoona kansainvälisesti. Briteissä Freestyler piikkasi kakkossijalla, Sandstorm nelosena.

MV: In stereon jälkeen julkaistiin Burnin' Sneakers, jota useat (mm. minä) pitävät vielä erinomaisena levynä, mutta kolmas levy Reverse Psychology ei kiinnosta ketään. Se jäikin viimeiseksi.

P.S. Salovaara sekä sävelsi että tuotti kaikki Bomfunkin biisit Ebanksin sanoittaessa ne, ja Daruden toisin hitin Feel The Beatinkin taisi Jaakko itse väsätä kokonaan. Nyt on tekemässä musaa mm. Martina Aitolehdelle :D:D:D

sticky fingers
13.03.2011 21:28:18

Wikipedian mukaan Ebanks on 42-vuotias. Voisi olla mielenkiintoista tietää, mitä kaikkea mies puuhaa nykyisin.

...
Petrukki
13.03.2011 22:53:50

Vurki: P.S. Salovaara sekä sävelsi että tuotti kaikki Bomfunkin biisit Ebanksin sanoittaessa ne, ja Daruden toisin hitin Feel The Beatinkin taisi Jaakko itse väsätä kokonaan. Nyt on tekemässä musaa mm. Martina Aitolehdelle :D:D:D

Hoho. Toi on varmaan vähän tommonen 'maksetaan laskut'-juttu, vaikka musta tuntuu ettei Jarkko fyffeä tartte. :)
Onhan Jarkko tehnyt esimerkiksi Kendin biisit ja Raptorin Tosi tarttuvan täytebiisin. :)

reos
14.03.2011 09:14:59

Vurki: Nyt on tekemässä musaa mm. Martina Aitolehdelle :D:D:D

Asiahan ei mulle kuulu, mutta JS itse sanoi että ko biisi on yhteistyössä (en muista kenen kanssa) Saksaan tehty ja sitä kautta myyty eteenpäin Martinan levylle. Kundi ei ite ole ollut tietoinen hommasta eikä sitä ole Martinalle tehnyt, koska sävellyshetkellä koko tädin musiikkikuvioissa ei ole hirveästi ollut muuta kuin salarakasta.

Oli vain pakko tulla puuttumaan, sori :)

"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet "Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen
Terry Pantheras
14.03.2011 09:19:31

Loistava bändi oli, varsinkin livenä. Yhdellä keikalla roudanneena huomion herätti myös valtava bassorumpu jonka keskelle oli tussattu parisenttinen kirkkovene.

MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Yesse
21.03.2011 15:54:00

sticky fingers: Wikipedian mukaan Ebanks on 42-vuotias. Voisi olla mielenkiintoista tietää, mitä kaikkea mies puuhaa nykyisin.

Noin kaksi vuotta sitten, kun Max'C:ltä kysin niin ilmeisesti asui jamaikalla silloin. En tiedä tän hetken tilanteesta.

Kjukka
23.03.2011 02:42:21

Yesse: Noin kaksi vuotta sitten, kun Max'C:ltä kysin niin ilmeisesti asui jamaikalla silloin. En tiedä tän hetken tilanteesta.

Reiska asuu perheensä kanssa Belgiassa. Käytiin ristiäisjuhlien merkeissä vierailulla pari vuotta sitten.

RawknRawl
23.03.2011 13:28:36

Terry Pantheras: Loistava bändi oli, varsinkin livenä. Yhdellä keikalla roudanneena huomion herätti myös valtava bassorumpu jonka keskelle oli tussattu parisenttinen kirkkovene.

Oli. Näin kerran Turkuhallissa jossain futistapahtumassa. Oli tasan täyttä asiaa ja itse asiassa varsin kova rokkiakti. Valkama keihäässä. Olin todella positiivisesti yllättynyt kokonaisuudesta.

Kuka tahansa voi hypätä järveen.
Kapane
24.03.2011 21:14:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ville (basisti) ja Riku (viimeisen levyn toinen Dj) tekevät nykyään koneskenessä musaa ja keikkaa. Kavereillahan on oma klubi Volume Tampereella ja Riku on lyönyt aika hyvin tuolla Rico Tubbs nimellä läpi noissa dubstep ja electrohouse piireissä.

http://www.youtube.com/watch?v=ACbfaIfsyTI

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti