Aihe: Sielun Veljet | |
---|
jra 05.12.2011 14:24:35 | |
|
Korvatulppien lisäksi pitää jatkossa varustautua rokkikeikoille hitsaajanlaseilla. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
|
jra: Korvatulppien lisäksi pitää jatkossa varustautua rokkikeikoille hitsaajanlaseilla. Heh. Sievin turvajalkineet voisi olla myös hyvä lisä, jos väki intoutumaan tanssimaan ja hyppimään. Kaikki on jo tehty. |
velipesonen 05.12.2011 16:17:19 (muokattu 05.12.2011 16:28:16) | |
|
Olishan se kiihottavaa jos koko yleisö olisi varustautunut asbestihaalarein, kypärin ja rautasaapikkain. Mukava olisi semmoiselle esiintyä, vaikkei yleisössä koskaan vikaa olekaan. Olen hekumoinut omassa mielessäni että olisi hyvä jos yleisö järjestäisi bändille semmoisen näytöksen että bändi pelästyneenä juoksisi lavalta pois! Jos olisi tarpeeksi rahaa niin voisi sen tehdäkin, palkata vain tarpeeksi näyttelijöitä hommiin; treenata semmoinen show että bändiltä menisi paskat housuun! Tämä olisi ollut hyvä toteuttaa esim. tällä Sielun Veljien kiertueella. Ostaa kaikki liput ja treenauttaa koko yleisö äärimmäisen härskiin touhuun. Pitäisi lahjoa myös järkkärit. Se voisi mennä vaikka niin että kun bändi tulee lavalle niin kaikki miespuoliset yleisössä riisuvat vaatteensa ja alkavat vetää käteen samalla huudellen bändille että suksisivat nyt jo vittuun. Yhtäkkiä koko yleisö ravaa täyttä laukkaa pois paikalta, jää vain tyhjä sali. Muutaman minuutin päästä tulee miehiä natsiunivormuissa ja alkaa hässiä toisiaan aivan lavan edessä. Jos bändi sittenkin vielä jatkaa, tulee kolonna puku päällä esittämään kirjallisen vetoomuksen esityksen keskeyttämiseksi siveettömänä. Ja muuta mukavaa. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
|
Rodger: Niin ne valot... kun otitte puheeksi. Onneksi ei ole epilepsiaa eikä migreeniä, silloin olisi pitänyt poistua paikalta. Minulle ei avautunut, miksi yleisö piti sokaista vähän väliä suoraan silmiä kohti suunnatuilla valkoisilla valonheittimillä. Oliko lavalla kenties jotain, mikä ei kestänyt katsomista? Ei ainakaan minun tunnelmaani kohottanut, eikä tehnyt oikeutta Vinskin muistolle. En ymmärrä, "Vinskin muistolle"? Siellähän se Vinski jorasi hyvin "keskittyneessä" tilassa valotiskin äärellä niin, että koko kioski heilui kun valotaiteilija päästeli menemään. Bändi soitti ok, vauhtia ja vaaran tuntua oli lavaa enemmän mm. valotiskin takana. |
|
Thyvon: En ymmärrä, "Vinskin muistolle"? Siellähän se Vinski jorasi hyvin "keskittyneessä" tilassa valotiskin äärellä niin, että koko kioski heilui kun valotaiteilija päästeli menemään. Bändi soitti ok, vauhtia ja vaaran tuntua oli lavaa enemmän mm. valotiskin takana. Ehkä tässä viitattiin johonkin muistoon, joka Vinskillä on?
"Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?" -Charlie McCharthy |
|
Jaa, muistelin, että hän olisi potkaissut jo tyhjää. Ehkä se olikin sitten se Silu Seppälän roolihahmo elokuvassa "Zombie ja Kummitusjuna" - aika saman oloisia hahmoja molemmat aikoinaan :-) |
Utö 06.12.2011 18:44:56 | |
|
nahkis: Oliko joku Tampereen YO-talon päiväkeikalla? Oliko show jotain poikkeavaa kiertueen muihin keikkoihin nähden? Pakkahuoneen keikkaan verrattuna oli ainakin vartin lyhyempi, kestäessään siis 1h45min ja settiä oli muutettu kiitettävästi (Aamulehti tiesi kertoa, että kahdeksan eri biisiä olisi kuultu.). Itse muistan näin äkkiseltään, että setissä uusia oli mm. Nyt nykii, Haista vittu ja Alamäkeen. Poistuneita mm. Tiskirätti, Nukkuva hirviö, Aina nälkä, On mulla unelma, Kevät, Peltirumpu ja Satujen julma taikayö. Itse tykkäsin molemmista keikoista. Yo-talolla nyt tietenkin oli tiiviimpi tunnelma, eikä ajankohta ollut häiritsevä tekijä. Itse asiassa sitä ihan unohti, että elettiin sunnuntai-iltapäivää. Musiikki siis vei mennessään. Bändikin veti ihan samalla intensiteetillä molemmat keikat. Valoista sen verran, että Pakkahuoneella itsekseni mietin et harvoin näkee näin hyvin tehtyjä valoja. Keikkaa seurasin kyllä aika sivusta, että multa jäi ainakin häikäistymiset jne. havaitsematta. Yo:lla valot nyt ei sitten niin oikeuksiinsa päässeetkään. Pakkahuoneen järjestelyt oli hyvin mielenkiintoiset. Keikalta myöhästymiset saa jokainen kyllä pistää omaan piikkiinsä soittoajan ollessa ennalta kaikkien tiedossa. Esim. vielä n. 40-45min. ennen showtimea pääsi pienellä jonotuksella sisälle ja sekin oli jo mielestäni aika viime tippaan jättämistä loppuunmyydyn keikan kohdalla. Mutta muuten ei voi kyllä järjestelyistä antaa ruusuja, käsittämätöntä sekoilua. Narikat kahdessa eri kerroksessa, mistä ei voinut keikan jälkeen olla kuin järjetön tungos seurauksena kulkureittien osuessa yhteen. Määräys laukkujen jättämisestä narikkaan oli myös aivan järjetön eikä se sitten niin lopulta mennytkään osan järkkäreistä päästäessä laukunkin kanssa sisään. Mikä nyt olikin oikeus ja kohtuus, aika tärkeä monellekin naisihmiselle tuo laukku jo erinäisten hygieniatuotteidenkin takia. |
Xan de Wan 06.12.2011 21:22:15 (muokattu 06.12.2011 21:48:38) | |
|
nahkis: Oliko joku Tampereen YO-talon päiväkeikalla? Oliko show jotain poikkeavaa kiertueen muihin keikkoihin nähden? Eipä tullut oltua - eikä ollut tultua. Mutta olin The Soul Brothers-yhtyeen eli siis tämän Sielun Veljien keikalla kesällä.... meinaan kesällä VUONNA 1983. Se tapahtui siis kyseisen yhtyeen alkutaipaleella. Keikka oli vain yhtä huutamista, karjumista, rääkymistä, kiljumista kuin joltain seonneelta raivoisalta apinalaumalta! MUSIIKILLA ei ollut mitään tekemistä sen keikan kanssa! Se olikin ensimmäinen - ja samalla myös viimeinen Sielun Veljien keikkani :) |
Atomic Cafe 06.12.2011 22:00:45 (muokattu 06.12.2011 22:09:33) | |
|
Se oli sitä sellaista rokkia. Jos ei rokki pure niin kannattaa kokeilla tätä....http://www.youtube.com/watch?v=E--g1rYssP0&feature=related |
|
Narikat kahdessa eri kerroksessa, mistä ei voinut keikan jälkeen olla kuin järjetön tungos seurauksena kulkureittien osuessa yhteen. Määräys laukkujen jättämisestä narikkaan oli myös aivan järjetön. Siis onkos ne ottaneet sen vanhan narikan taas käyttöön? Kuulostaa aika pommilta toi, varsinkin kun ulos tarvis kaikkien kulkea samasta ovesta. Vai olikos klubin puolelle myös ovet auki? |
|
Xan de Wan: Eipä tullut oltua - eikä ollut tultua. Mutta olin The Soul Brothers-yhtyeen eli siis tämän Sielun Veljien keikalla kesällä.... meinaan kesällä VUONNA 1983. Se tapahtui siis kyseisen yhtyeen alkutaipaleella. Keikka oli vain yhtä huutamista, karjumista, rääkymistä, kiljumista kuin joltain seonneelta raivoisalta apinalaumalta! MUSIIKILLA ei ollut mitään tekemistä sen keikan kanssa! Se olikin ensimmäinen - ja samalla myös viimeinen Sielun Veljien keikkani :) Heh, yksi kaverini kertoi suunnilleen samanlaisen arvostelun silloin 1983. |
Utö 07.12.2011 10:53:28 | |
|
besamme: Siis onkos ne ottaneet sen vanhan narikan taas käyttöön? Kuulostaa aika pommilta toi, varsinkin kun ulos tarvis kaikkien kulkea samasta ovesta. Vai olikos klubin puolelle myös ovet auki? Ei ollu se vanha narikka vaan heti siinä rappusten jälkeen oikealla jokin tila. Klubin kautta ei päässyt pois, koska siellä oli ihan omat iltamansa. Jossain vaiheessa sitten aukaisivat sieltä salin sivustalta yhdet ovet, mutta sinnekin piti mennä sen toisen narikkajonon läpi. Eikä ees kaikki tainneet kuulla järkkäreiden huutelua siitä. Toivottavasti eivät tätä käytäntöä jatka seuraavilla loppuunmyydyillä keikoilla. Tiedä sitten miksi nyt oli otettu käyttöön kahden kerroksen taktiikka, kun ei käsittääkseni ole ollut muuten käytössä, vaikka jengiä on ollut se täysi tupa. |
Atomic Cafe 07.12.2011 14:22:38 (muokattu 07.12.2011 15:15:25) | |
|
StJerky: Heh, yksi kaverini kertoi suunnilleen samanlaisen arvostelun silloin 1983. Aika monet olivat tuohon aikaan samaa mieltä. En nyt ihan heti muista minä vuonna ne tekivät ensimmäisen Kaivopuiston keikkansa, mutta sitä en unohda ikinä että kun tämä päivän viimeinen esiintyjä alkoi esiintymään niin puisto oli tupaten täynnä ihmisiä, kun muutaman biisin jälkeen paikalla oli vain minä ja pari kaveria. Koskaan en ole nähnyt noin ison tilan tyhjenevän noin nopeasti, en edes tulipalossa. Yleisö taisi odottaa Hassisen Konetta mutta saikin sellaista massiivista kolinaa joka syntyi mikitettyjen 200-litran peltitynnyreiden avulla, muita soittimia ei sillä keikalla käytetty. Myöhemmillä Kaivopuiston keikoilla myös yleisö oli menossa mukana ja minä sen tiedän kun olin paikalla niissä kaikissa. Yhtye alkoi lähestymään suuria massoja aika tarkkaan 1985 jolloin ilmestyi LP joka sisälsi jopa radiohittejä. Toisia tämä massojen kosiskelu miellytti ja toisia ei, tuli paljon uusia faneja mutta toisesta päästä lähti niitä vanhoja pois. Vaikka Sielun Veljet oli parhaimmillaan silkkaa taidetta niin Alanko on muistaakseni itsekin myöntänyt että tämä marginaalimusiikkia marginaaleille vaihe ei johtunut niinkään taiteellisista visioista, vaan lähinnä siitä että Alanko oli totaalisen kyrpiintynyt siihen suosioon ja suitsutukseen mitä tämä nuori mies Hassisen Koneen kautta osakseen sai. Kuten kaikki elämää vähänkin ymmärtävät tietävät niin nuorelle miehelle mikään ei ole sen pelottavampaa kun paikalleen jämähtäminen. Paikalleen jämähtäminen alkaa tuntumaan mukavalta vasta paljon myöhemmin ja mikäli ei ala tuntumaan niin sitten on päässä jotain vikaa kun se nuoruus meni ihan perseelleen, elämä jäi elämättä ja virheet tekemättä. Nuorena pitää tehdä jotain tämän suuntaista että ei tarvitse sitten viisikymppisenä lähteä päivätansseihin hölmöilemään, peruukki päässä ja piilokorot vinossa...http://www.youtube.com/watch?v=MNzGZrlBq6w |
|
Atomic Cafe: Vaikka Sielun Veljet oli parhaimmillaan silkkaa taidetta niin Alanko on muistaakseni itsekin myöntänyt että tämä marginaalimusiikkia marginaaleille vaihe ei johtunut niinkään taiteellisista visioista, vaan lähinnä siitä että Alanko oli totaalisen kyrpiintynyt siihen suosioon ja suitsutukseen mitä tämä nuori mies Hassisen Koneen kautta osakseen sai. Mikä sitten on - itse kunkin mielestä - taidetta ja mikä ei ? Kiinnostava kysymys sinänsä. Mutta Sielun Veljet-yhtyeestä (vielä enemmän tuosta yhtyeen alkuvaiheesta) tulee muuten mieleen....... teatterimaailman puolelta eräs henkilö eli Jouko Turkka. Molemmissa, sekä Sielun Veljissä että Jouko Turkassa (ja heidän tuotannossaan), on jotain samaa. Jotain samaa henkistä yhteyttä, henkistä sukulaisuussuhdetta - ehkä yllättävänkin paljon. 1980-luku oli myös Jouko Turkan vahvaa kautta. Esimerkiksi paljon huomiota herättänyt ja kiistelty televisiosarja Seitsemän Veljestä, vuodelta 1989. |
Numb 07.12.2011 16:14:11 | |
|
Atomic Cafe: Vaikka Sielun Veljet oli parhaimmillaan silkkaa taidetta niin Alanko on muistaakseni itsekin myöntänyt että tämä marginaalimusiikkia marginaaleille vaihe ei johtunut niinkään taiteellisista visioista, vaan lähinnä siitä että Alanko oli totaalisen kyrpiintynyt siihen suosioon ja suitsutukseen mitä tämä nuori mies Hassisen Koneen kautta osakseen sai. Mulle on se ja sama mitkä Alangon motiivit olivat. Sielun Veljien ykköslevy oli tajunnanräjäyttävä kokemus. Turvallisuus on tunne, joka edeltää tilanteen tajuamista. |
|
Ja vaikka kaikkea onkin jo sanottu, niin silti - kaikki tahtoo elää säkenöivästä voimasta. |
Atomic Cafe 07.12.2011 17:50:00 (muokattu 08.12.2011 17:50:38) | |
|
Xan de Wan: Mikä sitten on - itse kunkin mielestä - taidetta ja mikä ei ? Kiinnostava kysymys sinänsä. Juu....tuota on tullut aikoinaan pohdittua juuri siihen tarkoitukseen soveltuvassa koulussakin kerran tai kaksi, mutta en minä tuohon kysymykseen ole vieläkään vastausta löytänyt ja olen aika varma siitä että en tule koskaan löytämäänkään. Voi hyvinkin olla että jopa Jouko Turkka oli aikoinaan hyvin ylpeä näistä veljeksistä. Nehän hakivat sieltä teatterin puolelta niitä vaikutteita ihan tietoisesti ja erityisesti Ismo on viihtynyt niissä teatterikuvioissa myöhemminkin oikein hyvin. Teatteria se on tämäkin: http://www.youtube.com/watch?v=gh6a77HeEy0 |
|
Turku, Logomo 7.12.2011 Nukkuva hirivö Satama Aina nälkä Tuulelta vastauksen saan Kanoottilaulu Pieni pää Karjalan kunnailla Laulu Kuka teki huorin Tiskirätti Viimeinen mohikaani Pohjois-Amerikka Volvot ulvoo kuun savuun Säkenöivä voima Ihminen Satujen julma taikayö Kansallispäivä Elintaso Emil Zatopek Ikävä On mulla unelma Nyt nykii Peltirumpu Huda huda Rakkaudesta What's the point of being sane when the entire world is completely mad?
- Victor Meldrew |
Gardiner 08.12.2011 17:24:09 (muokattu 08.12.2011 17:29:30) | |
|
Paljon ootte pohtinu Alankoa ja Turkkaa. Taidetta ja hittejä. Jos vaikka mitä tekijöitä siekkareitten tiimoilta. Mulle se todella kova juttu siekkareissa oli Affen takoma rytmi. Se toimi jo Rockenrollbändissä ja Limppusen projekteissa. Siekkareissa Orma osoittautu oivaksi aisapariksi Affen tiukalle beatille. Ne oli livenä tautisen tiukkaa rytmiä. Edit. Vanhalla kävin kuuntelees ne molemmat keikat miltä eka lp äänitettiin ja olin aivan tohkeissani. Salista kyllä oli havaittavissa jonkin verran yleisökatoa ja jonkunlaista pettynyttä jupinaa kun ei ollukkaan niinku Hassis kuune eikä soitettu Rappioo. Sit kävinkin varmaan useemman kymmenen keikkaa kuikuilemassa, eikä sekaan mahtunu montaakaan hutia. Yks oli joskus Lepakolla kun bändi lopetti ite kesken ja sanovat että ovat niin puhki jonkun minkä lie ulkomaan keikkojen jäljiltä ettei irtoo. Pahoittelivat suuresti. Mut yleensä kyllä lähti möykkä kuin punk luolasta. Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk |
Atomic Cafe 08.12.2011 17:42:07 (muokattu 09.12.2011 18:02:29) | |
|
Gardiner: Paljon ootte pohtinu Alankoa ja Turkkaa. Taidetta ja hittejä. Jos vaikka mitä tekijöitä siekkareitten tiimoilta. Mulle se todella kova juttu siekkareissa oli Affen takoma rytmi. Se toimi jo Rockenrollbändissä ja Limppusen projekteissa. Siekkareissa Orma osoittautu oivaksi aisapariksi Affen tiukalle beatille. Ne oli livenä tautisen tiukkaa rytmiä. Affe oli ja on varmasti vieläkin todella tärkeä tekijä tuossa keitossa ja muutakin kun pelkkä mauste. |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|