Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Swans
1 2
dictatorsh*t
17.04.2012 21:36:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensi lauantaina olisi sitten Michael Giran akustinen soolokeikka Folks-festareilla. Oon tässä viime aikoina kuunnellut aika paljon tuota The Milk of M. Gira -akkarilevyä ja odotukset on aika korkealla. Swans oli aivan mieletön, mutta tässä akustisessa meiningissä on paikoitellen ehkä vielä enemmän sitä hurmoksellista saarnaa kuin bändin kanssa.
 
ps. ei kukaan sattuisi autoilemaan tuonne keikalle Tampereelta ja keikan jälkeen takaisin?
 
author
26.05.2012 17:55:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaa lupaavalta dvd:ltä
 
http://vimeo.com/42875372
 
author
09.06.2012 16:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpa muuten tiukka levy tämä "We Rose From Your Bed With The Sun In Our Head". Tavastian keikka palasi hyvin mieleen.
 
dictatorsh*t
01.08.2012 08:01:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi levy, The Seer, on ennakkotilattavissa Young Godin kautta: http://younggodrecords.com/658457004524-the-seer-cd
 
Artemi
17.12.2012 13:21:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SWANS (US)
+MIREL WAGNER
Ti 12.3. Tavastia, Hki
 
Master of Jazz
19.12.2012 12:42:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Artemi: SWANS (US)
+MIREL WAGNER
Ti 12.3. Tavastia, Hki

 
Hienoa! The Seer on löytänyt itsensä levysoittimesta viime aikoina tiheään. Vuoden kovimpia levyjä mun mielestä.
 
dictatorsh*t
22.12.2012 20:38:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyyhän se nyt lähteä katsomaan taas.
 
author
23.12.2012 00:14:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyyhän se nyt lähteä katsomaan taas.
 
ei virhettä
 
hyllevi
12.01.2013 19:49:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nyt kuunnellut tätä uutta levyä, The Seeriä muutaman kerran ja on muuten aika kova. Ilmeisesti keskimääräinen Swans-levy on melkoisen tuhti jööti. Elikkäs kaipaisin hieman syväanalyysia muutamasta parhaasta Swansin lätystä, jotta sitten voin alkaa seuraava teosta sulattelemaan alkaa.
 
hermanhez
14.01.2013 03:02:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

White Light from the Mouth Of Infinity on hemmetin kova Swans levy omasta mielestäni.
 
jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt...
dictatorsh*t
15.10.2013 11:10:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Giran omin kätösin puuhasteltema tuplalive-CD Not Here / Not Now on ilmestynyt tilattavaksi. Painos 2000 kpl ja menevät varmaan taas aika haipakkaa.
 
http://shop.younggodrecords.com/not-here-not-now-handmade-release
 
JIRPPI
27.01.2014 20:28:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi levy To Be Kind julkaistaan toukokuun 13. Giran soolokiertue ei ikävä kyllä tule Suomeen asti.
 
http://pitchfork.com/news/53635-swa … t-michael-gira-announces-solo-tour/
 
Carvel
27.01.2014 20:49:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tähän bändiin pääsisi sisälle? The seer taisi olla jonkinlainen comeback levy, mutta eipä lähteny. Jotain vanhempaa kuunteluun?
 
dbeatmod
28.01.2014 14:32:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carvel: Mites tähän bändiin pääsisi sisälle? The seer taisi olla jonkinlainen comeback levy, mutta eipä lähteny. Jotain vanhempaa kuunteluun?
 
The Seer on toinen levy nykyisellä kokoonpanolla, My father will guide me a rope up to the sky taas enemmän "comeback" levy, tuo ainakin kannattaa tsekata. Mitäs tuota nyt sitten osaisi suositella, ehkä tämmöinen enemmän tai vähemmän kattava katsaus noihin aiempiin kokopitkiin olisi paikallaan (jotain EP:tä ja sinkkuja löytyy, mutta eivät ole missään tehokuuntelussa itsellä olleet):
 
Kasarilevyistä oikeastaan kaikki Children of Godiin asti toimii itselle todella hyvin, Filth ja Cop siellä kärkipäässä. Tosi painostavaa ja kirskuvaa kamaa. Burning World tuntuu olevan monen mielestä se heikoin lenkki yhtyeen tuotannossa, mutta itse en vain ole tullut kuunnelleeksi tuota, joten olen vähän jäävi sanomaan siitä mitään.
 
90-luvun tuotannosta White Light from the Mouth of Infinity on eniten omaan mieleeni (jopa henkilökohtainen suosikki bändiltä). "Popeinta" Swansia, mutta todella raskas kuuntelukokemus kuitenkin kyseessä. Viimeksi mainitun sisarlevy Love of Life jatkaa samoilla linjoilla, mutta ei ehkä yllä ihan samalle tasolle vaikka hyviä kappaleita tuosta löytyykin, ja The Great Annihilator on taas jäänyt vähemmälle kuuntelulle. Soundtracks for the Blind on sitten vähän "outo", tuplalevy, joka sisältää aika paljon erilaisia taustanauhoja, luuppeja ja aloitusnauhoja, mutta Helpless Childia painostavampaa kappaletta saa kyllä hakea. Livelevy Swans are Dead on myös tarkastamisen arvoinen, livesoundi välittyy yllättävän hyvin ja onhan se huomattavasti "noisempaa".
 
"Nyt saatana niitä kamoja pienemmälle tai lähette vittuun täältä." - "Juice"
öl m
15.06.2016 21:36:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dbeatmod: Burning World tuntuu olevan monen mielestä se heikoin lenkki yhtyeen tuotannossa, mutta itse en vain ole tullut kuunnelleeksi tuota, joten olen vähän jäävi sanomaan siitä mitään.
 
Nosto, koska on tullut pyöräyteltyä To Be Kindiä viime aikoina. Kova levy. En vaan osaa sanoa vielä, onko kovempi kuin The Seer, joka oli myös tosi epäpehmeä. Aika näyttää. Tuleehan yhtyeeltä 17.6. uusi albumi, joten siksikin nosto on aiheellinen.
 
Tuohon lainaukseen sen verran, että mielestäni The Burning World on dissauksesta (eikä vähiten itse M. Giran suunnalta) huolimatta mainio levy. Platalla on ihan oma, jäljittelemätön tunnelmansa ja muutama ehdoton klassikkobiisi. Jos ei Swans Top-3:een mahdu, niin Top-5:een ihan kevyesti.
 
TJEU: The River That Runs With Love Won't Run Dry, Saved, God Damn The Sun
 
author
20.06.2016 09:57:50 (muokattu 20.06.2016 09:58:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma lemppari lienee "We Rose From Your Bed With The Sun In Our Head" live-cd. Vastaa myös settilistaltaan aika hyvin niitä ekoja comeback keikkoja.
 
Edit. Heh, sanonu näemmä 2012 jotain samantapaista samassa ketjussa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «