Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Haloo Helsinki!
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14 15
lukethesis
16.07.2014 19:07:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

järjestyssäännöt: Solisti tavallaa aika höpsön söpö
 
Ärsyttää suunnattomasti kyseisen "neitokaisen" laulu- ja lausumistapa. Sellaista lässyttävää kiekuilua. Joillekin se on varmaan jutun suola.
 
UkkonenIskee
17.07.2014 02:09:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suuret ovat neidolla silmät ja hirveää paskaa ovat lyriikat.
 
"Mistä tiedän että kuka on oikea
Kun joku on pitkä, joku toinen on soikea
Joku on hullu ja joku on kaunis?
No toi on Härkä ja toi on Kauris"
 
Ei saat...
 
nahkalipsi
17.07.2014 12:11:22 (muokattu 17.07.2014 12:11:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herra Ylpön käsialaa toi em.
 
Ekalla levyllä oli mun mielestä ihan hyviäkin lyriikoita. Tiiä sitte kuka ne on tehnyt o_O
 
Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you
Bluesmies
19.07.2014 14:34:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä yksi juttu noista taustanauhoista.
 
Tuleeko noi bändin bassot pelkästään nauhalta? Sillä kun telkusta vilasin ruisrockin tms. keikkaa, niin koko ajan kyllä basso roikkui laulajalla kaulassa, mutta soitti sitä n. 3 biisin aikana ehkä minuutin.
Gritsen
19.07.2014 16:17:25 (muokattu 19.07.2014 16:17:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilosaaren keikasta tuli kyllä fiilis, että bändi on jo vuodessa kehittynyt massiivisempaan suuntaan. Jäähalli-headlineriys saattaa jopa kutsua parin vuoden perästä. Mutta miksi helvetissä ei noin kalliilla produktiolla ja tasaisenvarmoilla keikkatuloilla (paukkuja jne) palkata ihan aitoja ihmisiä lisäsoittamaan? Imagokysymys? Ilmeiset taustanauhat ovat kyllä niin perustelemattoman halvaksi tekevä kerroin bändillä että harmittaa.
 
"Nyt tarjoan sinulle virtuaalioluen kirjoituksesi johdosta, kippis!" - jazzmies
Tympee Huttunen
19.07.2014 17:21:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluesmies: Vielä yksi juttu noista taustanauhoista.
 
Tuleeko noi bändin bassot pelkästään nauhalta? Sillä kun telkusta vilasin ruisrockin tms. keikkaa, niin koko ajan kyllä basso roikkui laulajalla kaulassa, mutta soitti sitä n. 3 biisin aikana ehkä minuutin.

 
Tuliko susta pelkkä basso nauhalta? Itse olin kuulevinaan, että tuli aika paljon moni muukin (bändisoittimista).
 
PsychedelicWarlord
19.07.2014 17:59:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta tässä taustanauhailussa ongelmallisinta on se ,että monet ei erota milloin esmes taustalaulut tulee nauhalta.Olen todistanut kuinka bändin X taustalauluja kehuttiin vireisiksi ja miten "hyvin jätkät vetää stemmat" kun taas toista bändiä -joka siis itse lauloi taustat- moitittiin epävireiseksi.Aika epäreilu asetelma minusta.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Kefiiri
20.07.2014 08:31:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Minusta tässä taustanauhailussa ongelmallisinta on se ,että monet ei erota milloin esmes taustalaulut tulee nauhalta.Olen todistanut kuinka bändin X taustalauluja kehuttiin vireisiksi ja miten "hyvin jätkät vetää stemmat" kun taas toista bändiä -joka siis itse lauloi taustat- moitittiin epävireiseksi.Aika epäreilu asetelma minusta.
 
No joo, mutta jos taustalaulu on epävireistä, pitää joko laulaa vireisemmin tai käyttää taustanauhaa =D
 
Tai sitten tyytyä siihen että kritiikkiä epävireisyydestä tulee. Itsehän kuuntelen aina mieluummin epävireistäkin livelaulua kuin minkäänlaista taustanauhaa, mutta en voi vaatia kaikkia kuulijoita antamaan tasoitusta luomuesityksille :)
 
En ole musiikin asiantuntija.
-Lassi-
20.07.2014 18:43:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: No joo, mutta jos taustalaulu on epävireistä, pitää joko laulaa vireisemmin tai käyttää taustanauhaa =D
 
Jättää laulamatta tai esim treenaa.
 
20.8. 22:54:21 NEVÖ FOGET
Kefiiri
20.07.2014 21:01:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Lassi-: Jättää laulamatta tai esim treenaa.
 
Relevantteja vaihtoehtoja on tosiaan yllättävän monta... itse toteutan tuota ensin mainittua, se sopii niukkalahjaisemmallekin :)
 
En ole musiikin asiantuntija.
StJerky
20.07.2014 21:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: No joo, mutta jos taustalaulu on epävireistä, pitää joko laulaa vireisemmin tai käyttää taustanauhaa =D
 
Mullikuorot on aliarvostettuja.
 
PsychedelicWarlord
21.07.2014 09:10:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: No joo, mutta jos taustalaulu on epävireistä, pitää joko laulaa vireisemmin tai käyttää taustanauhaa =D
 
Tai sitten tyytyä siihen että kritiikkiä epävireisyydestä tulee. Itsehän kuuntelen aina mieluummin epävireistäkin livelaulua kuin minkäänlaista taustanauhaa, mutta en voi vaatia kaikkia kuulijoita antamaan tasoitusta luomuesityksille :)

 
Et tainnut tajuta pointtia? Kyse oli epätasa-arvoisesta vertailuasetelmasta ei siitä saako kritiikkiä epävireisyydestä tms.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Kefiiri
21.07.2014 11:32:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Et tainnut tajuta pointtia? Kyse oli epätasa-arvoisesta vertailuasetelmasta ei siitä saako kritiikkiä epävireisyydestä tms.
 
Juu meillä oli vähän eri pointit. Itse ajattelin, että suurin pulma taustanauhan käytössä ei ole sen suoma etulyöntiasema luomuorkestereihin nähden, koska kyseessä ei ole taitavuuskilpa vaan musiikin esittäminen ylipäätään.
 
En tajunnut tuota virkettä itsekään =D
 
Toki olet oikeassa että vertailuasetelma on epäreilu, mutta ei kai taustanauhojen käyttämistä tai käyttämättä jättämistä oikein voi perustella keskinäisen kilpailun reiluudella... ellei sitten tosiaan olla jossain kykyjenetsintäkilpailussa?
 
En ole musiikin asiantuntija.
PsychedelicWarlord
21.07.2014 13:22:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Toki olet oikeassa että vertailuasetelma on epäreilu, mutta ei kai taustanauhojen käyttämistä tai käyttämättä jättämistä oikein voi perustella keskinäisen kilpailun reiluudella... ellei sitten tosiaan olla jossain kykyjenetsintäkilpailussa?
 
Ei kai niitä poistaa tarvitsekaan. Mutta kun ihan jo musiikkia harrastavat suorittaa tollasia vertailuja niin panee ihmettelemään.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
J-Makinen
17.08.2014 21:46:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lokakuussa näköjään uutta levyä.
Onhan toi Beibi ihan menevä, varmasti nousee listoilla korkeelle.
 
Jukka Häikiö
17.08.2014 23:36:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=8MYM9OU6cuE
 
Eihän tämä yllä oleva nyt Haloo Helsinki orkesterista mitään kerro, mutta siitä mitä livesoitto on parhaimmillaan(siis ilman taustanauhoja). Ihan hienoja biisejä Haloo Helsingillä on, tai siis tosi hienoja, tällaisen vanhan jääränkin mielestä, omasta mielestä(siis vain mun subjektiivinen mielipide) on ettei rehtiin rock-keikkaan kuulu mitään nauhalta tulevaa soiton sekaan. Sitähän livemusa on, juuri siinä hetkessä olemista, jotain muuta kuin studio/leikkaa/liimaa/kusetus, olla niin loistava, tai huono, mihin juuri sillä hetkellä kykenee, mutta kuitenkin rehti ja aito.
 
Vasta kun on valmis epäonnistumaan,on valmis onnistumaan.
reaper666
18.08.2014 12:47:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jukka Häikiö: http://www.youtube.com/watch?v=8MYM9OU6cuE
 
Eihän tämä yllä oleva nyt Haloo Helsinki orkesterista mitään kerro, mutta siitä mitä livesoitto on parhaimmillaan(siis ilman taustanauhoja). Ihan hienoja biisejä Haloo Helsingillä on, tai siis tosi hienoja, tällaisen vanhan jääränkin mielestä, omasta mielestä(siis vain mun subjektiivinen mielipide) on ettei rehtiin rock-keikkaan kuulu mitään nauhalta tulevaa soiton sekaan. Sitähän livemusa on, juuri siinä hetkessä olemista, jotain muuta kuin studio/leikkaa/liimaa/kusetus, olla niin loistava, tai huono, mihin juuri sillä hetkellä kykenee, mutta kuitenkin rehti ja aito.

 
No riippuu vähän. Olin Viikatetta katsomassa lauantaina ja ne veti piisin oi, pimeys, missä on sellanen kiva kuoroalku niin se tuli nauhalta. Koska se on aika tärkee osaa sitä biisiä ja sitä olis voinu järkevästi livenä toteuttaa. Sen intron aikana Kaarle tosin sanoi mikkiin, että tää intro tulee nauhalta :D
 
J-Makinen
03.10.2014 07:49:11 (muokattu 03.10.2014 07:52:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olisi uus levy ulkona, piti herätä ajoissa että ehtii aamulla kuunnella. Kaheksan jälkeen bändi Radio Novalla, Klo 13 Nova Stage. Kannattaa kuunnella. Onhan toi nyt melkoista poppia, ikävä ensimmäisten levyjen meininkiä. Nainen Jonka Ympärille Tuolit Tuodaan- biisissä sentään kunnon soolo. Mutta ihan menevä albumi kokonaisuudessaan.
 
Biisien sanat on kyllä hyvin veistetty.
 
Bullitt
03.10.2014 07:59:03 (muokattu 03.10.2014 07:59:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reaper666: No riippuu vähän. Olin Viikatetta katsomassa lauantaina ja ne veti piisin oi, pimeys, missä on sellanen kiva kuoroalku niin se tuli nauhalta. Koska se on aika tärkee osaa sitä biisiä ja sitä olis voinu järkevästi livenä toteuttaa. Sen intron aikana Kaarle tosin sanoi mikkiin, että tää intro tulee nauhalta :D
 
Eikös siinä Oi pimeyden alussa laula nainen ja eipä ole koskaan naisia tainnut Viikatteen keikoilla lavalla asti näkyä.
 
Jaa että Haloo Helsinki! oli aiheena? Minusta bändillä oli parilla ensimmäisellä sinkullaan ihan mukavan energinen meno, mutta sen jälkeen jokin (ulkopuoliset säveltäjä ja sanoittajat?) meni vikaan ja alettiin tekemään mitäänsanomatonta tylsää wannabe-radionova-aikuisrokkia.
 
My car is a hybrid. It burns both rubbery and gasoline.
Janus
03.10.2014 08:12:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reaper666: Olin Viikatetta katsomassa lauantaina ja ne veti piisin oi, pimeys, missä on sellanen kiva kuoroalku niin se tuli nauhalta. Koska se on aika tärkee osaa sitä biisiä ja sitä olis voinu järkevästi livenä toteuttaa.
 
Yks toinen aika hyvä livebändi soitti myös yhen kivan kuoroalun aina nauhalta. Se on aika tärkee osa sitä biisiä ja sitä olis voinu järkevästi livenä toteuttaa. Ihan suositusta kappaleesta oli kyse. Joku rapsodia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14 15

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «