Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Beach Boys - Älyttömän aliarvostettu yhtye
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
maelstorm
08.07.2009 16:09:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no, jos kirjoittaja sattuu olemaan vuonna 1991 syntynyt, niinkuin nimimerkki antaa aiheen ymmärtää, niin koko kirjoitus tuntuu järkevämmältä.
 
beach boys ei ole aliarvostettu yhtye millään mittapuulla, pennut eivät vain tiedä siitä. "jotai fabujen bändei" ...
 
Siivet.
Kaiku91
08.07.2009 16:24:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kärpäsruoska, viitsisitkö perustella mielipidettäsi? Jos et niin kommenttisi oli harvinaisen turha. Epäilen, ettet ole edes tutustunut bändin tuotantoon, jos et osaa mitään muuta aiheesta lausua. Tämä mua tässä just huolestuttaa. Tänne tulee jengii laukomaan mielipiteitään ilman paljon mitään taustatietoa ja kuultuuan enintään Pet Soundsin! Myönnän, etten itsekään ole kuullut kaikkea Beach Boysin tuotantoa, mutta kuitenkin tarpeeksi rakeentaakseni melko eheän kuvan bändistä. Joka tapauksessa kirjoitelkaa vaan kaikki lisää, oon utelias kuulemaan lisää mielipiteitä aiheesta...
 
ejhfi
08.07.2009 16:29:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

God only knows
 
Yksi maailman hienoimmista, kerrassaan nerokas koko yksinkertaisuudessaan.
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
slipkorn
08.07.2009 16:41:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

God Only Knowsin melodiat on kyllä ihan maailman parhaita. Pitäisi bändiin tutustua tarkemmin, ainakin Pet Soundsiin.
sub zero
08.07.2009 16:43:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Taivas vain tietää" ei ole läheskään niiin hyvä kuin "I'm waiting for the day"
 
mr. finland, walk on by, your ideapark dream. mr. finland, walk on by, your alko store supreme
juici
08.07.2009 16:44:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeksi kun kuuntelin Pet Soundsia, lainasin sen kirjastosta vinyylinä, mutta vinyylisoitin alkoi juuri silloin temppuilla ja hävitti toisen kanavan kuuluvista, joten luultavasti jotain olennaista jäi kuulematta.
 
Komppaan mielipidettä, että BB on hyvän mielen musiikkia. Ne surf-hitit ainakin ovat sitä eikä myöhemmistä tuotoksistakaan muistaakseni hirveästi itkuvirsiä löytynyt.
 
Kruunaus-Jenkka
maelstorm
08.07.2009 16:52:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parahin Kaiku91,
 
Pyri sinäkin välttämään liiallista dramatiikka ja äyskäröintiä. Ihan esimerkiksi, oliko aivan varmasti tarpeellista tölväistä Beatlesin suuntaan avausviestissäsi? Bändeillähän on yhteistä historiaa ja jaettua sama aikakautta keskenään, mutta mielestäni Beach Boysia voi mehustella ja ihastella ilman, että tuota toista B-bändiä sivaltaa jonakin kuivana ja tunteettomana matskuna. ;)
 
Beach Boysin varhaisempaa harmitonta rallattelumateriaalia kuunnellessani minulle tulee herkästi olo, että olen väärästä kulttuurista voidakseni täysin rinnoin nauttia ja sisäistää tämän musiikin. "I wish they all could be california girls" tai "Surfing the USA". en varmaan tule koskaan elämäni aikana surffaamaan enkä käymään Kaliforniassa. enkä halua. ja kykyni samaistua tuollaisiin sanoihin ja niitä tukeviin kitara+stemmalaulumaisemiin perustuu mielikuvituksessani luomiin paikkoihin, jotka pohjaavat siihen mitä olen nähnyt telkkarista ja kuullut ihmisten medioissa puhuvan.
 
upeata kamaa BB:llä silti, tietenkin.
 
Siivet.
Kärpäsruoska
08.07.2009 17:11:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaiku91: Kärpäsruoska, viitsisitkö perustella mielipidettäsi?
 
Sitäkö mielipidettä, ettei minusta Beach Boys minusta ole "ylivoimaisesti parempi kuin Beatles" eikä Wilson välttämättä "nerokkaampi kuin Lennon, McCartney ja George Martin yhteenlaskettuna"? Enpä taida viitsiä.
 
Epäilen, ettet ole edes tutustunut bändin tuotantoon
 
Olen.
 
Anteeksi lievä lakoninen v-mäisyys, mutten oikein jaksaisi tuollaista yksisilmäisyyttä suuntaan tai toiseen. Paskamyrskyä odotellessa.
 
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
Kaiku91
08.07.2009 19:02:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huh huh taisinpa sohaista oikein mehiläispesään noilla Beatles mielipiteilläni. Taas näkee, miten sokeasti Beatlesia puolustellaan kuin jotain uskontoa. Valitettavasti olette kuitenkin ymmärtäneet väärin. Mulla ei ole mitään Beatlesia vastaan, itse asiassa yhtye on yksi lempibändeistäni ja toisin kuin Beach Boysin tapauksessa, omistan melkein kaiken Beatlesin tuotannon. En ole myöskään sanonut, että BB yleisesti on parempi kuin Beatles. Sanoin vain, että tuona tiettynä aikakautena Beach Boys vain oli mielestäni yksinkertaisesti parempi. Ylivoimaisesti- sanan käyttö oli kenties tarpeeton, myönnetään, mutta käytin sitä vain korostaakseni, miten aliarvostettua BB:n 1966-1967 tuotanto on Beatlesin saman aikakauden levyihin verrattuna. Ainakin näin tuntuu olevan "tavallisesta kansasta" puhuttaessa. Kriitikot sen sijaan ovat eri asia. He yleensä osaavat sentään antaa arvonsa oikeille asioille. Arvasin, että Beatlesin vertaaminen Beach Boysiin oli virhe. Beatlesin vertaaminen yhtään mihinkään taitaa olla monien mielestä jo silkkaa provoa, niin pyhä asema bändillä tuntuu olevan. Vaikken ändiä enään kovinkaan usein kuuntele niin myönnettäköön, että Beatles on "teknisesti" parempi yhtye kuin BB, sillä sen tuotanto on alkuaikojen epätasaisuuksia lukuunottamatta tasaisen erinomainen. BB:n katalogin taso taas vaihtelee erittäin paljon. Kuitenkin tunnetasolla Beatlesilla on aika vähän annettavaa minulle. Beach Boysin kappaleet vain vetoavat aiheiltaan ja sanomiltaan minuun. Ei olisi pitänyt mainita Beatlesia ensimmäisessä kirjoituksessani, sillä nyt tästä tuli vain tämmönen vitunmoinen soimauskilpailu.
 
Kaiku91
08.07.2009 19:08:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainiin ja Beatlesin musiikin leimaaminen sieluttomaksi oli ehkä vähän turhan rankka tölväisy minun osalta. Ehkä syy, miksi sanon näin on se, että olen kuunnellut Beatlesia jo niin paljon aikasempina vuosina, että se on ajan mittaan vain menettänyt hohtonsa. Näin tuntuu käyvän melkein kaikille yhtyeillä, joita kuuntelen. Valitettavasti. Ehkä samoin käy lopulta myös Beach Boysille, kunhan toivun tästä alkuinnostuksesta. En ole Pet Soundsiakaan kuunnellut nyt vähään aikaan! Apua! ; )
 
Eero Laine
08.07.2009 19:11:28 (muokattu 10.07.2009 18:40:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaiku hyvä, kappalejaot peliin. Niin tekstiä on oikeasti paljon helpompi lukea, ainakin minun.
 
Taidan olla vähemmistössä tässä porukassa, mutta itselle nimenomaan ne surffausbiisit ovat nerouden huipentuma ja Wouldn't It Be Nice viimeinen todella ääliömäisen nerokas biisi. Psykedeliakama ja sen jälkeen tullut bändihenkisempi huttu on ihan jees, mutta jonkun California Girlsin tai Girls on the Beachin jälkeen eivät mokomat tee kovin suurta vaikutusta (vaikka esimerkiksi Sail on Sailor onkin todella kova). Oma elämänkatsomukseni on ilmeisesti sen verran positiivinen, että tuollainen lapsenmielisen viaton ilakointi kolahtaa erittäin hyvin verrattuna esimerkiksi nykypäivän ahdistuneeseen synkistelyyn.
 
Brian Wilson on ehkä ainoa popsäveltäjä, jota pidän oikeasti nerona. Niin monta upeaa melodiaa, ettei sitä oikein pysty käsittämäänkään.
 
Chemo
08.07.2009 20:38:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eero Laine: nimenomaan ne surffausbiisit ovat nerouden huipentuma
 
Samaa mieltä ollaan täällä.
 
Alkupään tuotannon aurinkoisiin surf-biiseihin ihastuin BB:n tuotannosta ensin, varhaisteini-iässä, ja niistä tykkään vieläkin. Kyllähän tietysti Pet Sounds on erittäin hieno ja arvostettava levy, mutta siltikin ne hilpeät surf-kipaleet ovat mulle edelleen sitä rakkainta Beach Boysia. Fun fun fun!
 
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
kojones
08.07.2009 22:42:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

superfly: Minäkö olen ainut kenen mielestä Pet Sounds on tylsää ja mitäänsanomatonta rallattelua? Hyvin tehtyä toki, mutta jotenkin siitä ei särmää ja munaa löydy mun makuun riittävästi.
 
Et ole ainut, täysin samaa mieltä. Tosin Beatleskin on pääosin sitä samaa, Harrisonin kipaleet sieltä erottuu edukseen.
 
Notefix
08.07.2009 23:08:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

God only knows

Yksi hienoimmista biiseistä ikinä. Herran kiitos ettei tuohon ole lisätty sitä särmää ja munaa.
Sinänsä vertailu muihin aikakauden bändeihin on mielestäni turhaa. Kaikki on hienoja nimenomaan omalla tavallaan.
 
"Layers of layers of shit!"
rybk
09.07.2009 10:15:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maelstorm: Parahin Kaiku91,
 
Beach Boysin varhaisempaa harmitonta rallattelumateriaalia kuunnellessani minulle tulee herkästi olo, että olen väärästä kulttuurista voidakseni täysin rinnoin nauttia ja sisäistää tämän musiikin. "I wish they all could be california girls" tai "Surfing the USA". en varmaan tule koskaan elämäni aikana surffaamaan enkä käymään Kaliforniassa. enkä halua. ja kykyni samaistua tuollaisiin sanoihin ja niitä tukeviin kitara+stemmalaulumaisemiin perustuu mielikuvituksessani luomiin paikkoihin, jotka pohjaavat siihen mitä olen nähnyt telkkarista ja kuullut ihmisten medioissa puhuvan.
 
upeata kamaa BB:llä silti, tietenkin.

 
Kyllä tää taksissa vedetty versio California girlsistä ainakin mulle toimii. Brian Wilson pakolliseks joka taksiin.
 
http://blackcabsessions.com/sessions.php?id=1221815842
 
"So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari
Atomic Cafe
09.07.2009 12:38:11 (muokattu 09.07.2009 12:41:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

timus: Aliarvostuksesta en tiedä, mutta itse juuri sain ihmetystä eräässäkin seurueessa kun kehuin Pet Soundsia ja Beach Boysia. Selvästi monilla on kuva, että kyseessä on vain pelkkä Surfinsafarihappyhappyhawajipaitarantarautalanka-yhtye.
 
On ymmärrettävää että rantapojat yhdistetään surffilautaan vaikka yhtye edusti todellisuudessa jotain aivan muuta. Brian Wilson olisi hukkunut ensimmäisen minuutin aikana jo rantaveteen jos olisi erehtynyt kokeilemaan laulujen tekstejä käytännössä ja ei ne muutkaan surffaamisesta mitään ymmärrä.
Beach Boys oli edelläkävijä ja esikuva monelle musiikintekijälle, tässä keskustelussa mainittu Beatles (erityisesti Lennon ja McCartney) arvostivat heppuja todella paljon.
 
ejhfi
09.07.2009 13:15:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Atomic Cafe: Brian Wilson olisi hukkunut ensimmäisen minuutin aikana jo rantaveteen jos olisi erehtynyt kokeilemaan laulujen tekstejä käytännössä ja ei ne muutkaan surffaamisesta mitään ymmärrä.
 
Vaikka Brian Wilson pelkäsikin merta, niin ainakin Dennis Wilson ja Mike Love surffailivat ennen bändiaikoja.
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
jannu
09.07.2009 13:19:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vai että älyttömän aliarvostettu? Justjust.
 
Mullekaan ei oikeen Piitles maistu, Piitspois sitäkin paremmin sit.
 
maelstorm
09.07.2009 14:26:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mua jotenkin innostaa fiilistellä tällaista taiteellisesti päin kallellaan olevaa nuorta miestä, joka katselee ikkunasta tai mielikuvituksestaan kauniita aurinkoisia rantoja ja siellä pelehtiviä nuoria miehiä ja naisia ja kirjoittaa sitten näistä tunnelmistaan huolettomia lauluja.
 
tarina ei olisi inspiroiva, ellei mies sitten ajautuisi myöhemmin syventymään musiikkiin ja ääneen niin vakavasti, että mielenterveys pettää..
 
tänään minä aion kuunnella beach boysia. :)
 
Siivet.
Lähikauppias
09.07.2009 14:58:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muakin kyllä hämmentää tää väite, että Beach Boys olisi "aliarvostettu". Pet Sounds kuitenkin mainitaan järjestään varmaan kaikissa "Parhaat levyt ikinä TOP10" yms. jutuissa. Ja ihan syystä.
 
muutama hieno biisi:
 
God only knows
Sloop John B.
Wouldn't it be nice

Sitten ihan ok-biisejä:
 
You Still believe in me
I'm waiting for the day
I know there's an answer
Here Today
 
Omiin korviin täytebiisejä on sitten loput kuusi.

 
Jännittävää, mun mielestä kun esim. I Just Wasn't Made For These Times on se levyn hienoin biisi. No, God Only Knowsin kanssa toki.
 
www.johnnysuperhero.net OSTA HYVÄ LEVY! Rock over London, rock on Chicago.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «