Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nirvana
1 2 3 4 539 40 41 42 43
Kapuli14
03.07.2009 15:03:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löydä yhtäkään yleistä Nirvana topicia joten ajattelin tehdä yhden johon voi vuodattaa juttua Kurtin kuolemasta, Nirvanasta, levyistä, bootlegeistä ja mistä tahansa muusta Nirvanaan liittyvästä.
 
Itse olen ollut Nirvana miehiä jo jonkin aikaa ja pidän bändin musiikista melko paljon.
 
HUOM!
Älkää tulko valittamaan, että tällänen ketju on jo. Lukko!
Minä en sitä löytänyt!
Peace!
 
nirvana97
03.07.2009 15:33:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos nirvana kolahtaa, kannattaa tutustua meidän bändiin, Hardcoreen.
 
apua-mies
03.07.2009 15:56:31 (muokattu 03.07.2009 15:57:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kapuli14: HUOM!
Älkää tulko valittamaan, että tällänen ketju on jo. Lukko!
Minä en sitä löytänyt!
Peace!

 
voitko sä kertoo, miten oikein hakua käytät? millä hakusanalla etsit, miltä alueelta? meinaan vaan,että itse löydän ihan helposti noita nirvana-ketjujakin. lue ne ohjeet ja koita uudemman kerran, ei se oikeesti niin vaikeeta ole toi haun käyttö.
 
nirvana97: Jos nirvana kolahtaa, kannattaa tutustua meidän bändiin, Hardcoreen.
 
just. oiskohan kannattanu laittaa vaikka jotain myspace/mikseri-linkkiä tohon bändiis. ei sitä kukaan osaa googlettaa.
 
nimim. foorumipoliisi
 
Kapuli14
03.07.2009 18:38:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo löysin ton, mutta ajattelin, että se on joku DvD-juttu vaan...
 
nirvana97
03.07.2009 20:26:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

just. oiskohan kannattanu laittaa vaikka jotain myspace/mikseri-linkkiä tohon bändiis. ei sitä kukaan osaa googlettaa.
 
tosa: http://www.mikseri.net/artists/?id=119532
 
Jermakki
03.07.2009 20:34:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toivottavasti saadaan tästä suuri ja loistava Nirvana topic joka ei saa lukkoa alle viikossa.
 
Hyvä bändi, levyjä löytyy vinopino ja yksi vinyylikin. Pakko sanoa kyllä että kuuntelen Nirvanan livevetoja mieluummin kuin studiolättyjä, on se vaan paljon parempaa livenä. Hassua että tästä bändistä löytyy niin maan perkeleesti bootleggejä, ei siinä mitään, laatua kaikki mutta silti. Suosittelen kyllä tutustumaan bootleggeihin jos tykkää Nirvanasta.
 
Kapuli14
04.07.2009 10:16:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On taidettu vetää ihan taskuäänitys laitteella toi Hardc0re demo? Tai ainakin yks biisi.
 
Asiata toiseen, mikä on mielestänne paras Nirvana-levy. (Bootlegit ja kokoelmatkin lasketaan!)
 
Simo78
04.07.2009 12:22:18 (muokattu 04.07.2009 12:22:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kapuli14: On taidettu vetää ihan taskuäänitys laitteella toi Hardc0re demo? Tai ainakin yks biisi.
 
Ehkäpä näin. Eipä taida soittajillakaan ihan hirveesti olla ikää, joten jätän arvioinnit toiseen kertaan, oli siellä aika selkeitä nirvana vaikutteita...
 
Asiata toiseen, mikä on mielestänne paras Nirvana-levy. (Bootlegit ja kokoelmatkin lasketaan!)
 
In Utero on aina toiminut mulle parhaiten. Sopiva sekoitus häröilyä ja hempeilyä. Biisinä Milk It on ehkäpä parhautta häröilystä, hempeilystä Pennyroyal Tea. Järjettömän kova levy!
 
nirvana97
04.07.2009 21:46:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sappy.. tai verse chorus verse, en ole koskaan saanut selville kumpi noista on sen oikea nimi. kuiteski se biisi missä menee koko biisin ajan sama riffi ja biisi lähtee käyntiin sanoilla...safe your self..and make you happy tai jotain sinne päin
 
Jag
04.07.2009 21:54:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nirvana97: Sappy.. tai verse chorus verse, en ole koskaan saanut selville kumpi noista on sen oikea nimi. kuiteski se biisi missä menee koko biisin ajan sama riffi ja biisi lähtee käyntiin sanoilla...safe your self..and make you happy tai jotain sinne päin
 
Periaatteessa kaksi eri biisiä
Sappy
http://www.youtube.com/watch?v=f0GJ6roJAlY
 
Verse Chorus Verse
http://www.youtube.com/watch?v=3DEPvyr-FKI
 
Sitten vielä Sappyn sanat :)
http://www.sing365.com/music/lyric. … na/CA04A5613F297B5948256BBF0006FBFF
 
"Ja jotta soppa olisi täydellinen, sulassa sovussa näiden pahuuden palvelijoiden kanssa metallimusiikista nauttii sivareita, kasvissyöjiä ja muita ekoaktivisteja". -MOT
nirvana97
04.07.2009 21:59:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, tarkoitin tuota sappya. Joissain bootlegeissa ja netissä pyörivissä versioissa sen nimi on myös ollut verse chorus verse. siksi en lopulta ikinä saanut tietää että kumpi vittu se oikeasti noista on nimeltään.
 
putkinuppi
04.07.2009 22:18:21 (muokattu 04.07.2009 22:21:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nirvana kolisee kyllä. Virallisista albumeista In Utero on sellainen, jota kestää kuunnella useamminkin. Mukavan "ilmava" soundi ja hienoja rock´n roll biisejä täynnä. Nevermindia ei niin useasti tule soittimeen laitettua, vaikkei biiseissä mitään vikaa ole. Ja Bleach jyrisee maukkaasti. Celtic frostin kuunteluhan taisi innoittaa Kristiä ja Kurtia laskemaan soittimiensa virettä entisestään Bleachin nauhoituksissa.
 
Enemmän tulee katseltua livevetoja. Varsinkin 88-91 taltioidut vedot pikkuklubeilta on hemmetin hienoa katseltavaa. Youtubesta löytyvä Itävallan veto Bleach -kiertueelta on tullut katsottua useamminkin. Kyllähän punk-rock sopii kellareihin, kuin AOR valtavirtaan.
 
Btw. vaikka Nirvana topikki onkin, niin mm. Euroopassa Nirvanan kanssa kiertänyt Tad oli myös kova pumppu. Harmi ettei levyjä tunnu löytyvän kovin helpolla.
 
jigsore
05.07.2009 00:21:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Celtic frostin kuunteluhan taisi innoittaa Kristiä ja Kurtia laskemaan soittimiensa virettä entisestään Bleachin nauhoituksissa.
 
Kurt ilmeisesti kuunteli myös Mercyful Fatea noihin aikoihin, MF:n Melissan uudelleenjulkaisun kansivihkosessa on Bleachin tuottajan Jack Endinon maininta aiheesta.
Bleach on kyllä kovaa kamaa, enemmän sitä jaksaa kuunnella kuin loppuunkaluttua Nevermindiä. Sain vasta tietooni että Melvins-Crover soitti rumpuja Bleachilla kolmessa rallissa. Muutenkin tuntuu löytyvän paljon yhteyksiä näiden kahden bändin välillä.
 
Kuuntele debyyttilevy ilmaiseksi: DEPTH BEYOND ONE'S - RED LINES ENTWINED
Käyttäjätunnus
05.07.2009 16:58:30 (muokattu 05.07.2009 17:02:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, Nirvana on yksinkertasesti paras ikinä. Suht. nuoresta iästäni (olin viisivuotias kun nää esiinty Ruisrockissa) tajusin juuri, että kohta oon 10 vuotta olen näinkin hyvää bändiä kuunnellut! 2000 talvi/keväällä lähti Nevermind hyllystä mukaan and the rest is history...no ainaki mun historiaa :D. Eihän se enää niin usein soi kun joskus, mutta esim. Nevermindin kuuntelin eilen läpi. Aiettä...
 
m/: Sain vasta tietooni että Melvins-Crover soitti rumpuja Bleachilla kolmessa rallissa. Muutenkin tuntuu löytyvän paljon yhteyksiä näiden kahden bändin välillä.
 
Missäs se soittaakaan? Floyd The Barberissa ja Papercutissa, mut mikä se kolmas on :/?
 
EDIT: Niin ja kuuntelinhan minä myös Incestiden. Vitsi on hyviä biisejä siinäkin :)!
 
Lonely, I guess that's where I'm from, if I was from Canada then I'd best be called lonesome. -Paul Westerberg
putkinuppi
05.07.2009 18:06:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käyttäjätunnus:
Missäs se soittaakaan? Floyd The Barberissa ja Papercutissa, mut mikä se kolmas on :/?
 
EDIT: Niin ja kuuntelinhan minä myös Incestiden. Vitsi on hyviä biisejä siinäkin :)!

 
Downerissa.
 
Mitäs dokumentti-pitoista dvd:tä suosittelette? Tai onko julkaistu mitään, jossa olisi noita kiertueilla kuvattuja juttuja eli enemmän sitä keikkojen ja haastattelujen ulkopuolista häröilyä, mitä mm. Live Tonight Sold Outissa välillä näkyy.
 
Live Tonight Sold Out, Untold story ja About a son on tullut katsottua.
 
velipesonen
05.07.2009 20:07:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mielenkiintoinen bändi, levyjä vaan ei tahdo löytää mistään
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Nirvana_(UK_band)
 
Hahhah
 
Voin kertoa hauskan jutun. Olin dj:nä vuonna 1991 ja eräs soittokaverini joka oli levykaupassa töissä kertoi joskus loppukesästä että "Nirvanan uusi levy on helvetin hyvä". Sain sitten kiekon epähuomiossa tiskin alta muutama päivä ennen sen oikeaa julkaisupäivää. Menin suoraan kotiin kuuntelemaan levyn, ja ajattelin että "aha, ne hevarit on nyt keksineet ruveta tekemään tällaista". Ensivaikutelmani oli että kappaleet olivat keskenään vähän turhan samanlaisia ja ihan ensimmäinen piisi voisi olla paras, mutta siitäkään ei pysty tulemaan hittiä koska se on niin monimutkainen. En yksinkertaisesti uskonut, että kappale jossa on miltei maksimaalisia dynaamisia pudotuksia ja nousuja useampaan kertaan ja jonka melodia on kimurantti voisi tulla hitiksi. Lisäksi kappaleista paistoi poikien vähäsen kyllästymisellä keikaileva asenne, josta en pitänyt.
 
No, siitä aa-ykkösestä tuli sitten yksi isoimmista hiteistä koskaan. Kerran pääsin soittamaan sen seitsemän kertaa yhden illan aikana. Ainoa toinen kappale jonka olen soittanut seitsemän kertaa saman illan aikana on Sir Mr. Tafin Putki Päällä.
 
Loppujen lopuksi täytyy todeta, että ylivoimainen enemmistö hitiksi nousevista kappaleista on tylsempää kuultavaa kuin Smells Like Teen Spirit.
 
Osallistun vielä huutoäänestykseen Nirvanan parhaasta biisistä: Drain You. Voipi johtua siitä että voisi olla Beatles-kappale.
 
Kurt Cobain
05.07.2009 23:02:09 (muokattu 05.07.2009 23:03:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain muutama viikko sitten luettua Everett Truen "Nirvana - Tositarina"- kirjan ja ehdottomasti suosittelen muillekkin sen lukemista.
 
Itseäni ärsyttää, että lähes aina fanit väittävät Kurtin vihanneen metallia. Glam metallia Kurt kyllä vihasi, mutta se ei tarkoita että hän yleisesti vihasi kaikkia metallibändejä. Kurt piti mm. Motörheadista, Iron Maidenista, Celtic Frostista ja Metallicasta.
 
kiriminni
05.07.2009 23:04:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osallistun vielä huutoäänestykseen Nirvanan parhaasta biisistä: Drain You. Voipi johtua siitä että voisi olla Beatles-kappale.
Hyvä biisi ja Cobain oli kova Beatles-fani.Kurt oli kova ihmisvihaaja omien sanojensa
mukaan jo 7-vuotiaasta.Näinhän se menee kaikki on kusipäitä kunnes toisin todistetaan.Nirvanan ekalevy on agressiivisuudessaan kova.
Hyviä livepätkiä löytyy kanssa,joissa kurt huutaa tuskaansa lavalla.
Kirkkaimmat tähdet palaa nopeimmin loppuun.
 
Zenrooster
06.07.2009 08:36:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain niin raikkaita bändejä kuin Nirvana tulee niin harvoin.
 
One of the best.
 
Paras levy varmaankin In Utero, yhtye alkoi kuulostamaan ehkä enemmän siltä miltä halusikin kuulostaa (vrt. Nevermind). Mutta eipä Nirvanan (lyhyessä) tuotannossa huonoja levyjä olekkaan.
 
Exhausted
06.07.2009 09:47:04 (muokattu 06.07.2009 09:47:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuskin olen mistään bändistä koskaan pitänyt niin paljoa kuin Nirvanasta. In Utero on mielestäni levyistä vahvin kokonaisuus. Suosikkibiisini kuitenkin löytyvät varsinaisten studioalbumien ulkopuolelta, eli edellä mainittu Sappy, Aneurysm ja You Know You're Right.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 539 40 41 42 43

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «