Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Classic Whitesnake: M3
1 2 3 4 5 6
ukko idänmies
27.03.2009 11:23:27 (muokattu 27.03.2009 11:24:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Eikös toi nyt kuitenkin Coverdalen ääni ole tossakin. Se mitä tossa Fool For Your lovinissakin kuuluu, puoltaa ihan live laulua. Tollasissa "taskuäänityksissä" kuullostaa aika moni hyväkin juttu ihan p..kalta.
 
Juu, on toki Coverdalen ääni. Mutta siihen en usko, että on ilman paikkoja ja tunetuksia ja uudelleen laulatuksia prässätty dvd:lle. Ja onhan tuo kasattu tietysti useammista keikoista. En tietysti voi olla varma, mutta itse katson mieluummin rehtejä livejä kuin sellaisia, joissa pyörii konserttikuvaa studiotasoisen ääniraidan taustalla.
 
BigPapa
27.03.2009 11:35:51 (muokattu 27.03.2009 11:49:22)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ukko idänmies: Juu, on toki Coverdalen ääni. Mutta siihen en usko, että on ilman paikkoja ja tunetuksia ja uudelleen laulatuksia prässätty dvd:lle. Ja onhan tuo kasattu tietysti useammista keikoista. En tietysti voi olla varma, mutta itse katson mieluummin rehtejä livejä kuin sellaisia, joissa pyörii konserttikuvaa studiotasoisen ääniraidan taustalla.
 
Tuåta, onhan Purplen Perihelionissakin ja Montreaux livessä hyvänlaatuinen äänihommeli, enkä minä sitä pahaksi asiaksi koe, aika monissakin nykyään, vaikkapa Cläbän Crossroads live DVD:t ja monta muuta.
 
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
ukko idänmies
27.03.2009 14:15:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Tuåta, onhan Purplen Perihelionissakin ja Montreaux livessä hyvänlaatuinen äänihommeli, enkä minä sitä pahaksi asiaksi koe, aika monissakin nykyään, vaikkapa Cläbän Crossroads live DVD:t ja monta muuta.
 
Näinhän se nykyään on. Eikä siinä mitään, kun tekniikka on olemassa on selvää, että sitä myös käytetään. Itselläni vaan pistää korvaan, kun todellisen live-soundin ja dvd-matskun välinen kontrasti kasvaa liian suureksi.
Tässä seuraavassa on sellaista live-dvd-tuotantoa jota kuuntelee mielellään. Hoochie Coochie Men & Jon Lord: http://www.youtube.com/watch?v=AUe0w8pq0Xs
 
sirdickyj
27.03.2009 14:20:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Tuåta, onhan Purplen Perihelionissakin ja Montreaux livessä hyvänlaatuinen äänihommeli, enkä minä sitä pahaksi asiaksi koe, aika monissakin nykyään, vaikkapa Cläbän Crossroads live DVD:t ja monta muuta.
 
mut esim. tossa Montreuxissa on ihan kamallaa laulua, mikä toisaalta on jees, että jos ei lähe, niin jätetään sit sellasenaan
 
Highway Star, esim.
 
Ja toi Snaken DVD on sitä kammottavinta korjailua, mitä voi olla. Mä myös uskon, että siel ei kovin montaa livetilanteesta poimittua lauluariataa ole.
 
Esim. Burn on laulultaan ihan eri soundinen ku muut biisit, ihme ohenteella menee.
 
Mut DVD:nähän toi on ihan viihdyttävä, ja toisaalta, jos haluaa musalta itoutta ja semmosta, niin soitehan vois olla mieluummin joku muu kuin semmoinen, missä lukaa ekana Whitesnake tai David Coverdale.
 
Ja hienoa on, että on olemassa toi '97 vuoden Starkers in Tokyo, siinä on ihan oikeesti semmosta ihan A1 laulua, tunteella ja sydämellä, ja tossa kohtaa on ihan sama et onko laulanu ne vaik kokonaan uusiks studiossa, äijä vetää vaan helvetin hyvän kuulosesti, eikä toi kuulosta miltään superkorjailtulta skeidalta.
 
David vois tehä vielä Plantit ja tehä semmosen herkistelylevyn ku Plantin ja Kraussin duolevy, eli vetäis sitä, mikä vanhan maestron arvolle sopii.
 
David ei enää nykyään osaa laulaa, vaan on aika vaivaannuttava kehäraakki, mutta suodaan se hänelle, se on sen äijän duuni, eihän tuo muutakaan varmaan osaa. Ja taivaspaikka on lunastettu jo moneen kertaan, ihan ekan Purple-albuminsa ensimmäiseistä laineista lähtien, ja etnkin niistä.
 
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
Borlag
27.03.2009 16:47:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja toi Snaken DVD on sitä kammottavinta korjailua, mitä voi olla. Mä myös uskon, että siel ei kovin montaa livetilanteesta poimittua lauluariataa ole.
 
Koko levyllä ei ole nuottiakaan alkuperäisestä keikasta, ainakaan jos bootlegeihin on uskominen. Lisäksi eri haastatteluiden perusteella ilmeisesti tuon illan tallennuksen kanssa oli jotain ongelmia, joka pakotti uusimaan lähes kaikki kitarat myöskin.
 
Lonesome
27.03.2009 19:11:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Borlag: Koko levyllä ei ole nuottiakaan alkuperäisestä keikasta, ainakaan jos bootlegeihin on uskominen. Lisäksi eri haastatteluiden perusteella ilmeisesti tuon illan tallennuksen kanssa oli jotain ongelmia, joka pakotti uusimaan lähes kaikki kitarat myöskin.
 
Sehän on sitten kuin Thin Lizzyn "Live & Tankerous"... ;)
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett
Borlag
27.03.2009 19:14:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lonesome: Sehän on sitten kuin Thin Lizzyn "Live & Tankerous"... ;)
 
No juu, tosin sillä "pienehköllä" erolla että Live & Dangerous on täyttä rautaa alusta loppuun eikä kuulosta keinotekoiselta lainkaan.
 
BigPapa
27.03.2009 19:17:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Borlag: Koko levyllä ei ole nuottiakaan alkuperäisestä keikasta, ainakaan jos bootlegeihin on uskominen. Lisäksi eri haastatteluiden perusteella ilmeisesti tuon illan tallennuksen kanssa oli jotain ongelmia, joka pakotti uusimaan lähes kaikki kitarat myöskin.
 
No pro meininkiä...8)...pyritään tarjoamaan kuulijalle parasta mahdollista, mikäli mahdollista.
 
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Borlag
27.03.2009 19:21:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: No pro meininkiä...8)...pyritään tarjoamaan kuulijalle parasta mahdollista, mikäli mahdollista.
 
Suurin osa ihmisistä ei välitä siitä onko levyä paranneltu studiossa, vaan haluavat levyn joka kuulostaa hyvältä. Sitäpaitsi 20-30 vuotta tästä eteenpäin niin jopa he jotka olivat tuolla keikalla yleisönä, muistavat keikan aivan erilaisena. Aika kultaa muistot.
 
BigPapa
27.03.2009 19:26:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Borlag: Suurin osa ihmisistä ei välitä siitä onko levyä paranneltu studiossa, vaan haluavat levyn joka kuulostaa hyvältä. Sitäpaitsi 20-30 vuotta tästä eteenpäin niin jopa he jotka olivat tuolla keikalla yleisönä, muistavat keikan aivan erilaisena. Aika kultaa muistot.
 
Mjoo sitä se aika tekee, paljon huonommin toteutettuja "live vetoja" on kyllä ihan Kotimainen Hurriganesin Cafe Metropol ja SRV:n tuplalätty "live"alive.
 
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Borlag
27.03.2009 19:28:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, eräs huvittava "live" on myös tuo Guns 'N' Roses Lies platan live osuus, studiossa lisätty yleisön äänet jälkikäteen, itse soitto tapahtunut studiossa kuten muukin levy.
 
ukko idänmies
27.03.2009 21:36:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikamoinen läjä äijiä on kyllä kiertänyt Davidin matkassa. Simon Philipsiä en ollut aikaisemmin bongannutkaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Whitesnake_Band_Members
 
rheinone
29.03.2009 22:40:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ukko idänmies: Aikamoinen läjä äijiä on kyllä kiertänyt Davidin matkassa. Simon Philipsiä en ollut aikaisemmin bongannutkaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Whitesnake_Band_Members

 
Jaahas, Live At Hammersmithillä oli kannuissa Dowle. Kaikkee sitä oppii. Mun levynkannessa (CD Live In The Heart Of The City ja Hammersmith samoissa kansissa) ei mainita sanallakaan Dowlesta.
 
StJerky
30.03.2009 08:44:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone: Jaahas, Live At Hammersmithillä oli kannuissa Dowle. Kaikkee sitä oppii. Mun levynkannessa (CD Live In The Heart Of The City ja Hammersmith samoissa kansissa) ei mainita sanallakaan Dowlesta.
 
Uskoisikohan että Slide It In jenkkiversiolla ei ole Moodya ollenkaan? Olen aina kuvitellut, että lähinnä Galleyn kitarat korvattiin Sykesilla. No, paljon huonompi se jenkkiversio kuitenkin on.
 
Mikaelo
30.03.2009 10:03:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Borlag: Juu, eräs huvittava "live" on myös tuo Guns 'N' Roses Lies platan live osuus, studiossa lisätty yleisön äänet jälkikäteen, itse soitto tapahtunut studiossa kuten muukin levy.
 
Onko näin?
 
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
ukko idänmies
30.03.2009 11:13:19 (muokattu 30.03.2009 11:18:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone: Jaahas, Live At Hammersmithillä oli kannuissa Dowle. Kaikkee sitä oppii. Mun levynkannessa (CD Live In The Heart Of The City ja Hammersmith samoissa kansissa) ei mainita sanallakaan Dowlesta.
 
Juu, toisella levyllä soittaa Paice (LIve...In the heart of the city)
 
StJerky: Uskoisikohan että Slide It In jenkkiversiolla ei ole Moodya ollenkaan? Olen aina kuvitellut, että lähinnä Galleyn kitarat korvattiin Sykesilla. No, paljon huonompi se jenkkiversio kuitenkin on.
 
Ja bassossa on Neil Murray kun taas brittiversiossa on Colin "Bomber" Hodgkinson.
 
Onhan näitä eroja muissakin levyissä. Come an Get-levyn jenkkiversiossa kannen käärmeellä ei ole vaginasuuta kuten euroopan versiossa. :) No, jenkit nyt on mitä on. Tappaa saa, mutta tissiä ei saa näyttää.
 
Borlag
30.03.2009 17:13:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikaelo: Onko näin?
 
Ensimmäinen linkki joka tulee googlessa: http://en.wikipedia.org/wiki/Live_%3F!*@_Like_a_Suicide
 
Jos jaksaa tutkia, löytyy tuohon vahvistuksiakin useista eri lähteistä.
 
sirdickyj
30.03.2009 17:46:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Borlag: Ensimmäinen linkki joka tulee googlessa: http://en.wikipedia.org/wiki/Live_%3F!*@_Like_a_Suicide
 
Jos jaksaa tutkia, löytyy tuohon vahvistuksiakin useista eri lähteistä.

 
m.m. Slash-kirjasta, jossa siis äänessä mies itse.
 
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
BigPapa
01.04.2009 12:09:58 (muokattu 01.04.2009 12:10:08)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Slade goes Whitesnake, eh.....8DDDD
 
http://www.youtube.com/watch?v=wIdbCSWC_Z0
 
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
rheinone
01.04.2009 15:35:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Slade goes Whitesnake, eh.....8DDDD
 
http://www.youtube.com/watch?v=wIdbCSWC_Z0

 
Joo, saman oon pannu merkille aikoinaan Slade On Stage -lätyltä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «