Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peer Gunt
1 2 3 4 5 6
phiit
08.04.2011 08:56:05 (muokattu 08.04.2011 08:57:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mika Kangas: Meikäläisen selaimet ei tunnu nyt löytävän Güntin nettisivuja lainkaan :(. Kiinnostaa tietty kun uusi digisinkku tuli, täysin puun takaa allekirjoittaneelle. Mieluiten tuon olisi ihan fyysisenä kyllä omistanut.
 
Meillä kävi vittumaisesti että palveluntarjoaja katos ku pieru saharaan, siinä sitten myös sivut sisältöineen, uudet sivut on tulossa ja tarkoituksena saada tuo www.peergunt.com takaisin hallintaan. Toistaiseksi www.facebook.com/peergunt löytyy kaikki tarpeellinen
 
sellisti
10.07.2011 23:40:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpas ollut hiljaista täällä. Onko kukaan tutustunut tuoreeseen Live Today, Gone Tomorrow -pläjäykseen? Täällä soi juuri, ja oli nykymiehistöstä mitä mieltä tahansa niin kyllä jytisee livenä perhanan hyvin. Kyllä gyntti tämän perusteella on edelleen yksi Suomen kovimmista bändeistä. Harmi että keikkailee nykyisin harvakseltaan.
 
"'Prick' is one of those part-turn dirty words. Prick is alright. You can say 'prick' on television; you can say 'I pricked my finger' - just don't say you fingered your prick." (George Carlin - 7 words you can't say on tv)
Mika Kangas
11.07.2011 00:16:26 (muokattu 11.07.2011 00:17:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sellisti: Onpas ollut hiljaista täällä. Onko kukaan tutustunut tuoreeseen Live Today, Gone Tomorrow -pläjäykseen? Täällä soi juuri, ja oli nykymiehistöstä mitä mieltä tahansa niin kyllä jytisee livenä perhanan hyvin. Kyllä gyntti tämän perusteella on edelleen yksi Suomen kovimmista bändeistä. Harmi että keikkailee nykyisin harvakseltaan.
 
Vaikeaa sanoa mitään kun levy on sitä mitä siltä odottikin :),
 
Tai no, huomattavasti parempi kuin tämä Rockperry-live joka oli kyllä käsittämättömän alipituinen.
 
phiit
07.04.2013 16:30:55 (muokattu 07.04.2013 16:32:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kesän 2013 keikat: http://www.facebook.com/peergunt/events
 
Ja tuosta kokonainen keikka vuodelta 2007 joka löytyi arkistojen syövereistä: http://www.youtube.com/watch?v=bhTuC3DXWD4
 
Illu
07.04.2013 17:28:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokos tämä on tuttu:
 
http://www.youtube.com/watch?v=TDgXbp02tPk
 
Peer Günt vm. 1979 livenä Kouvolassa.
 
phiit
27.06.2013 16:43:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään kesän ainoa pääkaupunkiseudun keikka Järvenpäässä Cantina Zapatassa
 
phiit
26.07.2013 16:41:21 (muokattu 27.07.2013 08:46:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poistettu
 
Tawsky
15.09.2013 12:36:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen huomasin että Sudden Death-biisin riffi on varmaan huomaamatta lainattu Van Halenin I'm the One:sta. https://www.youtube.com/watch?v=kzk … axcI&feature=player_detailpage#t=17
 
Ei mulla muuta, jatkakaa.
 
Mä olenkin välillä haaveillut meidän tapaamisesta. Mielikuvissani on välkkynyt Rush, komeita keppejä, neitien juomia ja karjuntaa. -EvilDead
pekkap82
16.09.2013 21:19:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peer Güntin tuotannosta on mahdollisuus bongata useitakin 70-luvun hard rock riffejä aavistuksen muutettuina, mutta kukapa sitä nyt kaikkea itse keksisi.
 
Tawsky
16.09.2013 21:37:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkap82: Peer Güntin tuotannosta on mahdollisuus bongata useitakin 70-luvun hard rock riffejä aavistuksen muutettuina, mutta kukapa sitä nyt kaikkea itse keksisi.
 
Sepä se. Ties montako riffiä on tullut itekkin piilopöllittyä omiin tuotoksiin.
 
Mä olenkin välillä haaveillut meidän tapaamisesta. Mielikuvissani on välkkynyt Rush, komeita keppejä, neitien juomia ja karjuntaa. -EvilDead
sellisti
19.09.2013 22:37:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkap82: Peer Güntin tuotannosta on mahdollisuus bongata useitakin 70-luvun hard rock riffejä aavistuksen muutettuina, mutta kukapa sitä nyt kaikkea itse keksisi.
 
Noin simppelissä riffirockissa etenkin. Taito onkin saada bändin soundi kuitenkin sen verran oman itsensä kuuloiseksi, ettei ne piilolainat sieltä ihan silmille hyppää.
 
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
phiit
27.10.2014 14:29:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pien nosto, tunnelmia viime lauantailta https://www.youtube.com/watch?v=5GTbqMibXhw
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
sirdickyj
27.10.2014 17:43:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Pien nosto, tunnelmia viime lauantailta https://www.youtube.com/watch?v=5GTbqMibXhw
 
Ikävä kyllä mä en saa tosta ideasta kiinni että bändi menee eteenpäin ja vetää rumpalia perässään.
 
Sehän on vain minulta pois, itse kokoisin tuon ahdistavaksi soittajan näkökulmasta.
 
Tietenkin asiaa sotkee se että aiempi rumpali oli sellainen kaahaaja. Kaikki myöhempi vertautuu toki häneen, väkisinkin. Sehän ei oo välttis hyvä asia.
 
phiit
27.10.2014 20:45:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: Ikävä kyllä mä en saa tosta ideasta kiinni että bändi menee eteenpäin ja vetää rumpalia perässään.
 
Sehän on vain minulta pois, itse kokoisin tuon ahdistavaksi soittajan näkökulmasta.
 
Tietenkin asiaa sotkee se että aiempi rumpali oli sellainen kaahaaja. Kaikki myöhempi vertautuu toki häneen, väkisinkin. Sehän ei oo välttis hyvä asia.

 
Ah, vieläkö joku jaksaa :D näille vertailijoille on naurettu niin paljon jo monta vuotta ;) "get over it" jos ei sulle toimi niin täysin yks hailee.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
sirdickyj
27.10.2014 20:50:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Ah, vieläkö joku jaksaa :D näille vertailijoille on naurettu niin paljon jo monta vuotta ;) "get over it" jos ei sulle toimi niin täysin yks hailee.
 
Onhan se näin.
 
Itse halusin uskoa että tuossa olisi käynyt niin että herra isoherra olisi esim.muuttanut soittoaan rennomman oloiseksi kun rytmipohja noin radikaalisti rennommaksi menee. Toivoin siis näin käyvän. Mutta niin ei käynyt, kitara kaahaa omia latujaan ja vetää perässään rumpalia.
 
Mutta tosiaan, mikäs siinä. Mulle kyse on nuoruuden idolibändistä, ja toisaalta koitan aina suhtautua asioihin niin, että muutos olisi hyvästä ja mihinkään ei pitäisi suhtautua niin että "tää ei oo enää sitä vanhaa". Ei se Erkki mikään korvaamaton rumpali ole eikä edes omalla tavallaan yhtä hyvä soittaja kuin tämä nykyinen. Tossa vaan on mun mielestä käynyt niin että kokonaisuudesta on muutettu yksi osa ja mitään muuta ei.
 
phiit
27.10.2014 21:06:38 (muokattu 27.10.2014 21:30:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: Onhan se näin.
 
Itse halusin uskoa että tuossa olisi käynyt niin että herra isoherra olisi esim.muuttanut soittoaan rennomman oloiseksi kun rytmipohja noin radikaalisti rennommaksi menee. Toivoin siis näin käyvän. Mutta niin ei käynyt, kitara kaahaa omia latujaan ja vetää perässään rumpalia.
 
Mutta tosiaan, mikäs siinä. Mulle kyse on nuoruuden idolibändistä, ja toisaalta koitan aina suhtautua asioihin niin, että muutos olisi hyvästä ja mihinkään ei pitäisi suhtautua niin että "tää ei oo enää sitä vanhaa". Ei se Erkki mikään korvaamaton rumpali ole eikä edes omalla tavallaan yhtä hyvä soittaja kuin tämä nykyinen. Tossa vaan on mun mielestä käynyt niin että kokonaisuudesta on muutettu yksi osa ja mitään muuta ei.

 
On sitä monessa itelleki tärkeessä bändissä vaihtunu miehistöt radikaalisti, osassa ei edes lainkaan alkuperäsiä jäseniä enää :) mutta minkäs teet, jaloilla äänestäminen toimii parhaiten.
 
Edit: jäi kokonaan pointti laittamatta :P eli omien niiden kaikkein tärkeimpien suosikkien kohdalla tulee silti ostettua ne levyt ja käytyä keikoilla ukkojen vaihdoksista ja muista puutteista huolimatta.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
sirdickyj
27.10.2014 22:26:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: On sitä monessa itelleki tärkeessä bändissä vaihtunu miehistöt radikaalisti, osassa ei edes lainkaan alkuperäsiä jäseniä enää :) mutta minkäs teet, jaloilla äänestäminen toimii parhaiten.
 
Edit: jäi kokonaan pointti laittamatta :P eli omien niiden kaikkein tärkeimpien suosikkien kohdalla tulee silti ostettua ne levyt ja käytyä keikoilla ukkojen vaihdoksista ja muista puutteista huolimatta.

 
Näin se on, minäkin yrtin tämän kohdalla, mutta ei sit napissut. Ehkä pitäisi tutustua enemmän siihen uuteen musaan. Kenties se on toteutettuniiden eväiden rhdoilla jotka on käytössä.
 
phiit
28.10.2014 06:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: Näin se on, minäkin yrtin tämän kohdalla, mutta ei sit napissut. Ehkä pitäisi tutustua enemmän siihen uuteen musaan. Kenties se on toteutettuniiden eväiden rhdoilla jotka on käytössä.
 
Luinpa noi vastaukseni uuellee ja voi antaa vähän turhan vittumaisen kuvan vaikka todellisuus on aikalailla päinvastainen :)
 
Mutta kuuntele ihmeessä lätyt, siitähän sen oman mielipiteen saa muodostettua. Avoimin korvin jne :P Jos uppoaa niin kiva ja jos ei niin se on myös täysin ok, viimenen tarkotus on väkisin kellekää mitää tuputtaa :)
 
Rök!
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
jukkajylli
28.10.2014 08:20:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun gynt voitti rockin ässämmän kasineljä, se oli ylivoimaisin voittaja koskaan. Muut bändit tiesivät, vaikka muuta väittäisivät, että pataan tulee. Siitä vuosikerrasta tuli kuitenkin pari muutakin menestyvää ryhmää. Mä äänitin, fani kun olin ja olen yhä, radiosta eburock 85 ja provinssi 87 keikat. Täytyy sanoa, että mun mielestä bändi ei juuri kehittynyt noiden vuosien jälkeen.
 
And it's just a waste of time..
jukkajylli
28.10.2014 08:25:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Ah, vieläkö joku jaksaa :D näille vertailijoille on naurettu niin paljon jo monta vuotta ;) "get over it" jos ei sulle toimi niin täysin yks hailee.
 
No kaiketi on yks hailee mitä kirjoittaa anyway. Kyllä fanilla on mun mielestä oikeus "jaksaa" ja mulle on ihan yks hailee naurattaako se. Kyllä mulle kelpais vanhan ryhmän reunion, mutta ainakaan Erkki ei semmoisesta halua edes keskustella..
 
And it's just a waste of time..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «