Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apulanta - Kuutio 5.11.2008
1 2 3 4 5
dixi19
05.11.2008 08:55:10 (muokattu 05.11.2008 09:01:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari kuuntelukertaa nyt takana ja hyvältä jatkolta tämä kyllä vaikuttaa, jos Kiila ja EVOEI toimivat. Wirtanen selitti haastattelussa, että levy on "musiikillinen vuoropuhelu" joka voisi siinä määrin pitää paikkansa että joka toinen biisi on sitä perinteisempää Apis-punkrokkia ja joka toinen - en nyt sano että progempaa - mutta jossain määrin vähän kokeilevampaa hatsailua.
 
Sanoista ei vielä ole ihan kauheasti jäänyt mieleen, mutta vähintään muutama aikas asiallinen laini taas löytyy, mm.
mietin sellaista
et onko musta tulossa
yhtä mielenkiintoinen
kuin yhteishakukaavake

 
:)
 
anomus.com
Juha86
05.11.2008 13:25:06 (muokattu 05.11.2008 13:27:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, ensimmäinen kuuntelukerta on nyt takana.
 
Kyllähän tässä positiivisesti sai yllättyä levyä kuunnellessa. Tällä levyllä kuuluu perinteisempi Apulanta paljon enemmän kuin viime levyillä, mutta silti musa on jollain tapaa myös uudistunutta. Kyllähän tästä silti perus-Apulannan tunnistaa.
 
Kokonaisuutena tää toimii ainakin hyvin. Muutamat helmet toki löytyy. Airut on yksi parhaimmista, ellei paras. Vähän erilaisempaa Apulantaa mutta pirun toimiva kappale. Ja siinä on soolo pitkästä aikaa! Ainakin jonkinlainen :) Apiksen biiseissä niitä ei enää liikaa kuulee.
 
Muuten levyltä parhaiten jäi mieleen ehkä Elämänviiva, Puolet ja Kuution palaset. Onhan tuon nimikkobiisin viimeinen osa kunnon köörilauluineen vallan hieno!
 
Kyllä tämä on parasta A-lautaa hetkeen, jumantsukka. Myös lyriikoiden puolesta kuuntelukokemus oli miellyttävä, tuntui olevan taas vähän helpommin ymmärrettävää, eikä tarvita edes tulkitsemista helpottavia avaimia kansivihkoon.
 
Sinä olet leija / Minä pitelen naruja -Sara/Narupatsaat-
Cathi777
05.11.2008 19:04:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tämän nyt sitten kuitenkin ostin, vaikka aikaisemmin puhuin, että voi olla että nyt jää ostamatta. Mut vasta Airut biisissä mennään, että sen suurempaa analyysia ei ole tarjolla. Mutta sen takia oli pakko kirjoittaa, että juuri tämä kyseinen Airut biisi on aika pirun kova ja hieman tosiaan haettu jo uusia tuulia tähän perusapis settiin.
 
Only pop music can break my heart...
Ozzyneito
05.11.2008 21:23:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parasta tässä on se, että tämä ei läheskään aina kuulostaisi yhtään Apulannalta ellei tietäisi. Liikaa woo-otuksia ja puolen välin tuntumassa pari liian poppikertsiä. Uskallan väittää parhaaksi aikoihin. -> Analysointi jatkuu.
 
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Exhausted
05.11.2008 21:26:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle ei uppoa yhtä hyvin kuin kaksi edellistä albumia. Jotenkin liikaa progeilua ja kikkailua, vähemmän itse asiaa. Kuution palaset, Kaikki sun pelkosi ja Kirous ovat kyllä kovia biisejä etenkin kertseiltään.
 
Rotuvaari
05.11.2008 21:41:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli ihan piristävä tuo Ylexin studio b -keikka, jota satuin radiosta kuuntelemaan. Ensin katkesi akustisesta d-kieli ja vikan biisin alussa vielä toinenkin kieli samaisesta kitarasta, jolloin joku Ylexin toimittajista haki toimistostaan sähkiksen. Hauska keikka, joskaan musiikista en saanut mitään irti, niinkuin on ollut jo useamman vuoden ajan Apulannan kohdalla.
 
Yksi mielenkiintoisimmista jäähyjeni syistä on "moderaattorina esiintyminen". Se oli aika huvittava juttu. Oikeesti modejakin naurattaa ihan helvetisti, mutta niitten on pakko laittaa meikä jäähylle välillä että pysyn aisoissa. -heikkijärvinen-
Booombox
06.11.2008 20:05:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy sanoo että aika epic toi vaurioiden musavideo. Levyä en oo vielä saanu kuunteluu mut viimelevyn perusteella odotukset ei missää taivaissa olekkaan. Vauriot kuitenki toimii vaikka nuo whoo o oo jutut raivostuttaakin,.
 
"Cannot the Kingdom of Salvation Take Me Home"
Kosminen
06.11.2008 22:49:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja listaykköseksi meni. Koskas on viimeksi Suomessa ollut sinkkulistan ykkösenä ainoastaan vinyylinä julkaistu sinkku? Ja vielä omakustanne. :-)
 
Tuo taitaa kertoa enemmän sinkkujen myynnistä Suomessa... enkä kyllä tiedä onko muualla sen kummempaa :)
 
"Pöntöllä istuessa, kahden paskan erotessa, ystäväni ainoan viemäriin hukutan." - Ahtopaine: Kolo
Kalamies #16 >-)))>
Kosminen
06.11.2008 22:53:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli sitte levy hommattua kun kuulin että semmoinen on ilmestynyt. Kyllä tätä pitäisi vähän niinku ajatuksen kanssa kuunnella, on sen verran jo korvat tullu immuuniksi Apulanta-soundille. Meleko Weezer kuitenki tuo Elämänviiva :) ja jännältä kuulosti tuo jo mainittu Airut. Vähä ehkä semmosta samantyyppistä kuin muutaman levyn takainen helmi Onttosydän.
 
"Pöntöllä istuessa, kahden paskan erotessa, ystäväni ainoan viemäriin hukutan." - Ahtopaine: Kolo
Kalamies #16 >-)))>
Hannubal
08.11.2008 20:17:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaan seuraavaksi singleksi Ravistettava ennen käyttöä. Loistavan tarttuva biisi, jossa on vähän uudenlaista melodiaa Apulannalta.
 
Lego
08.11.2008 20:19:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä oon tästä tykännyt mutta se on harmi että nää uudemmat Apulannat on tasoa 'ihan kiva' eli eivät oikein tuppaa kuuntelua kestämään. Toisin kuin esim AKKM jota jaksaa kuunnella kerta toisensa jälkeen.
 
Kosminen
09.11.2008 15:23:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaan seuraavaksi singleksi Ravistettava ennen käyttöä. Loistavan tarttuva biisi, jossa on vähän uudenlaista melodiaa Apulannalta.
 
Hetkinen... eikö tuossa juuri ole kierrätetty aika vahvasti tätä Routa/Vastaukset -melodiaa..?
 
"Pöntöllä istuessa, kahden paskan erotessa, ystäväni ainoan viemäriin hukutan." - Ahtopaine: Kolo
Kalamies #16 >-)))>
Exhausted
09.11.2008 16:04:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hetkinen... eikö tuossa juuri ole kierrätetty aika vahvasti tätä Routa/Vastaukset -melodiaa..?
 
On siinä, tosin eri tahtilajissa.
 
Ozzyneito
09.11.2008 18:53:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://horpeli.kapsi.fi/levyarvostelut/2008/11/apulanta-kuutio/
 
rakensin ihan tekstin mittaisen tekstin tuosta. saa dissaa.
 
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Booombox
09.11.2008 19:15:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari kuuntelua takana ja olen positiivisesti yllättynyt. ei tämä kiilaa voita jota pidän tän bändin kovimpana mutta viime levyn vie kevyesti ja niin myös pari kiilaa vanhempaa levyä. punkki levyt on sitten omassa sarjassaan.
Kuitenkin levy piti mielenkiinnon yllä loppuun asti, tarjosi pari yllätystä ja sen jälkeen tuli semmonen olo että vois kuunnella uusiks. eli mikäs sen parempaa, kai tämä pari viikkoa soittimessa viihtyy.
 
"Cannot the Kingdom of Salvation Take Me Home"
Cathi777
09.11.2008 19:48:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari kuuntelua takana ja olen positiivisesti yllättynyt. ei tämä kiilaa voita jota pidän tän bändin kovimpana mutta viime levyn vie kevyesti ja niin myös pari kiilaa vanhempaa levyä. punkki levyt on sitten omassa sarjassaan.
Kuitenkin levy piti mielenkiinnon yllä loppuun asti, tarjosi pari yllätystä ja sen jälkeen tuli semmonen olo että vois kuunnella uusiks. eli mikäs sen parempaa, kai tämä pari viikkoa soittimessa viihtyy.

 
Joo, kyllä tämä minulle oli sitten todella positiivinen yllätys. Selkeästi paras Apulanta levy sitten Plastikin. Pitkästä aikaa on jaksanut Apulannan levyä useita kertoja peräkkäin. Mukavasti on saatu vähemmälle tuota paska nu-metalkitarajumputusta ja enemmän rehellisempää telecaster-menoa. Kappaleet myös usein erittäin tarttuvia ( niin kuin Apulannalla toki aina ) ja hieman löytynyt jo uusiakin melodiakuljetuksia. Yllättävän virkeää tavaraa viime vuosien totaalisen laman jälkeen.
 
Only pop music can break my heart...
arancia
09.11.2008 23:21:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutaman kerran tullut nyt levy kuunneltua.
 
Ensimmäisen kerran jälkeen en ollut erityisen vakuuttunut levystä, mutta koko ajan levy kuulostaa paremmalta. Ehdottomaksi suosikkibiisiksi on noussut Ravistettava ennen käyttöä. Ainakin autossa kuunneltuna toimii aivan mielettömän hyvin, tekee mieli laittaa äänet täysille ja kaasujalka meinaa olla liian raskas.
 
Cmoon
10.11.2008 20:52:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä taas pidän kaikista eniten EVOEI:stä. Aika moni täällä tuntuu pitävän sitä huonompana mutta mun mielestä se on parhainta apulantaa jota olen kuunnellut :P Uus levy ei iske niin hirveesti, paitsi "Kaikki sun pelkosi".
 
Exhausted
10.11.2008 22:13:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä taas pidän kaikista eniten EVOEI:stä. Aika moni täällä tuntuu pitävän sitä huonompana mutta mun mielestä se on parhainta apulantaa jota olen kuunnellut :P Uus levy ei iske niin hirveesti, paitsi "Kaikki sun pelkosi".
 
Mun mielestä EVOEI sijoittuu Apulannan tuotannossa kolmannelle sijalle AKKM:n ja Kiilan jälkeen. Attackia tuskin tarvitsee perustella, kun taas Ehjä ja Kolme ovat legendabiiseistään huolimatta melko hajanaisia kokonaisuuksia levyinä. Aika Plastikista Hiekkaan oli puolestaan jonkinlaista muovisen suuruudenhulluuden aikaa. Itse asiassa kuulen samaa tässä uudessa levyssä. Kiilan aikana se oleellinen löydettiin, mutta nyt se on taas hukkunut.
 
Pelsi
10.11.2008 22:39:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://horpeli.kapsi.fi/levyarvostelut/2008/11/apulanta-kuutio/
 
rakensin ihan tekstin mittaisen tekstin tuosta. saa dissaa.

 
Hoho, dissaan. Semminkin kun juuri Freestylemeikit ja Kuution Palaset ovat mielestäni koko levyn parhaita ralleja. Jos aloittelevat punkbändit tekisivätkin yhtä hyvä veisuja kuin ensinmainittu, niin suomalaiset nuoret olisivat sankoin joukoin lävistäneet itsensä ja pöhistäneet kiljua alvariinsa. Wirtasen kyvystä kirjoittaa biisejä olen yhtä mieltä.
 
Myös mieleeni ovat Kaikki sun pelkosi, Vauriot, Ravistettava ennen käyttöä ja Airut. Pidän kyllä nyky-Apulannasta melkoisen paljon, jotenkin tämä Kiila-EVOEI-Kuutio-kolminaisuus on minut vakuuttanut.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «