Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: The Gaslight Anthem - löytyykö muita diggareita/tikkareita?
1 2 3 4 514 15 16 17 18
Booombox
28.06.2014 01:50:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi kaks biisiä on kyllä huippua. Jälkimmäisessä oli kyllä aivan uskomattoman hieno tunnelma. Tuotanto puoli ainakin kunnossa, mukavan erilainen tatsi kun Handwrittenillä, toi Get Hurt biisi toi muuten vähä mieleen Horrible Crowesin joka on pelkkää plussaa.
 
Jos en biisilistaa olisi katsonut tarkemmin niin vois helposti ajatella, että noi julkaistut biisit olisi levyn eka ja vika biisi.
Yksi kiinnostava juttu on kanssa se, että Get Hurt on levyn kolmos raita, saa nähdä mitenkä istuu kokonaisuuteen noin alkupäähän.
 
Booombox
28.07.2014 13:53:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://open.spotify.com/track/022GKXcehX0PySMSysm090
 
Uus biisi Stay Vicious spotifyssa. Black Sabbath meets National tulee ekana mieleen.
 
pyver22
05.08.2014 17:16:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

It has leaked.
 
Cathi777
11.08.2014 11:33:09 (muokattu 11.08.2014 12:22:09)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas, tämähän on ilmestynytkin jo viime perjantaina. No ei se mitään, nyt sitten vaan kuunteluun ja fiiliksiä sitten sen jälkeen.
 
Edit: Mitä ihmettä se höpötys Black Sabbathista tämän levyn ympärillä on ollut. Ei ollut yhtään sellaista biisiä tällä levyllä, että olisi edes etäisesti tullut mieleen kyseinen pumppu. Ihan Gaslightia tämä oli alusta loppuun. Pientä uusiutumista olisin ehkä jo kaivannut kyllä tälle levylle, niin samalla meiningillä mennään kuin ennenkin. No kuunnellaan nyt vielä lisää.
 
Only pop music can break my heart...
aivokuolio
12.08.2014 13:55:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit: Mitä ihmettä se höpötys Black Sabbathista tämän levyn ympärillä on ollut. Ei ollut yhtään sellaista biisiä tällä levyllä, että olisi edes etäisesti tullut mieleen kyseinen pumppu.
 
Paitsi että esim. levyn eka riffi vois olla suoraan Sabbath Bloody Sabbathilta.
 
Muutama kuuntelu alla ja kovasti tuntuu menevän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, herättämättä sen isompia fiiliksiä. Pitänee yrittää vielä, ei tää kyllä tosiaan sellanen mikään valtava harppaus mihinkään suuntaan ollut tyylin suhteen niinku Fallon tais etukäteen vähän mainostella.
Cathi777
13.08.2014 08:00:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aivokuolio: Paitsi että esim. levyn eka riffi vois olla suoraan Sabbath Bloody Sabbathilta.
 
Muutama kuuntelu alla ja kovasti tuntuu menevän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, herättämättä sen isompia fiiliksiä. Pitänee yrittää vielä, ei tää kyllä tosiaan sellanen mikään valtava harppaus mihinkään suuntaan ollut tyylin suhteen niinku Fallon tais etukäteen vähän mainostella.

 
No joo, ehkä siitä ekasta biisistä etäisesti tosiaan se mieleen tulee. Muuten ei kyllä tule. Itse nyt jonkun verran levyä pyörittänyt ja vähitellen alkanut paremmin aukeamaan. Aluksi oli kyllä tuollainen samanlainen fiilis kuin sinullakin. Mut, vaikka onkin aika poppista monellakin tapaa niin kyllä siellä sitten jotain kerroksellisuutta on joka aukeaa sitten vasta pidemmän kuuntelun jälkeen. Eihän tämä bändin ykköslevy missään tapauksessa ole, mutta ei huonokaan missään nimessä. Mutta kyllähän se The 59`Sound oli se huippu johon bändi tuskin enää pääsee.
 
Only pop music can break my heart...
sticky fingers
13.08.2014 20:14:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekojen näytebiisien kohdalla oli skeptinen olo, mutta hyvältähän tuo levynä kuulostaa.
 
"Kummasti tällä(kin) palstalla omaa älykkyyttään mainostavat tyypit ovat poikkeuksetta ihan saatanan tyhmää porukkaa" - Kulkunen 30.7.2014
carnation
13.08.2014 20:53:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fallon described the album as "completely different than anything we had ever done before. Instead of going that extra step of just adding some organ or some background vocals, this time we actually really changed up a lot of the sounds."
 
"Get ready for some things you've never heard this band do!"

 
Eiss... melkoista paskaa se Fallon taas jauhoi, ellei tällä sitten tarkoiteta ennennäkemättömän huonoa kansitaidetta. Mutta pirun hyviä rokkibiisejä tässä silti on. Muutamassa kohdassa ja etunenässä Stay Viciousissa kitarat mouruavat raskaammin ja rouheammin kuin ennen, mutta oikeasti tämä on hyvin pitkälti ihan sitä samaa.
 
Mitä vittua, Brian? Jos olisit huono laulunkirjoittaja, en antaisi anteeksi näin helpolla, mutta menköön nyt vielä tämänkin kerran. 4/5
 
Stray Paper saatanan kova biisi ja Gaslight tämän hetken paras rockbändi, edelleen.
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
sticky fingers
13.08.2014 21:26:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

carnation: Eiss... melkoista paskaa se Fallon taas jauhoi,..
 
Oisko voinut käydä niin, että kesken levyntekoprosessin on tullutkin pupu pöksyyn ja pelätty että ollaan tekemässä jotain "liian erilaista" ja sitten käännetty kelkkaa takas kotikentän suuntaan rohkeasta ennakosta huolimatta... Itsehän olen vain tyytyväinen, jos näin on käynyt. Ainoa todellinen "huti" bändin diskografiassa on minun korvissani American Slang, johon en ole tottunut yrityksistä huolimatta. Muut sitten löytyykin levyhyllystä.
 
Stray Paper saatanan kova biisi ja Gaslight tämän hetken paras rockbändi, edelleen.

 
No on kyllä kova biisi tuo. Tähän astisella kuuntelulla levyn parhaita.
 
"Kummasti tällä(kin) palstalla omaa älykkyyttään mainostavat tyypit ovat poikkeuksetta ihan saatanan tyhmää porukkaa" - Kulkunen 30.7.2014
Nasty_Suicide
16.08.2014 00:46:02 (muokattu 16.08.2014 00:49:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rakastan kyseistä bändiä ja Get Hurt ylitti omat odotukseni täysin. Tosi hyvä platta ja osoittaa taas että Fallon on jumala. Toivon sydämeni pohjasta että TGA saapuis Suomeen keväällä. Peace.
 
Ainiin ja Helter Skeleton oma lemppari Get Hurtilta tällä hetkellä.
 
vkl
20.09.2014 09:07:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Brian ja kumppanit saivat tällä viikolla 2 uutta fania, kun vaimon kanssa "löysimme" bändin. Levy hyllystä löytyy nyt Get hurt ja Handwritten. Muutkin levyt täytyy ehdottomasti hankkia!!!
 
nappo
27.09.2014 20:20:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Brian ja kumppanit saivat tällä viikolla 2 uutta fania, kun vaimon kanssa "löysimme" bändin. Levy hyllystä löytyy nyt Get hurt ja Handwritten. Muutkin levyt täytyy ehdottomasti hankkia!!!
 
No niin. Ja nuo levyt kun on ainakin mun mielestä heikommasta päästä, niin varmasti tulee positiivisia yllätyksiä kun saat vanhemmat levyt hyppysiisi.
 
Liekkipipoilta uusi LP ulkona! http://www.youtube.com/watch?v=cEReNQv2t18
vkl
29.09.2014 08:44:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilattu on. Nyt vain odotellaan paketin saapumista...
 
Käyttäjätunnus
29.09.2014 17:49:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nappo: No niin. Ja nuo levyt kun on ainakin mun mielestä heikommasta päästä, niin varmasti tulee positiivisia yllätyksiä kun saat vanhemmat levyt hyppysiisi.
 
Samaa mieltä. Albumeitten lisäksi Senor&Queen EP:tä suosittelen vahvasti. Neljä helvetin hyvää biisiä ja jotenkin tietynlainen läpileikkaus (ainakin alkuajoilta) ja ne bändin parhaat puolet. Tai jotain...
 
Harmittavan vähälle kuuntelulle jäänyt Get Hurt, mutta ei todellakaan huono levy. Parempi kuin Handwritten. Dark Places semmonen biisi, joka pakko luukuttaa about kolme kertaa putkeen aina.
 
vkl
30.09.2014 20:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

59 sounds tän hetken ehdoton suosikki. Eiköhän niitä muitakin löydy, kun loput levyt saapuu.
 
Osmo
30.09.2014 21:04:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite kyllä tykkää erittäin paljon Handwrittenista. Tämä uusin on myös hyvä levy, mutta niin kuin muutkin jo on todennut, niin hieman kuullultahan tämä vaikuttaa. Helvetin hyviä biisejä, mutta eivät aiheuta enää sellaista ihastumisen tunnetta kuin aiemmat levyt.
sticky fingers
30.09.2014 23:01:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osmo: Ite kyllä tykkää erittäin paljon Handwrittenista. Tämä uusin on myös hyvä levy, mutta niin kuin muutkin jo on todennut, niin hieman kuullultahan tämä vaikuttaa. Helvetin hyviä biisejä, mutta eivät aiheuta enää sellaista ihastumisen tunnetta kuin aiemmat levyt.
 
Handwritten oli ilmestymisvuotensa (2012?) paras levy, I thinks. Erinomainen kokonaisuus, joka tietyillä biiseillään säväyttää vieläkin syvästi. Get Hurtista en ole tosiaan niin innostunut, mutta aika vähän kyllä vasta edelleen kuunnellutkin sitä. Joitakin helmiä sielläkin on. Mutta kuten tämänkin olen aiemmin maininnut, American Slang ei putoa sitten ei yhtään. En voi käsittää, miksi se kuulostaa ja tuntuu niin erilaiselta - onko muilla ollut samoja "vaikeuksia" sen kanssa? '59 Soundsista tykkäsin paljon, sen puhkikuunneltuani hankin Sink or Swimin, Handwrittenin ja Senor & the Queenin tässä järjestyksessä. Kaikista löytyy "ne GA jutut" joista tykkään, mutta Slangin jätin tietoisesti ostamatta nettikuuntelujen jälkeen, koska siellä ei niitä ollut. Olenko väärässä?
 
"Kummasti tällä(kin) palstalla omaa älykkyyttään mainostavat tyypit ovat poikkeuksetta ihan saatanan tyhmää porukkaa" - Kulkunen 30.7.2014
aivokuolio
30.09.2014 23:53:21 (muokattu 30.09.2014 23:55:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sticky fingers: Olenko väärässä?
 
Olet. Mun mielestä Slangi on ihan samaa tasoa The 59 Sound, biisit on ehkä semisti enemmän duuria ja ite koenkin sen semmosena valoisampana sisarlevynä edeltäjälleen. Ja onhan siellä Orphans joka on edelleen ehkä bändi paras biisi.
 
Handwrittenillä homma meni syystä tai toisesta vähän taaksepäin ja killeribiisien lisäksi siellä oli jo aika rehellisiä fillereitä jotka laski yleisarvosanaa aika roimasti. Uutta levyä tuli kuunneltua sen ilmestyessä mutta jonneki tonne se sitten jäi. Jotenki tuntuu että bändillä tuli tuossa Slangin jälkeen joku yliyrittäminen kuvioihin. Minun korviin se rentous ja rullaavuus näiltä kahdelta uusimmalta jotenki uupuu.
Booombox
01.10.2014 20:34:46 (muokattu 01.10.2014 20:37:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samoilla linjoilla edeltävien kanssa olen aika pitkälti.
 
Se on totta, että rullaavuus ja rentous on kadonnut, jotenkin bändi on mennyt synkempiin vesiin. Siinä missä 59' Sound oli rento baari-ilta kavereiden kanssa, tyttöystävä oli ehkä jättänyt, mutta se ei menoa haitannut, päinvastoin. Get Hurtilla istutaankin yksin baarin nurkassa, vaimo on jättänyt ja koirakin on kuollut ja mikään ei enään edes hymyilytä. Get Hurt on oikeastaan aika katkeran vihainen levy. Ensimäisillä levyillä jos oltaisin sanottu, että "all my love is a plague" en olisi uskonut.
 
Ostin Get Hurtin vinyylinä viimeinkin viime viikolla. Tässä kun sitä olen pyöritellyt olen tullut siihen tulokseen, että B-puoli iskee paremmin meikäläiseen. Red Violins taitaa olla ainoa biisi mitä en vielä oikein ymmärrä. Brake Your Heart slovari taas alkuun oli melko tyhjänpäiväisen tuntuinen biisi, kuitenkin se on alkanut kummittelemaan päässä ja aika usein kun kitaran nappaa käteen tulee sitä tapailtua.
 
Hyvä levy, erillainen, ei musiikillisesti niinkään mutta tunnelmaltaan. Perinteitä kunnioittaen Bruce vertauksen voisin heittää ja sanoa, että tämä levy on Gaslightin Darkness on the Edge of Town, idealistististen romantiikan jälkeen nyrkin isku naamaan.
 
American Slang keskusteluun voisin lisätä sen, että se on mun mielestä edelleen lyriikoiltaan vahvin levy. Välillä aivan kylmäävän hienoja tekstin pätkiä. Itse pidän levystä, vaikka se kuulostaakin todella paljon siltä, että biisit oltaisiin tehty suurinpiirtein yhdeltä istumalta. Kokonaisuutena tiivis ja aika yksipuolinen kokonaisuus joka lyhyen kestonsa takia toimii hyvin.
 
Ja vielä viimeisenä, minä löysin sen kihelmöivän maagisen fiiliksen, mitä bändin ensimmäisillä levyillä oli, Molly and the Zombiesin Long Drives biisistä. Niin simppeli perus biisi, mutta siinä on jokin mikä iskee jonnekkin ja lujaa.
 
ps. Olen varmaan vähän myöhässä tässä, mutta pari viikkoa sitten velipoika kertoi nähneensä Antero Lindgrenin livenä ja suositteli mulle Gaslightiin verraten. Kannattaa kuunnella jos ei ole tuttu artisti. Etenkin herran uudempi levy on ollut aika kovassa kuuntelussa täällä.
 
Käyttäjätunnus
06.10.2014 12:11:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Http://m.noisey.vice.com/blog/the-g … lon-just-wants-a-normal-person-life
 
Hyvä haastattelu, joka ilmestyi samoihin aikoihin kun Get Hurt. Brian kertoo hieman taustatietoja levystä ym. Nyt enemmän, kun oon ite varsinkin lyriikoita kuunnellut niin melko synkkäähän tämä on. Hmm...
 
"Or what you'd shout if I was dead in the ground, and buried under another name?"
 
Mut asiasta moottorisahaan. Ite en osaa sanoa millä levyllä olisi parhaat lyriikat, mut huonoimmat lyriikat on kyl Handwrittenillä IMO. Ehkä se suurin ongelma miksi levy ei oikeen ikinä iskenyt kunnolla koskaan. Jotenkin tuntui, että bändi yritti väkisin muuttaa soundiaan, mutta biisimateriaali oli kuitenkin heikompaa. Jotain tälläistä muistelen ajatelleeni ainakin pari vuotta sitten, kun levy ilmestyi. Ehkä pitäisi kokonaisuutena kuunnella pitkästä aikaa...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 514 15 16 17 18

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «