Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mark Lanegan
1 2 3 4 5
HaloOfFlies
22.09.2014 22:29:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mark Lanegan tulee helmikuussa Helsingin Circus-klubille.
 
http://www.rumba.fi/uutiset/mark-lanegan-saapuu-ensi-vuonna-suomeen/
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
teejk
23.09.2014 08:17:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HaloOfFlies: Mark Lanegan tulee helmikuussa Helsingin Circus-klubille.
 
http://www.rumba.fi/uutiset/mark-lanegan-saapuu-ensi-vuonna-suomeen/

 
Oli jo aikakin.
 
Muovinen
23.09.2014 10:29:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kylläpä keikka kelepais vaan eipä taida tulla lähettyä täältä pohojoosesta. Lanegan on kyllä ollut kovasti soittimessa viime vuosina ja melkein vois sanoa, että onpi lempparilaulaja.
Utö
24.09.2014 12:56:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liput tulee myyntiin perjantaina klo 9.
 
http://www.lippupalvelu.fi/event/mark-lanegan-band-lippuja/141281
 
rybk
26.09.2014 23:16:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

digitaalimies: Olen muutaman keikan jälkeen käynyt levyjäni ja muuta krääsää nimmaroituttamassa/töhrittämässä ja ainakin niillä kerroilla ja siinä vaiheessa iltaa on pöydän takana istunut vilpittömän oloinen, skarppi ja sanavalmis kaveri. Lavahabitus on toki tyystin erilainen, mutta ei kai tuonsuuntaiseen muutokseen douppia tarvita.
 
Lavaolemukseen liittyen, olen havainnut (otokseni on tosin kovin pieni), että Screaming Trees & QOTSA-aikoina Lanegan piti oikeaa kättään ylempänä mikkitelineellä, ja nyt myöhempinä aikoina vasen käsi on ollut aina ylempänä. Täytyy ottaa ehkä asia puheeksi seuraavan 'tapaamisen' yhteydessä ja kysyä syytä tähän Laneganin mittakaavassa merkittävään muutokseen. Ehkä kyseessä on ns. mikkikäsi (vrt. hiirikäsi).

 
Nyt kun tuli kahlattua se Likenkin? julkaisema "grunge"-historiikki "Everybody Loves Our Town" läpi, niin Lanegan mainitsi siinä että sen jalat jäi traktorin renkaan alle nuorna miesnä. Että saattaa toi epämukavan oloinen lavahabitus/asento juontaa siitä juurensa.
 
Löysin taannoin YouTubesta tällasen haastattelupätkän from Helsinki, Finland.
 
https://www.youtube.com/watch?v=teePMuiCRpY
 
"It's what we do. We're a rock & roll band. There's a certain tactic to being in a rock & roll band. One of them is to keep your balls." - Billy Talbot
digitaalimies
27.09.2014 00:04:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rybk: Nyt kun tuli kahlattua se Likenkin? julkaisema "grunge"-historiikki "Everybody Loves Our Town" läpi, niin Lanegan mainitsi siinä että sen jalat jäi traktorin renkaan alle nuorna miesnä. Että saattaa toi epämukavan oloinen lavahabitus/asento juontaa siitä juurensa.
 
Löysin taannoin YouTubesta tällasen haastattelupätkän from Helsinki, Finland.
 
https://www.youtube.com/watch?v=teePMuiCRpY

 
Ja eikös tuossa mainiossa kirjassa myös mainittu, että joskus muinoin joku yleisössä innostui matkimaan Markin silloisia lavamuuveja, minkä jälkeen mies niistä luopui ja keskittyi staattiseen pönötyksen.
 
Mutta joo, Circukseen mennään taas.
 
They'll introduce me, "Hello, hello" / Women seduce me and champagne flows / Then the lights go low / There's only one song I know
Muovinen
27.10.2015 12:20:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpas mennyt liian kauan ettei kukaan oo kirjottanu tänne mitään :(
 
Phantom Radio on ollut itelle aika paha pala purtavaksi. Ei tahdo kaikki nuo rumpukone ja syntsajutut mennä kurkusta alas. Houstonin publishing demot oon pyöräyttäny vasta pari kertaa läpi, niistä ei osaa vielä enempiä sanoa.
 
On tullut tässä nyt tovi kauhisteltua noiden soolouran alkupään vinyyleiden hintoja (Discogsin wantlistiltä tulee harva se päivä viestiä, mutta hinnat on järkiään 100e+ puolella), kun silmiin kävi tämä 6 LP:n boksi, joka hoitaa homman melkein yhden orkkiksen hinnalla:
 
http://www.levykauppax.fi/artist/lanegan_mark/one_way_street/#6lp
 
Aika paljon on vihreetä palanu Lanegan-vinyyleihin (Kaikki viimeisimmät soolot, antologia-boksi + Hawk, Saturnalia, Black Pudding, Mad Season...) viime aikoina mutta kai se täytyy tuokin hankkia. Ehkä jostain muualta tuon sais halvemmalla.
Henri Henri Olavi
25.03.2021 11:22:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi kirja Laneganilta. Vaikuttaa oikein hyvältä tämän arvostelun perusteella:
 
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000007879454.html
 
Je suis 190221
mrk
25.03.2021 12:56:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Uusi kirja Laneganilta. Vaikuttaa oikein hyvältä tämän arvostelun perusteella:
 
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000007879454.html

 
On kyllä hyvä kirja, suosittelen. Mukana seikkailuja ruotsinlaivalla ja Tavastian AIC-keikallakin. Kannattaa hommata jostakin Laneganin itsensä lukemana audiokirjana. Audiblesta ainakin löytyy. Tuo oman tunnelmansa kuunnella alakuloisia tarinoita miehen omalla äänellä kerrottuna.
 
"Short On Long Term Goals"
Henri Henri Olavi
25.03.2021 13:01:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mrk: On kyllä hyvä kirja, suosittelen. Mukana seikkailuja ruotsinlaivalla ja Tavastian AIC-keikallakin. Kannattaa hommata jostakin Laneganin itsensä lukemana audiokirjana. Audiblesta ainakin löytyy. Tuo oman tunnelmansa kuunnella alakuloisia tarinoita miehen omalla äänellä kerrottuna.
 
En pysty audiokirjoja. En sitten mitenkään. Olen yrittänyt ja vielä yrittänyt, mutta ne ei toimi mulle. Alkaa heti ylitsepääsemätön ärsytys siitä, että lukija ei lue oikealla tempolla, lukee väärällä nuotilla, painottaa väärällä tavalla jne. Ei vaan pysty, liian hapokasta. Mieluummin luen kaiken itse. Laitoin kirjan juuri varaukseen, saa nähdä miten pian pääsen lukemaan. Toki alkuperäisellä kielellä.
 
Je suis 190221
msalama
25.03.2021 22:11:46 (muokattu 25.03.2021 22:14:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis anteeks törkee offtoppari ja kielenkäyttö, mutta vittuun audiokirjat. Vittuun kaiken maailman peedeeäffät sun muut. Vittuun eekirjat ja muut paskat. Vittuun kaikki muu, paitsi vanha kunnon paperi makuuasennossa kotosoffalla kaikessa rauhassa lueskellessa. Paras käyttöliittymä, ja ollut jo tuhansia vuosia.
 
Tänx kärsivällisyydestänne, osaan kyllä ihan itte ovelle.
 
Henri Henri Olavi
26.03.2021 11:44:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei niitä kannata vittuun lähetää. Menee hyvä vittu pilalle. Vaikken itsekään pidä audio- tai e-kirjoista, ovat ne monelle erittäin hyviä formaatteja.
 
Je suis 190221
msalama
26.03.2021 16:08:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, onhan niilläkin paikkansa, se paikka vain ei ole lähelläkään mun laiskanlinnaa tai sohvaa.
 
ectman
27.03.2021 19:41:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaa kyllä hyvältä kirjalta. Aloitin torstaina hesarin artikkelin takia. Oli se näköjään ollut audiobooks.comissakin jo melkein vuoden, jäänyt vaan välistä.
Vähän toista mieltä audiokirjoista, omasta mielestä se ainakin on nimenomaan niin, että jos kirjoittaja lukee oman kirjansa, niin se hänen nimenomainen tapa lukea ja rytmittää on just 100% oikein, enkä haluaisi sitä millään muulla tavalla kuunnella (tai lukea) jos olisi valinta kirjoittaja itse tai maksettu ääni. Hyviähän noi ammattilukijat on, hienosti kyllä vetävät, tulee hyvin tuntu että kirjailija itse äänessä (ainakin englanninkieliset, suomalaisista en tiedä). Vaikka ei sitä mikään voita kun heppu itse muistelee/lukee. Näin siis elämänkerroissa. Muissa ei ole niin haitannut. Audiokirja on kyllä formaattina mitä mainioin. En voisi kuvitellakaan lohkovani aikaa siihen että lukisin tyyliin G.R.R. Martinin koko tuotannon kirjoina. Nyt meni muutamassa kuukaudessa kaikki pari vuotta sitten. Tai Gravity's rainbow. Mulla oli se tiiliskivi 20v odottamassa, ja nyt oon kuunnellut sen neljä kertaa
 
Henri Henri Olavi
27.03.2021 19:44:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokaiselle jotain! Mulle ei audiokirjoja, vaikka olisi itse Saatana ne narulle lukenut.
 
Je suis 190221
msalama
27.03.2021 22:50:07 (muokattu 28.03.2021 08:33:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No se nyt ilmeisesti on että miten kirjallisuutta on tottunut kuluttamaan, ja missä kontekstissa. Mulle se on aina ollut rauhoittumisen ja keskittymisen paikka lukulampun alla, ja siihen paperi on paras.
 
Niin ja kysymys ei myöskään ole teknologiavierastamisesta, t:voo nimimerkki entinen IT-ammattilainen (so. Perl, C / C++ / Turbo Pascal / Bash & Sh-skriptaus / SQL / Linux-, HP-UX-, Solaris- ja WinNT-administrointi jnpp.)
 
ectman
27.03.2021 23:43:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

msalama: No se nyt ilmeisesti on että miten kirjallisuutta on tottunut kuluttamaan, ja missä kontekstissa.
Ei välttämättä. Itellä oli yli neljänkymmenen vuoden pinttyneet tavat helppo muuttaa silmänräpäyksessä. (päivän lehti vielä paperilta ;). Se on varmaan lähinnä priorisointi/ajanhallintakysymys, jossa tietty vaikuttaa elämäntilanne, ym. muut tekijät. Voi kans olla että oli helppo siirtymä audiokirjoihin, kun on letkut tai luurit ollu päässä jostain 2004/05 sony ericsson walkman puhelimesta lähtien.
 
barclay
01.04.2021 19:49:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyajan ihminen on niin saamaton ja uusavuton että kirjatkin pitää lukea sille valmiiksi. Kaikki pitää olla valmiiksi pureskeltuna.
 
Sitäpaitsi äänikirja ei ole mikään oikea kirja vaan se on kuunnelma.
 
No mutta joo, eiköhän tuo kirja jossain vaiheessa tule luettua.
 
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli: P. M. Kostiainen Project
Kiinostunut Jäsen
01.04.2021 20:52:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toivottavasti Mark Laneganin tulevasta kirjasta julkaistaan myös perinteinen paperiversio. Enpä ole kuunellut yhtäkään audiokirjaa joten en voi sanoa mitään. Kovin tuntuu olevan nykynuorison mieleen nykyään, tämä audiokirjallisuus.
 
Kiinostunut Jäsen
02.04.2021 13:51:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

msalama: No siis anteeks törkee offtoppari ja kielenkäyttö, mutta vittuun audiokirjat. Vittuun kaiken maailman peedeeäffät sun muut. Vittuun eekirjat ja muut paskat. Vittuun kaikki muu, paitsi vanha kunnon paperi makuuasennossa kotosoffalla kaikessa rauhassa lueskellessa. Paras käyttöliittymä, ja ollut jo tuhansia vuosia.
 
Tänx kärsivällisyydestänne, osaan kyllä ihan itte ovelle.

 
Hölmöä "metakeskustelua" mä painoin varoitusnappulaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «