Aihe: Herra Ylppö & Ihmiset | |
---|
|
Ekalla kerralla pettymys niin biisien kuin lyriikoidenkin puolesta. Hylättyjen Valtakunta toimi ihan kivasti. Mut annetaan nyt vielä mahdollisuus. Schönen Donau under Vienna sun! |
|
Olen pahoillani, jos jotain loukkasin tuolla kommentilla. Gösta merkitsee itsellenikin hyvin paljon ja kunnioitukseni häntä kohtaan on suuri. Meinasin vertaukseni lähinnä juurikin näiden ihmissuhde-lyriikoiden valossa, mutta tarkoitus ei ollut todellakaan Göstaa vähätellä. |
|
Emplate: Olen pahoillani, jos jotain loukkasin tuolla kommentilla. Gösta merkitsee itsellenikin hyvin paljon ja kunnioitukseni häntä kohtaan on suuri. Meinasin vertaukseni lähinnä juurikin näiden ihmissuhde-lyriikoiden valossa, mutta tarkoitus ei ollut todellakaan Göstaa vähätellä. En minä ainakaan hernettä nenään vetänyt, mutta oma ajatukseni oli lähinnä se, että ainakin minulla on fiilis, että Ylppö kirjoittaa aika paljon sellaista omakohtaista tekstiä kun taas Göstä enemmän havainnoi mitä ympärillä tapahtuu ja kirjoitti siitä. "Hiljaisuuden jälkeen kukaan ei halunnut enää nauraa" |
|
Ylpöllä on hyviä tekstejä, mutta vastapainoksi paljon huonoja. Gösta oli taitavampi, suhde toisinpäin. Ja uusimmalla levyllä Herra on kyllä lyriikoiden suhteen eksynyt joron jäljille. Sävellykset taas ovat aikamoista radiopoppia: ei huonoa tai hyvää, vaan hajutonta, mautonta ja tylsää. Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19 |
ozz3 22.01.2010 21:43:05 | |
|
Pari kertaa on tullut kuunneltua levy nyt, ja tällä hetkellä fiilikset ovat hieman pettyneet. Tuli hieman varmasti ladattua odotuksia liikaakin, koska Sata Vuotta iski ilmestyessään todella syvälle tajuntaan. Lisäksi siihen liittyy tänä päivänä paljon henkilökohtaisia asioita ja muistoja. Mutta kuitenkin, ei mielestäni löydy samanlaisia iskusävelmiä tältä levyltä. Lisäksi kokonaisuus tuntuu turhan rönsyilevältä, Sata Vuotta rullasi kokonaisuutena huomattavasti paremmin. Pitää nyt kuunnella vielä muutaman kerran tarkemmin ja keskittyä itse biiseihin, vaikka albumikokonaisuuksien ystävä olenkin. "Pojat Ei Tanssi", "Rakkaus On Raskasta" ja "Hylättyjen Valtakunta" ovat kyllä sitä taattua laatua, joista on tullut digattua ensikuulemasta lähtien. Katsellaan, ostin lipun Espooseen keikalle jokatapauksessa :) M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39 |
seppo69 22.01.2010 22:40:46 (muokattu 22.01.2010 22:44:34) | |
|
Sata vuotta asetti kyllä riman niin korkealle, että siitä on hankala pistää paremmaksi. Helvetin hieno levy. Joku tuossa mainitsi tekstipuolella olevan nykyajan Göstaa, niin itse sanoisin lauluäänessä olevan köyhän miehen Ismo Alankoa. No joka tapauksessa on hankala kuvitellakaan, että uusi levy pääsisi lähellekään debyytin tasoa. Audioslave, anyone? Täytyy ottaa kuunteluun ja tehdä lopullinen tuomio vasta sitten. EDIT: Outoa, kuin edellisellä kirjoittajallakin, minullakin liittyy Sata vuotta-levyyn todella paljon muistoja ja tunteita. Kuulin sitä ensimmäisen kerran elämäni suurimmassa käännekohdassa. |
|
seppo69: Sata vuotta Sata vuotta laittoi riman korkealle. Ja miulle siinä yhä kuuluu se Hassisen Koneen sun muiden perintö. Pientä kapinaa ja paljon romantiikkaa, hyvässä suhteessa. Ja pääasia, hyviä biisejä. Nyt ei vieläkään tipu. Ja nyt kun Röyhkään olen enemmän tutustunut, niin johtuuko se vaan Ylpön suuresta ihannoinnista miekkosta kohtaan, että vaikutteet kuuluu niin selkeästi läpi? E: Siis puhun ekasta levystä, en sinkusta. Ei vaan osaa. Schönen Donau under Vienna sun! |
|
Sanoituksellisesti tällä uudella levyllä vähän liikaa ihmissuhteita. Heti Riisu siipesi tuntuu olevan enemmän naisväelle suunnattua kamaa. Muutenkin levyn kohdeyleisö on Herra Ylppöä fanittavat naiset, omasta mielestäni. Ei paljon meille miehille tarjoa tämä levy tarinallisesti muuta kuin Ylpön loputtomia tarinointeja naisystävistään, eroista, vaarallisista naisista, kilteistä naisista, Ylppöä ympäröivistä kirkuvista naisfaneista.... Eivät juurikaan kosketa mitkään seinän toisen puolen sattumukset
suojaan kuutioon kaikelta
kasvan kiinni panssaroinnin sisäpintaan |
|
Hannubal: Sanoituksellisesti tällä uudella levyllä vähän liikaa ihmissuhteita. Heti Riisu siipesi tuntuu olevan enemmän naisväelle suunnattua kamaa. Muutenkin levyn kohdeyleisö on Herra Ylppöä fanittavat naiset, omasta mielestäni. Ei paljon meille miehille tarjoa tämä levy tarinallisesti muuta kuin Ylpön loputtomia tarinointeja naisystävistään, eroista, vaarallisista naisista, kilteistä naisista, Ylppöä ympäröivistä kirkuvista naisfaneista.... Ekalla levyllä oli mielestäni enemmän biisejä noista aiheista. Eka levy oli mielestäni myös parempi. Ei tämä uusinkaan huono ole. Vaatii vaan enempi kuuntelua. Kitaristi on edelleen hyvä. Ja rumpali. Ja basisti. Ehe. Ressi se on pienikin ressi |
|
Emplate: Tuleeko kenellekään muulle muuten mieleen, että Ylppö on kuin nykyajan Gösta Sundqvist? Itselle tulee mieleen, että Ylppö olis nykyajan Jim Morrison... taikka "Suomen". EDIT: toivottavasti ilman älläää ässsää ja deetä Ystävä hyvä ÄLÄ LYÖ!!! |
|
jotenkin tuntuu et hra ylppö haluaa kovasti olla ihailtu ja vähän mystinen stara mut kun nämä "normaalimmat" jutut alkoi vetämään, saa karma jäädä. periaatteessahan nämä on aika selkiää poprokkia ja sanoituksissa ei ole mitään uutta. Eikä tietysti tartekaan. - I'm only in it for the honey - |
|
Kyl tää uus pieksää edellisen levyn kuus nolla. Sata vuotta levyllä oli hyviä biisejä siellä täällä mutta aika tylsä kokonaisuus. Tällä uudella taas ei ole kun kaks tylsempää biisiä ja lyriikat uppoaa mulle paljon paremmin kun ylpön lyriikat koskaan. Mukavaa kun pitkästä aikaa suomalainen bändi pääsee yllättämään. Fuck that! I want my rockstars dead! -Bill Hicks |
|
Jahas, oonkohan mä sitten kohdeyleisöä? Ehken aivan. Eilen hain levyn ja tän päivän oon kuunnellut. Siellä on kaksi loistobiisiä Pojat ei tanssi ja Rakkaus on raskasta. Muut on ok. Ei tämä levy mustakaan ekalle päriää, mutta olis 17 euroa voinut huonompaankin laittaa. Allekirjoitus ja nimen selvennys |
Zed 24.03.2010 01:25:24 | |
|
Sävellyksiltään ja sovituksiltaan rikkaampi ja täten mielenkiintoisempi kuin debyytti, eikä Videovuokraamon tyttö -tyylisiä latteuksia ensikuuntelulta jäänyt mieleen. Jokin Ylpön angstis-mystillisessä olemuksessa kuitenkin pistää hanttiin; tuntuu kuin mies olisi luomassa jonkinlaista "ihan vitun kova jätkä, joka kykenee halutessaan olemaan myös tunnetasolla valovuosia muita edellä" -henkilökulttia ympärilleen. Ja eikö maailmasta löydy oikeasti mitään muuta laulunaihetta kuin naiset, vaikka armoton ihmistuntija ja naistenmies olisikin? |
käsi 02.05.2010 22:02:17 | |
|
tämä toka levy oli aluksi itelle aina paha pala. Ei meinannut toimia, mutta nyt kun aikaa on kulunut on se alkanut maistua paremmalta kuin eka levy. Toivon nyt todella että bändi kone ei hyydy ja jatkossa saa tältä porukalta useammankin levyn. On aikaihin ekoja suomalaisia rockibändejä joista olen oikeasti pitänyt. Livenä myös vakuuttava. treenaaminen on turhaa, katotaan sitten iltamissa |
|
Tää yhtye kyllä yllätti ihan täysin. Molemmat levyt ihan vitun kovaa kamaa, todellakin niitä harvoja hyviä "modernia suomi rockia" soittavia bändejä. en vittu tiiä. juon vaan - Grunge-Jukka |
|
Tuli tänään ihan vahingossa osuttua kamppiin missä nää veti aika pitkän ilmaissetin ylex popissa. Jengi oli aika laimeesti mukana ja volyymit oli aivan liian hiljaisella. Muuten kyllä soitto toimi ja Ylpön välispiikit oli hyviä. Uutta levyä olen jonkun verran kuunnellut ja hyviä biisejä siellä paljonkin. Se kesäkumi biisi on kyllä aika hevimetallia :D we all are mad as hatters here |
|
Zed: Sävellyksiltään ja sovituksiltaan rikkaampi ja täten mielenkiintoisempi kuin debyytti, eikä Videovuokraamon tyttö -tyylisiä latteuksia ensikuuntelulta jäänyt mieleen. Jokin Ylpön angstis-mystillisessä olemuksessa kuitenkin pistää hanttiin; tuntuu kuin mies olisi luomassa jonkinlaista "ihan vitun kova jätkä, joka kykenee halutessaan olemaan myös tunnetasolla valovuosia muita edellä" -henkilökulttia ympärilleen. Ja eikö maailmasta löydy oikeasti mitään muuta laulunaihetta kuin naiset, vaikka armoton ihmistuntija ja naistenmies olisikin? Joo voi olla että kymmenen vuoden päästä noi sanotukset ei hirveästi tarjoa. Kohdeyleisö ehkä semmonen parikymppinen sinkku. Fuck that! I want my rockstars dead! -Bill Hicks |
|
https://www.facebook.com/ihmiset?sk=app_158614624194864 Uusi biisi. Aika perus meininki. yesterday I woke up sucking a lemon |
Basser 07.10.2011 23:01:34 (muokattu 07.10.2011 23:07:38) | |
|
Täytyy sanoa tuon Mies murtuu kappaleen iskevän meikäläiseen oiken maukkaasti. Kyseinen biisihän ei sinänsä tarjoa juurikaan uutta Ylppö-rintamalla, mutta toteutus on se tekijä joka nostaa tuon biisin arvoon arvaamattomaan. Ensinnäkin teksti on kaikessa simppeliydessään ja toistavuudessaan (Ylpön tehokeino) toimiva. Soitannallisesti Ihmiset hoitavat homman kotiin tyylillä ja eri instrumenttien käyttö on miellyttävää. Esimerkiksi Hamidin ylärekisterissä jauhavat kitarat tuossa kertsissä toimivat mainiosti. Jaja.. Myös tuotannollisesti chipale on askel miellyttävämpään ja vähemmän muovisempaan suuntaan Pojat ei tanssi kiekon jäljiltä. Tykkään. Yhdelle on aina sijaa... |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|