Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mamba - Suomen vaarallisin yhtye
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Lux
12.01.2008 14:57:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän ketjun aloittajana haluan kommentoida kahta kohtaa:
 
Vaara vois jo haastaa monta täällä keskustelijaa kunnianloukkauksista. Hän ojensi koko ammattikuntaa kun tuli mitta täyteen.
Sellainen kaveri joka yrittää hankkia itselleen uskottavuutta haukkumalla toistamiseen kollegoitaan (muita musiikkialan ihmisiä, artisteja tai teknikoita) omalla nettisivullaan ei voi haastaa ketään mihinkään tämän ketjun perusteella.
 
Roudarit ja media nosti asiasta metelin. Säestäjinä kaikki jotka haluavat Tero Vaaralle ja Mamballe pahaa.
Tero nosti asiasta metelin. T-E-R-O. Koko hommahan on vain koominen. Minä aloitin tämän ketjun koska tiesin tätä palstaa seuraavan monen ihmisen jotka tuntee henkilöitä tai ainakin vastaavia tilanteita ja saa hyvä naurut. Ja miksi joku haluaisi "Mamballe pahaa"? Ketä kiinnostaa haluta Mamballe pahaa? Sehän on keikkaileva yhtye ja joidenkin työpaikka, hoitakoon hommansa parhaaksi katsomallaan tavalla ja muut hoitaa omansa.
 
Jokainen joka täällä naama vääränä itkee kuinka "Pitkä teki virheen" tai "Teron olisi pitänyt hoitaa homma kahden kesken" voisi katsoa hetken peiliin ja miettiä että MISTÄ VITUSTA ME OIKEIN KESKUSTELLAAN?
 
Munsta Tero sai nyt tällä tempauksellaan kaipaamansa lisäbuustin julkisuuskuvaansa. Hienoa. Seuraavaksi voisi tosiaan taas keskittyä siihen musisointiin.
 
vapaus veljeys vandalismi
Roadari
12.01.2008 15:15:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokainen joka täällä naama vääränä itkee kuinka "Pitkä teki virheen" tai "Teron olisi pitänyt hoitaa homma kahden kesken" voisi katsoa hetken peiliin ja miettiä että MISTÄ VITUSTA ME OIKEIN KESKUSTELLAAN?
 
Naamani on kyllä ollut jatkuvasti hymyssä ja en itke, nauran. Mutta osu ja ainakin haavottu.
 
Narikkaa kohden...
 
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Lux
12.01.2008 15:33:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Narikkaa kohden...
 
Samoin, mut sisään mennessä. Nyt on päiväkännin paikka!
 
vapaus veljeys vandalismi
Roadari
12.01.2008 16:56:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samoin, mut sisään mennessä. Nyt on päiväkännin paikka!
 
Maistuis kyllä, mutta keikalle menossa.
 
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
stnprkl
13.01.2008 01:00:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

....Näen asian niin että roudarit ei oikein näytä taittuvan rooliinsa. Eivät ymmärrä tehtäväänsä ja asemaansa organisaatiossa jota esiintymisiin tarvitaan. Ovat sitä mieltä että Pitkä toimi aivan oikein ja Vaara on se roisto tässä kun kehtasi asiasta sanoa........Vaara vois jo haastaa monta täällä keskustelijaa kunnianloukkauksista. .....Roudarit ja media nosti asiasta metelin. Säestäjinä kaikki jotka haluavat Tero Vaaralle ja Mamballe pahaa. Muutamasta nettilauseesta.....Tekniikan ihmiset on mielestäni silloin hoitaneet tonttinsa hienosti kun yleisö ei ole koko tekniikkaa huomannutkaan. He ovat nauttineet esityksestä joka on upeasti kuulunut, näkynyt ja luonut elämyksen. Onko meillä tästä erimielisyyttä?......
 
Onhan keskustelu. En oo tähän aiemmin osallistunut, mutta nyt kun mutkin on sivulauseessa täällä mainittu niin oma vastine aiheeseen. Oon kyllä kovasti viihtynyt ketjua lukiessa.
Niin ja tuota alkuperäistä jonkin verran pätkin enkä sinne väleihin kommentoinu.
 
Niin siis joo sinne lavalle ei oo kellään asiaa toisen esityksen aikana, mutta tässä kyseisessä tapauksessa aika tanakasti Mamban oma tekninen henkilökunta Pitkää ilmeisestikin yritti estää sinne lavalle menemästä ;) eli siinä kohti luettiin peliä ja kaikilla oli tähtäimessä sujuva ilta ilman myöhästymisiä. Jos oma orkka olis ollu lauteilla niin tod. näk. mä olisin ite hakenu ne mikit sieltä tai antanu luvan siihen. Jos poppareilla olis ollu jotain huomautettavaa niin ne olis tullu kertomaan mulle keikan jälkeen et ei ollu hyvä. Ja kyseessähän ei kuitenkaan oo ollu mikään lavan poikki tapahtuva liikkuminen vaan lavan reunalla käynti. Ja oli miten oli tää olis ollu hoidettavissa paikan päällä ihan kättelyllä.
 
Ja sen metelin tästä asiasta nosti nimenomaan Tero, se oli se joka ekan kirjoituksen julkas ja haukku kaikki ei pelkästään Pitkää vaan kaikki alan ihmiset. Ei kai sunkaan mielestä kauhean korrektia. Kaikki muut kirjoitukset on nettiin ilmestyny vasta ekan tavuviivoitetun vi**uilun jälkeen. Ja jos Tero olis saanu tolla yhdellä avautumisella asian elimistöstään ulos niin tuskin olis käynyt vielä erikseen joka jätkän sivuilla aukomassa päätään.
Eli jos tähtäimessä oli huumori niin se karisi veke viimestään siinä vaiheessa kun Jassen sivuilla kehotettiin "keskeytä hetkeksi se poikkitaiteellinen muuraaminen ja muu tuottamaton runkkaaminen". Kyseessä ei oo platina-artisti vaan itsensä omalla työllään elättävä muusikko, tuottaja ja äänihenkilö. Ei ne sen tuotokset silti oo sen huonompia kun Mamban platinaa myyneet tuotokset. Taidetta kun onneks arvostellaan muillakin mittareilla kun tuottavuudella. Eikä tässä kukaan mitään pahaa halua kenellekkään.
Niin ja se alkuperäinen Mamban sivuilla oleva teksti on tässä matkan varrella siistiytynyt useempaankin otteeseen
 
Ja toi roudarin rooliin taittuminen ja siitä jauhaminen varsinkin sarjakuvan muodossa nyt on aika naurettavaa kaikin puolin. Joka orkesterissa on ne omat vakiintuneet tavat toimia, esim. Zen Cafe on aika erilainen työympäristö kuin Jari Sillanpää mutta molempiin menen mielellään ja toimin niissä työympäristön mukaan. En mä mihinkään rooliin taivu vaan teen työni ja lähden tilipussin kanssa himaan. Ja muutenkin toi koko roolikeskustelu ja eriarvoistaminen on aivan perseestä. Se laulaminen ja soittaminen ei oo toimena sen arvokkaampaa kun sen laulun miksaaminen siinä itse konserttitilanteessa, niinkuin ei se miksaaminen oo sitä laulua arvokkaampaa duunia. Kumpaakaan kun ei oo ilman sitä toista.
 
Niiden laulujen tekeminen sit on asia erikseen, mutta esitystilanteessa ollaan kuitenkin kaikki vain ja ainoastaan sen yleisön viihtyvyyden takia. Ja nimenomaan, tekniikka on silloin tehny duuninsa hyvin kun ei niitä näy, mutta ei se tarkoita sitä että me jotenkin hinguttas esille. Oltais joka jätkä ihan eri hommissa jos näkyvyys olis se mitä me haluttais.
 
Ja ei mulla mitään Mambaa vastaan oo, mun mielestä mukavia jätkiä, Terosta nyt en välttämättä sitä tohdi sanoa. Niin ja enhän mäkään kaikkia muusikoita hauku arvostelukyvyttömiksi wanna-be roudareiksi vaikka ei joka kohtaaminen oo aina ruusuinen.
 
Nimimerkin takana lymyilevä Wannabe stara
Viltsu
 
Viltsu audiokantaja
Roadari
13.01.2008 01:26:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En mä mihinkään rooliin taivu vaan teen työni ja lähden tilipussin kanssa himaan. Ja muutenkin toi koko roolikeskustelu ja eriarvoistaminen on aivan perseestä. Se laulaminen ja soittaminen ei oo toimena sen arvokkaampaa kun sen laulun miksaaminen siinä itse konserttitilanteessa, niinkuin ei se miksaaminen oo sitä laulua arvokkaampaa duunia. Kumpaakaan kun ei oo ilman sitä toista.

 
Eipä voi enempää olla samaa mieltä... Taas minua viisaammat kiteytti asiat niinkuin ne on!
 
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Jami
14.01.2008 01:27:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se laulaminen ja soittaminen ei oo toimena sen arvokkaampaa kun sen laulun miksaaminen siinä itse konserttitilanteessa, niinkuin ei se miksaaminen oo sitä laulua arvokkaampaa duunia. Kumpaakaan kun ei oo ilman sitä toista.
 
Tuossahan tuo tuli kiteytettynä. Koko asennevika kerralla.
 
Esityksiä, laulajia ja soittajia on kyllä ollu kautta ihmisen historian. Miksattu niitä on vasta muutama vuosikymmen. Eikä sitä läheskään aina tarvita nykyäänkään.
 
Äläkää poikerooset ryöttäkö römpsää.
stnprkl
14.01.2008 01:38:11 (muokattu 14.01.2008 01:51:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossahan tuo tuli kiteytettynä. Koko asennevika kerralla.
 
Esityksiä, laulajia ja soittajia on kyllä ollu kautta ihmisen historian. Miksattu niitä on vasta muutama vuosikymmen. Eikä sitä läheskään aina tarvita nykyäänkään.

 
Niin että asennevamma on se kun ei suostu nostamaan popparia itsensä yläpuolelle vaan kohtelee sitä kuin vertaistaan.
 
Ja tää ei millään tapaa ole arvostuksen puutetta, pitkän uran tehneet artistit saa mun arvostuksen siinä kuin loistava puuseppäkin, mutta en mä silti niitä pidä itseäni parempina ihmisinä.
 
Edit: Ja mikä tää juttu noin niinkun muutenkin ylipäätään on että roudarit ja muusikot ois jotenkin vihollisia keskenään. Ainakin mun töissä ollaan kaikki ihan samoja spedejä ja kavereitakin, toimenkuvat vaan vaihtelee. Ja niin tapaan noita pop hahmoja kenen leivissä oon myös vapaalla, koska ollaan myös frendejä.
 
Niin ja varmaankin ymmärsit mitä tarkoitin kun puhuin konserttitilanteesta, siinä ollaan kaikki tekemässä sitä duunia että yleisö viihtyy. Ei se laulaminen ole arvokkaampaa siinä tilanteessa kuin miksaaminen, molemmat toimet tähtää ihan yhtä lailla yleisön viihtyvyyteen. Ja niissä tilanteissa missä vedetään au naturell niin ei sitä miksaajaa tarvita, mutta mites tää nyt tähän keskusteluun liittyy. Vai onko toimi arvostettu vasta kun sitä on tehty aikojen alusta. Siinä tapauksessa pitäis Senaatin torille laittaa ihan eri mallinen laitos kun se kirkko siellä mäen päällä ;)
 
Viltsu audiokantaja
Jami
14.01.2008 02:20:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin että asennevamma on se kun ei suostu nostamaan popparia itsensä yläpuolelle vaan kohtelee sitä kuin vertaistaan.
 
No ei. Ihmisenä olemme jokainen aivan yhtä arvokkaita. Se ei silti tarkoita etteikö työmaailmassa olisi esimiehiä ja heillä alaisia. Esimiehet ovat sen työn kannalta tärkeämpiä. Heille maksetaan siksi parempaa palkkaakin.
 
Äläkää poikerooset ryöttäkö römpsää.
Roberto
14.01.2008 07:45:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei. Ihmisenä olemme jokainen aivan yhtä arvokkaita. Se ei silti tarkoita etteikö työmaailmassa olisi esimiehiä ja heillä alaisia. Esimiehet ovat sen työn kannalta tärkeämpiä. Heille maksetaan siksi parempaa palkkaakin.
 
Ehkä maksetaan ehkä ei. Monesti pienemmät työyhteisöt toimii parhaiten kun kaikenlaiset paramilitaari-hierarkiat jätetään himaan.
 
hjukke
14.01.2008 08:15:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää myös muistaa että työssä suoritetuista virheistä tulisi (ei näin toki muuallakaan työelämässä läheskään aina ole) esimiehen antaa palautetta suoraan virheen tehneelle työntekijälle, eikä tavuviivoin kirjoitettuna haukkua koko ammattikuntaa vaikka paikallisessa lehdessä.
 
Kaikki rannekellotornin mukana
Tuomas
14.01.2008 09:17:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää myös muistaa että työssä suoritetuista virheistä tulisi (ei näin toki muuallakaan työelämässä läheskään aina ole) esimiehen antaa palautetta suoraan virheen tehneelle työntekijälle, eikä tavuviivoin kirjoitettuna haukkua koko ammattikuntaa vaikka paikallisessa lehdessä.
 
Tämä. Lisäksi täytyy miettiä että onko kysymys Mamban henk. koht. roudarista vai oliko roudari kenties soittopaikan järjestämä. Tällöin voidaan puhua siitä, että kyseessä ei niinkään ollut esimies-alainen -suhde vaan kahden tahon yhteistyöprojekti -suhde. Ilman Mambaa keikkapaikka ei saisi yleisöä ja ilman keikkapaikkaa Mamballa ei olisi keikkaa. Molemmat siis hyödyttävät molempia, ja yhteen hiileen on syytä puhaltaa.
 
Pitkän uran myötä tulee kyllä varmasti arvostusta, jos hoitaa hommat hyvin. Arvostuksen itselleen vaatiminen sillä perusteella että "hei, kyl mä kato tiedän kun mä oon NIIN kauan tehnyt näitä hommia ja sää oot vaan tommonen nöösi" aiheuttaisi ainakin meikäläiselle välittömän "ei jestas, toi jätkähän ON mulkku" -reaktion.
 
Henry Rollinsia joku taisi jo lainatakin niin mun ei tarvitse.
 
"No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice
anzabar
14.01.2008 09:32:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei. Ihmisenä olemme jokainen aivan yhtä arvokkaita. Se ei silti tarkoita etteikö työmaailmassa olisi esimiehiä ja heillä alaisia. Esimiehet ovat sen työn kannalta tärkeämpiä. Heille maksetaan siksi parempaa palkkaakin.
 
Ilman alaisia ei olisi esimiehiäkään. Eiköhän se suurempi palkka tule yleensä kompensaationa siitä suuremmasta vastuusta ja mahdollisesta rahallisesta sijoituksesta. Alainen kun ripustaa rukkaset naulaan päivän päätteeksi ja avaa kaljan, esimies saattaa viettää unettoman yön pohtien miten aikataulut saadaan pitämään.
 
Se että laittaa rahaa kiinni yritykseensä aikomuksena takoa lisää rahaa ei tarkoita että nousisi jotenkin työntekijöidensä yläpuolelle. Kaikki on lopulta kuitenkin yhteistyötä. Jos siis halutaan hommat hoitaa tehokkaasti ja sujuvasti. On olemassa hyviä esimiehiä ja huonoja esimiehiä aivan samoin kuin hyviä alaisia ja huonoja alaisia. Jotta asiat eivät olisi liian yksinkertaisia on jopa erilaisia variaatioita näistä esim. hyvä esimies/huono alainen ym.
 
Bee-äf
14.01.2008 11:29:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esimiehet ovat sen työn kannalta tärkeämpiä. Heille maksetaan siksi parempaa palkkaakin.
 
Ei ihan, usein päinvastoin.
Esimies on se, jonka niskaan p*ka sataa kun asiat menee persiilleen. Siksi sille maksetaan parempaa palkkaa.
 
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
stnprkl
14.01.2008 14:06:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Esimiehet ovat sen työn kannalta tärkeämpiä. Heille maksetaan siksi parempaa palkkaakin.
 
Just just. Melko nastaa varmaan olla sun kanssa duunissa, tosta kommentista oletan että olet jonkinlaisessa esimies asemassa. Mitäs ne esimiehet tekis jos ei duunareita olis, varmaan johtais ihan helvetisti ja tulosta syntyis, koska ne on kuitenkin tärkeämpiä työn lopputuloksen kannalta kun suorittava porras. Ei se nyt ihan noin mee, esimiehille maksetaan enämpi liksaa koska on sitä vastuutakin enenmmän ja sitä myöden unettomia öitä, mutta ei ne nyt tärkeämpiä sen lopputuloksen kannalta oo.
 
Ja ootko koskaan tullu miettineeks että arvostus ja arvotus on kaks eri asiaa. Sieltä puuttuu se yks kirjain välistä ja merkitys on täysin eri.
Sä nyt aika lahjakkaasti sekoitat nää kaksi termiä. Jonkin työn arvottaminen ei määrää työn arvostusta vai onko esim. hoitsut jotenkin alempaa kastia kun lekurit tai kirurgit kun niillä on huonompi liksakin. Työn on arvotettu tossa erilailla mutta ihan yhtälailla arvokasta(arvostuksesta puhutaan nyt) työtä molemmat.
 
Viltsu audiokantaja
Jami
14.01.2008 15:35:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moiset käsityksenne työelämän organisaatioista ja niiden toimivuudesta saatte mun puolesta pitää. Sen verran voin kuitenkaan valaista että alaisena ei kannata riidellä esimiehen kanssa. Se alainen kun siltä työmaalta yleensä lähtee.
 
tässä kyseisessä tapauksessa aika tanakasti Mamban oma tekninen henkilökunta Pitkää ilmeisestikin yritti estää sinne lavalle menemästä
 
Rikostutkintahan saa aivan uuden suunnan. Vaara on siis kouluttanut omat alaisensa hyvin ja he pyrkivät estämään ylimääräisten tunkeutumista stagelle Mamban esiintyessä. Ja silti Pitkä änkes sinne. Voi voi. Alkaa paremmin hahmottua Vaaran kirjoituksen tausta.
 
Äläkää poikerooset ryöttäkö römpsää.
Tuomas
14.01.2008 15:38:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moiset käsityksenne työelämän organisaatioista ja niiden toimivuudesta saatte mun puolesta pitää. Sen verran voin kuitenkaan valaista että alaisena ei kannata riidellä esimiehen kanssa. Se alainen kun siltä työmaalta yleensä lähtee.
 
Työpaikalta olen kyllä lähtenyt kusipäisen esimiehen takia. Ihan omasta aloitteesta. Noin viikon päästä soittivat että tulisitko hei takaisin.
 
On olemassa johtava yksikkö ja toteuttava yksikkö. Ilman toteutusta se johtava yksikkö ei tee sit yhtään mitään.
 
"No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice
Deep Shadow
14.01.2008 16:39:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran voin kuitenkaan valaista että alaisena ei kannata riidellä esimiehen kanssa. Se alainen kun siltä työmaalta yleensä lähtee.
 
Eri asia sitten onko se lähtö ollenkaan huono juttu, jos esimiehet on huonoja. Ja vaikkei riidellä kannattaisikaan, niin se ei välttämättä tarkoita sitä, että esimies olisi läheskään aina oikeassa. Alaisiaan kannattaa kyllä kuunnella tarkasti...
 
Leuka maassa kohti uusia murheita
Notefix
14.01.2008 17:01:07 (muokattu 14.01.2008 17:03:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin mun on hirveän vaikea ajatella että jotkut ihmiset olisivat studiolla tai vaikkapa keikoilla "alaisia". Koen, että se on kuitenkin hyvin pitkälle yhteistyötä ja joissain asioissa esim. miksaaja on se joka määrää tahdin, vaikka se jonkun mielestä sitten on näköjään "alainen". Ammattimiestä pitää osata arvostaa, teki se sitten duunia artistin tai roudarin nimikkeellä.

Itseasiassa koen aika vastenmielisenä, jos musantekoon ryhdytään soveltamaan yritysmaailman termistöjä. Sille on oma paikkansa tottakai, mutta niihin hommiin on myös omat henkilönsä.

Todellisia tähtiähän Suomessa on niin vähän, että jos niistä puhutaan niin aika vähiin menee puuhastelu.

On olemassa johtava yksikkö ja toteuttava yksikkö

Mä olen tostakin käyttänyt mieluumman nimitystä "suunnitteleva ja toteuttava yksikkö".
 
"Layers of layers of shit!"
stnprkl
14.01.2008 17:29:32 (muokattu 14.01.2008 17:35:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moiset käsityksenne työelämän organisaatioista ja niiden toimivuudesta saatte mun puolesta pitää. Sen verran voin kuitenkaan valaista että alaisena ei kannata riidellä esimiehen kanssa. Se alainen kun siltä työmaalta yleensä lähtee.
 
Edellinen kerta kun tolleen kävi eli riitelin esimiehen niin läksin ihan ite ja soittelivat perään. Nyt oon muualla ja on parempi palkka ja parempi meininki. (Tässä ei sit puhuttu bändistä)
 
Rikostutkintahan saa aivan uuden suunnan. Vaara on siis kouluttanut omat alaisensa hyvin ja he pyrkivät estämään ylimääräisten tunkeutumista stagelle Mamban esiintyessä. Ja silti Pitkä änkes sinne. Voi voi. Alkaa paremmin hahmottua Vaaran kirjoituksen tausta.
 
Mikä helvatan rikostutkinta. Ja aika vekkulisti olit tuosta lainauksesta unohtanut sen hymiön mikä oli yhtä olennainen lauseenosa kuin yksittäiset sanatkin tossa kyseisessä lauseessa niin ja olit sen lainauksen myös katkaissut keskeltä lausetta etkä edes välimerkin kohdalta. Eli kukaan ei estänyt, jos olis estetty ei olis käyty.
 
tässä kyseisessä tapauksessa aika tanakasti Mamban oma tekninen henkilökunta Pitkää ilmeisestikin yritti estää sinne lavalle menemästä
Tässä sun lainaus
mutta tässä kyseisessä tapauksessa aika tanakasti Mamban oma tekninen henkilökunta Pitkää ilmeisestikin yritti estää sinne lavalle menemästä ;) eli siinä kohti luettiin peliä ja kaikilla oli tähtäimessä sujuva ilta ilman myöhästymisiä.
Ja tässä asiayhteys
Jos luvatta menee niin aika lujaa lähtee pois ja jonkun muun toimesta kuin itsensä.
 
Ja tässä kukaan oo ketään alaisia kouluttanut, rockbändi ei toimi niin kuin yritys. No tässä tapauksessa "rockbändi" on suht viitteellinen käsite mut pidetään silti siitä kiinni. Ei noissa ympyröissä puhuta alaisista, jos joku poppari rupee mua kutsumaan alaiseksi, niin vaihdan orkkaa. Samoja spedejä me tuolla tien päällä ollaan. Ja toi koulutus sana on kans aika kaukaa haettu tässä yhteydessä, kyllä siitä lähetään et jätkät tietää jo omat hommansa, ei niille erikseen niitä ruveta opettamaan, sovitaan vaan yhteiset pelisäännöt uuden orkan kanssa.
Uuteen orkkaan kun menee niin totta kai silloin istutaan bussin perälle ja käydään läpi et mitä jos joku tulee lavalle ja saako bussissa polttaa ja kuinka monta pulloa vettä siellä lavalla pitää olla jne. jne. Mut ei tässä koulutuksesta puhuta, kansanopistossa ja koirakoulussa koulutetaan.
Rockbändissä on tekniikka ja pop. Ja itse asiassa jos lähetään sitä pomoa noista ympyröistä ettimään niin kyllä se on se kiertuemanageri kun määrää tahdin ja päättää kuka tekee mitäkin ja koska, ei todellakaan poppari.
 
Ja sääliks käy tulevia nuoren polven ääniteknikoita jos tuolta sun bändikoulustas tulee yhtään orkkaa suomen musiikkikartalle tollasella asenteellisella koulutuksella. Tähteys ja arvostus pitää ansaita eikä vaatia. Tähti joka on ansainnut paikkansa on todellinen tähti ja usein pidetty. "Tähti" joka vaatii itselleen statusta on kusipää. Näin se vaan menee.
 
Edit: typo
 
Viltsu audiokantaja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «