Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Egotrippi
1 2 3 4 5
Brik
24.08.2009 13:55:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo täytyy sanoa että ensi istumalta ajattelin uusimasta levystä, että onks tää muka Egotrippiä? Mutta jo viikossa totuin siihen ja nyt edustaa mulle ehdottomasti yhtä egojen parhaista levyistä! Ei se tästä, Häälaulu ja Kuule Aino ovat hyviä. Kaikenlaista harmia iskee myös.
 
Nyt soittimessa Mian Laulu. Ei kyllä yhtään hassumpi pätkä tämäkään.
 
MK73
25.08.2009 16:10:53 (muokattu 25.08.2009 16:53:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tätä uusinta Egotrippiä kuuntelee... vaikka sinne hamaan maailmantappiin :-) On komeaa musisointia ja poikkeuksellisen upeaa stemmalaulantaa kertakaikkiaan. Vahvaa, ryhdikästä soittoa ilman hirveitä kitaravalleja tai ylenpalttista rumputulta, joten lopputulos kuulostaa mukavan ilmavalta. Vaikutteet puskevat paikoin hyvinkin selvästi läpi, mutta ei se haittaa. Joka kuuntelukerralla (joita nyt takana ehkä viisi) levy on lyönyt minut ällikällä.
 
Oikeaan osoitteeseen menivät Emmat!
 
Hiki ja vääntö.
shuffle
20.03.2015 17:14:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Egotrippi julistaa että uudella levyllä on paljon nopeita biisejä, mutta ei tuo nyt niin jytäävältä vaikuttanut ensikuuntelulla. Sellaista rauhallista keskitempoista, kitarat aika taustalla monessa biisissä. Nimibiisi jäi päähän ensikuuntelululla. Skele on hieno kitaristi.
 
Uncle Demon
20.03.2015 22:14:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tuo "Uusi Aamu" äsken The Voice of Finlandissa, sanokaa nyt hemmetissä vanhalle, mistä tuo kertsin "loppukoukku" on koplattu? Käy samointein joku biisi soimaan päässä tuosta mutta ei vain saa kiinni...? Jotain Kuustosta, tai ehkä jotain vanhempaa klassisempaa poppia? Goddamned, kun nyt ärsyttää ja vaivaa... :D
 
shuffle
21.03.2015 14:41:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uncle Demon: Tuli tuo "Uusi Aamu" äsken The Voice of Finlandissa, sanokaa nyt hemmetissä vanhalle, mistä tuo kertsin "loppukoukku" on koplattu? Käy samointein joku biisi soimaan päässä tuosta mutta ei vain saa kiinni...? Jotain Kuustosta, tai ehkä jotain vanhempaa klassisempaa poppia? Goddamned, kun nyt ärsyttää ja vaivaa... :D
 
Aika läheltä Sex Pistolsin riffiähän tuo menee kieltämättä..
Aaaanaarrrchyyy...
 
Tomtom
23.03.2015 09:58:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuffle: .. Skele on hieno kitaristi.
 
Mie pidän kyllä Knipin soitosta myös, täydentävät hienosti toisiaan. Löytyy herkkyyttä ja myös pikku survontaa kuten tuossa VOF- esityksessä nähtiin.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
shuffle
23.03.2015 10:18:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomtom: Mie pidän kyllä Knipin soitosta myös, täydentävät hienosti toisiaan. Löytyy herkkyyttä ja myös pikku survontaa kuten tuossa VOF- esityksessä nähtiin.
 
No joo, Knipi on enemmän sellainen singer-songwriter komppimies.
Vielä Koittaa Uusi Aika-levyllä Skele soittaa todella komeasti. Ei soita paljon mutta soittaa oikeita nuotteja. Hyvin tuo uusi rumpalikin tuntuu vetävän.
Muistaakseni en koskaan nähnyt Knipiä, vaikka kasvoimme saman ikäisinä rinta rinnan Laajasalossa. Saattaa olla, että näinkin, mutta en vain kiinnittänyt huomiota.
Kuuntelin uuden levyn ajan kanssa eilen kokonaan.
Parhaat biisit olivat kolmas ja toisiksi viimeinen biisi. Single on kuuntelukertojen myötä kasvanut yhä paremmaksi, hyvä kertsi.
 
shuffle
27.03.2015 08:16:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Ongelma" on levyn paras biisi! Jumalauta. Aivan huippu kertsi. Nousee bändin top teniin, yhtä hyvä kuin "Asfaltin pinta".
 
shuffle
13.07.2015 18:11:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Egot eilen Kampissa.
Bändi on nyt hienossa kuosissa ja vaiheessa. Into ja rutiini tasapainossa, pappavaihe ei ole vielä ajankohtainen. Mestaripiirros kuulosti aivan mahtavalta. Kun homma on hallussa niin se on. Tulee hienoa jälkeä yrittämättä. Olen yhä fani, näin se on.
Kritiikkinä ainoa mikä tuli mieleen oli että muuten hieno uusi rumpali ei oikein pääse sisälle Matkustaja-biisiin. Ne jatkuvat tomifillit pätkii hienoa biisiä vähän liikaa. Se biisi vain on sellainen että se on soitettava niin kuin Sampo sen soitti että se toimii.
Kiitos keikasta.
 
shuffle
20.09.2015 19:28:50 (muokattu 20.09.2015 19:29:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi Rauhassa-taltiointi on todella hyvä. Bändi on hyvässä vedossa.
Muistutus-biisin ensimmäinen säkeisto on yksi Suomen rock-historian hilpeimmistä säkeistöstä koskaan. Ei niin synkkää päivää olekaan ettei se ala naurattaa.
Uudelta levyltä on löytynyt kuukausien kuluessa yhä useampi hyvä biisi.
Tää ketju menee ihan mun fanitukseksi, mutta joo. Nyt lopetan. Vähäksi aikaa.
 
jassi
20.09.2015 22:47:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle tämän maan paras bändi suomenkielellä laulavista.
 
SaukHo
21.09.2015 07:45:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuffle: Uusi Rauhassa-taltiointi on todella hyvä. Bändi on hyvässä vedossa.
 
Piti ihte kans tsekata eilen tuo taltiointi, ja ai että mitä korvahunajata.
 
Niinikosken liittyminen bändiin on ollu selvä ja kaivattu piristysruiske. Livenä oon nähnyt Egotripin Haapaniemellä ja Niinikoskella ja kyllä ainakin ihtelle toimii paremmin tämä jälkimmäinen. Niinikoski noussu ainakin omassa mittakaavassani yhdeksi Suomen tyylitajuisimmista rumpaleista.
 
Uusin levy vielä hankkimatta, mutta radiosoittojen perusteella on sieltäkin jo noussut pari loistavaa kappaletta, Pikkuinen ja Vuosi nolla. Keikoillekki pitäisi kyllä taas raahautua fiilistelemään, jospa tuolla loppuvuoden puolella.
 
Käyttäjätunnus
21.09.2015 19:55:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuffle: Uusi Rauhassa-taltiointi on todella hyvä. Bändi on hyvässä vedossa.
Muistutus-biisin ensimmäinen säkeisto on yksi Suomen rock-historian hilpeimmistä säkeistöstä koskaan. Ei niin synkkää päivää olekaan ettei se ala naurattaa.
Uudelta levyltä on löytynyt kuukausien kuluessa yhä useampi hyvä biisi.
Tää ketju menee ihan mun fanitukseksi, mutta joo. Nyt lopetan. Vähäksi aikaa.

 
En oo vielä taltiointia katsonut, mutta olin itse paikalla kyseisellä keikalla. Aivan rumpalin takana eli vähän erilaisesta näkökulmasta tuli keikkaa seurattua kuin yleensä. Uus rumpali on kyllä tosiaan piinkova.
Egotrippi kyllä varsinkin sen takia hieno orkesteri, että siinä on monta oikeasti hyvää laulajaa ja jutut pystytään tätä kautta toteuttamaan myös livenä niinkuin levyllä.
 
shuffle
14.05.2016 11:04:42 (muokattu 14.05.2016 11:19:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seuraa taas vähän fanihehkutusta..
 
Egot eilen Tavastialla. Kuulemma Egojen 33 kerta Tavastialla, nyt sain minäkin lähdetyksi! Ei oo kyllä oikein mitään hajua miksi ei ole tullut aikaisemmin lähdettyä. Asun Tavastian lähellä ja olen luuhannut siellä katsomassa keikkoja vuodesta -92.
Ei vain ole tullut lähdettyä, vaikka bändiä olen alusta asti diggaillutkin.
 
Muualla olen kyllä orkesterin nähnyt monta kertaa. Ensimmäinen kerta oli Kaivarissa joskus 90-luvulla. Yksi kerta Olympiastadionin parkkipaikalla jäi myös mieleen joskus 2000-luvun alussa. Olisin pitänyt lähteä aiemmin. Bändi, jonka musiikki tulee tästä kaupungista ja sen mullasta niin aidosti ja koskettavasti.
 
Vuosi Nolla on täydellinen aloitusbiisi. Aloitus 21:45 oli myös erittäin sopiva keski-ikäiselle. Äänenpaine on laskenut 90-luvun keikoilta paljon, vähän jo liikaakin. Toki lienee myös kuuntelijan kuulo laskenut. Huvitti kun jotkut pitivät korvatulppia. Äänenvoimakkuus oli ilman tulppia sellaista maltillista kotistereotasoa.
 
Kiitos Mustista Varjoista ja Sinisestä! On ne vaan hienoja biisejä, jumalaisen kauniita. Pienenä kritiikinpoikasena loppuun se, että Asfaltin Pinnassa Knipin laulu jäi turhan alas, Mikin taustalaulu jyräsi sen. Se on Knipin laulama biisi, se on sen tunnelma. Miksauskysymyskin, tietysti.
 
Kiitos hienosta keikasta.
 
Tomtom
13.10.2016 12:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi biisi Valtatie mm spotifyssä. Aivan kiva.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Saunatakki
13.10.2016 14:30:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomtom: Uusi biisi Valtatie mm spotifyssä. Aivan kiva.
 
"Ihan jees" tuumasin, kun sen tuossa vuorokauden vaihteessa läpi pyöräytin. Ei ihastuttanut, ei vihastuttanut - se vain on.
 
Ehkä se myönnettävä, että aika on osaltani ajanut tästä bändistä ohi vaikka kuinka tosissani yrittäisin uusista tekemisistään innostua. Suureksi pettymykseksi osoittautunut Maailmanloppua odotellessa -levy ja sitä seurannut pitkä levytystaukonsa tekivät kai osaltaan tehtävänsä. Musiikkimakuni ehti muuttua noina vuosina aika paljon ja viehätys yhtyettä kohtaan vain katosi.
 
"Lapsikin näkee, että tämä on malliesimerkki postmodernista primitivismistä."
Tomtom
13.10.2016 14:32:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tykkään, seesteisempään menoon. Kuten olen näköjään aikaisemminkin sanonut, tekevät laadukasta kitarointia myös.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
shuffle
13.10.2016 20:14:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei hitti, mutta "ihan kiva" veto. Koukku puuttuu, teksti ihan ookoo vaikka "valtatie" on jo tosi kliseinen aihe. Facessa oli pari kuukautta sitten pätkä äänityksistä, ja on siellä ainakin yksi parempikin biisi tulossa. Ei tästä oikein albumin ykkös-singleksi ole, kun kyseisen yhtyeen kohdalla rima on aika korkealla kuunnella. Sellainen "muistutus"-tyylinen välibiisi. Soundit hyvät kyllä, soitto hyvää ja sinkun kansikuva hieno. Kai se täytyy taas lähteä katsomaan.
 
powerage
14.10.2016 00:03:15 (muokattu 14.10.2016 00:05:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikku nättiä "isolla soundilla". Ei oikein purase. Tän "Valtatien" tarina ja saundi on kyllä huikeesti parempi, joka suhteessa: https://open.spotify.com/track/0nhLAMGmTv3tBBZfPd9EqZ
 
"Oh yea.. get your fuckin' jumbo jet off my airport"
shuffle
28.03.2017 18:47:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alabama-versio oli hyvä. En pidä Pobedasta, mutta nyt oli ihan kuunneltavaa.
Se alkuriffi oli paras, hyvä Skele!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «