Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tool
1 2 3 4 535 36 37 38 3954 55 56 57 58
Hanatarashi
23.04.2014 00:59:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs porukka on mieltä 10,000 daysista? Tool fanithan haukkui sen pystyyn ilmestyessään(tai itse asiassa jo ennen ilmestymistä kun se tuli yleiseen piraattijakeluun viikkoja ennen ilmestymistä).
 
Henk koht tykkäsin enemmän kun lateraluksesta.
 
Exhausted
23.04.2014 08:26:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H/E: Ja koittakaapa soittaa Jambin introriffi. Siinä on joku ihan ihmeellinen pickauskuvio mikä ei ainakaan itselle ole vieläkään auennut
 
Siinä tekee vasen käsi ne triolit. Oikealla kädellä se on sitten simppeli.
H/E
23.04.2014 13:24:36 (muokattu 23.04.2014 13:34:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Siinä tekee vasen käsi ne triolit. Oikealla kädellä se on sitten simppeli.
 
Tutkimpa nopeasti asiaa netistä ja tämmönen opetuspätkä löyty
http://www.youtube.com/watch?v=sFRQrT_y9xY
 
Tossa kaveri tekee ne triolit swiippaamalla D ja A-kieltä. Ihan hyvältä kuulosti kun kokeilin ite mutta eihän toi välttämättä ainoo oikea tapa ole. Siinä riffissä on kyllä tärkeintä perkussiiviisuus joten en tiedä pystyykö esim. hammer-oneilla saamaan aikaan oikeaa soundia
 
Exhausted
23.04.2014 13:43:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoista, muistaisin Jonesin puhuneen haastattelussa nimenomaan siitä miten pystyy soittamaan oikealla kädellä vähän mutta tekemään rytmisiä kuvioita vasurilla. Ilmeisesti tästä on ollut isot nettiväittelyt, kun lukee noita kommentteja tai tooltabs.netiä. Mitään kovin hyvää livevideota tuosta biisistä ei taida olla valitettavasti.
tuomittu
23.04.2014 14:11:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Mitään kovin hyvää livevideota tuosta biisistä ei taida olla valitettavasti.
 
Muistan kahtoneeni joskus jonkun Hooker with a Penis -liven, jossa Jones vetelee tuollaista samanlaista juttua, siitä näkee aika selkeästi että vasemman käden etusormella vaan vetäsee ja myös A-kielen yli.
 
Exhausted
23.04.2014 15:15:58 (muokattu 23.04.2014 15:16:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toiset sanovat että pyyhkäisy A-kielelle tulisi oikealla kädellä, toiset että vasemmalla. Jotenkin pitäisin vasurityöskentelyä todennäköisempänä, mutta itse uskon silti edelleen pelkkään yhden kielen triolipulloffailuun. Ainakin se sävelkulku kuulostaa menevän ylhäältä alaspäin, vaikka toki mössöinen saundi puurouttaa sitä aika tehokkaasti.
Hanatarashi
23.04.2014 21:26:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tuo ihan yhdellä, vasemman käden sormella vetele nuo jutut, niin kuin kaikki muutkin. Ilman mitään sen kummempia jippoja.
 
Tosi tyypillistä toolia, vai pitäisikö sanoa adam Jonesia.
 
Vessajono
23.04.2014 21:36:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanatarashi: Mitäs porukka on mieltä 10,000 daysista? Tool fanithan haukkui sen pystyyn ilmestyessään(tai itse asiassa jo ennen ilmestymistä kun se tuli yleiseen piraattijakeluun viikkoja ennen ilmestymistä).
 
Henk koht tykkäsin enemmän kun lateraluksesta.

 
Minä haukun vieläkin.
 
No, ei se nyt huono levy ole mutta onhan se nyt esim. Lateralusta vastaan tarkastellessa aivan saakelin puuduttava kokonaisuus.
 
Funkånaut: enemmän NYT LÄHTEE SAATANAA!
Muovinen
28.04.2014 10:06:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Siinä tekee vasen käsi ne triolit. Oikealla kädellä se on sitten simppeli.
 
Näin minäkin sen näkisin ja kuulisin. Ihan simppeli riffi. Suuri osa Jonesin riffeistä tuntuu perustuvan vasemman käden triolipyrähdyksiin, pulloffeihin ja hammereihin.
 
10k Days on heikko parin klassikkoteoksen jälkeen.
Exhausted
28.04.2014 10:13:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se kymppitonnikin ihan pätevä on, kuten olen varmaan monta kertaa tässä ketjussa todennut. Toki sen tehoa haalistaa se, että bändi ei enää ole keksinyt itseään uusiksi niin paljoa kuin aiemmilla levyillä.
crestfall
28.04.2014 12:53:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Kyllä se kymppitonnikin ihan pätevä on, kuten olen varmaan monta kertaa tässä ketjussa todennut. Toki sen tehoa haalistaa se, että bändi ei enää ole keksinyt itseään uusiksi niin paljoa kuin aiemmilla levyillä.
 
Tämä juuri. Ihan mainio levy, mutta ei tarjonnut enää samanlaista harppausta edelliseen levyyn mitä oltiin jotakuinkin jokaisen uuden julkaisun tiimoilta totuttu saamaan.
 
"Tuntuu siltä, että oli aiheena vaikka pyöräkuormaajat niin pian tulee crestfall ja kertoo, että pyöräkuormaajalla ajelu on mukavaa, mutta ei millään bulkkivolvolla vaan kyllä Komatsulla nousee hiekan kuskailukin ihan uusiin sfääreihin." -Quru
Osmo
28.04.2014 14:29:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

crestfall: Tämä juuri. Ihan mainio levy, mutta ei tarjonnut enää samanlaista harppausta edelliseen levyyn mitä oltiin jotakuinkin jokaisen uuden julkaisun tiimoilta totuttu saamaan.
 
Oon tätä samaa miettinyt, ja jotenkin tullut siihen tulokseen, että Toolin soundillinen ja musiikillinen anti vain kulminoitui ja hioutui muotoonsa Lateralukselle. Kaikki sitä aiemmat levyt oli pylväitä matkalla tuohon pisteeseen. Nyt kun tuo lakipiste on saavutettu, niin on hankala muovata samanlaista harppausta seuraaville levyille, varsinkin kun paljolti samoja saundeja ja elementtejä käytetään. Tiedä sitten mitä uusi materiaali kuullostaa, mutta uumoilen, että samoissa fiiliksissä liikutaan kuin Lateralus/10000 tarjoaa, mutta eri biiseillä.
 
Silti odotan suu vaahdossa uutta materiaalia.
Exhausted
28.04.2014 14:33:22 (muokattu 28.04.2014 14:33:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun 10 000 Days vuosi nettiin niin monihan luuli sen olevan feikki tai ylijäämäbiiseistä kasattu, kun biisit olivat niin erikoisia (=huonoja, aiemmilta levyiltä pois jätettyjä) ja toisaalta vanhoilta levyiltä kuulostavia. Toki tämä oli vain bensaa siihen liekkiin jonka Tool oli itse sytyttänyt kertomalla blogissaan äänittävänsä levystä kaksi versiota - oikean levyn ja huijauslevyn, joka vuodettaisiin nettiin etukäteen.
Muovinen
28.04.2014 15:21:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

crestfall: Tämä juuri. Ihan mainio levy, mutta ei tarjonnut enää samanlaista harppausta edelliseen levyyn mitä oltiin jotakuinkin jokaisen uuden julkaisun tiimoilta totuttu saamaan.
 
Plus että levykokonaisuus oli tällä kertaa epätasainen ja hajanainen. Lateraluskin hieman kyykkää _ihan_ loppumetreillä mutta AEnima potkii viimeiseen asti.
Exhausted
28.04.2014 15:54:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Plus että levykokonaisuus oli tällä kertaa epätasainen ja hajanainen. Lateraluskin hieman kyykkää _ihan_ loppumetreillä mutta AEnima potkii viimeiseen asti.
 
Aenima horjahtelee siellä välissä välihäröilyillään, mutta itse biisit kyllä kantavat loppuun asti.
H/E
28.04.2014 16:56:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi hyvä uudistus 10k daysillä oli vahvempi soundi (osittain kiitos Joe Barresille miksauksesta ja äänityksestä). Jotkut valittavat että soundia on kompressoitu liikaa mutta sanoisin että esim. Vicarious, Pot ja Jambi kuulostaisivat huomattavasti aneemisemmilta lateraluksen soundeilla eikä Toolia voi kyllä muutenkaan syyttää mistään dynamiikan puutteesta.
 
Olen kanssa sitä mieltä että Wingsissä, Jambissa ja Intensionissa on rockmusiikki viety aivan uudelle tasolle (myös Lateraluksen yli).
 
Muovinen
29.04.2014 08:02:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H/E: Yksi hyvä uudistus 10k daysillä oli vahvempi soundi (osittain kiitos Joe Barresille miksauksesta ja äänityksestä). Jotkut valittavat että soundia on kompressoitu liikaa mutta sanoisin että esim. Vicarious, Pot ja Jambi kuulostaisivat huomattavasti aneemisemmilta lateraluksen soundeilla eikä Toolia voi kyllä muutenkaan syyttää mistään dynamiikan puutteesta.
 
Olen kanssa sitä mieltä että Wingsissä, Jambissa ja Intensionissa on rockmusiikki viety aivan uudelle tasolle (myös Lateraluksen yli).

 
Oon melkein kaikesta yllä kirjoitetusta eri mieltä :) Barresin soundi on "vahvempi" ja modernimpi mutta samalla siinä menetettiin jotain persoonallista. Jambilla on ne muutamat kirkkauden hetket, mutta muuten biisi tarpoo vähä suossa. Wingsit (ne kanaisetkaan) ei oo koskaan lähteny liitoon. Mutta hyvä vain, että bändin matsku puhuttelee laajalla skaalalla. Minoon AEnima-mies :)
Exhausted
29.04.2014 08:44:39 (muokattu 29.04.2014 08:47:16)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Opiate ja Undertow ovat saundeiltaan aika räikeitä ja ohuta, Aenima taas tumma ja liejuinen. Lateralus ja 10k days ovat tällä asteikolla tasapainoisia, kymppitonni ehkä enemmän mid scooped ja levyistä eniten kompressoitu. Kymppitonnilla myös laulu on hiljaisemmalla suhteessa instrumentteihin. Lisäksi basson rooli muuttui merkittävästi Lateraluksesta eteenpäin, kun Chancellor pääsi tekemään basso-osuuksia eikä soittanut enää niin paljoa kitaraa matalalta tuplaten (tiedän että Chancellor soitti myös Aenimalla, mutta sovitukset oletettavasti olivat D'Amourin tekemiä). Samaan aikaan mukaan tuli myös Jonesin jalkiosyntikka. Careyn erikoisperkkoja taas kuuluu Aenimasta lähtien.
bedlam
29.04.2014 10:20:05 (muokattu 29.04.2014 10:20:43)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Oon melkein kaikesta yllä kirjoitetusta eri mieltä :) Barresin soundi on "vahvempi" ja modernimpi mutta samalla siinä menetettiin jotain persoonallista. Jambilla on ne muutamat kirkkauden hetket, mutta muuten biisi tarpoo vähä suossa. Wingsit (ne kanaisetkaan) ei oo koskaan lähteny liitoon. Mutta hyvä vain, että bändin matsku puhuttelee laajalla skaalalla. Minoon AEnima-mies :)
 
Lateralus on saundeiltaan munkin mielestä parempi.
 
Jambi on ittelle tosi töksähtelevä, eikä saavuta lainkaan Lateralus-levyn mahtavaa orgaanista soljuvuutta. Mutta Wingsit oli ehdottomasti mulle kymppitonnin paras osio, Lateralusin jälkeen toivoin Reflectionin tyylistä fiilistä ja maisemaa lisää ja tossa on sitä. Oisin ottanut mielelläni vaikka levyllisen moista, nyt toi levy jäi mulle todella hajanaiseksi kokonaisuudeksi.
 
http://www.petrilampela.net
H/E
15.07.2014 22:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ikävää luettavaa:
http://www.rollingstone.com/music/n … out-a-new-album-since-2006-20140715
 
Kurja homma tuo lakijuttu (muistankin lukeneeni siitä Tool-kirjassa) mutta ei ole levyntekokaan ilmeisesti läheskään niin pitkällä kuin mitä itse kuvittelin
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 535 36 37 38 3954 55 56 57 58

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «