Muusikoiden.net
06.12.2016

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sir Elwoodin Hiljaiset Värit
1 2 3
-Cale
24.03.2007 18:48:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pyörittelin tänään käsissäni kyseisen bändin Varjoja, varkaita ja vanhoja valokuvia osa 2 -levyä, jossa siis lisäksi on Tavastia live -dvd. Jätin kuitenkin levyn ostamatta vielä, koska en yhden biisin perusteella viitsisi levyä ostaa, varsinkaan köyhän opiskelijan budjetilla. Biisi siis on Älä mee, jonka kuulin jokin aika sitten, ja tykästyin siihen todella paljon. Onko siis vastaavaa tavaraa luvassa tuolla levyllä, vaikka kyseinen biisi olikin vain live -dvd:llä? Vai suosittelisitteko tuon perusteella mulle jotain muuta kyseisen bändin levyä?

Toki muukin keskustelu bändistä on sallittua.

HaloOfFlies
24.03.2007 21:11:13 (muokattu 24.03.2007 21:11:54)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan loistava bändi joka on jäänyt Suomessa ihan liian pienelle huomiolle. Suosittelen hankkimaan joko Kymmenen tikkua laudalla tai Puoli viisi aamulla-levyt, molemmat mahtavia levyjä. Kaksi kertaa on livenäkin tullut nähtyä ja kyllä toimi hyvin molemmilla kerroilla.

Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5
Keppis
25.03.2007 16:01:52

Mulla on toi kokoelma ja erityisesti dvd:llä on ihan huippubiisejä. Älä mee on ehkä eniten hissuttelua, mutta kyllä niitä muitakin löytyy. Joku 13€ taisin siitä paketista maksaa ja mielestäni kannattava ostos, jos tyyli-iskee.

Luppoaika pidentää elämää. http://www.myspace.com/fobiayhtye
-Cale
25.03.2007 16:08:09

Mulla on toi kokoelma ja erityisesti dvd:llä on ihan huippubiisejä. Älä mee on ehkä eniten hissuttelua, mutta kyllä niitä muitakin löytyy. Joku 13€ taisin siitä paketista maksaa ja mielestäni kannattava ostos, jos tyyli-iskee.

Juu, samaa hintaluokkaa oli tuokin. Kaippa se on kuitenkin käytävä noutamassa ensiviikon aikana :)

Mäci
26.03.2007 00:01:48

Kaippa se on kuitenkin käytävä noutamassa ensiviikon aikana :)

Kyllä,näin teet:) Loisto bändi,se DVD on hyvä!

Kaukana väijyy ystäviä.
tatta
26.03.2007 12:10:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä! Ehdottomasti! Tämän kyseisen yhtyeen soisi kuuluvaksi jokaisen omistukseen!

Kaikessa inhimillisyydessään kappaleilla on paljon annettavaa.

Sanomallista! Sitä se on!

Vaikka yhtye on tosiaan, kuten ed.mainitusti ilmaistiin "jäänyt hieman varjoon", on se jo eläessään legenda, joka olisi ansainnut ja ansaitsisi enemmän arvostusta laajemmassa mittakaavassa.

Mutta ehkä heillä on omat syynsä olla, tehdä ja toteuttaa... Tuskin näisn syvällistä musiikkia tekevä yhtye kaipaa, on kaivannut, omalle osalleen järjetöntä media rumbaa, joka tuskin muusikon itsensä mielestä, jolla on jotakin sanottavaa, mittaa "omaa hyvyyttä".

Hattua nostan, arvostan, sir elwoodia kovasti!

Jokatapauksessa uskon, että yhtye itsessään on koskettanut ja sävähdyttänyt enemmän ihmisiä, kuin pitkät juuret omaava elwood itsekkään tietää!

Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not, ja jos ihmettelet avatarta, niin googlen kuvahaku todellakin antoi tämän kuvan minun nimelläni... (hmm... en muista otos vaiheesta juurikaan paljoa, taisi olla festari pilaa...) :)
oo-p
26.03.2007 21:35:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Järjettömän hyvä bändi. Osta kaikki levyt, näe kaikki keikat, et pety.

Terve, ja kiitos kaloista!
AH3
26.03.2007 22:57:22

Jep jep...todella tyylikäs bändi! Hienoja biisejä loistavilla saundeilla. Heiltä löytyy myös hyvä "nuotti"-kirja.

Ei kiitos...minulla on jo pingviini.
Antroid
27.03.2007 00:04:02

Fantastisen hyvää kamaa. Myös J. Lehden muille sanoittamat biisit ovat yleensä aika loistavia.

"mennää ens vuonna idols, sä vedät stairwayn, mä vedän nothing elsen"
-Cale
27.03.2007 14:12:45

Noniin, kävin hetki sitten ostamassa levyn. Vaikuttaa näin ensikuulemalta varsin mainiolta, laulajan ääni on todella hieno, sanoitukset vertaansa vailla ja musiikkikin on kaikinpuolin miellyttävää. Mukava saada välillä vähän rauhallisempaa kamaa vastapainoksi rokille ja heville, ja niin että itsekin siitä vielä pidän.

Torsti Suomi
27.03.2007 18:26:17

...Mukava saada välillä vähän rauhallisempaa kamaa vastapainoksi rokille ja heville, ja niin että itsekin siitä vielä pidän.

Rauhallista ja rauhallista. Keikalla osaavat vetää hemmetin voimakkaasti ja menevästikin. Toki yleisilme on enemmän rauhallinen kuin räminä.

-Cale
27.03.2007 18:44:34 (muokattu 27.03.2007 18:46:08)

Rauhallista ja rauhallista. Keikalla osaavat vetää hemmetin voimakkaasti ja menevästikin. Toki yleisilme on enemmän rauhallinen kuin räminä.

Niin, huomioi tuo "rauhallisempaa"... Onhan se rauhallisempaa verrattuna tukkahevibändeihin. Toki varsin menevää musiikkia kuitenkin, olen tuossa katsellut tuota DVD:tä joka tuli levyn mukana ja meininki on mitä mainioin. Heh, en tiedä ovatko muut kiinnittäneet huomiota mutta väläykset yleisön seasta saavat aina repeilemään, eräs naispuolinen henkilö vollottaa lavanreunaa vasten, tosin ei tuossa mitään nauramista ole ettei sillä... Lavan edessä heiluva mieshenkilökin on ihan hauskaa seurattavaa :)

Edit: Niin mutta itse asiaan, todella hyvä paketti oli tuo levy + dvd, todellakin kannattava ostos. DVD -materiaalin perusteella muutkin levyt ovat hankinnan arvoisia.

oo-p
28.03.2007 16:12:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantastisen hyvää kamaa. Myös J. Lehden muille sanoittamat biisit ovat yleensä aika loistavia.

..jaa, enpä oo tiennykkää että Lehti väsää tekstejä muillekki.. Kenelle, mitä?

Terve, ja kiitos kaloista!
Misse
28.03.2007 17:24:13

Sir Elwoodeja lähes alusta saakka seuranneena on kyllä pakko sanoa, että minä kyllä kaipaan sitä saksofonia. Toisaaltahan on hyvä, että tapahtuu uudistusta ja etenkin keikkoja ajatellen on ihan piristävää, että pändi on menossa sinne rokinpaan suuntaan. Saksofoni vain sattui olemaan se ensimmäinen asia mihin tässä pändissä rakastuin silloin joskus levyraadissa.

Tuo Tavastialiven yleisö on tosiaan aika metkaa katsottavaa. Ja muutamia keikkoja paikan päällä katsoneena voin vain todeta että ympäri Suomea on useita naisihmisiä jotka tämä pändi saa käyttäytymään omituisesti.

Groovelover
28.03.2007 17:55:26

Aivan, mutta on SEHV:n livesointi muuttunut vuosien varrella, 90-luvun alussa oli pienimuotoisempaa ja akustisempaa juttua, mm. se hellyttävän mainio matkalaukkubasari on jäänyt mieleen sen ajan keikoilta. Mainiota musaa kaikinpuolin, edelleenkin.

"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
-Cale
28.03.2007 18:49:59

Enpä uskonut että joskus pitäisin jostain tangobiisistä, mutta tuo Elwoodin Tango on kyllä upea! Joskaan ei ehkä ihan sitä perinteisintä tangoa... Lehden ääni on erittäin hieno, ja sopii mun mielestä tuohon biisiin kuin nenä päähän. Itse kun en juurikaan perusta näistä perinteisimmistä tangolaulajista, eikä toki Lehteä niihin voi luokitellakkaan. Mutta osaa kyllä tulkita mitä vaan hienosti!

Torsti Suomi
28.03.2007 21:15:43

Sir Elwoodin Hiljaiset värit on hieman samanlainen osasto kuin Bo Kasper's Orkester länsinaapurissamme. Molemmilta löytyy ihan akustista jamia ja sähkötäytteistä rockimpaakin kamaa. Pidän molemmista ja niiden musa sopii hemmetin hyvin esimerkiksi kotona soimaan ja rentouttavan oluen kyytipojaksi. Molemmat toimivat livenä tiukasti ja liikaa asioita suurentelematta. Taidetta.

-Cale
28.03.2007 21:22:09

Sir Elwoodin Hiljaiset värit on hieman samanlainen osasto kuin Bo Kasper's Orkester länsinaapurissamme. Molemmilta löytyy ihan akustista jamia ja sähkötäytteistä rockimpaakin kamaa. Pidän molemmista ja niiden musa sopii hemmetin hyvin esimerkiksi kotona soimaan ja rentouttavan oluen kyytipojaksi. Molemmat toimivat livenä tiukasti ja liikaa asioita suurentelematta. Taidetta.

Mulle taas tuo Bo Kasper's Orkester ei uppoa yhtään, vaikka vertasit sitä Sir Elwoodin Hiljaisiin Väreihin. Ei toki hirveän laajaa tuntemusta länsinaapurin tuotannosta ole, mutta joidenkin biisien perusteella joita olen kuullut. Ehkä siitä puuttuu se melankolisuus, tai jotain... Lisäksi esityskieli on sellainen jota ei viitsi kuunnella ellei ole aivan pakko :) Tosin tämän ei saisi vaikuttaa musiikin arvostelukykyyn, mutta ei siltä voi oikein välttyäkään.

-Cale
05.04.2007 11:57:36 (muokattu 05.04.2007 12:02:27)

Uusi levy Sattuman Kauppa ilmestyy 11.4, saa nähdä tuleeko hankittua heti hyllyyn vai tutustuisiko ensin bändin vanhempaan tuotantoon enemmän...

Edit: Pahaa Verta kuulosti ainakin erittäin hyvältä klipistä päätellen. Biisi kokonaisuudessaan kuultavissa tuolla:

http://www.emi.fi/artistit/87/sirelwoodinhiljaisetvarit

IikkaT
05.04.2007 19:21:00

Sattuman kauppa kuulostaa parhaimmalta kokonaisuudelta sitten Puunuken. Väliin jääneet levyt eivät säväyttäneet levyinä, irtobiiseinä sielläkin oli toki helmiä.

Mutta tällä levyllä Juha lehden äänessä on taas syksyn kaiho ja kevään kaipaus.

Ja levyn päättävä, bändin edesmenneelle basistille syvään kumartava Hyvä veli -biisi on semmoinen, että haikeus hiipii väkisin.

-Iita

"Hullukin hallitsee järjestyksen, mutta vain nero hallitsee kaaoksen"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti