Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Queens Of The Stone Age
1 2 3 4 523 24 25 26 27 28 29 30
Aakoo
13.06.2013 20:51:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

qak:
Oli muuten myös pieni pettymys ostaa tuo levy ihan fyysisessä muodossa. Kotelon päällä tuo turha pahvikansi, sisällä muovinen cd-kotelo, jossa ei ollut kansivihkosta vaan pelkkä liuska, missä levyn kansi ja toisella puolella julkaisutietoja. Lukee siellä myös "For extended credits - qo to www.qotsa.com", mutta en sellaisia ainakaan itse nettisivuilta löytänyt.

 
Veit jalat suustani! Kovasti oletin että pahvikansien sisällä olisi ollut vähintäänkin jotain mielenkiintoista tutkittavaa, mutta tulipa pettymys. Selkeästi panostettu digitaaliseen julkaisuun. Olisin voinut ihan hyvin jättää levyn ostamatta ja tyytyä spotifysta kuunteluun, tai tiputtanut levyn iTunesista. Nyt tuollainen turha lätty tuli viemään hyllytilaa.. Sisältö on hyvä, mutta se fyysinen osuus ei täyttänyt minun odotuksia.
 
Muovinen
14.06.2013 00:13:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aakoo: Veit jalat suustani! Kovasti oletin että pahvikansien sisällä olisi ollut vähintäänkin jotain mielenkiintoista tutkittavaa, mutta tulipa pettymys. Selkeästi panostettu digitaaliseen julkaisuun. Olisin voinut ihan hyvin jättää levyn ostamatta ja tyytyä spotifysta kuunteluun, tai tiputtanut levyn iTunesista. Nyt tuollainen turha lätty tuli viemään hyllytilaa.. Sisältö on hyvä, mutta se fyysinen osuus ei täyttänyt minun odotuksia.
 
Kyllä! Jopa kansien painolaatu on sanalla sanoen paska. Eka kuuntelun lomassa suoritettava hypistelyrituaali jäi nyt kovin lyhyeksi.
Johnny Buzz
14.06.2013 00:14:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Kyllä! Jopa kansien painolaatu on sanalla sanoen paska. Eka kuuntelun lomassa suoritettava hypistelyrituaali jäi nyt kovin lyhyeksi.
 
Joo, se kuori on ihan syvältä ja kannessa ei paljon mitää lisäarvoo oo. Vähän nihee setti kyllä.
Tigerstedt
14.06.2013 07:16:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdyn ylläoleviin. Levy on hyvä, paketointi ei niinkään. Noita Bonefacen kuvia olisi voinut lätkiä vihkon täyteen ja lyriikatkin olisivat olleet kivat.
 
The gum you like is going to come back in style.
Drummpali
14.06.2013 21:27:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko sanoa et vähän jättää kylmäks tää uus levy. En ainakaa haluis olla sellanen menneiden muistelija ja vanhoihin kuvioihin jumittaja mut ei tässä oo sellasta meininkiä mitä odotin. Ja vaikka sitten monen kuuntelukerran jälkeen totuin levyn tunnelmiin niin vieläkään ei iskenyt täysillä.
 
Huomaan kyllä minkä takia jengi diggaa ...Like Clockworkista mut jotenkin se jää vähän hengettömäks. On hyviä sävellyksiä, hauskoja ideoita (kuten Smooth Sailingin hämärä väliosa), kaikki biisit tasavahvoja ja levyn pituus just oikea mut ei silti oikein lähde. Jotenkin tuntuu vähän siltä että on ollu liikaa muusikoita toteuttamassa Josh Hommen ideoita ja niinpä soitto levyllä ei kuulosta niin hyvältä kuin vakiintuneemman bändin soittamana. Mainittakoon myös se, että Dave Grohl ei mielestäni sovi tän levyn rumpaliks. Grohl on parhaimmillaan agressiivisissa biiseissä, joita ei ...Like Clockworkilla montaa ole. Lisäks Homme tosiaankin laulaa kaikki maneerinsa läpi ilman mitään yllätyksiä.
 
Levyllä on kuitenkin hyviä biisejä kuten My God Is the Sun ja Vampire of Time And Memory. Levyn hyvät hetket nostaa odotuksia korkealle Rock the Beachin-keikkaa ajatellen. Ehkä se on niin, että tätä levyä pitää kuunnella paljon ja hartaasti.
 
"Real heart and soul of the cosmic journey to outer space psychedelic." -Anthony Kiedis
juh_o
15.06.2013 00:33:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Extended credits: http://www.qotsa.com/extendedcredits/
 
plehtine
15.06.2013 13:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tykkään uusimmasta koko ajan enemmän.. Fairweather Friends on ehkäpä ainoa oikeasti huono kappale. Elton John soittamassa qotsan levyllä lupaili jotain hemmetisti parempaa. Biisin loppu on tosin osuva - katkeaa kuin seinään ja Homme mutisee "I don't give a shit about the money.." Tuntuu ettei mies itsekään usko noin tylsään rallatteluun.
 
Kaikki muut biisit onkin enemmän tai vähemmän hyviä. Tällä hetkellä eniten soitetut taitaa olla I Sat By The Ocean (slide-melodia & simppeli riffi toimii yhteen niin hiton hyvin), If I Had A Tail (luonnollinen bändisoundi & mainiot sanat) ja Smooth Sailing (pirun kova groove ja taustalle jemmattu kaikkea pientä häröilyä).
 
pitk
15.06.2013 18:14:22 (muokattu 16.06.2013 11:12:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

plehtine: Mä tykkään uusimmasta koko ajan enemmän..
 
Liki joka päivätullu kuunneltue eri systeemeillä (auto, stereot, puutarhastereot, luurit) ja koko ajan paranoo.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
FreshPots
15.06.2013 18:54:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tämä uutukainen on parasta, mitä QOTSA on tehnyt Songs For The Deafin jälkeen. Ehkä mielyttävin puoli tällä levyllä on se, miten ne huumehallusinaatiot ja seksiä tihkuvat lyriikat on jätetty vähemmälle ja tilalle on laitettu kaikkea synkähköä tunteellista matskua. Biisit hengittävät ja levy soljuu mukavasti alun alavireisen Keep Your Eyes Peeledin läpi aina lopun herkkään nimikkoraitaan. Hyvillä kuulokkeilla ajatuksella kuunnellessa ja lyriikoita tarkastellessa saa tästä kovin paljon irti. Ilmapiiri on hieman masentava tällä albumilla. Mun mielestä biisit pysyvät kaikki erinomaisen tasavahvoina, joskin Fairweather Friends on jokseenkin mitäänsanomaton. Ehdottomia suosikkeja ovat karvaisesti laahaava Keep Your Eyes Peeled, hiton hienosti rullaava I Sat By The Ocean, myöskin hienosti groovaava If I Had a Tail, riffittelevä My God Is The Sun, hienosti kaksijakoinen Kalopsia ja I Appear Missing. Homme laulaa Hommemaisesti, ei haittaa mua, tykkään Hommemaisesta laulamisesta. Eivätpähän jääneet toistamaan itseään, vaan muuttavat tyyliään; tällä kertaa vakavemmaksi ja kesymmäksi. Erittäin ehjä kokonaisuus, hyvä tunnelma, hyvät lyriikat ja hyvää soittoa. 8/10
 
Kuuntelimma tuossa lisäksi vielä R:n ja Songs For The Deafin ja jumalauta, onhan ne kovia. Hienoimpia levyjä "modernin" rokin saralla. Ihan eri fiilis kuin tässä uusimmassa, mutta molemmista tykkään.
 
vital
15.06.2013 23:06:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

plehtine:.... ja Smooth Sailing (pirun kova groove ja taustalle jemmattu kaikkea pientä häröilyä).
 
http://www.youtube.com/watch?v=TKNKC9iqxpI
 
Tuosta huomaa miksi QOTSA on nimenomaan livebändi. Ja kuten sanoit, niillä on usein biiseissä toi "pientä häröilyä" taustalla jonka takia ei koskaan kyllästy noihin biiseihin. Aina jotain uutta siinä. =)
 
phiit
17.06.2013 13:28:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FreshPots: Mulle tämä uutukainen on parasta, mitä QOTSA on tehnyt Songs For The Deafin jälkeen. Ehkä mielyttävin puoli tällä levyllä on se, miten ne huumehallusinaatiot ja seksiä tihkuvat lyriikat on jätetty vähemmälle ja tilalle on laitettu kaikkea synkähköä tunteellista matskua. Biisit hengittävät ja levy soljuu mukavasti alun alavireisen Keep Your Eyes Peeledin läpi aina lopun herkkään nimikkoraitaan. Hyvillä kuulokkeilla ajatuksella kuunnellessa ja lyriikoita tarkastellessa saa tästä kovin paljon irti. Ilmapiiri on hieman masentava tällä albumilla. Mun mielestä biisit pysyvät kaikki erinomaisen tasavahvoina, joskin Fairweather Friends on jokseenkin mitäänsanomaton. Ehdottomia suosikkeja ovat karvaisesti laahaava Keep Your Eyes Peeled, hiton hienosti rullaava I Sat By The Ocean, myöskin hienosti groovaava If I Had a Tail, riffittelevä My God Is The Sun, hienosti kaksijakoinen Kalopsia ja I Appear Missing. Homme laulaa Hommemaisesti, ei haittaa mua, tykkään Hommemaisesta laulamisesta. Eivätpähän jääneet toistamaan itseään, vaan muuttavat tyyliään; tällä kertaa vakavemmaksi ja kesymmäksi. Erittäin ehjä kokonaisuus, hyvä tunnelma, hyvät lyriikat ja hyvää soittoa. 8/10
 
Kuuntelimma tuossa lisäksi vielä R:n ja Songs For The Deafin ja jumalauta, onhan ne kovia. Hienoimpia levyjä "modernin" rokin saralla. Ihan eri fiilis kuin tässä uusimmassa, mutta molemmista tykkään.

 
Oon itteasiassa samoilla linjoilla, tätä jaksaa taas kuunnella. Songs For Deafin jälkeiset ollu vähän "meh" tasoa, liikaa hittihaluisuutta tai jotakin. Nyt sopivan härö meininki ja rento ote.
 
HJP881
17.06.2013 14:54:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tuo ...Like Clockwork on pärjännyt hyvin Suomen levylistoilla, onpi yltänyt 2. sijalle.
 
Carvel
18.06.2013 13:56:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Downloadissa englannissa nähty, ja onhan ne kovia ! Yksittäinen keikka olisi ollut kovempi, koska he olivat "lämppäämässä" Maidenia joten välillä tuntui että olin yksin yleisössä villinnä. Hittibiisejä sieltä täältä, joten settilista ei yllättänyt. Mutta joistakin festareilla olleista pienemmistä lavoista olisin mielummin itse halunnut heidät nähdä, liian iso heille, vaikka kovia olikin(tai väärät festarit). Ja Hommen iänikuiset välispiikit hatsin polttelusta ja lsd:stä ei jaksanut enää edes naurattaa. + Englannissa on kallista, muute hauskaa :)
 
teejk
25.06.2013 08:45:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.rollingstone.com/music/n … -lanegans-one-hundred-days-20130624
rybk
25.06.2013 20:43:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oo levyä vieläkään ehtinyt kuuleen ja huominen keikkakin jää väliin. Mutta ton pätkän perusteella ainakin Jon Theodore näyttää löytäneen paikkansa bändissä. Turhan vähän kohkausta vaan, mutta studio-olosuhteissa sitä tietty vähemmän onkin.
 
Live at KCRW
https://www.youtube.com/watch?v=p0P2KYj6Wqs
 
"So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari
jannu
25.06.2013 21:53:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä mä vaan jaksan ihmetellä, kun kyseessä on kuitenkin yksi aikamme kovimmista pop-biisinikkareista, että jengi haikailee kohkaamisen ja mätön perään. Käypi välillä mielessä että olisko jengin keskittymiskyky jäänyt johonkin 15-vuotiaan tasolle.
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
rybk
25.06.2013 22:00:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Sitä mä vaan jaksan ihmetellä, kun kyseessä on kuitenkin yksi aikamme kovimmista pop-biisinikkareista, että jengi haikailee kohkaamisen ja mätön perään. Käypi välillä mielessä että olisko jengin keskittymiskyky jäänyt johonkin 15-vuotiaan tasolle.
 
Kommentti liitty lähinnä ton pätkän studiomaiseen ja kuivaan (rumpu)soundiin. Ton lisäks olin tsekannut uutta kokoonpanoa parin festariesiintymisen verran, joten ne taas oli soundeiltaan ja meiningiltään toisesta äärilaidasta. Keskittymiskyky riitti kyllä pätkän loppuun asti tsekkaamiseen. Hianoo soundia ja soittoo oli kautta linjan ylipäätään.
 
"So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari
Johnny Buzz
25.06.2013 23:31:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rybk: En oo levyä vieläkään ehtinyt kuuleen ja huominen keikkakin jää väliin. Mutta ton pätkän perusteella ainakin Jon Theodore näyttää löytäneen paikkansa bändissä. Turhan vähän kohkausta vaan, mutta studio-olosuhteissa sitä tietty vähemmän onkin.
 
Live at KCRW
https://www.youtube.com/watch?v=p0P2KYj6Wqs

 
Toikin taltiointi osoittaa kyllä hyvin, miten kova live-bändi QOTSA on. Homme vetää vokaalit just eikä melkein ja muukin yhtye vetää täysin virheettä. QOTSA on myös esimerkillinen siitä, että bändillä on livenä aina törkeen hyvät soundit niin festareilla kuin klubikeikoilla. Sietäisi ottaa monen alapäähöttöä & -puuroa tarjoavien miksaajien ottaa oppia.
jannu
26.06.2013 00:37:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rybk: Kommentti liitty lähinnä ton pätkän studiomaiseen ja kuivaan (rumpu)soundiin. Ton lisäks olin tsekannut uutta kokoonpanoa parin festariesiintymisen verran, joten ne taas oli soundeiltaan ja meiningiltään toisesta äärilaidasta. Keskittymiskyky riitti kyllä pätkän loppuun asti tsekkaamiseen. Hianoo soundia ja soittoo oli kautta linjan ylipäätään.
 
Juu, mä en ehkä suoranaisesti viitannut sun kirjoitukseen, vaikka kohkaamisesta puhuitkin. :)
 
Tää on vaan yksi niistä bändeistä joilla on harvinainen vahva ja jatkuva"good old days"-hype päällä ja tuntuu että osa jengistä pakkokuuntelee niiden levyt vaikka todellisuudessa toivovat koko ajan salaa että Homme olisi pysynyt Kyussissa tai edes jatkanut stonerin tekemistä. Ja totta kai bändi ilman Oliveria on automaattisesti valju.
 
Tai sit mä vaan luen tätäkin ketjua liian harvoin.
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
bastardo
26.06.2013 22:38:58 (muokattu 27.06.2013 00:21:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No olihan se nyt saatanan kova. 10 vuoden odotus kannatti.
Aika bilesettihän sieltä tuli ja Homme oli hyvällä tuulella. Järjestysmiehen ojentaminen oli hauska.
 
Edit: Muahah, Iltapaskan kesähessu on kuulopuheiden pohjalta sepittänyt jutun, jossa ei ole yksikään fakta kohdallaan: http://www.iltalehti.fi/popstars/2013062617197248_ps.shtml
 
"If I'm crazy, then you're boring." -Henry Rollins
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 523 24 25 26 27 28 29 30

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «