Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ben Granfelt Band
1 2 3 4 5 6
aikavaikea
27.09.2006 20:56:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä nojaa vahvasti sinne 70-luvun kulta-aikoihin - Deep Purple, Rainbow tai paikoin jopa Pink Floyd välähtelee kuunnellessa mieleen.
 
Ihan kuin ennenkin; ei mitään omaa.
 
Well, the worst part of being old is rememberin' when you was young. - Alvin Straight
MK73
27.09.2006 21:34:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan kuin ennenkin; ei mitään omaa.
 
Höpö höpö. Mikäs kommentti toi oli? Eihän vaikutteiden kuuluminen tarkoita sitä, etteikö pelissä olisi omaa panosta lainkaan. Eikä kyse ole edes cover-levystä.
 
Rainer Frilund
28.09.2006 08:47:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aikavaikea:
Ihan kuin ennenkin; ei mitään omaa.
 
MK73:
Höpö höpö. Mikäs kommentti toi oli? ...
 
Se oli provokatiivinen tölväys. Take it easy!
 
Like trees, children change as they twist and turn. You suffer alone for the peace that you yearn. You can weep and moan, feel the need to run, But you'll be leaving behind a loaded gun.
Rainer Frilund
01.10.2006 20:21:45 (muokattu 01.10.2006 20:24:58)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hop!
 
Ylöspäin listalla, jotta Ben löytää tämän...
 
Edit:
Jotta olis aihettakin, pannaan nyt tämä linkkikin,
jossa on jokunen kuva Ben Granfelt Bandin
Kokkolan keikalta:
http://www.saunalahti.fi/fubb/bgb_2 … p-2006_kokkola/bgb_kokkola_2006.htm
 
Like trees, children change as they twist and turn. You suffer alone for the peace that you yearn. You can weep and moan, feel the need to run, But you'll be leaving behind a loaded gun.
sirdickyj
04.10.2006 11:34:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika vitun hyvää kamaa, ei voi muuta sanoa, laulu ei nyt vaan meikäläiselle oikein tipu suoraan sanottuna, Benin kannattais ottaa ulkpuolinen laulaja bändiinsä, sen verran komeaa musaa ja hyvällä meiningillä toteutettua on tää lätty. Hienoa! Ei haise editointi eikä korjailu tästä tuotteesta.
 
Pataan!
PL
04.10.2006 11:44:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Benin kannattais ottaa ulkpuolinen laulaja bändiinsä, .
 
Vaikkapa joku Jore??
 
sirdickyj
04.10.2006 12:31:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikkapa joku Jore??
 
Ei kylläkään. Tipe mieluummin, mut ei kai se sitä ota. Mut joku, joka sais noihin biiseihin stydimpää otetta, nyt ne kuulostaa siltä, et ihan o.k.mut vähän niinku et "lauletaan nyt kun kerran on pakko", ja täähän johtuu tietenkin pitkälti siitä, että soitto pelaa hienosti ja biisit on hyviä, niin kontrasti on sit aika suuri.
 
Pataan!
MK73
04.10.2006 12:48:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tätä levyä ei varmaankaan kuunnella laulajan takia. No, sekin menettelee kun "se muu" -osasto toimii helkkarin hyvin. Tehty juuri niitä arvoja ja perinteitä kunnioittaen, joille itsekin kumarran. Mutta turha odottaa listamenestystä.
 
kid ego
04.10.2006 14:48:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Benin kannattais ottaa ulkpuolinen laulaja bändiinsä
 
Kirka, Kirka, Kirka!!
 
Eikun, mä luulen että on oikein hyvä ettei ulkopuolista laulajaa oteta mukaan jos bändi halutaan pitää nimenomaan Granfeltin bändinä. Laulajahan yleensä se keulakuva on, vaikkei itse niin haluaisikaan. Vaikkei Ben ole laulajana yhtä hyvä kuin kitaran varressa, ei hän huonokaan ole. Paskempiakin löytyy (Joe Satriani, anyone?). Sitä paitsi tälle uudelle levylle laulukin on kehittynyt, mielestäni.
 
Enemmistöt ja vähemmistöt ovat perseestä! Kaikille pataan tasapuolisesti!
Tapahtuipa kerran Miitissä (Saatavilla osat 1-3).
MK73
04.10.2006 15:18:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikun, mä luulen että on oikein hyvä ettei ulkopuolista laulajaa oteta mukaan jos bändi halutaan pitää nimenomaan Granfeltin bändinä. Laulajahan yleensä se keulakuva on, vaikkei itse niin haluaisikaan.
 
Ihan hyvä näkökulma. Toisaalta, esim. Toto on siitä kummallinen, ettei ole koskaan ollut "solistivetoinen", vaan on pärjännyt muilla avuilla. Sama voisi päteä Granfeltin bändiin. Ben voisi hyvin ottaa välillä jonkun laulamaan, ja antaa monoa jos ei toimi. Voi tietysti olla, että tykkää itse laulaa laulunsa. Levyllähän Rantasen ja Mirin taustalaulut kuulostavat hyviltä.
 
sirdickyj
04.10.2006 17:09:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyvä näkökulma. Toisaalta, esim. Toto on siitä kummallinen, ettei ole koskaan ollut "solistivetoinen", vaan on pärjännyt muilla avuilla. Sama voisi päteä Granfeltin bändiin. Ben voisi hyvin ottaa välillä jonkun laulamaan, ja antaa monoa jos ei toimi. Voi tietysti olla, että tykkää itse laulaa laulunsa. Levyllähän Rantasen ja Mirin taustalaulut kuulostavat hyviltä.
 
Joo, ihan o.k. se laulu toimii, mutta Ben ei oo kumminkaan mikään SOLISTI, vaan semmonen ihan-mukiinmenevä-laulaja, lähinnä semmonen yleissivistyksen verran hommaa klaarava heebo. Ja kumminkin tolla bändillä ja noilla veisuilla homma lähtis ihan eri malliin lentoon, jos olis joku pyssy vetämässä.
 
Ei se mihkään muutuis, että kyseessä on silti B. Granfelt band. Onhan Yngwielläkin laulaja bändissä.
 
Pataan!
rheinone
04.10.2006 18:16:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ihan o.k. se laulu toimii, mutta Ben ei oo kumminkaan mikään SOLISTI, vaan semmonen ihan-mukiinmenevä-laulaja, lähinnä semmonen yleissivistyksen verran hommaa klaarava heebo. Ja kumminkin tolla bändillä ja noilla veisuilla homma lähtis ihan eri malliin lentoon, jos olis joku pyssy vetämässä.
 
Ei se mihkään muutuis, että kyseessä on silti B. Granfelt band. Onhan Yngwielläkin laulaja bändissä.

 
Just kuulin tota uutta levyä. Tässä sitä tosiaan ihmetellään, miks Ben haluu ite laulaa? Jos tossa bändissä olis kova rokkilaulaja... niin meikäläinenkin ostais Benin levyjä.
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
sirdickyj
04.10.2006 21:08:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just kuulin tota uutta levyä. Tässä sitä tosiaan ihmetellään, miks Ben haluu ite laulaa? Jos tossa bändissä olis kova rokkilaulaja... niin meikäläinenkin ostais Benin levyjä.
 
Vaan eikö oo hyvää meininkiä muutoin? Ja kitara soi hienosti ja tyylitajuisesti, ainaki mun mielestä. Maailmanluokan soittoa, mitäpä muutakaan.
 
Pataan!
Capman
04.10.2006 23:56:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain tänään cdon.comista ton Granfeltin uuden. Sehän on paljon, PALJON parempi kuin yksikään sen aikaisempi soololätty. En oo kuunnellut sen kuin vasta kertaalleen ympäri, mutta periaatteessa voisin olla samaa mieltä, että lauluosasto on heikoiten hallussa tällä levyllä, mutta SirDicky on myös mielestäni oikeassa, että hemmetin hyvä meininkihän sieltä huokuu ja iloista kitarointia. Jollain tapaa verrattavissa ehkä joihinkin Steve Lukatherin tuotoksiin. Täytyy kuunnella lisää... Hyvä ensivaikutelma joka tapauksessa.
 
sirdickyj
05.10.2006 07:30:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosta laulusta vielä; tossahan on ainakin yks ihan selvä Pink Floyd-pastisii, ja muistettakoon, että ei siinäkään bändissä oo ikinä ollu hyvää laulajaa. Mutta rajoittuneisuudestaan huolimatta ne esitykset on jotenkin kuulostaneet aika aidoilta, vaikka kesällä töllöstä tullut Gilmourin keikka oli kyllä todella karua kuultavaa. Benin laulussa ehkä tökkii pitk'älti myös heikko englannin ääntämys, mikä tekee hiukan "no-joo"-tyylisestä laulusta lisäksi väkinäisen kuuloista. Mut ei se tossa niin paljon kumminkaan häiritse, eipä jengiä tunnu häiritsevän Von Herzen Brothersissakaan laulu, vaikeei se oo yhtään sen kummempaa kuin Benin laulantakaan, monesta kohtaa paljon heikompaa.
 
Pataan!
rheinone
05.10.2006 14:15:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaan eikö oo hyvää meininkiä muutoin? Ja kitara soi hienosti ja tyylitajuisesti, ainaki mun mielestä. Maailmanluokan soittoa, mitäpä muutakaan.
 
Kyllähän Ben taitava kitaristi on ja muukin bändi osaavia ammattimiehiä.
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
sirdickyj
05.10.2006 16:54:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän Ben taitava kitaristi on ja muukin bändi osaavia ammattimiehiä.
 
Äläs kiertele siinä, vaan myönnä, et olit väärässä; on siinä munaa eikä oo kasvoton. Parempi toi on ku Von Hertzen bros. mikä yrittää olla samaa genreä. Ei kukaan kitise niiden kasvottomuudesta.
 
Pataan!
Guitar Hero
05.10.2006 22:51:55 (muokattu 05.10.2006 22:52:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äläs kiertele siinä, vaan myönnä, et olit väärässä; on siinä munaa eikä oo kasvoton. Parempi toi on ku Von Hertzen bros. mikä yrittää olla samaa genreä. Ei kukaan kitise niiden kasvottomuudesta.
 
No ejj.. Benin onkelma piilee siinä, että se ei yksinkertaisesti tee kiinnostavaa musiikkia - ainakaan mun korvilla kuunneltuna. Liian suorituksen maku matskussa, "hankalaa kitaran hinkkausta". Kolme kovaa muusikkoa siinä soittaa ja varmasti myös tekemisistään nauttii, sitä en kiellä, mutta ei silti uppoa. Lisäksi mua hiertää Benin täydellinen skebasoundi ja se avaruusalus, jolla saundi tuotetaan. :)
 
Mikä tekee Benistä erityisen?
 
edit: hymiö ynnä muuta
 
Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net
jjylli
05.10.2006 23:02:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yrittää olla samaa genreä.
 
ihan totta? ja mikähän se semmonen genre on?
 
Capman
05.10.2006 23:18:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisit Jylli buukata Benin taas jollekin teidän pääkaupunkiseudun keikalle. Mä diggaan siitä Zookin Youtubessa olevasta Neil Young coverista ihan kybällä. :O)
 
Nyt kun oon about 10 kertaa kuunnellut tuon Benin uuden levyn, niin yhä enemmän olen sitä mieltä, että se on helvetin hyvä levy. Etenkin ne hitaamman puoleiset kappaleet toimii erinomaisesti. Nyt oon Trower vaikutteiden lisäksi löytänyt sieltä jo Pink Floyd vaikutteitakin. Ja yhä siis hyvässä mielessä. Hieno levy.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «