Muusikoiden.net
03.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Scott Walker- The Drift
1 2 3
EilaPertti
12.05.2006 20:02:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, vaikka julkaisupäivä oli jo 8.5. niin vasta tänään löytyi kaupasta. Clara, Jesse, Jolson & Jones, The escape.. Mielettömiä biisejä. Viimeksi mainittu sisältää Scott Walkerin uran ehkä kilahtaneimman hetken..
Jos joku täällä on jo tutustunut tähän pimeään plattaan niin ajatuksia, kiitos. Toki muutenkin saa höpöttää äijästä.

Feggy
12.05.2006 20:08:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, vaikka julkaisupäivä oli jo 8.5. niin vasta tänään löytyi kaupasta. Clara, Jesse, Jolson & Jones, The escape.. Mielettömiä biisejä. Viimeksi mainittu sisältää Scott Walkerin uran ehkä kilahtaneimman hetken..
Jos joku täällä on jo tutustunut tähän pimeään plattaan niin ajatuksia, kiitos. Toki muutenkin saa höpöttää äijästä.

Tuo on pakko hankkia, neljä ekaa levyä on niin loistavaa kamaa, että oksat pois. Scott on kevyesti yksi kaikkien aikojen pop-laulajia!

"Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä" - Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia
Paperilyhty
19.05.2006 15:42:05

Ostin, ostin. Ehdin kuunnella puoleenväliin tuossa aamulla. Nyt on kyllä syntynyt jotain todella suurta. Saa varmasti kuunnella useita kertoja. Parasta oli, etten edes tiennyt, että koko levyä on tulossakaan, mutta kun kävelin Skotlannissa levykauppaan, niin siellä sitä yhtäkkiä oli joka puolella. Uusimmassa Mojossa on muuten haastattelukin. Tekisi nyt äkkiä sen suunnittelemansa "rockmaisemman, riisutumman" levyn, vai miten se sitä kuvailikaan.

"We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5
Paperilyhty
19.05.2006 15:43:20

Tuo on pakko hankkia, neljä ekaa levyä on niin loistavaa kamaa, että oksat pois. Scott on kevyesti yksi kaikkien aikojen pop-laulajia!

Neljä ekaa, entäpäs Tilt (1995)? Olen koettanut vähän etsiskellä sitä (siis oikeista levykaupoista, ei mitään nettitilauksia), mutta ei löydy. Siinä olisi "Farmer In The City" ihan oikeassa kontekstissa.

Feggy
19.05.2006 15:50:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Neljä ekaa, entäpäs Tilt (1995)? Olen koettanut vähän etsiskellä sitä (siis oikeista levykaupoista, ei mitään nettitilauksia), mutta ei löydy. Siinä olisi "Farmer In The City" ihan oikeassa kontekstissa.

Juu, kyllä pitäis tsekata tuo ja ne pari muutakin neljän ekan jälkeen.

"Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä" - Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia
Paperilyhty
19.05.2006 16:22:42 (muokattu 19.05.2006 16:28:55)

Juu, kyllä pitäis tsekata tuo ja ne pari muutakin neljän ekan jälkeen.

Mojossa just selitettiin niistä, olisikohan ollut 1984 kun tuli jotain? Sitten 70-luvullakin Scott Walker teki yhtä sun toista, mutta ilmeisesti jälki ei ollut kovin hyvää. Tietenkin pitäisi itse kuunnella eikä uskoa kaikkea mitä lukee...

Tämä on kyllä siinä mielessä vaikeaa musiikkia, että kun koettaa jollekin selittää Scott Walkerista, on vähän hankala sanoa mitään, mikä kertoisi jotain. Uudemmasta (siis 60-l. jälkeen) materiaalista ehkä synkkää, hidasta, laulu pääosassa. Ja orkesteri- ja häröilytaustat ;P Mutta mitä se 60-luvun homma sitten oli, kun ei se ihan sen ajan perinteisintä pop-musiikkiakaan minusta ole. Kirjastossa taisi olla jossain ihme laulelma-osastolla tms. Sai etsiä neljä vuotta, ennenkuin löysi.

Ach jaa, kysytäänpä vielä tähän samaan putkeen siitä Boy Child - kokoelmasta. Itse ostin sen, koska en enää koko ajan voinut uusia kirjaston kappaletta. The Rope And The Colt oli suurin syy saada tuo levy. No, meni jonkin aikaa kunnes huomasin, ettei minun Boy Childilläni edes ole koko The Rope And The Coltia. Ja se on silti se samanniminen, samakantinen the best of 67-70. Miksi?! Ilmeisesti ko.levy on julkaistu kaksi kertaa, ja toisella kerralla kappalejärjestystä on vähän hämmennetty ja The Rope And The Colt on vaihdettu Angels Of Ashesiin. Hmm. Ja menin tietenkin ostamaan sen väärän. Mikä järki tässä on? Sehän on huijausta.

e: löysinkin vähän lisätietoja. "Til the Band Comes In (1970) had some majestic numbers (the title-track), but overall couldn't compete with its predecessor. The Moviegoer (1972) is a cover album. Stretch (Columbia, 1973) is a country album. Any Day Now (1973) and We Had It All (1974) are as mediocre as the previous ones. -- 1984 he returned with his bleakest album ever, Climate of Hunter." Joltain sivulta, jonka pitäjä ei selvästikään ole kovin innostunut Scott Walkerista, sen verta valjut pisteet on antanut kaikille levyille.

e2: note to self: googlaa ennenkuin kysyt ;) Jätin silti vuodatukseni tähän, mikä varmasti kaikkia ilahduttaa.

fridgebuzz
19.05.2006 17:29:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tässähän se tuli sanottua.

Planetist
19.05.2006 17:40:58

Huikea levy kyllä.

Roses are red, violets are blue, I'll fuck you with a rake
EilaPertti
21.05.2006 15:22:01

Noista 70-luvun levyistä kannattaa välttää Any Day Now-Stretch-We Had It All- kolmikkoa kuin ruttoa jos ei halua saastuttaa korviaan mitäänsanomattomalla hutulla. Käsittämätöntä, miten sama jäbä joka teki Scott 4:n sortui levyttämään tylsää countrya.`Til the Band Comes In sisältää pari loistokasta hetkeä, joten jos siihen sattuu divarissa törmäämään, kannattaa ostaa pois kuljeksimasta.

pimeys
21.05.2006 15:36:54

Noista 70-luvun levyistä kannattaa välttää Any Day Now-Stretch-We Had It All- kolmikkoa kuin ruttoa jos ei halua saastuttaa korviaan mitäänsanomattomalla hutulla. Käsittämätöntä, miten sama jäbä joka teki Scott 4:n sortui levyttämään tylsää countrya.`Til the Band Comes In sisältää pari loistokasta hetkeä, joten jos siihen sattuu divarissa törmäämään, kannattaa ostaa pois kuljeksimasta.

Youtubessa olevassa dokumentissa mies itse mainitsee nopeasti sortuneensa ryyppäämään Scott 4:n jälkeen. Saattoi Scott olla melko pihalla tuon levykolmikon teon aikana.

Climate of Hunter palautti miehen takaisin kartalle, ja siitä eteenpäin onkin tehnyt lähes täydellisiä levyjä.

Paperilyhty
22.05.2006 19:58:54

Cue on pelottava ja vaikuttava kappale. Ja siksi ehkä paras.

Planetist
23.05.2006 08:49:23

Cue on pelottava ja vaikuttava kappale. Ja siksi ehkä paras.

Mun mielestä Buzzers on vielä pelottavampi ja vaikuttavampi kappale. Siksi ehkä paras.

Roses are red, violets are blue, I'll fuck you with a rake
Rämppy
23.05.2006 10:07:02

Kannattaa ehdottomasti ostaa pois, jos tulee vastaan. Oon tykännyt kovasti. Mulle tulee Tiltin matskusta mieleen nyrjähtänyt Roy Orbison. Erittäin hieno levy, mutta ei mitään evribadihäpinau -meininkiä, jos sellaista kaipaa.

En sitten malttanut olla sanomatta.
Paperilyhty
23.05.2006 18:59:33

Mun mielestä Buzzers on vielä pelottavampi ja vaikuttavampi kappale. Siksi ehkä paras.

You mock me, you really mock me!! ;) No eeäähh. Mikä se taas olikaan missä läiskitään niitä lihakimpaleita? Se Psoriatickin on jäänyt erityisesti mieleen.
Todella haastava ja vaikeasti löydettävän osoitteen sisältävä linkkivinkkini on:
http://www.the-drift.net/

EilaPertti
23.05.2006 21:53:20

Mikä se taas olikaan missä läiskitään niitä lihakimpaleita?
Se on Clara, joka on mielestäni levyn huikein biisi, varsinkin se "She entered the Palazzo at night..."-osa. Huh...

pimeys
26.05.2006 10:22:41

Popparienkeli myy Tiltiä ja Climate of Hunteria Helsingin Viiskulmassa. Siitä vain ostamaan.

Paperilyhty
26.05.2006 16:54:54

Popparienkeli myy Tiltiä ja Climate of Hunteria Helsingin Viiskulmassa. Siitä vain ostamaan.

Helsinkiin, Helsinkiin. Itse asiassa tuo liike oli viimeksi listallani, mutta en kerennyt löytää sitä. Kiitos vinkistä.

gorgonoidi
08.01.2007 15:37:24

Scottiin tutustumassa. Hyvältä kuulostaa se mitä olen tähän mennessä kuullut eli The Driftiltä Jesse, mutta se oli kyllä aika vaikeasti sulatettavan kuuloista. Olen myös kuullut biisin Boy Child joka on todella mahtava. Pitää varmaan tuo The Drift sitten hankkia ja muutenkin tutustua koko äijään. Mielenkiintoiselta kuulostaa.

Hyvä musiikki ei noudata genrerajoja. Bisclavretband
Firon
10.01.2007 14:35:22

Itelle tuo Drift oli enimmäkseen liian avant-gardea. Scott 4 vuodelta 1969 sen sijaan putoaa erittäin hyvin. Varskinkin kappaleet The Seventh Seal ja Old Man's Back Again.

Firon
15.01.2007 09:22:53

Uudesta Scott Walkerista kertovasta dokumenttielokuvasta ei tainnut olla vielä mainintaa. 31.10.2006 ollut maailman ensi-ilta. Pitänee odotella että tulee DVD-painos dokumentista, jotta pääsee myös täällä härmässä katsomaan sitä. Trailerissa hauska yksityiskohta Driftin äänityksistä, jossa perkussiona käytetty nyrkillä-raakaan lihakimpaleeseen-lyönti-menetelmää.

http://www.scottwalkerfilm.com/
http://www.imdb.com/title/tt0486541/

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti