Muusikoiden.net
08.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Calexico - Garden Ruin
1
Mr.Babbit
20.03.2006 20:27:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändin vanhempiin levyihin hullaantuneena koin pienen pettymyksen tunteen lukiessani SUE:sta ei niin mairittelevan arvostelun Calexicon uudesta levystä, vieläpä 'tutulta' arvostelijalta, jonka sanaan luotan. Miten on, onko joku kuunnellut uuden levyn läpi, onko se vaikutteiltaan köyhempää ja köykäisempää kuin vanhempi materiaali?
Itse olen kuullut vasta yhden biisin (Cruel), joka ei sinäänsä sykähdyttänyt, oli ennemminkin levyntäytettä.
Bändi on tulossa Tukholmaan keikalle ensikuun lopulla, en ole vieläkään pystynyt päättämään, lähdenkö katsomaan vai en.

(ohops, levy julkaistaankin vasta 3.4, no, ihan sama)

En allekirjoita.
patonki
21.03.2006 00:29:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Calexicohan on nimenomaan keikkabändi, joten ei tuon uuden levyn hyvyyden / huonouden kannattaisi antaa liikaa haitata tuohon päätöksentekoon. Tukholmassahan bändi on Iron & Winen kanssa keikalla, tiedä sitten pääsevätkö kuinka paljon soittelemaan noita omia biisejään vai tyytyvätkö herra Iron & Winen (jonka nimeä en tähän hätään muista enkä jaksa lähteä tarkistelemaankaan...) taustabändin roolitukseen.

Pari kertaa olen kuullut tuon uuden levyn ja mainiolta se kuulosti, eli eipä hätää. Bändiltä oli aika rohkea veto jättää mexicana-mausteet minimiin, mutta mielestäni tuo oli ihan hyvä siirto uran kannalta, ettei jämähdä ainoastaan siihen yhteen mariachi-henkiseen meininkiin. Vaikka Tuomisen Tomista pidänkin paljon, ihmisenä ja myöskin kriitikkona, menee meillä nuo mielipiteet aika usein vahvasti ristiin. Tulitukka-Tuominenhan tunnustautui Calexicon alkupään tuotannon ystäväksi, itselleni taas tuo Feast of Wire on yhtyeen levyistä läheisin ja Garden Ruin jatkaa sillä alkanutta loittonemista texmexistä poispäin.

Mutta siis, keikallahan Calexico on aina huikeimmillaan. Mun mielestä bändissä on todella herkullinen ristiriita, mikä korostuu keikoilla. Kun sellaista todella synkkää ranteidenviiltelymusiikkia esitetään sellaisella suvereenilla soittamisen riemulla, se kontrasti toimii ihan järjettömän hienosti. Kannattaa käydä kokemassa, mikäli moiseen on mahdollisuus.

(Kappas, toistelenkin näköjään aika samoja lauseita, kuin tuolla meikäläisen gallerian Calexico-keikkasepostuksessa:
http://www.rockmusica.net/Galleria/?p=211 )

RonRoco
21.03.2006 09:04:42

Hetkinen...! Koskas Iron & Wine on tukholmassa? Herkkua herkkua=))

Kun keksii sellaisia harrastuksia, joissa itse pärjää, ei tule pahaa mieltä.
patonki
21.03.2006 12:17:32

Keikkajärjestäjän sivuilta (luger.se) napattu infopaketti:

Calexico + Iron & Wine
söndag den 30 april 2006 Berns, Stockholm

Biljettpris:
250:- + service

reijoteppo
21.03.2006 13:55:29

Calexico ? Se on hiton hyvä bändi!

Mr.Babbit
21.03.2006 17:26:56

http://www.ironandwine.com/discography/in_the_reins_w__calexico/

Tämä? Taitavat soittaa lähinnä yhteisbiisejä...

Vaikuttaa kyllä, jos ei muuta, ostamisen arvoiselta levyltä. Vähän tuo keikka edelleen mietityttää. Näin Calexicon livenä vuonna 2003 Lowlands-festareilla Hollannissa, esiintymispaikkana oli suuri teltta, äänentoisto oli vähän mitä sattuu, basso piikkasi ikävästi ja Hollantilainen hujoppi-yleisö leikki jackassia. Jäi jo silloin kaivelemaan, että tämä orkesteri pitäisi ehdottomasti nähdä livenä jollain mukavalla pienellä klubilla..

äh, oisinpa ehtinyt tässä kuussa tehdä töitä..

En allekirjoita.
Billsner
14.04.2006 10:43:35

Pistetääs tähän samaan.

Isoveljeltä sain kuunneltavaksi Calexicon livelevyn nimeltä Scraping. Levy on aivan mahtava ja nyt pitäs saada lisää tätä. Mistähän kannattaisi aloittaa? Kotisivuilla olevat biisit eivät oikein vakuuttaneet ja ne oli aikalailla erityylisiä kuin tuolla Scraping levyllä.

Bonuksena. Mistähän noitten levyjä edes saa? Varsinkin tuota Scraping levyä olen metsästänyt. Ei viitsisi jenkeistä tilata.

Assembled in blasphemy
el Bastardo
14.04.2006 11:50:31

Pistetääs tähän samaan.

Isoveljeltä sain kuunneltavaksi Calexicon livelevyn nimeltä Scraping. Levy on aivan mahtava ja nyt pitäs saada lisää tätä. Mistähän kannattaisi aloittaa? Kotisivuilla olevat biisit eivät oikein vakuuttaneet ja ne oli aikalailla erityylisiä kuin tuolla Scraping levyllä.

Bonuksena. Mistähän noitten levyjä edes saa? Varsinkin tuota Scraping levyä olen metsästänyt. Ei viitsisi jenkeistä tilata.

Scraping on mahtava! Ostaisin heti jos jostain löytäisin. Calexicon kotisivuilta (casadecalexico.com) tuota ja muita harvinaisempia lättyjä saa tilaamalla, ja kaipa vakiolevykauppias tuon myös jostain käsiinsä saa jos kysyy.

Vaikka aika fanaattinen Calexico-fani olenkin, on pakko myöntää uuden Garden Ruinin olevan tylsä. Kymmenisen kertaa olen kuunnellut - aamulla, päivällä, illalla,yöllä - enkä ole juuri mitään vielä saanut levystä irti. Keskitempoista. Siinä missä lauletut, "oikeat" kappaleet toimivat vaikka Hot Raililla instrumentaalien seassa, Garden Ruinilla niitä tuntuu olevan liikaa ja ne ovat hieman tympäiseviä. Ehkä tämä vaatii vain lisäkuuntelua, kenties lyriikoiden lukemisen kera.

Bonus-dvd:tä en ole katsastanut, televisio paukahti pari viikkoa sitten.

Feggy
14.04.2006 12:51:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistetääs tähän samaan.

Kokeiles www.stupido.fi

5 biisiä Lockmania demostudiossa. Kommentteja otetaan mieluusti vastaan!
patonki
14.04.2006 20:46:29

Itse ostin tuon Scrapingin aikoinaan keikalta. Bändiltähän on tullut muitakin tuollaisia kiertueilla myytäviksi tarkoitettuja erikoisjulkaisuja. Eli käsittääkseni niitä myydään ainoastaan keikoilla ja sitten tuolla bändin sivuilta löytyvässä verkkokaupassa...

Mr.Babbit
03.05.2006 21:27:34

On muuten tavattoman hieno levy tämä Calexico/Iron&Wine In the Reins.
Kävin tänään jonkun pakkomielteen ajamana ostamassa, nyt soi jo toista kertaa peräkkäin. Tapasin vieläpä kotimatkalla kaverin, joka oli ollut keikalla tukholmassa, ja kehui kovasti. Hieman harmittaa, olisi ollut taas kokemus.

En allekirjoita.
Blue Moon
28.09.2006 18:32:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua miellyttää tämä "Garden Ruin" kovasti. Calexicon muihin albumeihin en ole tutustunut mutta mielenkiinto heräsi, varsinkin kun niitä tässäkin ketjussa kovasti kehutaan.

- Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin
Frusci-ante
19.09.2009 02:40:30 (muokattu 22.09.2009 02:39:08)

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1086 päivää vanhaan ketjuun!

Too bad!

Eli bändin uusin Carried to Dust on mielestäni mahtavaa menoa.
Itse en tosin omista sen lisäksi kuin huikean The Black Lightin, joten en voi täysin verrata sitä bändin yleiseen menoon. Mutta kyllä tämä toimii erittäin hyvin. Samaa mieltä ovat Wikipedian mukaan myös monet kriitikot, jos se nyt jotain kiinnostaa.

EDIT: Tuli tosiaan näköjään Rust Dustin tilalle. Sen siitä saa kun kirjoittelee väsyneenä aamuyöstä. Mutta levy on tosiaan hyvä.

adrenaline
20.09.2009 23:17:35

Frusci-ante:
Eli bändin uusin Carried to Rust on mielestäni mahtavaa menoa.

Eikös se oo Carried to Dust. Mutta hyvä levy ilman muuta.

Turning the gaze forward, the home, the nest, it is not here.
Käyttäjätunnus
21.09.2009 15:37:31

Hiano bändi! Feast Of Wire tullu kuunneltua lähiaikoina paljon ja Carried To Dust tuossa pöydällä lojuu kans. Klubikeikka näiltä toimis kyllä varmasti paremmin ku hyvin!

Doing drugs is the most beautiful thing about being in a rock band -Noel Gallagher
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti