Muusikoiden.net
08.12.2016

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: REM -keskustelua?
1 2 3 4 5 6 7
Sergei Fallinen
25.02.2006 23:33:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös m.netissä todellakaan ole vielä R.E.M. -orkesterista keskustelua? Ainakaan haulla en löytänyt. Jos ei ole niin olkoon tämä sellainen.

Onko täällä yhtyeen faneja/henkilöitä jotka kuuntelevat? Itse en ole suuri fani, mutta joskus tulee kuunneltua. Mielestäni lähes joka levyllä on pari todella loistavaa kappaletta ja muut melko kehnoja.

Laitetaanpa vielä suosikkibiisejäni: Man on the moon, Losing my religion, Great beyonds, One I love.. Aika ilmeisiä kai.

- Onko totta, että voitit miljoonan lotossa? - Periaatteessa kyllä, paitsi kyseessä ei ollut lotto vaan toto, ja kyseessä ei ollut miljoona vaan satanen, ja minä en voittanut vaan hävisin.
Mr_Brightside
26.02.2006 00:50:53

Jep, samat fiilikset itselläni: en mikään fani varsinaisesti ole, mutta tykkään kyllä kovasti bändin musiikista ja keikkakin tuli Helsingissä katsottua. Jotenkin ei ole vaan totaalisesti kolahtanut tää bändi, mutta ei mitään pahaakaan sanottavaa... Loistavia biisejä ajoittain, siinä olet täsmälleen oikeassa... =)

käsi
26.02.2006 00:53:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus pidin kovastikkin bändistä, mutta jostain syystä en levyjä koskaan ole ostanut. Ja jotenkin olen aikoinaan kait vaan kadottanut tämän bändin. Jotain levyjä kyllä tarvittis ostaa joskus

jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
saturnzreturn
26.02.2006 01:24:58 (muokattu 26.02.2006 01:25:59)

Harvalla bändillä on niin iso kasa loistavia biisejä kuin R.E.M.:llä, mutta todellakin, bändi ei ole saanut aikaiseksi yhtään levyä jonka haluaisin omistaa, saatika sitten kuunnella aika-ajoin. Helsingin keikka tuli tsekitettyä läpi ja diggailin siitä kovasti: suurin osa hyvistä biiseistä kaluttiin läpi (kaikki hyvät biisit eivät olisi edes mahtuneet keikkaan), ja livenä bändi oli loistava, mutta eipä se innostanut levyostoksille silti lähtemään.

R.E.M.:ssä on sitä paitsi jotain todella omaperäistä. Bändi on luonut aivan oman soundimaailmansa, joka saattaa vaihtua niistä mandoliineista koko levyn kattavaksi murha-Rickenbacker särösoundiksi ja taasen viheltelevään tunnelmointiin seuraavalla albumilla. Sävellykset ovat myös aivan omaa luokkaansa; vaikka biisit ovat todella vaihtelevia, ja jokaisessa hyvässä R.E.M.-biisissä on aivan oma juttunsa, voit silti vaivatta tunnistaa kyseisen bändin biisin ensi sekunneista.

Jotenkin tuntuu, että tämä bändi ei edes halua antaa studiolevyilleen kaikkea sitä potentiaalia mitä koko paketista löytyy, mutta toisaalta jos näin on, miksi R.E.M. on julkaissut niin helvetin monta levyä?

my wallet's fat and so is my head
Tempura
26.02.2006 01:49:53 (muokattu 26.02.2006 01:53:37)

Jes! Tosiaan, levyt on ihmeen epätasaisia, mutta toisaalta ne kovat biisit on taas sitten sen arvoisia. H.I.F.I.-levy on mielestäni niitä poikkeuksia, jossa levy on kokonaan silkkaa rautaa. Noista uudemmista pidän paljon Up-levystä. Apologist saa väreet vieläkin selkäpiihin, ja Diminished myös.

On tuo uudempikin, Around the sun hommattu, ja olen sitäkin kuunnellut vaihtelevasti. Hyvä, mukava levy. Kyllä melkein aina voi odottaa tietynlaista laatua. Joskus pitää vähän väkisinkin kuunnella, niin saattaa alkaa pitämään jostain kappaleista jotka eivät ennen kolahtaneet.

En tiedä, tekeekö kaverit tahallaan välibiisejä levyille, vai onko niillä sitten eriskummallisia näkemyksiä, mutta olen oppinut olemaan välittämättä. Itseasiassa jos kovien vetojen välissä on joku jankuttavan hidastempoinen möllötys, se luo kivan kontrastin.

Parhaimmillaan REM on mahtava yhtye. Biiseissä on luonnetta, tunnetta, rosoisuutta ja vaikka mitä. On ne lahjakkaita poikia. Tavoitteena on joskus omistaa kaikki orkesterin levyt, mutta pitäisi kaikki muutkin perhanan kovaksi määrittelemäni isot nimet saada kokonaisuudessaan kerättyä.

e: lisätään vielä, että REM on mitä parhainta musiikkia siihen että laulaa itse mukana. Vaivatonta, mukavaa ja hienoa.

THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
2541
26.02.2006 03:04:16

I.R.S. -kauden levyistä pidän eniten ja "Murmur" on niistä mieluisin. Mahtava tunnelma koko levyllä. Uudemmista "Automatic For The People" on minulle paras, jotenkin sen jälkeinen tuotanto ei ole oikein innostanut. Suosikkibiisejä voisin mainita mm. "Perfect Circle", "Driver 8", "Sweetness Follows", "Pretty Persuasion", "Pilgrimage", "Fall On Me"...

Varhaisen REMin ystäville voin suositella REM -tuottaja Mitch Easterin Let's Active -yhtyeen levyjä. Varsinkin 1986 ilmestynyt "Big Plans For Everybody" on hyvä.

Feggy
26.02.2006 07:47:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murmur, Document, Green ja Out of time taitavat nousta kärkeen mulla.

Shake some action.
Minstrel
26.02.2006 09:37:21

Hieno bändi!

Kasari-R.E.M. kolisee niin kovaa ettei tosikaan. Jos haluaa hankkia hyvän R.E.M.-levyn, niin I.R.S.-levyjen kohdalla on mahdoton mennä vikaan. Suurimmat suosikkini vanhasta tuotannosta ovat kiehtova ja omalaatuinen debyytti Murmur, läpimurtoa enteilevä Document ja ehkä se kaikkein paras R.E.M.-levy Lifes Rich Pageant. Levyn avauskaksikko Begin the Begin ja These Days on yksi kovimmista levynavauksista tähän päivään asti. Myös Fables of the Recostruction on mielestäni todella hyvä levy, joka on joutunut melko aliarvostettuun asemaan. Kakkoslevy Reckoning ei ole mielestäni ihan muiden tasoa, mutta kun levyltä löytyy Harborcoatin ja Pretty Persuasionin kaltaisia ralleja, niin ei sekään mitenkään huono voi olla. Kaiken kaikkiaan R.E.M. oli ehdottomasti yksi 80-luvun parhaista yhtyeistä.

Greeniltä ja Out of Timeltä löytyy loistavia yksittäisiä biisejä, mutta epätasaisuus nostaa päätään paikoin. Ongelma korostuu etenkin viimeksi mainitulla. Lisäksi Losing My Religionia on nykyään vaikea kuunnella samoin fiiliksin kuin aikoinaan. R.E.M:n hittikauden Automatic For the People on sen sijaan loistava levy, joka ansaitsee kehunsa. Ei ihan parasta R.E.M:ää, mutta varsin tunnelmallinen kiekko. Kieltämättä tämänkin levyt suurimmat hitit ovat kärsineet liiasta radiosoitosta. New Adventures in Hi-fi on ehdoton hankinta 90-luvun R.E.M:stä pitäville. Olen edelleen sitä mieltä, että levyllä olisi ollut potentiaalia jopa bändin parhaaksi levyksi, jos se olisi ollut lyhyempi. En näe mitään syytä esim. Zither- ja Binky the Doormat -biisien mukanaololle, kun ylihyviä biisejä olisi riittänyt 10-11 biisin mittaisen levyn verran. Bändin äänekkäintä Monster-levyä en ole toistaiseksi kuullut kokonaan, vaikka suuri osa biiseistä onkin tuttuja.

Kuljen massan mukana ja olen sitä mieltä, että Bill Berryn lähdön jälkeiset levyt ovat olleet aiempaa heikompia. Up- ja Reveal-levyjä vaivaa pituus ja epätasaisuus, ja viimeisin levy Around the Sun tuntuu olevan kovin ideaköyhä paketti. Kaikilta kolmelta levyltä löytyy kuitenkin useita täysosumia, mutta toisaalta kertakaikkisen laiskaa ja mitäänsanomatonta matskua.

Huolimatta vähän epätasaisesta urastaan R.E.M. on edelleen yksi suurimmista suosikeistani. Helsingin keikka vahvisti tätä näkemystä, vaikkei ollutkaan mikään tajunnanräjäyttäjä.

"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
Brian May jr.
26.02.2006 11:10:51

No kas kun sattui, itse olisin juuri aloittanut tällaisen keskustelun, mutta onneksi joku ehti ensin. Ostin nääs keskiviikkona kuulemani hehkutuksen perusteella ensimmäisen R.E.M-levyni, Automatic for the Peoplen: itseäni eivät koskaan ole Losing my religionit ja useat muut yhtyeen radiohitit iskeneet, mutta tämä levy yllätti todella positiivisesti, synkeä ja ajoittain melankolinen tunnelmapaketti, josta löytyy vain pari heikkoa lenkkiä. Piti cdonista laittaa pari muutakin levyä tulemaan, bändin debyytin Murmurin josta olen kuullut myös paljon hyvää sekä kakkoslevyn Reckoningin.

Vettä!
slowdive
26.02.2006 11:23:35

H.I.F.I.-levy on mielestäni niitä poikkeuksia, jossa levy on kokonaan silkkaa rautaa.

"New Adventures in Hi-Fi" on tosiaan hieno kokonaisuus ja bändin parhaita tekeleitä, valitettavan aliarvostettu taitaa vaan olla.

Harvoinpa sitä toisaalta enää R.E.M.iä tulee kuunneltua, periaatteessa hieno bändi, mutta mikä lie sitten maksaa.

"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
shagriml
26.02.2006 12:09:09

Document levystä pidän mut muu tuotanto ei ookkaan hirveemmin kolissut...

miscage
26.02.2006 12:12:11

Loistava bändi, mutta mitään levyä en ole saanut hankittua. Around The Sun on ainut albumi johon olen hieman lähemmin tutustunut, ja se oli melkoisen kova. Best Of-kokoelmaakin olen jonkin verran pyöritellyt, ja hiton hyviä biisejähän se on täynnä. Losing My Religion pistää kyllä aina hiljaiseksi, parhaita biisejä ikinä.
HaloOfFlies
26.02.2006 13:21:46 (muokattu 26.02.2006 13:25:52)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistava bändi, hyllystä löytyy 90-luvun tuotanto ja sitten 2000-luvun tuotanto ja hienoja levyjä ovat kaikki.

Berry-Buck-Mills-Stipe-kokoonpanohan esiintyi tässä hiljattain taas yhdessä, olisiko ollut roudarin häissä tai jossain vastaavassa juhlassa.

Täytyy muuten mainita Austin Powers II-leffan soundtrackilta löytyvä Draggin' The Line, yksi ehdottomista suosikeistani vaikka on cover.

First they steal your mind and then they steal your soul S.M.A.K.-jäsen #5
hanhjelm
26.02.2006 19:15:16

Best Of löytyy kyllä hyllystä. Muutamia hyviä biisejä. Ei kuitenkaan mitään kovin sykähdyttävää mielestäni.

Minstrel
26.02.2006 19:18:04

Jotenkin muuten näistäkin kommenteista tulee väkisin mieleen, että R.E.M:stä puhuttaessa unohdetaan tyystin se vanhempi tuotanto. Levyjä haukutaan epätasaisiksi, vaikka esim. Murmurilla, Lifes Rich Pageantilla ja Docum... (ai niin, Lighting Hopkins) ei ole yhtään huonoa biisiä. On sääli, jos käsitys bändistä rajoittuu Up-Reveal-Around the Sun -akselille sekä niihin muutamaan 90-luvun alun superhittiin, kun bändi oli kuitenkin yksi 80-luvun tärkeimmistä yhdysvaltalaisista alternative-poppoista ja suuri vaikuttaja monelle hienolle rock-yhtyeelle.

"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
anttipi
27.02.2006 20:35:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin 90-luvun alussa todella intohimoinen REM-fani fan club -jäsenyyksiä ja krääsän hankkimista myöten. Ja entäs nykyään? Around The Sun on yhden tai korkeintaan kahden tähden levy, ehkä kaksi hyvää biisiä.

Terveisin,
R.E.M.:in nyky"kehitykseen" totaalisen pettynyt ex-hc-fani.

P.S. Suosikkilevyt Reckoning, Fables Of The Reconstruction, Green ja Automatic.

"Log From Blammo!"
Mikael
27.02.2006 22:20:08

Hieno bändi. Multa löytyy koko tuotanto ja kaikenlaista sinne mahtuu. Oma suosikki on kriitikoiden ja bändin itsensäkin mollaama Up. Document, Automatic, Out Of Time, Green ja Monsterkin ovat myös siellä kärkikastissa. Uusin Around The Sun on mulle ehkä vähiten kolahtanut. Nerokasta musaa joka tapauksessa!

Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
Brian May jr.
03.03.2006 15:12:12

Hellurei, Murmur ja Reckoning tipahti just luukusta :) nyt sitte popittamaan näitä...

Vettä!
slowdive
03.03.2006 16:41:56

Hellurei, Murmur ja Reckoning tipahti just luukusta :) nyt sitte popittamaan näitä...

Onko tämä "Hellurei" myös jotain 80-luvun tuotantoa?

"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
Cathi777
03.03.2006 17:49:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus pidin kovastikkin bändistä, mutta jostain syystä en levyjä koskaan ole ostanut. Ja jotenkin olen aikoinaan kait vaan kadottanut tämän bändin. Jotain levyjä kyllä tarvittis ostaa joskus

Mulla on kanssa samanlainen fiilis bändin suhteen. Ihan hyvää musiikkia tekee, mutta jotenkin ei niin paljon kolahda, että menisi kauppaan ja ostaisi levyn. Monta kertaa on meinannut, mutta sitten on ostanut kuitenkin jonkun muun levyn. Joku siinä bändissä on, että ei sitten ole sitä lopullista kolahdusta tähän päivään mennessä tapahtunut.

Only pop music can break my heart...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti