Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ismo Alanko
1 2 3 4 510 11 12 13 14
Sistis
23.02.2006 09:40:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ismo Alanko on meikäläiselle puolijumala ja ehkä suurin musiikillinen ja lyriikallinen esikuva koskaan. Totta kai se oli eilen pakko käydä ostamassa tämä uusikin levy heti työpäivän jälkeen.
 
Nyt täytyy sanoa, että tällä kertaa olen pettynyt. Edellinen 'Minä ja Pojat' oli Alangon nerokkaan uran mittakaavassa harvinaisen tylsä levy. Ja tämä on vielä tylsempi. Siinä missä Alanko on miltei aina muuttanut tyylilajiaan uudelle levylle, nyt mennään hyvinkin samalla kaavalla kuin edellisellä. Valitettavaa on, että tämä kaava ei toimi niin hyvin, kuin Alangon rohkeimmat viritykset. Ismon hypnoottinen ääni ei pääse oikeuksiinsa tällaisessa kitararallattelussa.
 
Onhan tämä hyvin soitettua. Kitarointi on paikoin hyvinkin tiukkaa ja tekstit ovat taas erittäin hyviä, mutta... Ismolta odottaisi paaaljon enemmän.
 
Ehkä tämäkin levy avautuu paremmin kuunteluiden myötä, mutta nämä muutamat kerrat eivät ainakaan toistaiseksi ole juurikaan vakuuttaneet. Nyt ollaan kaukana alku-Säätiön hypnoottisesta soundista tai Hallanvaaran hienoista tunnelmista. Tämä on vain... kitararockia, eikä mitään sen suurempaa hienoutta. Eikä tässä millään muotoa liikuta sen paremmin Hassisen Koneen tai Sielun Veljienkään äänimaisemassa, vaikka nekin kitararockia olivat...
 
Kokonaiskuva levystä on siis erittäin vaisu Alangoksi. Odotan jo sitä seuraavaa projektia, jota Ismo vihjaili uusimmassa Soundissa...
 
www.pirukange.net, www.mikseri.net/pirukange

Progeilevaa suomalaista taide-rockia. Voita toukokuussa ilmestyvä demo!
inkognito
24.02.2006 12:18:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten tästä uudesta levystä ei ole enempää läppää täällä? Kuulisin kommentteja mieluusti ennen ostamista.
 
balzary
24.02.2006 13:12:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä tämä uusi levy on huomattavasti parempi kuin edellinen. Tykkään.
 
Henkeen ja Vereen
24.02.2006 13:17:12 (muokattu 24.02.2006 13:17:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkälti samoilla linjoilla olen Sistiksen kanssa. Kaksi viimeisintä Alangon albumia ovat olleet paljon "kevyempiä" kuin esim. Hallanvaara ja Sisäinen Solarium. Eivät missään tapauksessa huonoja, mutta jotenkin jättää tyhjäksi. Eli jos näitä "kitara-rock" -levyjä vertaa herran muuhun tuotantoon, tuntuvat ne aika vaisuilta.
Silti uusin Ruuhkainen Taivas on mielestäni helvetin hyvä levy ja edelleen takuuvaramaa Alankoa (näin parin kuuntelukerran jälkeen).
 
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
waxivore
24.02.2006 13:56:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy sanoa, että itse olin kans pettynyt. Ehkä sitä vain odottaa liikaa aina sitä "vanhaa" Ismoa, johon eniten aikoinaan tykästyi - mutta tietty uudella ja freesillä tavalla, en tarkoita siis että odottaisin vanhan kopiointia tai paikalleen jämähtämistä. Periaattessa hyvä ja hyvin tehty julkaisu, mutta pettymys silti.
 
"Kun yrität tarpeeksi kauan ja kovasti, huomaat lopulta itsekin epäonnistuvasi"
Sistis
25.02.2006 04:09:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jooh, on tuo uusi levy avautunut paremmin muutaman kuuntelukerran jälkeen. Muutama biisi siellä on varsin pätevä, ja useissa biiseissä on varsin mukavaa slaavilais-tyylistä kitarakikkailua.
 
Mutta kylmä totuus on, ettei tuo levy pääse lähellekään Ismon parhaita. Livenä tuo toimii taatusti paremmin. Jotenkin jopa nuo biisit kuulostivat siltä, että ne olivat tehty hieman live-meininkiä silmällä pitäen. Meneviä ralleja pätevine kitarakuvioineen... mitäs sitä yleisö muuta kaipaisi...
 
www.pirukange.net, www.mikseri.net/pirukange

Progeilevaa suomalaista taide-rockia.
Etsimme yhteistyöbändiä.
Umpihullu
25.02.2006 11:32:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun tuota levyä on nyt kuunnellut aikansa, niin kyllä minä vilpittömästi kaipaan kovasti Jukka Ormaa kitaran varteen. Monissa biiseissä on tuttuja toisintoja vanhoista biiseistä ja jotenki on yritetty päästä mahdollisimman helpolla soittamisen puolesta. Mutta mitenkäs itse levy, siis tää CD -Levy. Mulla se p....le ei tahdo kuulua millän soittimella (Philips DVD 751, Baier 903 ja Funai cd -soitin) ilman, että soitin alkaa hulluna rämisemään, tuntuu että se räjähtää niillä sekunneilla. Eli kauhea hurina kuuluu soittimesta kun levyä alkaa soittamaan, vasta siirtymällä seitsemänteen kappaleeseen tuo hurina lakkaa, onko muilla ollut samoja brobleemia? Johtuuko tämä taas näistä turhanpäiväisistä kopiosuojauksista? Sillä jos tuosta nyt kopion tekee, niin sehän ei varmaan hurise eikä pistä soittimia räjähdyspisteeseen (pösilöä vaan maksaa tuollaisesta surinakiekosta turhaan, jos sitä ei voi käyttää normaalisti). Vai onko mulle vaan sattunut maanantaikappale kyseisestä levystä. Testatkaapa huriseeko teillä, nykyäänhän sitä on jos jonkinlaista virhettä liikeellä noisssa levyissä laajemminkin. Toista se oli ennen!
 
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
Mohla
25.02.2006 12:07:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyy Alangon koko soolotuotanto hyllystä, ja ihan häpeilemättä tämä uutukainenkin saa niiden seurana siellä komeilla.
 
Itse en ole ollut millään lailla pettynyt, koska osasin odottaa levyn olevan juuri tätä meininkiä. Sävellykset ovat loistavia. Vaikka monet ovatkin täällä kaipailleet vähän erityylistä Alankoa takaisin, niin minusta taas tämä popimpi kitarameininki on oikein mainio piristys. Pelkään, että jos herra olisi tunkenut ulos todella taiteellisen ja suht' vaikeahkon levyn, saattaisi kommentit olla tyyliin "no, pitääkö se taas olla niin helvetin taiteellista".
Esim.Björkin kohdalla mopo on kieltämättä vähän karannut käsistä. Levyt menevät kokoajan vaikeimmiksi ja vaikeimmiksi, ja porukka on alkanut vieroksua neidon musiikkia. Jos sieltä tulisi taas yksi vähän popimpi levy, niin monet löytäisivät ne vaikeammatkin levyt helpommin.
 
Mutta palatakseni Alankoon: Hieno levy, hyvät biisit ja sanoitukset. Mukavan rock-pop tunnelma, jonka näkemistä livenä odotan kuin... öö, hullu puuroa?
 
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Keppis
03.03.2006 21:40:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kauhea hurina kuuluu soittimesta kun levyä alkaa soittamaan, vasta siirtymällä seitsemänteen kappaleeseen tuo hurina lakkaa, onko muilla ollut samoja brobleemia? Johtuuko tämä taas näistä turhanpäiväisistä kopiosuojauksista? Sillä jos tuosta nyt kopion tekee, niin sehän ei varmaan hurise eikä pistä soittimia räjähdyspisteeseen (pösilöä vaan maksaa tuollaisesta surinakiekosta turhaan, jos sitä ei voi käyttää normaalisti). Vai onko mulle vaan sattunut maanantaikappale kyseisestä levystä. Testatkaapa huriseeko teillä, nykyäänhän sitä on jos jonkinlaista virhettä liikeellä noisssa levyissä laajemminkin. Toista se oli ennen!
 
Mulla kannettava soitin jökittää Sisäinen solarium levyä. Kävin sen kertaalleen vaihtamassa, mutta ei auttanut.
 
"Ei soiteta Paranoidia, nyt soitetaan heviä!" http://www.mikseri.net/fobia
lumberjack
03.03.2006 22:06:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sivuraiteella Alangon soolotuotantokeskustelusta poiketen totean, että kyllähän Sielun Veljien soundi-, asenne-, ja ajatusmaailma hakevat vieläkin vertaisiaan. Levyiltä löytyy äkkiväärää sovitusta ja laskelmoidun paskoja biisejä sekä maailman parhaita klassikkoja.
 
Ismo seisoo ehdottomasti Suomen rock-historian 3:n merkittävimmän biisintekijän joukossa.
 
Mr. Mustard
04.03.2006 11:24:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kylläpä te jaksatte taas valittaa;)
 
Itseltä löytyy koko soolouran tuotanto hyllystä. Säätiön levyistä itselleni on kolahtanut joka toinen levy. Pidän uutta levyä parempana kuin esim. Solariumia ja Minä ja Pojat, jotka eivät olleet huonoja nekään.
 
Eihän tämä uusi levy Alangon paras ole, mutta kyllä Ismo pystyy huippubiisejä edelleen värkkäämään. Hämärämies on todellinen ässäbiisi. Haaveiden sillan alla on kertakaikkisen upea biisi, se on kuin Hetki hautausmaalla -biisin sukulainen. Levyllä on rento meininki, ja tekotaiteelliset pläjäykset/angstiset idiotismit (tyyliin Häpeä ja Kateus: Irti-levyllä) loistavat poissaolollaan.
 
Kyllähän levyistä Kun Suomi putos puusta on edelleen Ismon paras ja Pulu Säätiön paras.
 
"Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..." - Lemmy Kilmister
__Unna
04.03.2006 21:29:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tykkään ihan hitosti ismon aikaisemmista levyistä, mutta tuo minä ja pojat oli käsittämättömän paska. tylsä kokoonpano, ja ismon äänikin tuntui lähinnä maneerilta.
sietäisi olla ne haitarit ja vibrafonit mukana.
 
en ole kuullut edes tuota singleä, mutta saattaa jäädä levy ostamatta, rahat sitten vaikka kameleille australiaan.
 
mie
05.03.2006 11:51:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitihän se Ruuhkainen taivas käydä ostamassa, Minä ja pojat kun suurinpiirtein räjäytti pääni kun sen ensimmäisen kerran kuulin. Yksi parhaimpia levyjä mitä omistan. Järjettömän hyvä fiilis päällä koko levyn ajan ja jokainen biisi on mielstäni hittiainesta. Paitsi Kaikki raitistuu. Jotenkin väsyneen oloinen biisi.
 
Nyt kun uudesta levystä on kokemusta 4 kuuntelukerran verran, niin mielessä on pienoinen pettymys. Ei se huono ole, mutta ei pääse lähellekkään tuon toisen levyn tasoa. Mutta aina vaan kuulostanut paremmalta joka kuuntelulla.
 
meitu
05.03.2006 12:01:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ei tuo uusi kyllä mitenkään säväyttänyt, Minä ja pojat puolestaan säväytti.
 
Ne jotka soittaa ne tietää
Tsugu Way
11.03.2006 03:53:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä taas puolestani ostin tänään (tai taitaa mennä jo eilisen puolelle kun nyt on näköjään jo aamuyö) elämäni ensimmäisen Ismo Alanko-levyn. Niin ostin siis luonnollisesti tuon Ruuhkainen taivas-cd:n. Torstaina satuin näkemään Tuomas & Juuso -ohjelmassa, kun Ismo veti akustisena biisin uudelta levyltä. Se teki kertaheitolla vaikutuksen. Kävinkin heti aamulla levyn ostamassa. Päivä on nyt sitä kuunneltu. Vähän sekavan oloinen vielä on, mutta plussan puolelle menee. Mm. Surun murtama ja Haaveiden sillan alla on aivan mielettömän hienoja biisejä. Toisaalta levyllä on myös joitain ärsyttävän nykiviä progeilu (?) biisejä..
 
Niin, olen siis onnistunut tähän ikään saakka välttämään (miltei) täysin Alangon soolotuotantoa (siis Veljien jälkeistä tuotantoa). Nyt kuitenkin uuden levyn myötä hieman asiasta innostuin ja ajattelinkin hankkia samantien pari muutakin keskeistä levyä. Mutta kertokaapa asiaan vihkiytyneet mistä kannattaa aloittaa. Ja minkä tyylisiä ko. levyt ovat. Olen ymmärtänyt, että tyyli vaihtelee kovasti levystä toiseen.
 
Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington)
Keppis
11.03.2006 10:53:37 (muokattu 12.03.2006 13:43:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Niin, olen siis onnistunut tähän ikään saakka välttämään (miltei) täysin Alangon soolotuotantoa (siis Veljien jälkeistä tuotantoa). Nyt kuitenkin uuden levyn myötä hieman asiasta innostuin ja ajattelinkin hankkia samantien pari muutakin keskeistä levyä. Mutta kertokaapa asiaan vihkiytyneet mistä kannattaa aloittaa. Ja minkä tyylisiä ko. levyt ovat. Olen ymmärtänyt, että tyyli vaihtelee kovasti levystä toiseen.

 
En oo uusimmalta levyltä kuullut, kuin muutaman biisin ja niiden perusteella Minä ja pojat albumi on kutakuinkin samalla linjalla.
 
Hallanvaara on taas täysin erityylinen lätty. Orkesterisoittimia(viuluja, selloja..) ja ties mitä vinguttimia, joilla luodaan uskomattoman hienoa tunnelmaa läpi levyn. Kappaleet ovat rauhallisemmasta päästä. Ei siis mitään rockia.
 
Sisäinen solarium ja Pulu levyt ovat keskenään aika lailla saman tyylisiä. Eivät nämäkään kai mitään rokkia ole, mutta menevää progeilua. Äänimaisemaa luodaan perinteisten bändisoittimien lisäksi haitarilla, vibrafonilla ja kaikennäköisillä lyömäsoittimilla. Sisäinen solarium levyllä on myöskin ei niin tavanomaisesti, mutta silti erittäin hyvän kuuloisesti käytetty viiden naisen kuoro.
 
Itse henkilökohtaisesti pidän eniten kahdesta ensimmäisestä levystä(jotka tässä esittelin viimeisipänä. Pulu ja SS.). Hallanvaara on tietyissä hetkissä parhautta, mutta ei aivan joka tilanteeseen sovi. Sitä kuunnellessa ei oikeen pysty muuta tekemään, kuin kuuntelemaan. Minä ja pojat ei todellakaan ole huonolevy sekään.
 
Jos haluat kuulla Ruuhkainen taivas tyylistä kamaa, niin uskoisin Minä ja Pojat lätyn olevan hyvä valinta. Jos haluat muun tyylistä kamaa, niin sitten vain kolikkoon heittään.
 
E: niin ja nää oli sit vain säätiön levyistä.
 
"Ei soiteta Paranoidia, nyt soitetaan heviä!" http://www.mikseri.net/fobia
anttipoeka
12.03.2006 13:42:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, olen siis onnistunut tähän ikään saakka välttämään (miltei) täysin Alangon soolotuotantoa (siis Veljien jälkeistä tuotantoa). Nyt kuitenkin uuden levyn myötä hieman asiasta innostuin ja ajattelinkin hankkia samantien pari muutakin keskeistä levyä. Mutta kertokaapa asiaan vihkiytyneet mistä kannattaa aloittaa. Ja minkä tyylisiä ko. levyt ovat. Olen ymmärtänyt, että tyyli vaihtelee kovasti levystä toiseen.
 
Osta Taitelijanelämää, se on paras ja hintakin luultavasti alle 10e. Kokonaisuutena loistava eikä sisällä mitään "Tuupovara"- tyylisiä täytebiisejä. Nimibiisi on ehkä heikoin lenkki.
 
Ei tässä sen kummempaa.
DieGr
12.03.2006 17:35:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokaisella levyllä(minä ja pojat levyyn asti) mielestäni n.puolet vähintään hyviä biisejä. Erinomasiakin joukosta löytyy.
 
homoFobia... kenellä?
riimu
12.03.2006 21:36:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jossain talkshowssa ukko vetäsi uuden biisin ja kovaa matskua oli.
 
Let us go in; The fog is rising.
mie
13.03.2006 20:05:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jossain talkshowssa ukko vetäsi uuden biisin ja kovaa matskua oli.
 
Tuomas & Juuso Experiencessä soitti toisen kitaristin kanssa lähes akustisesti biisin Haaveiden sillan alla. Vaikka se on levylläkin loistava biisi, niin siinä Ismo veti sen noin miljoona kertaa paremmin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 510 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «