Muusikoiden.net
09.12.2016

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Regina: Katso maisemaa
1 2
Tupuna
05.12.2005 16:41:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan vielä hankkinut tai muuten kuullut tamperelaiskollektiivi Reginan uutta Katso maisemaa -levyä?

Suosittelen lämpimästi. Tämän söpömpää tai parempaa elektrohenkistä levyä ei ole aikoihin julkaistu. Sanoitukset ovat ihanan naiiveja! :) Näin Reginan Jyrockissa viime huhtikuussa, ja ainakin siellä silloin tuikituntematon bändi sai varauksetta innostuneen vastaanoton.

ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Feggy
05.12.2005 17:14:30 (muokattu 05.12.2005 17:32:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Regina ainakin jakaa mielipiteet tehokkaasti:

http://www.radiohelsinki.fi/phorum/read.php?f=3&i=6724&t=6724

Bändillä on aika hauskan retrohenkiset sivut, joilla näytteitä...

http://personal.inet.fi/luonto/lek/sivut/

Itse kommentoin vasta koko levyn kuultuani...idean tasolla ihan hauska, mutta ei varsinaisesti mun leipälajiani. Näytteiden perusteella levynkin voisi kuitenkin kuunnella.

Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963
maelstorm
06.12.2005 07:44:24

mä symppaan kympillä mut diggaan nollalla. jos tajuut. suomibonus ei riitä..

Siivet.
Tupuna
06.12.2005 10:04:55

Jotenkin tuosta Radio Helsingin keskustelusta sai sen kuvan, että ihmiset arvottavat musiikissa aivan joitain muita aspekteja kuin itse sitä musiikkia (kuten statusta, tai sitä, miten nyt on niin unTr00 kuunnella Reginaa, koska siitä on tullut niin iso juttu). Voihan perkele! Ärsyttävää. Mä diggailen Reginasta, koska niillä on hyviä biisejä ja hyvä meno. En mä ala siinä miettimään, että onko Reginan elektrosoundit nyt tosi tr00 tai tehty kaikista innovatiivisimmalla tavalla, jos biisit muuten toimii.

Naurettavaa elitistipelleilyä. Viimeinen kerta, kun taidan lukea tuota Radio Helsingin foorumia. Et kiitti Feggy vaan linkistä ;)

-memmu-
06.12.2005 11:38:15

Tuota radiohelsingin keskustelua en jaksa lukea, mutta itse kyllä tunnustan tykkääväni Reginasta. Kun ensimmäistä kertaa kuulin radiosta sen Olisitko sittenkin halunnut palata- biisin, tykästyin siihen heti. Se vaan on niin ihanan pirteä biisi ja siitä tulee väkisinkin hyvälle tuulelle. Kolme muuta biisiäkin ( Katso maisemaa, Pidä varasi, tyttö ja Salakuvaaja) olen Reginalta kuullut, mutta ne eivät ole iskeneet yhtä hyvin.

Piiskaa teille kaikille
Feggy
06.12.2005 11:50:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin tuosta Radio Helsingin keskustelusta sai sen kuvan, että ihmiset arvottavat musiikissa aivan joitain muita aspekteja kuin itse sitä musiikkia (kuten statusta, tai sitä, miten nyt on niin unTr00 kuunnella Reginaa, koska siitä on tullut niin iso juttu). Voihan perkele! Ärsyttävää. Mä diggailen Reginasta, koska niillä on hyviä biisejä ja hyvä meno. En mä ala siinä miettimään, että onko Reginan elektrosoundit nyt tosi tr00 tai tehty kaikista innovatiivisimmalla tavalla, jos biisit muuten toimii.

Naurettavaa elitistipelleilyä. Viimeinen kerta, kun taidan lukea tuota Radio Helsingin foorumia. Et kiitti Feggy vaan linkistä ;)

Mä olen kyllä ihan samaa mieltä siitä, että musiikki ratkaisee, ei se onko bändi suosittu vai ei. Näähän on kuitenkin usein suhteessa toisiinsa. Jos musiikki on ihan huonoa, ei sitä samalla innolla hypetetä muuten kuin levy-yhtiön toimesta. Sitten taas mitä RH:n keskusteluun tulee, niin keskustelu on keskustelu, jossa on monia osapuolia. Jos lukee melkein mitä vain Mnetin keskustelua, niin äkkikatsomalla voi dissata koko foorumin junttimaisena teiniviiksien hevilaatikkona. Musta on hauska lukea eri foorumeja ja katsella miten ihmisten mielipiteet eroavat. Vaikken olisikaan samaa mieltä ja myös sanoisin sen.

No niin, se off-topicista. Musta on sinänsä aika kiinnostavaa, että Reginaa verrataan Shellfish Selfishiin, se kun on kuitenkin taidepoppia vaativassa mielessä tietystä lapsenomaisuudestaan huolimatta (joka liittyy vahvasti Roosa Voiman persoonaan). Regina on kuitenkin selvästi pop pop pop eli tarkoitettu viihdyttämään, vaikka Pajulan teksteissä onkin asiaa ja tunnelmaa. Pikemminkin vertaisin PMMP:n.

Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963
Tupuna
06.12.2005 14:10:16

No niin, se off-topicista. Musta on sinänsä aika kiinnostavaa, että Reginaa verrataan Shellfish Selfishiin, se kun on kuitenkin taidepoppia vaativassa mielessä tietystä lapsenomaisuudestaan huolimatta (joka liittyy vahvasti Roosa Voiman persoonaan). Regina on kuitenkin selvästi pop pop pop eli tarkoitettu viihdyttämään, vaikka Pajulan teksteissä onkin asiaa ja tunnelmaa. Pikemminkin vertaisin PMMP:n.

Aha. Mun mielestä PMMP ei ole samalla tavalla naiivi kuin Regina, eikä Selfish Shellfish ole mitään "vaativaa taidepoppia". Taidat luokitella Selfish Shellfishin vaativaksi taidepopiksi vain siksi, koska sen kaupallisuuden volyymi on vähän eri luokkaa kuin Reginalla? Musiikillis-esteettisesti mä koen Reginan lähemmäksi Selfish Shellfishiä kuin PMMP:tä.

Iisan tekstit ovat mainioita mielestäni, mutta aivan erilaisia kuitenkin, kuin PMMP:n mainiot tekstit. Tekstityyppeinä kun katsoo, niin eroavat toisistaan aika lailla. En siis allekirjoita vertaustasi millään lailla.

Cathi777
06.12.2005 16:27:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, että tää aloitettiin sitten tällä osastolla uudestaan. Tuolla elektronisen musiikin puolella jo aloitin tän keskustelun, kun sinnehän tämä nyt kuitenkin virallisesti kuuluisi.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=7&t=110060&o=0&co=0

Only pop music can break my heart...
mr_b
06.12.2005 23:34:25 (muokattu 06.12.2005 23:36:06)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reginan tyyppiselle naivistis-pop -yhtyeelle on ollut jo pitkään aika iso tilaus, varsinkaan kun TV-Resistori ei oikein onnistunut lunastamaan lupauksiaan.

Hyvältähän tuo kuullostaa, voisihan vaikkapa tuon levynkin ostaa. Kaunista. Mutta nuo promokuvat näyttävät mielestäni siltä kuin levy-yhtiön "stylisti" olisi päässyt vähän esittämään käsitystään "viimeisimmästä katumuodista". Tosin yhtyehän on jollain indie-lafkalla, joten kai ovat sitten ihan itse tuon tehneet: http://www.nextbigthing.fi/images/Regina.jpg Öh?

Oh, saitti http://www.reginaregina.com on paras ikinä, ainakin ennen kuin yrittää lukeakin noita tekstejä... :-)

Paha musta enkeli vei pikku julmurin
porcupine
07.12.2005 10:54:37

Bändillä on aika hauskan retrohenkiset sivut, joista ei saa mitään selvää.

Onks tää se "Tokiossa on NIIIIIIN erilaista" (vau) -bändi? Kuulin vaan sellasen biisin Andylässä, ja ajattelin, et just, tän on pakko olla se **gina, just sellasta, mitä radiohelsingki vois hypettää. Onko? Eikö? Jos on, niin mie en tykkää. Jos ei o, ni en tykkää siltikään. Siis tuosta Tokio-biisistä. Ella ja Aleksi on paljon parempia samassa sarjassa. Lapset laulavat lapsille...

Menikö offtopikiksi? Kaikkihan johtuu siitä, ettei noilta sivuilta löytynyt uuden levyn biisilistaa...

Eiko ei mennytkään. Onneksi mr. Google pelasti ja kertoi juuri tuon bändin olevan syypää kaikkeen pahaan maailmassa :)

Ja hypetyksestä vielä: tässä desibelin arvio levystä http://desibeli.net/arvostelu/2042. Neljä tähteä viidestä(?) ja silti puoli arvostelullista kommentteja, että sejase ei ihan toimi. "Regina keskittyy coolina oloon ja seesteilyyn." Jep.

Pitäisi silti kai ekaksi kuunnella koko levy, ennen kun rupean tylyttämään? Vai pitäisikö sittenkään...

"Liity Teostoon, ni ei tarvii ryhtyy punkkariks." - meidän basisti (hieno mies)
Nita Nitro
07.12.2005 11:14:32

En tiedä hypetyksestä, mutta pari biisiä kuulleena ja keikan nähneenä voin sanoa että erittäin kehityskelpoinen yhtye on kyseessä. Tarttuvia biisejä löytyy, vaikka sanoitukset välillä vähän ärsyttävätkin. "Olisitko sittenkin halunnut palata" on mainio.

mystische!
ydinaukio
07.12.2005 12:04:17

Näin livenä tuossa taannoin ja oli kyllä uskomattoman paskaa musaa. En ymmärrä, miksi tällaista tylsää lastenmusiikkia pidetään niin trendikkäänä. Jos tukka on hyvin niin se on näköjään ihan sama mitä soittaa.

Ällistysmies
07.12.2005 12:11:06

Tuolla elektronisen musiikin puolella jo aloitin tän keskustelun, kun sinnehän tämä nyt kuitenkin virallisesti kuuluisi.

=((

Vaadin Reginaa ja TV-Resistoria yhteiskeikalle!

Nita Nitro
07.12.2005 21:56:21

En ymmärrä, miksi tällaista tylsää lastenmusiikkia pidetään niin trendikkäänä. Jos tukka on hyvin niin se on näköjään ihan sama mitä soittaa.

Tässä taas esimerkki siitä, kuinka bändi on helppo leimata paskaksi jos ne näyttää promokuvissa trendi-idiooteilta. Ja Regina suorastaan kerjää verta nenästään.

En tiedä onko tässä musiikissa mitään trendikästä sen kummemmin, paitsi että se on indietä ja indie on täällä leviämään päin. Sattuvat nyt vain tekemään musaa jota ei ole suomeksi hirveästi osattu / uskallettu tehdä.

Kyllä se on kuulkaa niin, että tommosen konepoppimusan vääntäminen suomessa vaatii paljon enemmän pokkaa ja rohkeutta kuin vaikka joku metalli tai jopa taiderokkiosasto. Aikaisemmat yrittäjät ovat vaan yksinkertaisesti olleen niin karmeita. Siksi komppaan. Näitä ei todellakaan ole täällä liikaa.

mystische!
ydinaukio
08.12.2005 08:41:38

Eipä tuollaisessa konepoppimusassa ole mitään vikaa, mutta Regina oli tuon nähdyn keikan perusteella luokattoman huono. Tuota levyä en ole kuullut enkä haluakaan kuulla.

paavi
08.12.2005 09:07:34

Mä tykkään! =) Jollakin perverssillä tavalla. Tuskinpa tuota jaksais pidemmän päälle kuunnella, mutta ilmiönä hauska ja herättää hassuja ei-niin-jokapäiväisiä fiiliksiä.

Mitä siihen promokuvaan tulee - mun mielestä kuva näyttää ihan niiden musiikilta.

...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains.
Mortal Jane
08.12.2005 20:41:36 (muokattu 08.12.2005 20:44:13)

Toimii.

Ja itse asiassa alotin aiheesta keskustelun tällä palstalla jo huhtikuussa, sillo ei vaan vielä tuntunu ketään kiinnostavan.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=91869

"Klassinen ratkeaminen, siinä konttaa myös etevä" -Tulenkantajat-
Naama-amis
17.04.2007 23:16:53 (muokattu 17.04.2007 23:17:10)

Haa. Nosto. Radio Helsinki on tätä soittanut jonkun verran ja pakko sanoa että on kyllä yhenlainen ärsyke tämä Regina. Kaverille just sanoinkin että Regina on ihan jumalattoman ärsyttävää musaa, jonka ansiosta tekis oikeastaan mieli kuristaa koko orkesteri. Vähintä mitä vois tehdä olis kunnon tukkapölly tai jotain. Kuitenkin ihan _käsittämättömän_ koukuttavaa ja nyt tuntuu siltä että pitäs melkein ostaa levykin oikeen. Heti ekan kerran kun kuulin tätä, oli pakko ottaa selvää että mitäs pirua tuo äskeinen nyt oli olevinaan.

Mähän en siis tiedä tästä oikeastaan muuta, kuin nuo kipaleet joita em. kanaalilta oon työpäivän lomassa kuullut. Ihan mielenkiintosta olis kuulla taas muidenkin ajatuksia.

mr_b
17.04.2007 23:25:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä tuollaisessa konepoppimusassa ole mitään vikaa, mutta Regina oli tuon nähdyn keikan perusteella luokattoman huono.

Tätäkin voisi päivittää sen verran että nykyään (tai ehkä tuolloinkin, en tiedä) Regina vetää keikkaa kolmihenkisellä kokoonpanolla, jossa on ihan liverumpali (sähkörummut + oikeat pellit). Piristää muuten ihmeesti hommaa. Kyllä toimii oikein hyvinkin, ainakin nykyään.

Toylike people make me boylike
Margarita
17.04.2007 23:26:49

Mä olen erinäisistä syistä jokseenkin jäävi arvostelemaan Reginaa, mutta tän voisin sanoa:

Mun mielestä on jotenkin kummallista, kun Iisan tekstejä aina kuvaillaan naiiveiksi, ekaluokkalaisen kirjoitelmaharjoituksiksi tms. Mun mielestä Iisan tekstit ovat (erityisesti tällä uudella levyllä) päin vastoin erittäin kypsiä, suoruudessaan terävänäköisiä havaintoja ympäristöstä. Keskustelin sattumalta itsensä Kauko Röyhkän kanssa tästä aiheesta parisen viikkoa sitten. Molempien teksteissä on mielestäni toisiinsa rinnastettavaa pienimuotoista, arkea hienosti käsittelevää todellisuuden kuvailua. Ei sellaisessa ole mitään erityisen naiivia.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti