Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: The Who
1 2 3 4 543 44 45 46 47 48 49 50 51 52
mik
03.07.2014 18:22:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse huomasin Peten elämänkertaa lukiessani, että kirja muuttui omasta mielestäni koko ajan vähemmän kiinnostavaksi Moonin kuolemasta alkaen. Olen siis sitä mieltä että The Whon tuotanto ja historia on ollut kiinnostavaa Moonin kuolemaan saakka, mutta toisaalta olen hyvilläni siitä että rippeet ovat jatkaneet esiintymistään tuonkin jälkeen. Itse olen nähnyt vain viime kesänä Whon livenä ja olen tosi iloinen siitä että näin ja koin ko. keikan.
 
Parhaillaan on vakavassa harkinnassa loppuvuonna hankkiutua Britteihin katsomaan nyt julkistettuja keikkoja. Koskaanhan kun ei tiedä milloin jomman kumman jäljellä olevan aika tulee täyteen...
 
Enemmän tunteella kuin taidolla.
HaloOfFlies
03.07.2014 18:41:28 (muokattu 03.07.2014 22:48:37)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timetokill: Niin se oli 1989 "Join Together"-kiertuekin. :D
 
No joo, mutta tällä kertaa Pete ja Roger oikeasti tarkoittavat sitä. Roger etenkin on viime haastatteluissa puhunut siitä, että kiertue-elämä on äärimmäisen kuluttavaa ja johonkin on vedettävä raja. Rogerin sanoin tämä on bändin viimeinen vanhanaikainen iso kiertue. Eli ainakaan stadion/areenakeikkoja eivät tämän rundin jälkeen enää tee.
 
Itsekin olen The Whon livenä nähnyt Hartwall Areenalla ja ehdottomasti menen hyvästelemään legendat jos/kun Suomeen tulevat. Tuo Hartwallin keikka löytyy DVD:nä hyllystäkin ja säännöllisin väliajoin sitä tulee fiilisteltyä. Ehdottomia top3-keikkoja minulla.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Marlowe
03.07.2014 22:29:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HaloOfFlies: No joo, mutta tällä kertaa Pete ja Roger oikeasti tarkoittavat sitä.
 
No mitä bändin jäsenet niillä kaikilla edellisillä kerroilla sitten mahtoivat ajatella, kun pillejä oltiin pistämässä pussiin? "Ei me oikeasti lopeteta, kunhan vaan sanotaan niin ja saadaan myytyä pari lippua enemmän?"
 
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
HaloOfFlies
03.07.2014 22:44:51 (muokattu 03.07.2014 22:48:57)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marlowe: No mitä bändin jäsenet niillä kaikilla edellisillä kerroilla sitten mahtoivat ajatella, kun pillejä oltiin pistämässä pussiin? "Ei me oikeasti lopeteta, kunhan vaan sanotaan niin ja saadaan myytyä pari lippua enemmän?"
 
Eihän The Who ole lopettamassa. Aikovat kyllä jatkaa musiikin tekemistä niin kauan kuin Petessä ja Rogerissa henki pihisee. Eivät vaan tee enää isoja maailmankiertueita tämän jälkeen.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Rodger
03.07.2014 23:56:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mik: Itse huomasin Peten elämänkertaa lukiessani, että kirja muuttui omasta mielestäni koko ajan vähemmän kiinnostavaksi Moonin kuolemasta alkaen.
 
Asioiden käsittelyn tarkkuus muuttuu selvästi tuon jälkeen ja uran loppupuoli tulee kuitatuksi suhteessa huomattavasti pienemmällä sivumäärällä. No, ehkä se sitten onkin ollut pääasiassa vanhan toistoa.
 
Minun puolestani olisi voinut kertoa enemmän biisien syntyhistorioista ja työskentelytavoistaan kuin siitä minkälaisessa tilassa milloinkin tuli oltua.
 
Marlowe
04.07.2014 09:44:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HaloOfFlies: Eihän The Who ole lopettamassa. Aikovat kyllä jatkaa musiikin tekemistä niin kauan kuin Petessä ja Rogerissa henki pihisee. Eivät vaan tee enää isoja maailmankiertueita tämän jälkeen.
 
Niin, maailmankiertueistahan tässä oli kyse. Sinun mukaasi aikaisemmilla kerroilla bändin jäsenet eivät olleet 1980-luvulla tosissaan, vaikka Townshend sanoi juurikin että kiertäminen loppuu tähän.
 
http://www.rollingstone.com/music/v … heir-farewell-tour-in-1982-20130613
 
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
HaloOfFlies
12.09.2014 17:11:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Who Are You kiertueharjoituksissa 1979. Kyllä Moonin puuttumisen huomaa, vaikka muuten versio onkin hyvä.
 
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Yr-psdVOkGU
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
velipesonen
12.09.2014 21:32:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HaloOfFlies: Who Are You kiertueharjoituksissa 1979. Kyllä Moonin puuttumisen huomaa, vaikka muuten versio onkin hyvä.
 
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Yr-psdVOkGU

 
Aika lyhyen suruajan pitivät, kaksi kuukautta. Townshend lienee nauttinut enemmän soittamisesta Kenneyn kanssa kuin loppuaikojen Moonien vaikka vertailu Face Dances vs. Who Are You puhuu ihan omaa kieltään. Ehkä se oli liian mukavaa sitten.
 
En lakkaa ihmettelemästä Face Dancesin tylsyyttä myös soundiltaan. Endless Wire soundaa tosin vielä huonommalta, It's Hard on noihin verrattuna hyvä.
 
Milloin se uusi levy tulee onko tietoa?
 
"The more the music sounds like The Who the better it becomes." - Ludwig van Beethoven
Alfons Åberg
12.09.2014 23:15:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Välillä käy vähän sääliksi Townshendiä kun kertoo tinnitusoireistaan. Kuulemma korvamonitorien käyttö ei helpota yhtään kun niiden kautta joka tapauksessa pitää puskea tavaraa tärykalvolle siihen malliin että tuntuu.
 
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
HaloOfFlies
25.09.2014 13:22:31 (muokattu 25.09.2014 14:24:47)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipesonen: Aika lyhyen suruajan pitivät, kaksi kuukautta. Townshend lienee nauttinut enemmän soittamisesta Kenneyn kanssa kuin loppuaikojen Moonien vaikka vertailu Face Dances vs. Who Are You puhuu ihan omaa kieltään. Ehkä se oli liian mukavaa sitten.
 
En lakkaa ihmettelemästä Face Dancesin tylsyyttä myös soundiltaan. Endless Wire soundaa tosin vielä huonommalta, It's Hard on noihin verrattuna hyvä.
 
Milloin se uusi levy tulee onko tietoa?

 
Uudesta levystä ei ole tietoa, mutta bändi julkaisi uuden singlen.
 
https://www.youtube.com/watch?v=D4CiedGbjaQ
 
E: näköjään tuo on pistetty privaatiksi.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Velli
25.09.2014 15:00:58 (muokattu 25.09.2014 15:11:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IommI: Haluaisin tutustua bändiin joten minkä levyn sitä pitäisi/kannattaisi ostaa?
 
Who's Next lienee se paras levy aloittaa tutustuminen. Melkeinpä pelkästään hyviä/hittejä täynnä.
 
edit. Ai niin ja kannattaa hommata remastered-versio. Siinä on ihan huippuja bonusbiisejä kuten Baby Don't You Do It.
 
Kefiiri
25.09.2014 15:03:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Who's Next lienee se paras levy aloittaa tutustuminen. Melkeinpä pelkästään hyviä/hittejä täynnä.
 
Varoituksen sana nyt kumminkin: Nextillä on niitä rasittavia synapöristelyjä... jos tykkää rokista, kannattaa kuunnella Live At Leeds.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Velli
25.09.2014 15:09:21 (muokattu 25.09.2014 15:15:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Varoituksen sana nyt kumminkin: Nextillä on niitä rasittavia synapöristelyjä... jos tykkää rokista, kannattaa kuunnella Live At Leeds.
 
Nuo synathan just on parasta :D. Esim. Baba O'Reillyn pulputus sekä Bargainin leijuva proge-kohta, jossa on syna-lead melodia.
 
edit. HAHAHAHAHAAA Huomasin juuri, että tuo mun suositus tuli ehkä hieman myöhässä. Kysyjä näet kysyi tuota levysuositusta jo 9v sitten :D :D. En hoksannut selaavani ketjun ensimmäistä sivua ;).
 
Kefiiri
25.09.2014 15:16:38 (muokattu 25.09.2014 15:17:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Nuo synathan just on parasta :D. Esim. Baba O'Reillyn pulputus sekä Bargainin leijuva proge-kohta, jossa on syna-lead melodia.
 
Nuorena ja viattomana hommasin tuon levyn ja järkytyin niistä helkkarin lörinöistä niin, että en vieläkään pysty kuuntelemaan Nextiä hermostumatta. Hirmu hienoja biisejähän siinä kyllä on =/
 
Edit: Eiväthän hyvät suositukset koskaan hukkaan mene =D
 
En ole musiikin asiantuntija.
2541
26.09.2014 12:50:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Varoituksen sana nyt kumminkin: Nextillä on niitä rasittavia synapöristelyjä... jos tykkää rokista, kannattaa kuunnella Live At Leeds.
 
Pöh, harvalla levyllä vuodelta '71 on niin innovatiivisia ja tyylikkäitä syntikkajuttuja kuin tuolla. Ja "Baba O'Riley" on itseasiassa urku, samoin "Won't Get Fooled Again".
Numb
26.09.2014 13:00:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Varoituksen sana nyt kumminkin: Nextillä on niitä rasittavia synapöristelyjä...
 
Mulle Nextin syna/kiipparijutut on ihan olennainen osa sitä kokonaisuutta.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
HaloOfFlies
26.09.2014 18:26:10 (muokattu 26.09.2014 18:27:51)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoretta Whota 8 vuoden tauon jälkeen, Uusi single Be Lucky. Biisi on mukana pian ilmestyvällä Who Hits 50!-kokoelmalla.
 
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dlEHqMuG2OI
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
StJerky
26.09.2014 19:13:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HaloOfFlies: Tuoretta Whota 8 vuoden tauon jälkeen, Uusi single Be Lucky. Biisi on mukana pian ilmestyvällä Who Hits 50!-kokoelmalla.
 
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dlEHqMuG2OI

 
Tuohan on aivan helevetin hyvä.
 
HaloOfFlies
26.09.2014 19:19:59 (muokattu 26.09.2014 19:21:59)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rogeria haastateltiin BBC:n aamuohjelmassa ja studiossa on mitä ilmeisimmin syntynyt varsin hyvää jälkeä. Uudet biisit ovat kuulemma ehtaa The Whota ja siellä on aistittavissa Quadrophenia-viboja.
 
Be Lucky on nyt tullut kuunneltua kolme kertaa putkeen ja koko ajan vaan paranee. Odotukset uudesta levystä ovat todella korkealla.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Rodger
26.09.2014 23:59:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos "Be Lucky" ei ole Quadrophenian ylijäämäbiisi niin ainakin se on sitten hyvä pastissi sen ajan Who:sta. Maailma ei kyllä muuttunut tästä yhtään mihinkään suuntaan. Laitan edelleen jotain parempaa soimaan Who:lta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 543 44 45 46 47 48 49 50 51 52

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «