Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: J. Geils Band
1
rheinone
14.09.2005 10:08:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainasin kirjastosta vanhan kunnon Bloodshot-albumin, jota tuli joskus 80-luvun alussa kuunneltua paljonkin. Kolahti nyt jopa kovempaa kuin tuolloin nuoruuden vuosina: Hirvee meininki!!
 
Mitäs tykkäätte tästä blues- ja soul-vaikutteisesta rock&roll-party-bändistä?
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Lonesome
14.09.2005 10:41:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs tykkäätte tästä blues- ja soul-vaikutteisesta rock&roll-party-bändistä?
 
Tykätään kovasti. Ne 70-luvun live-levyt on kovaa tavaraa. Siis "Full House" ja "Blow Your Face Out". Tosiaan hirveän hikinen meininki pojilla päällänsä.
 
Tykkäsin mä jopa siitä "Freeze Frame"-levystä. Se olikin eka jonka kuulin. Mutta nuo 70-luvun levyt on aivan eri tavaraa...
 
"This is my truth, tell me yours."
jPekka
14.09.2005 10:47:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minähän olen diggaillut jollakin perverssillä tavalla jopa sitä "You're Getting Even while I'm Getting Odd" -levyä jonka JGB teki potkaistuaan Peter Wolfin pois vokalistin paikalta... aika erilaista, hillitympää musiikkia ja soundipolitiikassa väijyy kasaripopin henki, mutta Seth Justmanin laulukynä on ollut erinomaisessa terässä.
 
Mutta kyllä ne Detroit Demolition -aikaiset jutut ovat riemukasta kamaa.
 
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
rheinone
14.09.2005 15:09:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta kyllä ne Detroit Demolition -aikaiset jutut ovat riemukasta kamaa.
 
Tarkoitatko piisiä Detroit Breakdown, vai...?
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
willie
14.09.2005 19:40:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs tykkäätte tästä blues- ja soul-vaikutteisesta rock&roll-party-bändistä?
 
Tää on yks niitä bändejä, joka on kiinnostanut, mutta tutustuminen bändiin on jäänyt.. Telkkarista tuli joskus kauan sitten bändin livekeikka ja meno oli mitä mainiointa.
 
Mistähän albumista tutustuminen bändiin kannattais alottaa, mieluiten sieltä alkupäästä..?
rheinone
14.09.2005 21:04:36 (muokattu 14.09.2005 21:15:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistähän albumista tutustuminen bändiin kannattais alottaa, mieluiten sieltä alkupäästä..?
 
En ole kaikkia noita alkupään levyjä kuullut, mutta suosittelisin tuota Lonesomen hehkuttamaa liveä Full House (-72) ja omaa suosikkiani Bloodshot (-73), joka on kuulemistani studiolevyistä ehdottomasti paras. Bloodshotista on hiljattain tullut remasteroitu painos, joka löytyy ainakin Fennicasta.
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
HaloOfFlies
15.09.2005 00:51:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Centerfold on tuttu biisi. Muita en olekaan kuullut. Naanaananaanaanaa naanaanaanananaanaanaa...
 
First they steal your mind and then they steal your soul
Lonesome
15.09.2005 08:18:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Blow Your Face Out" oli alunperin tupla-lp ja nyt siis satavana yhdellä cd:llä. Sitä on saatavana edukkaasti mid price-hintaan. Ainakin cdon.comissa 8,95 €. Eikun tutustumaan...
 
"This is my truth, tell me yours."
jPekka
15.09.2005 09:17:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitatko piisiä Detroit Breakdown, vai...?
 
Ei, vaan muistelen Peter Wolfin huutaneen moista jossakin Full Housen biisillä.
 
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
rheinone
16.09.2005 10:01:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistähän albumista tutustuminen bändiin kannattais alottaa, mieluiten sieltä alkupäästä..?
 
Onko kukaan kuullut noita kahta ekaa albumia: The J.Geils Band ja The Morning After? Minkälaista huttua ovat; Voitteko suositella hankkimaan?
 
Allmusic.comissa ovat näemmä täräyttäneet niille 4.5 ja 4 tähteä, mutta täytyy muistaa että on kysymys yhdysvaltalaisesta poppisbändistä ja yhdysvaltalaisesta saitista...
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
rheinone
16.09.2005 18:55:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei, vaan muistelen Peter Wolfin huutaneen moista jossakin Full Housen biisillä.
 
Joo nyt mä sain sun ajatuksesta kiinni... Hyvin vedättää Wolf (Bostonista) yleisöä Detroitissa purkitetulla keikalla:
 
You've heard of the boogaloo?
You've heard of the Boston monkey?
You've heard of the Philly freeze?
We've got the Detroit demolition here for you tonight!
 
Itseasiassa ei ole tullut vastaan ketään, joka osaisi maanitella yleisön mukaan yhtä hienosti kuin Peter Wolf.
 
Hitto kun en ehtinyt näkemään bändiä livenä!
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
rheinone
13.06.2008 17:53:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1000 päivää vanhaan ketjuun!
 
Oho, tulipas pyöreitä lukuja.
 
Tää Nightmares on ihan pirun hieno lätty! Miksei kukaan oo kertonu ...toisaalta yllärithän on kivoja.
 
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
rheinone
12.04.2017 19:39:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.iltalehti.fi/musiikki/201704122200101588_m0.shtml
 
Mun mielestä on väärin sanoa että "yhdysvaltalaiskitaristi on kuollut", ku kyse on erityisesti bändin liidaajasta, ei pelkästään kitaristista. Mut Boston on Yhdysvalloissa, siinä mielessä oon samoilla linjoilla.
 
Mulle rakkainta J.Geils Band:in musaa on tää 7-keentluvun alussa ja puolvälissä levytetty kama, joten siitä sitte maestron muistolle:
 
https://youtu.be/6YCal82alH8?t=40m5s
 
"Sä voit soittaa kotiis pressan; vetämään sun aamuvessan. Sä tiedät sen niin saatanan tarkkaan: raha se on joka ratkaisee."
Andy Six
12.04.2017 20:25:29 (muokattu 12.04.2017 20:33:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone: http://www.iltalehti.fi/musiikki/201704122200101588_m0.shtml
 
Mun mielestä on väärin sanoa että "yhdysvaltalaiskitaristi on kuollut", ku kyse on erityisesti bändin liidaajasta, ei pelkästään kitaristista. Mut Boston on Yhdysvalloissa, siinä mielessä oon samoilla linjoilla.
 
Mulle rakkainta J.Geils Band:in musaa on tää 7-keentluvun alussa ja puolvälissä levytetty kama, joten siitä sitte maestron muistolle:
 
https://youtu.be/6YCal82alH8?t=40m5s

 
Kaveri, jonka eno kuunteli Ry Cooderia ja Allman Brosia soitti mulle Monkey Island-levyä vuonna 1980. En tykännyt. Vähän myöhemmin Freeze Frame ja Keskiaukeama Enkelit kyllä vibattivat punttia ja laulattivat mukana.
 
Keep On Chooglin...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «