Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hector
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Kefiiri
15.11.2017 21:18:02 (muokattu 15.11.2017 21:19:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PVC: Pahin painajainen: saada isänpäivälahjaksi joku traktorin asfalttihippi
 
Aika vaatimattomilla painajaisilla olet selvinnyt.
 
En ole musiikin asiantuntija.
StJerky
16.11.2017 09:27:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PVC: Pahin painajainen: saada isänpäivälahjaksi joku traktorin asfalttihippi
 
Olisi ollut hyvä lahja minusta.
 
Kefiiri
22.11.2017 20:57:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kas niin, sain luettua kirjan. Ei varsinaisesti mullistava, mutta ihan sujuvaa juttua. Kokonaisuus syvensi käsitystäni Hectorista sen verran, että ehkä pitää joskus kuunnella niitä tuoreempiakin levytyksiä.
 
En ole musiikin asiantuntija.
HaloOfFlies
15.03.2019 16:04:45 (muokattu 15.03.2019 16:05:32)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.iltalehti.fi/viihdeuuti … b9123eb-e050-4957-919f-65a9b7852379
 
Viime vuonna sydänoperaation takia peruutettu kiertue toteutuu siis tämän vuoden joulukuussa. Nämä ovat myös suurella todennäköisyydellä viimeinen tilaisuus nähdä Hector lavalla. Uutta musiikkia on myös tänä vuonna tulossa.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
ekkedi
12.04.2019 17:36:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaako kukaan sanoa miksi Hector ei itse tykkää 70-luvun tuotannostaan? Mun mielestä juuri sen vuosikymmenen levyt on parasta kamaa Hectorilta. Toki myös uudemmassa tuotannossa on paljon hyvää. Kuitenkin 70-luvulla Hector oli parhaimmillaan ja ei tehnyt mun mielestä yhtään huonoa levyä. Uudempi Hector on usein jotenkin vähän varovaisempaa lyyriseltä puoleltaan eikä samalla tavalla tajunnanvirtaa kuin 70-luvun jutut. Liika varovaisuus mun mielestä aikalailla pilaa sanoitukset tai sitten liika poliittisuus.
 
WolleForever
03.05.2020 21:08:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hector on tehnyt niin monta viimeistä kiertuetta, että ei niiden lopullisuuteen enää usko.
Miksi muuten elämäkerta tulee niin monessa osassa? Yks mun tuttu osti sen Asfalttihippi-kirjan ja pettyi ku siinä päästiin vaan 1970-luvulle.
Itte tykkään erityisesti niistä biiseistä, jotka on tuottanu/sovittanu Matti & Pirjo Bergström. Klassisia sävyjä ja nautintoa korville.
 
RockFanatic
25.01.2021 09:38:36 (muokattu 25.01.2021 09:39:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen kun sanotte, että tämä on turha nosto, mutta onhan tuo Ensilumi tulee kuudelta vaan aivan vitun loistava biisi:
 
https://youtu.be/yUkms8TrhE8
 
Ihan ihmetyttää, miten yhdellä miehellä voi olla niin paljon hienoja biisejä repertuaarissaan kuin Hectorilla. Huonommatkin teokset ovat enimmäkseen luokkaa "ihan jees". Tällaista tasavahvuutta tulee vastaan harvalla - varsinkaan kotimaisella - artistilla.
 
Epämuusikko
25.01.2021 10:03:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootteko lukeneet?
 
https://helda.helsinki.fi/bitstream … en_%20Santeri_%20Pro_gradu_2017.pdf
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
fcpr
25.01.2021 10:54:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hannikaisen baari on kappale, joka mulla on pyörinyt soitossa varmaan aina. Hector on parhaimmillaan todella hyvin "mennyttä" maalailevaa, nuoruutta romantisoivaa lyriikkaa. Sellaista ikää olen, että Mestarit-areenalla ja stadikalla nosti mulle isommin huomioon teininä.
Tuo siis itselle suosikkibiisinä, riittäähään niitä paljon muitakin.
 
RockFanatic
25.01.2021 13:40:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fcpr: Hannikaisen baari on kappale, joka mulla on pyörinyt soitossa varmaan aina. Hector on parhaimmillaan todella hyvin "mennyttä" maalailevaa, nuoruutta romantisoivaa lyriikkaa. Sellaista ikää olen, että Mestarit-areenalla ja stadikalla nosti mulle isommin huomioon teininä.
Tuo siis itselle suosikkibiisinä, riittäähään niitä paljon muitakin.

 
Hannikaisen baarin kolmas säkeistö on kieltämättä loisteliasta kielellä leikittelyä:
 
Kuulkaas hovimestari, olen kaljatestari,
Eikä tämä boree laisingan!
On tämä omelettikin kuin silhuetti paperin,
Liekö siinä eguu ollengan?"
No, kai se portimokin ties, ettei ollut aikamies
Meistä silloin vielä ainutgan!
Se sano: "Huitata hujaa, menkää lujaa pöytään kahdeksan"...
 
Epämuusikko
26.01.2021 09:57:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne on just nuo kielellä leikittelyt yms. mitkä vetää meikän huulen pyöreäksi Hectorin kohdalla.
 
Silleen huonossa mielessä.
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
2randpo
26.01.2021 10:23:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saa nähdä, uskaltaako Hector koskaan julkaista romaania tai muuta proosa. Hänhän paljasti jo 1980-luvulla kirjoittaneensa ilmeisesti useita romaaneja yms pöytälaatikkoon.
 
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
Jii
26.01.2021 17:44:40 (muokattu 26.01.2021 17:47:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä Hector tökkii, mutta koska mies on niin arvostettu, niin jotain vikaa lienee omassa korvassa. Jotenkin "opettavainen" sävy joissain biiseissä sattuu aivoihin. (esim. Kuunnellaan vain taivasta)
 
E: samoin "Ake, Make, Pera ja mä" herättää lähinnä myötähäpeää.
 
And I can't help but love the stench of loss...
Gary Enfield
26.01.2021 18:16:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hector on paras ja muut hiihtää perässä.
 
Kiinostunut Jäsen
26.01.2021 18:24:07 (muokattu 26.01.2021 18:42:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2randpo: Saa nähdä, uskaltaako Hector koskaan julkaista romaania tai muuta proosa. Hänhän paljasti jo 1980-luvulla kirjoittaneensa ilmeisesti useita romaaneja yms pöytälaatikkoon.
 
Nykyään älypuhelimet, videopelit ja muut vempeleet ovat niin tärkeässä asemassa ettei ihmiset enään jaksa lukea kirjoja. Se on sääli koska kirjallisuus antaa runsaasti tilaa mielikuvitukselle.
 
juici
26.01.2021 20:02:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2randpo: Saa nähdä, uskaltaako Hector koskaan julkaista romaania tai muuta proosa. Hänhän paljasti jo 1980-luvulla kirjoittaneensa ilmeisesti useita romaaneja yms pöytälaatikkoon.
 
Elämänkerran kakkososaa odotellessa.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
sormunen
05.02.2021 23:27:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Ne on just nuo kielellä leikittelyt yms. mitkä vetää meikän huulen pyöreäksi Hectorin kohdalla.
 
Silleen huonossa mielessä.

 
Aika pitkälle noin. Perustelen hieman. Mulle Hector on ollut tosi tärkeä lauluntekijä-artisti ihan uran alkuajoista lähtien. Pidän heppua suuressa arvossa.
 
Tuolta positiiviselta puolelta nostan esiin Hectorin esittämät coverit. Epämuusikko linkitti jonkun gradun, joka käsittelee tätä aihepiiriä, mutten sitä nyt ole lukenut, ehkä joskus pitäisi vilkaista. Joka tapauksessa Hector on lauluntekijä, joka minun mielestäni onnistuu saamaan esittämiinsä covereihin itsensä. Niistä tulee Hectorin biisejä.
 
Tää koskee eritoten Hectorin parhaan levyn "Kadonneet lapset" tuotantoa, josta kukaan, ei kukaan voi olla sitä mieltä, etteikö se olisi hyvin vakavaa, hyvin tuotettua ja hyvin ehjästi hectormusaa. Levyn 11 biisistä kuitenkin 5 on covereita ja esimerkiksi levyn nimibiisi, vakuuttavalla tavalla mielisairaalakokemuksen summaava Kadonneet lapset on italialainen, Claudio Baglionin aika tyhjänpäiväinen progeiskelmä, toki Mick Ronsonin kautta tänne tullut, mutta kuitenkin.
 
Toinen Hectorin erityispiirre on se, että hän on tavattoman riippuvainen tuottajasta. Joitain vuosia sitten Hesarin haastattelussa heppu dumasi ensimmäiset 15 vuoden levynsä, koska ne olivat hänen mielestään niin huonosti tuotettuja. En tiedä, kuka tämänkin aivopesun oli tehnyt, mutta tuo aikakausihan oli nimenomaan se, jolloin Hector kukoisti. Tuottajina oli alkulevyillä Pirjo ja Matti Bergström, sitten Otto Donner (vaikkei välistä kredeissä näykään) ja vielä Jukka Hakoköngäs -vainaankin tuotanto oli mieleenpainuvaa TJEU Eurooppa. Sen jälkeen ura on ollut alamäkeä joitain kohokohtia lukuunottamatta ja tämä joitain vuosia vallinnut vitun Power Band -juttu, missä RUMMUT KUULUVAT SIIS, on jo ihan sitä tasoa, että jos alemmas halutaan mennä, pitää kaivaa kuoppa.
 
Kolmas on huumori. Hector on vakava juippi, joka ei ilmeisesti pysty kestämään minkäänlaista kritiikkiä. Nykyisin tämä hoituu esiintymiskokemuksen turvin, mutta nuorempana se oli ongelma ja katsos, miten biisintekijä ongelman ratkaisi: duunaamalla joka levylle yhden huumoripätkän, jolla ilmaisi, että "ei tässä mitään, kyllä tässä huumoria tsennataan, eikä tätä nyt niin vakavasti kandee ottaa" ja samalla veti maton koko levyn ja eritoten niitten muutamien vakavien ja koskettavien teosten alta, joilla hän olisi voinut jäädä (ja osin jäikin) historiaan.
 
Hyvin ristiriitainen hahmo siis. Siksi hänen itsensä duunaamia muistelmia en tule lukemaan, mutta sen sijaan hän ansaitsisi kriittisen taiteilijaelämänkerta -tutkimuksen. Samoin kun kuulin ensi kesäksi Poriin suunnitellusta tribuuttikonsertista, jonka kanssa Hectorilla ei ole muuta tekemistä kuin mahdollinen solistin osa, suhtauduin siihen innostuneen odottavasti.
 
Heka on silleen kingi, että sitä ei täällä dissata.
 
fausto
06.02.2021 06:34:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika pitkälle noin. Perustelen hieman. Mulle Hector on ollut tosi tärkeä lauluntekijä-artisti ihan uran alkuajoista lähtien. Pidän heppua suuressa arvossa...Komppaan..Oma Pop-/Rock-musiikillinen 'herääminen' ..Katri Helenan jälkeen tapahtui Hectorock 1 levyn siivittämänä..ja sen jälkeen hetimiten Hurriganes ja Juice....Ja onhan Hector mainio musiikkitoimittaja!!
 
Kefiiri
06.02.2021 07:55:28 (muokattu 06.02.2021 08:00:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sormunen: Aika pitkälle noin...
 
...Hyvin ristiriitainen hahmo siis. Siksi hänen itsensä duunaamia muistelmia en tule lukemaan, mutta sen sijaan hän ansaitsisi kriittisen taiteilijaelämänkerta -tutkimuksen. Samoin kun kuulin ensi kesäksi Poriin suunnitellusta tribuuttikonsertista, jonka kanssa Hectorilla ei ole muuta tekemistä kuin mahdollinen solistin osa, suhtauduin siihen innostuneen odottavasti.
 
Heka on silleen kingi, että sitä ei täällä dissata.

 
Lue nyt helkkarissa tuo asfalttihippi. Itsekin arvostan Hectorin alkupään tuotantoa kovasti, mutta kirjan luettuani en enää kategorisesti vierasta uudempaakaan. Voisi ehkä sanoa että kirjan sävy on vähän kuin Nostalgia-levyä kuuntelisi. Levollista, ei pinnistettyä kerrontaa. Kaikkea ei selitellä parhain päin, eikä kertoja yritä esittää maailman itsevarminta jätkää.
 
En ole musiikin asiantuntija.
AP
11.02.2021 12:24:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Ne on just nuo kielellä leikittelyt yms. mitkä vetää meikän huulen pyöreäksi Hectorin kohdalla.
 
Silleen huonossa mielessä.

 
Vähän näin. Parhaimmillaanhan Hector kaiken arvostuksensa ansainnut, kun erinomaisiin teksteihin yhdistyy kunnianhimoinen musiikillinen toteutus.
 
Mutta vakavasta päästä lurahtaa välillä pitkälle pateettisen puolle ja toisaalta humoristina mies on Helsingin vastine Mikko Alatalolle eli lähinnä kiusallista kuultavaa.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «