Aihe: Rolling Stones
1 2 3 4 524 25 26 27 28115 116 117 118 119
jra
23.12.2009 22:49:40 (muokattu 23.12.2009 22:50:11)
Jeff Beck tai Ry Cooder? Eikös ne olleet jo silloin muinoin molemmat ehdolla? Kumpikin on edelleen kovassa iskussa, tosin varsinkin ensimmäisen kanssa saattasi tulla tappelu ennemmin tai myöhemmin - luultavasti ennemmin.

No, tuskin kuitenkaan, ehkä jotain nuorempaa ja vähemmän nimekästä. Toivottavasti eivät kuitenkaan ota Keithin aisapariksi jotain hajutonta ja mautonta sessiojannua, joka soittaa jossain taustalaulajien ja kiipparistien takana, jotta ei vain tule kuvaan mukaan.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Fingernails
23.12.2009 22:54:34
Toivottavasti Stones hajoaa.
Hösse
24.12.2009 00:22:26
Fingernails: Toivottavasti Stones hajoaa.

Tsot tsot poju! Samalle häviää usko joulupukkiin!
Tsugu Way
24.12.2009 08:29:21

Miksi sitä toivot?
Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington)
kylereese
24.12.2009 10:51:43
Riverman: Miksi sitä toivot?

jos näidenkin parhaat hetket oli joskus 60 luvulla niin oiskohan jo aika
Fingernails
24.12.2009 12:57:25
Niin, ainakin kun näiden uudempia live-esiintymisiä katsoo niin pienoinen myötähäpeä nousee esiin... - Muu bändi vetää kyllä ihan kohtuullisesti, mutta Jagger käveleskelee napapaidassa ympäri lavaa sormea heristellen ja surkeasti määkyen. Homma on hyvin tuskallisen kuulloista ja ilmeisen tienestihakuista. Viimeinen vakavasti otettava albumi ilmestyi 1981, sen jälkeen tämä bändi on mennyt jyrkkää alamäkeä. Nyt se on jo niin pohjalla että minun puolesta saisi hajotakin.

Olen siis itsekin Stones-fani, kivet taitaapi olla Last.fm:ssä minun kuunnelluin yhtye. Mutta, syystä tai/ja toisesta en voi ottaa nykystoneseja enää vakavasti.
Jokapaikanapina
24.12.2009 18:21:33 (muokattu 24.12.2009 18:23:23)
kylereese: jos näidenkin parhaat hetket oli joskus 60 luvulla niin oiskohan jo aika

Oon toista mieltä. Lemppariaikani ovat Mick Taylorin tultua mukaan ja esim. Goats Head Soup (1973) todistaa että ei parhaat hetket ollu 60-luvulla. Myös esim. Tattoo You (1981) ja uusin, A Bigger Bang (2005 tai 06) ovat kovaa kamaa.

EDIT: Ja Taylor on kyllä edelliinkin hyvässä vedossa, voisivat vaikka ottaa sen Woodin tilalle :)
Regalis Apertura
24.12.2009 19:00:11
No jos Taylor otetattais takaisin niin ottaisivat Wymaninkin saman tien;)... Voi olla että jäänee haaveeksi kuitenkin loppupelissä...
Jokapaikanapina
24.12.2009 19:05:42
Regalis Apertura: No jos Taylor otetattais takaisin niin ottaisivat Wymaninkin saman tien;)... Voi olla että jäänee haaveeksi kuitenkin loppupelissä...

Taitaa kyllä olla valitettavan epätodennäköstä .( Onhan Wyman jo melkein 75 ja Taylor vähän pläski
Abysmal
25.12.2009 00:03:31
Jokapaikanapina: Oon toista mieltä. Lemppariaikani ovat Mick Taylorin tultua mukaan ja esim. Goats Head Soup (1973) todistaa että ei parhaat hetket ollu 60-luvulla.

Anna sitten Goats Head Soupille viis tähtee, kuten mä oon antanu. Se on viiden tähden lätty ehdottomasti, mulle rakkain Stones-levy ja täynnä timanttisia, harmillisen vähälle huomiolle jääneitä vetoja. Soundi on suorastaan helmeilevä.
akuankkakomppi
25.12.2009 09:24:19
Jos Ronnie Wood saa kenkää, en usko että Mick Taylorilta edes kysytään. Sen verran eri linjoilla äijät (Taylor vs. Jagger) ovat.

Yksi nimi juolahti mieleen, kiertuekitaristia ajatellen: Joe Satriani.

Satch on ennenkin tehnyt Jaggerin kanssa yhteistyötä, eikä miehen keikkakalenterissa ensi vuodelle ole kuin EXPERIENCE HENDRIX -kiertueen keikat maaliskuussa.
Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger
vepsi
25.12.2009 10:03:45
kylereese: jos näidenkin parhaat hetket oli joskus 60 luvulla niin oiskohan jo aika
Seiskytluvulla oli kyllä Exile on main street kova levy eikä Sticky fingerskään
huono ole.
Uudemmista pidän Steel wheels-levystä.
Jokapaikanapina
25.12.2009 13:06:33 (muokattu 25.12.2009 13:07:00)
Abysmal: Anna sitten Goats Head Soupille viis tähtee, kuten mä oon antanu. Se on viiden tähden lätty ehdottomasti, mulle rakkain Stones-levy ja täynnä timanttisia, harmillisen vähälle huomiolle jääneitä vetoja. Soundi on suorastaan helmeilevä.

Jaa levylistassa? Voisin tehdä niin! Biisit oon iTunesissa arvostellu tähdin yhdestä viiteen ja Goats Headin biisien keskiarvo muistaakseni on 4.5. Joten viidessä se levy pitäisi olla

EDIT: Satriani Rollareissa aiheuttaa melkoisen oksennusreaktion
akuankkakomppi
25.12.2009 13:29:11
Jokapaikanapina: EDIT: Satriani Rollareissa aiheuttaa melkoisen oksennusreaktion

Ennen kuin teilaat täysin, tsekkaa joku Jaggerin 1988 kiertueen taltiointi. Hyvin toimii, kuriositeettina vielä Foxy Lady!
Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger
Travis Bickle
25.12.2009 16:10:31
Muu bändi vetää kyllä ihan kohtuullisesti, mutta Jagger käveleskelee napapaidassa ympäri lavaa sormea heristellen ja surkeasti määkyen. Homma on hyvin tuskallisen kuulloista ja ilmeisen tienestihakuista.

Sanoisin itse että bändistä lähinnä Jagger (ja ehkä Watts) on siinä kunnossa että pystyisi showta pitämään pystyssä. Todisteeksi Jaggerin nykykunnosta kannattaa tsekata seuraava linkki: http://www.youtube.com/watch?v=FzgJ6Mkkd-w&feature=related

Toisaalta taas jo viime kiertueella vaikutti siltä ettei Keith Richardsista ole hommaan enää ja Ronnie Woodin tilanteen kaikki tiedämme.
Tohtori Flang
25.12.2009 18:51:27 (muokattu 26.12.2009 10:42:02)
Fingernails: Niin, ainakin kun näiden uudempia live-esiintymisiä katsoo niin pienoinen myötähäpeä nousee esiin... - Muu bändi vetää kyllä ihan kohtuullisesti, mutta Jagger käveleskelee napapaidassa ympäri lavaa sormea heristellen ja surkeasti määkyen. Homma on hyvin tuskallisen kuulloista ja ilmeisen tienestihakuista. Viimeinen vakavasti otettava albumi ilmestyi 1981, sen jälkeen tämä bändi on mennyt jyrkkää alamäkeä. Nyt se on jo niin pohjalla että minun puolesta saisi hajotakin.

Jaggerin suurieleinen elehdintä näyttää hyvältä stadionin lavalla kaukaa katsottuna, mutta tv-ruudulla samat eleet luovat melko koomisen vaikutelman. Ja eikös Jagger ole aina määkynyt surkeasti?

Ja mitä uudempiin levyihin tulee niin omasta mielestäni Bigger Bang on hyvä - joskin liian pitkä - Rolling Stones-levy, samoin Forty Licksiä varten tehdyt uudet biisit ovat varsin hyviä.
"Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy
vepsi
26.12.2009 03:51:26
Travis Bickle: Sanoisin itse että bändistä lähinnä Jagger (ja ehkä Watts) on siinä kunnossa että pystyisi showta pitämään pystyssä. Todisteeksi Jaggerin nykykunnosta kannattaa tsekata seuraava linkki: http://www.youtube.com/watch?v=FzgJ6Mkkd-w&feature=related

Toisaalta taas jo viime kiertueella vaikutti siltä ettei Keith Richardsista ole hommaan enää ja Ronnie Woodin tilanteen kaikki tiedämme.

Keith oli kyllä maistissa Helsingissä, mutta en yleistä sitä toimintaa.
Tuo linkki todisti sen että muuten loistava kitaristi Edge ei vaan saa
bändiä rullaamaan niin vähällä oikeaoppisella tavalla kuin Keith.
vepsi
26.12.2009 04:00:10
Tohtori Flang: Ja eikös Jagger ole aina määkynyt surkeasti?
Kenties, mutta se toimii:
http://www.youtube.com/watch?v=gAqtsNWkpUk
Tohtori Flang
26.12.2009 10:42:50
vepsi: Kenties, mutta se toimii:
http://www.youtube.com/watch?v=gAqtsNWkpUk

Nimenomaan!
"Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy
scarletmara
27.12.2009 02:20:35

Ehkä minäkin sanoisin niin, jos olisin nähnyt livenä. No nääh, kaksi edellistäkin Suomen keikkaa jätin väliin lippujen hinnan takia ja en olisi päässyt mitenkään (tuolloin olisi pitänyt maksaa törkeät matkakulut Helsinkiin), mutta muttaa... Kaduttaa varmaan yhtä paljon ikuisesti kuten Blondien ja vuosia aikaisemmin David Bowien väliinjättäminen.

Ei kyllä kauheasti ole mielipidettä tuohon livekunnon tsekkaamiseen tallenteilta, aika vähän katson ylipäätään mitään musa-DVD:tä, yleensä tulee hinku käydä katsomassa keikalla. Niinpä Rollarit on varmaankin mulle ollut pelkkä äänielämyksellinen bändi, ehkä olen tehnyt sen virheen, kun ei ole tullut analysoitua millaista livemenoa on ollut.

Mutta joulunaikoina olen soitellut taasen Let It Bleediä, onpa niin mahtava ja enemmän kuin mukiinmenevä levy. Tätä rakastan ikuisesti.
You've called the tune, but maybe soon, Someone must pay for the piper.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)