Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Konsertit, keikat, tapahtumat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ei helevata..Hieno meininki!
1
Mimi
30.04.2003 18:52:21 (muokattu 30.04.2003 18:52:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen tuli pompittua ihtesä kipeeks The Rasmuksen keikalla.. Hemmetin hienoo sinänsä, tosi hieno keikka, ja Eero onnistu hauskuttamaan kaikkia jumittumalla basson virityskoneistosta kiinni semmoseen verkkosysteemiiin kesken biisin.. Soitteli siinä sitten puolikkaan biisin roikkuen bassostaan kiinni verkossa ja koko roudaripiiri kimpussa irrottamassa sitä siinä..=).. Mutta tänään ei sitten ollukkan enä niin hieno meininki ku tajusin valokuvat kehitettyäni että mulla on 24:stä kuvasta yksi semmonen joka onnistu.. Onko kellään vinkkejä/kokemuksia miten rock-konsertissa saa onnistuneita kuvia, vai onko se ollenkaan mahdollista.. En nyt tiiä minne tää oikeesti kuulus, mutta kirjotimpa nyt tänne, onhan toi keikkoihin liittyvää..
 
Onkos kellään muusikolla/katsojalla kokemuksia tommosesta että keikalla on soittajat juminu jostain kohti kiinni johonkin? Ihan mielenkiinnosta kyselen..
 
per aspera ad astra
Fletch
06.05.2003 23:06:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse näkisin asian niin, että hyvää keikkakuvaa ei saa ellei pääse tarpeeksi lähelle. Olis hyvä päästä eturiviin jolloin soittajat näkyvät jylhästä alaperspektiivistä tai sitten lauottava kauempaa teleputkella jos sopiva paikka löytyy(vaatii valovoimaista putkea). Voisin myös suositella mustavalkofilmiä: kuvat usein tunnelmallisempia ja mv kestää prässäystä paremmin. Eli voit käyttää esim ASA 1600:aa kehitettynä 3200:aan tai 3200 6400:aan eikä jälki ole niin rujoa kuin värillä jos nyt raa'asti pelkistetään.
 
Oho, tää ei nyt liittyny taas musiikkin yhtään, mutta konsertteihin kyllä. Kai. Ehkä...
 
"Gongiton bändi ei ole mitään." (Töysäläinen sanaparsi vuodelta 1257)
Mimi
11.05.2003 18:10:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse näkisin asian niin, että hyvää keikkakuvaa ei saa ellei pääse tarpeeksi lähelle. Olis hyvä päästä eturiviin jolloin soittajat näkyvät jylhästä alaperspektiivistä tai sitten lauottava kauempaa teleputkella jos sopiva paikka löytyy(vaatii valovoimaista putkea). Voisin myös suositella mustavalkofilmiä: kuvat usein tunnelmallisempia ja mv kestää prässäystä paremmin. Eli voit käyttää esim ASA 1600:aa kehitettynä 3200:aan tai 3200 6400:aan eikä jälki ole niin rujoa kuin värillä jos nyt raa'asti pelkistetään.

 
Kyllä melkein taas tajusin jotain tosta... Mun siskon mies yritti selittää mulle vissiin jotain saman tapasta, mutta mulle jäi vähän se käsitys että tommosella konican kohtalaisella zoomi kameralla on suunnilleen täysi mahdottomuus saada kunnon kuvia, ellei ole etummaisena (mikä taas sinänsä on käytännöss'ä täysi mahdottomuus rasmuksen keikalla....)... Tosin ne mun kuvat oli sen mun siskon miehen mielestä ihan mahtavia... niistä saa kuulemma hienoja nettsivujen taustoja tai muuta semmosta.... Just... Varmaan näyttää joku rumpumikki hienossa punahehkuisessa valossa tosi hienolta, mutta ihan miten vaan...
 
per aspera ad astra
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «