Muusikoiden.net
10.12.2016

Konsertit, keikat, tapahtumat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Leonard Cohen jälleen Suomeen, 2.9.2012
1 2
Jokapaikanapina
23.03.2012 16:30:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.hs.fi/kulttuuri/Leonard+ … iertueellaan+Suomeen/a1305558419802

Cohen tulee taas Suomeen. Tekispä taas niin paljon mieli lähteä katsomaan, kun viime keikka oli niin kova. Siis niiiin kova, eräs parhaita keikkoja mitä olen ikinä nähnyt. Liput vaan saattavat olla taas valitettavan kalliita, enkä harmikseni kauheasti välittänyt uusimmasta levystä (Tämä suhteen tosin olen outo lintu. Lisäksi pidän enemmän Dear Heatherista ja Ten New Songs taas on jo todella hyvä).

Ehkä tosin äiti saattaisi sponsoroida, kun hän ilmaisi oman kiinnostuksensa lähteä.

HaloOfFlies
23.03.2012 16:48:26 (muokattu 23.03.2012 16:49:37)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisin laittaa harkintaan, kun olen viime aikoina Cohenin musiikista alkanut pitämään. Hallelujah olisi kyllä hienoa kuulla livenä alkuperäisesittäjän toimesta.

We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Sergei Fallinen
23.03.2012 20:27:02 (muokattu 23.03.2012 20:27:59)

Pakko päästä kun kaks edellistä kertaa missasin. Ei tosin sillä että mul olis yhtään sen enempää rahaa tälläkään kertaa.

Mutta "mitään sopimuksia kiertueesta ei vielä ole"?

vain taito on rajana
Flash
23.03.2012 21:57:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, pitää varmaan mennä katsomaan taas.

Minä pidän uusimmasta levystäkin tosi paljon. Itse asiassa nostan sen jopa Cohenin parhaiden levyjen joukkoon.

Live Music Is Better!
acdcman
25.03.2012 12:58:29

Olishan tuo aika mahtavaa päästä katsomaan, varsinkin kun tutustuin Lc:n musiikkiin vasta tän Old ideasin kautta.

HaloOfFlies
26.03.2012 09:01:13

Konsertti on nyt varmistunut. Cohen konsertoi Sonera Stadiumilla, liput myyntiin 30.3.

http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=25184

We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Jokapaikanapina
26.03.2012 13:06:44

danny: Konsertti on nyt varmistunut. Cohen konsertoi Sonera Stadiumilla, liput myyntiin 30.3.

http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=25184

Mites istuminen tuolla toteutetaan? En ole koskaan ko. paikassa käynyt, enkä varsinkaan Cohenin kaltaisen artistin keikalla, jossa on yleensä kauttaaltaan istumapaikat.

digitaalimies
26.03.2012 14:19:58

Jokapaikanapina: Mites istuminen tuolla toteutetaan? En ole koskaan ko. paikassa käynyt, enkä varsinkaan Cohenin kaltaisen artistin keikalla, jossa on yleensä kauttaaltaan istumapaikat.

En ole käynyt minäkään, mutta taitaapi olla nyt että kaikki istuu. Ennakkomyynti (olen näköjään Menolipun Menoklubin jäsen!) ainakin tarjoaa vain katsomoa tai permantoa, jossa kaikki paikat on myös numeroituja.

They'll introduce me, "Hello, hello" / Women seduce me and champagne flows / Then the lights go low / There's only one song I know
Mikke-poika
26.03.2012 14:36:26

Mieli kyllä tekisi, mutta liput on aika turkasen kalliit - 99/89 eur.

Tosin, sehän on Leonard Cohen itse..

Sipe Lius
26.03.2012 16:39:02

En ole koskaan käynyt Stadiumilla. Kummassa päässä esiintymislava on? Missä katsomossa parhaat paikat? Katettuun katsomoon olisi mieluummin päästävä sateen varalta.

http://www.sonerastadium.fi/pics/sonera_katsomokartta_iso.jpg

Play, Dont Sing !
HaloOfFlies
22.07.2012 11:38:36

Hieman kyllä mietin keikalle menoa, mutta nuo liput... Plus vielä se, että keikka on sunnuntaina. Maanantai on työpäivä minulla.

Jos saisi jostain halvemmalla lipun ja maanantain työnantajalta vapaaksi, niin voisi harkita lähtemistä.

HaloOfFlies
03.09.2012 11:07:46 (muokattu 03.09.2012 11:08:35)

Konserttihan sitten oli eilen, oliko Mnettiläisiä paikalla?

Ilmeisesti yksi ääliökin mahtunut yleisön joukkoon
http://www.iltasanomat.fi/musiikki/art-1288496477583.html

besamme
03.09.2012 11:54:33 (muokattu 03.09.2012 11:56:34)

Siellä oltiin permannolla, D-katsomossa.
Aika pysäyttävä esitys, on se melkonen pappa.
Jos jostain vois nurkua, niin siitä että biisilistaan olivat kelvanneet vain ne suurimmat ja tunnetuimmat biisit.
Avalanchea ootin kovasti, sekä If it be your williä mutta eivät sitten tässä konsertissa kajahtaneet.
Paras meininki tais olla First we take manhattan-kappaleen aikana kun yleisö läks taputtaan ja huutaan oikeen kunnolla.
Muutaman biisin enemmän oisin mieluusti vielä kuunnellut.
Vois mennä uudestaankin katsomaan, mutta tais toi jo olla viimenen kerta kun herra nähtiin suomessa konsertoimassa.
Isoa hattua nostaisin, jos sellainen minulla olisi.

edit. sähelsin tekstin kadoksiin..

Jokapaikanapina
03.09.2012 13:14:27

Oli loistava keikka. Kokonaisuudessaan jäi aavistuksen verran vuoden 2010 keikkaa vähemmän hyväksi, joka tosin johtui siitä ettei ulkoilmakeikka vaan vedä vertoja sisäkeikan intiimiydelle (mainittakoon kuitenkin, että yllättävän hyvin tuo Sonera Areena toimi keikkapaikkana). Parhaimmillaan keikan huippukohdat olivat kuitenkin viime kertaa korkeammalla. Cohen sanoi itsekin yllättyneensä siitä miten äänensä on madaltunut tupakoinnin lopettamisen myötä, mutta tuollaista lisäsyvyyttä ja -varmuutta aivan alimpiin ääniin en odottanut. Kun se ekan kerran pudotti jonkun bassotaajuus pommin, niin taisin laskea alleni. Areenan teräsrakenteet varmaankin vavahtelevat vieläkin. Miksaus oli erittäin onnistunut, mutta volyymi olisi saanut mielestäni olla jopa ihan pikkasen lujemmalla.

slowdive
03.09.2012 17:04:14

Oli kyllä todella hieno keikka, en tosin vähempää odottanutkaan. Ehkä mielummin sisätiloissa olisin tosin ollut, onneksi se sade ei sitten alkanut vaikka välissä siltä pahasti näyttikin. Mutta hyvällä paikalla olin ja ainakin siihen soundit oli todella hyvät, ja simppeli valoshow jätti mukavasti päähuomion itse musiikille, joka toimi kyllä täydellisesti. Tosi nöyrän, kiitollisen ja itseironisenkin kuvan jätti itse artisti ja ilmassa oli kyllä samaa jäähyväistunnelmaa kuin "Old Ideas" -levylläkin. Eipä tuo ikä silti näyttänyt liikaa painavan ja kyllähän tuommonen pukumiesfiilistely antaa muutenkin anteeksi enemmän kuin se että 78v yrittäisi esim. black metallia soittaa :/

Takanani kuulin jonku "asiantuntevalta" kuulostavan henkilön sanovan että kiertueelta filmataan kaksi keikkaa ja eilinen olisi ollut toinen niistä - onkohan tällaisesta kenelläkään tietoa?

"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley)
besamme
03.09.2012 20:40:55 (muokattu 03.09.2012 20:42:55)

Miksaus oli erittäin onnistunut, mutta volyymi olisi saanut mielestäni olla jopa ihan pikkasen lujemmalla.

Totta, aavistus lissee ei ois tehny vielä kenenkään oloa pahaks. Mitään tulppien tarvetta ei tosiaan ollut.
Itellekin alkaa vasta nyt, melkeen päivä konsertin jälkeen, selkenemään että mihinkä sitä tuli ottaneeksi osaa eilen. Aivan upee fiilis koko konsertista.
Tosta pystyy ammentamaan voimaa vielä pitkälle talveen asti.

Ois se voinu kyllä heittää ton "Im your manin" kokonaan, jäi vain kolmea biisiä vajaaks.
Joku "Jazz Police"ois voinu olla kuuma veto viileeseen ehtooseen.

edit. asiavirhe veke

Jokapaikanapina
04.09.2012 00:20:47

slowdive: Takanani kuulin jonku "asiantuntevalta" kuulostavan henkilön sanovan että kiertueelta filmataan kaksi keikkaa ja eilinen olisi ollut toinen niistä - onkohan tällaisesta kenelläkään tietoa?

Voipa hyvinkin olla. Jos olet hyvin edessä ollut, niin takanasi on saattanut olla niitä leonardcohenfilesin VIP-faneja, joilla varmastikin on paljon "sisäpiiri"tietoa artistin touhuista. Cohenilla muutenkin on varmasti hyvät suhteet Suomeen, kun ensimmäisten fanisivujensa perustaja oli suomalainen, josta hän joka keikalla jaksaa kiitellä.

Bexi
04.09.2012 16:37:20 (muokattu 04.09.2012 16:39:43)

Oli mielestäni jopa vielä parempi keikka kuin viimeksi Hartwalilla, joka sekin oli aivan mahtava. No ehkä oma hyvä paikka vaikuttaa asiaan, mutta menihän melkein 4 tuntia nopeasti ja nauttien.

Youtubesta löytyy kyllä taas tosi laadukasta videoo keikalta millä on hyvä fiilistellä edelleen.

Sergei Fallinen
04.09.2012 16:52:08 (muokattu 04.09.2012 16:59:18)

Hieno keikka. Sonera Stadium toimi hienosti vaikka pari kertaa ambulanssit häiritsikin musaa. Mistä siihen toiseen juttuun, eli volaa olisi saanut tosiaan olla hieman enemmänkin.

Settilista oli myös hieman turhan lähellä Live in Londonia, ekat biisit tismalleen samat, Hallelujah kutakuinkin sooloja myöten identtinen, Tower of Songin välispiikit jne, ja encorekaan ei enää oikein yllättänyt. Plussaa Night Comes onista, Famous Blue Raincoatista, Everybody knowsista, Going Homesta, Javier Masin tilutuksista jne. Keikan pituus yllätti, hieman arvelin jos olisi mies hellittänyt tahtia kiertueiden mittaan mutta ei näemmä.

Kaikki valituksethan on siis aivan turhia koska keikka oli loistava ja Mä näin vihdoin Leonard Cohenin livenä!!

E. Democracysta oli muuten hyvä veto. Tosin silti se on niitä biisejä jotka vois mun puolesta settilistalta heivata. Yhdessa I'm your Manin kanssa. Tilalle tietysti Stranger Song ja vaikkapa Seems so long ago Nancy!

vain taito on rajana
Booombox
04.09.2012 19:35:11

Katoin youtubesta famous blue raincoatin tolta keikalta. Kylmät väreet.

Miksi en mennyt tonne? Miksi?

Olis voinut ryöstää rahat jostain kyllä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti