Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Minkä kirjan luit viimeksi?
1 2 3 4 5 6170 171 172 173 174
Loijaa
06.01.2008 23:17:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steven Hallin esikoisteos "Haiteksti". Kyseessä on surrealistinen, jännittävä - jopa trilleriksi ajoittain yltyvä, romantiikkaa ja toimintaa sisältävä TODELLA HÄMÄRÄ teos. Esittelyn mukaan kirja oli jymymenestys ja Lontoon kirjamessujen kuumin puheenaihe v.2006 sekä sen oikeudet on myyty jo 30 maahan. Elokuvaakin näköjään suunnittelevat.
 
Kirjassa kuljetaan minusta kahdella tasolla - arkitodellisuudessa kertojan eli minä-hahmon silmin sekä samalla käsitteellisessä maailmassa. Teos yltyy välillä aika lynchmäiseen meininkiin henkilöhahmojen ja tiettyjen tapahtumien kuvaamisessa. Itse olen viihtynyt sen parissa hyvin, vaikka muutamassa kohdassa on tullut mietittyä, ampuuko kirjailija nyt hieman yli..Erikoismaininta vielä kirjan omaperäiselle "kuvitukselle", joka osaltaan on erittäin tärkeä osa tarinaa. Suositeltava kirja etenkin niille, joita ei haittaa "astuminen black lodgeen".
 
Heavy Metal Thunder
Tunttone
07.01.2008 16:00:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt viimein aloin lukemaan tuota Monte-Criston Kreiviä ja ohan tää mahtava!
 
"Horry, sock my cock."
arancia
07.01.2008 18:31:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paulo Coelhon Portobellon noitaa olen lukenut reilut 100 sivua. Tähän mennessä vaikuttaa helposti yhdeltä herran parhaimmista kirjoista.
 
Erlend Loen L on loppusuoralla. Aiemmin olen kyseiseltä kirjailijalta lukenut ainoastaan Supernaiivin. L on ihan jees, mutta Supernaiivia heikompi.
 
Metallityöläinen
09.01.2008 09:08:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.M. Coetzee - Häpeäpaalu
Mihail Bulgakov - Saatana saapuu moskovaan
Jack Kerouac - Yksinäinen matkamies
Madventures - Kansainvälisen seikkailijan opas
Dostojevski - Karamazovin veljekset
 
"Life is what happen to you, while you are busy making other plans" -John Lennon
Sergei Fallinen
11.01.2008 16:52:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt viimein aloin lukemaan tuota Monte-Criston Kreiviä ja ohan tää mahtava!
 
Onhan se. Varmaan yksi kirjallisuuden historian hienoimpia henkilöhahmoja tuo kreivi.
 
Rojekti
12.01.2008 11:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on alla Tolkienin pikkueepos, Húrinin lasten tarina. Kertoo pääosin Túrinista, Húrinin pojasta, käsittääkseni. Ensimmäiset 20 sivua oli epäinhimillistä sukupuujauhantaa jota en tosissani edes yrittänyt lukea vaikka olihan siellä pari hauskaa taisteluselostustakin, hehe..
 
Nyttemmin kun tuo alkaa keskittyä Túriniin (jo 100 sivua Túrinointia) niin homma alkaa lähestyä TSH:maista tasoa, vaikkakaan asioita ei yhtä pikkutarkasti selosteta, mutta tunnelma on justiinsa se sama.
 
Loistokirja Tolkienittajille.
 
Tätä ennen luin Robin Hobbin Näkijän taru- sarjan 1. osan, Salamurhaajan oppipoika. Luulin sen olevan tökeröä tusinafantasiaa mutta kun tyttöystävä niin suositteli niin testasin sen lukemsita, ja sehän on ihan helkkarin hieno kirja. Koko trilogian haluan lukea, ja sen jälkeen eräästä tässäkin trilogiassa esiintyvästä erityisen kiehtovasta hahmosta, Narrista, kertovan toisen trilogian (muistaakseni)
 
Kertoo prinssin äpärästä josta aletaan kouluttaa salamurhaajaa kuninkaalle. Ja täytyy sanoa että ei ollenkaan huonosti kirjoitettu: tunnelma on aina kohdillaan ja välittyy hienosti tekstin kautta, lisäksi kirjan aiheuttamat tunnereaktiot ovat poikkeuksellisen voimakkaita.
 
~ http://kapsi.fi/~rojekti/kasvava_maa/km2/index.php KaMa- projekti ~ ~ Sulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti. ~ ~ ..heti ku lehmien aerodynaaminen evoluutio on lentotasolla. ~
Hohhoijaa
12.01.2008 16:33:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wolfgang Schivelbuschin mielenkiintoinen kirja "Nautintoaineiden kulttuurihistoria".
 
Chrissie
13.01.2008 23:13:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä ovat nyt työn alla:
 
Juha Vuorinen - Raskausarpia
 
Isaac Asimov & Robert Silverberg - Yö saapuu
 
Dean Koontz - Aaveet (uusintakierroksella, luen ns. "iltasaduksi" avokille)
 
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
"A part of me is always close to the harbor sailing with the ghost of my grandfather." Don Johnson Big Band - Road
Tshe
15.01.2008 13:27:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harper Lee - Kuin surmaisi satakielen
 
Klassikkoteos, jonka lukemista suosittelen kaikille oikein lämpimästi.
 
Jätkä pölli meikän aallon º_º
-Mickill-
15.01.2008 18:44:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jenna Jamesonin elämäkerta menossa. Ihan jees läpyskä ollu, kuvat on ainakin kohdallaan!
 
There's nothing left to say but fuck you anyway.
Linda
16.01.2008 13:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsykoeröytäminen alkoi virallisesti tänään. Riikka Pulkkisen Raja menossa.
 
Miten tässä vielä käy? (sekavuuden multihuipentuma 19.11. 2007)
"Beibe, jos en ole täysin väärässä, sanoisin että olet hienosti oikeassa." -Ammattilainen NGO:n patiolla
Mage
16.01.2008 22:52:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Robert Irwin: Täydellinen ruumis menosellaan
 
Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän
Sergei Fallinen
18.01.2008 19:57:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Julio Cortázar - Ruutuhyppelyä
 
Landola59
21.01.2008 16:24:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on alla Tolkienin pikkueepos, Húrinin lasten tarina. Kertoo pääosin Túrinista, Húrinin pojasta, käsittääkseni. Ensimmäiset 20 sivua oli epäinhimillistä sukupuujauhantaa jota en tosissani edes yrittänyt lukea vaikka olihan siellä pari hauskaa taisteluselostustakin, hehe..

Nyttemmin kun tuo alkaa keskittyä Túriniin (jo 100 sivua Túrinointia) niin homma alkaa lähestyä TSH:maista tasoa, vaikkakaan asioita ei yhtä pikkutarkasti selosteta, mutta tunnelma on justiinsa se sama.

 
Hurinin lasten tarina on enemmän eeposmaista mättöä. Helvatan hieno joka tapauksessa on kyseinen kirja. Loppu on ehkä satumaailmassa harvinainen, ainoa vastaava jossa oon samanlaiseen loppuun törmännyt on tulitikkutyttö.
 
Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta?
Shabby
21.01.2008 17:20:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Philp K. Dick: Jumalan pojan paluu (The Divine Invasion)
 
"Sä oot Maailman Pelottavin Basisti! Sä oot itseasiassa niin pelottava, ett mun on pakko tarjoo sulle drinkki." -Punk-Mikko-
Rojekti
21.01.2008 19:56:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hurinin lasten tarina on enemmän eeposmaista mättöä. Helvatan hieno joka tapauksessa on kyseinen kirja. Loppu on ehkä satumaailmassa harvinainen, ainoa vastaava jossa oon samanlaiseen loppuun törmännyt on tulitikkutyttö.
 
Jep, kovin oli erilainen loppu. Käsittämätöntä mistä se yleisesti hyväksytty "Ja hän eli elämänsä onnellisesti loppuun saakka" tulee :)
 

 
Robin Hobb ja Salamurhaajan oppipoika on nykyisen sarjan 1. kirja; trilogia on kyseessä ja olen 2. kirjassa. Fantasiakirja siis, ja kertoilee äpärästä jolla on kaikenmoista ja ei ole mitään ja josta tehdään kungenin salamurhailija. Hovit, rahvas sekä sala- ja elukkaelämä yhdistyy hienosti kaiken muun kera. Suosittelen, herättää paikoin jopa voimakkaita tunteita.
 
~ http://kapsi.fi/~rojekti/kasvava_maa/km2/index.php KaMa- projekti ~ ~ Sulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti. ~ ~ ..heti ku lehmien aerodynaaminen evoluutio on lentotasolla. ~
Nazareth
22.01.2008 07:20:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alistair MacLean - Katkuinen kuoleman tie
 
Kurnauskis. ÄÄÄÄÄÄÄK!!! Säikähdin.
He_Man
22.01.2008 16:43:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, kovin oli erilainen loppu. Käsittämätöntä mistä se yleisesti hyväksytty "Ja hän eli elämänsä onnellisesti loppuun saakka" tulee :)
 
Robin Hobb ja Salamurhaajan oppipoika on nykyisen sarjan 1. kirja; trilogia on kyseessä ja olen 2. kirjassa. Fantasiakirja siis, ja kertoilee äpärästä jolla on kaikenmoista ja ei ole mitään ja josta tehdään kungenin salamurhailija. Hovit, rahvas sekä sala- ja elukkaelämä yhdistyy hienosti kaiken muun kera. Suosittelen, herättää paikoin jopa voimakkaita tunteita.

 
Turinin poikaa luen tällä hetkellä, ja pidä todella. Yltää kevyesti TSH:n tasolle.
Noita Hobbin kirjoja olen myös paljon lueskellut ja voin allekirjoittaa edellisen kommentin. Jotenkin aidomman oloista kun nuo Dragonlancet ja muut tusinafantasiat. Miinuksena ilottomuus ja jatkuva masentava tunnelma. Salamurhaajat vielä meni, mutta Narri trilogian lukeminen ei ainakaan minulle ollut kovin mieluisa kokemus. Soldiers sonia jaksoin lukea ensimmäisen kirjan. Toisen takakansi lupasi jo niin synkkää meininkiä, että jätin suosiolla hyllyyn. Kevyestä lueskelusta pitävälle en suosittele.
 
Minulla on VOIMAA!!!
Jäärä
24.01.2008 13:56:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime yönä sain loppuun Conn Igguldenin "Keisari-sarjan". Suosittelen! Ja oottelen innolla niitä kirjoihin perustuvia elokuvia.
 
Keisari-sarja
Keisari-sarja on Gaius Julius Caesarista kertova fiktiivinen neliosainen kirjasarja. Sarjan on suomentanut Ilkka Rekiaro ja sen on kustantanut Otava. Elokuvaoikeudet kirjoihin on ostanut Spitfire Productions.
 
Keisari: Rooman portit, 2004 (The Gates of Rome, 2003)
Keisari: Kuninkaiden kuolema, 2005 (The Death of Kings, 2004)
Keisari: Miekkojen kenttä, 2006 (The Field of Swords, 2004)
Keisari: Sodan jumalat, 2007 (The Gods of War, 2005)
 
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
aikavaikea
24.01.2008 14:41:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime yönä sain loppuun Conn Igguldenin "Keisari-sarjan". Suosittelen!
 
Mä kahlasin tuon sarjan viime vuonna ja tykkäsin. Just sopivassa muodossa olevaa (lievästi muokattua) historiaa populaarikultturista pitävälle.
 
What do you think you're doing? That's no way to treat an expensive musical instrument!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6170 171 172 173 174

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «