Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aiheena Mulholland Drive
1 2 3 4 5
vekku
05.08.2004 22:16:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo olihan toi ensinäkemisellä ihan käsittämätön. Mut kannattaa kattoo useampaan kertaan, siellä on niitä pikkukohtauksia joilla on sitten vähän juonta-avaava merkitys. Parhaiten noi tapahtumat selittää se klassinen uniteoria. Mutta enpäs viitsi sitä tässä alkaa selostamaan ettei mene kenenkään katselukokemus piloille.
 
bang bang my baby shot me down bang bang
juuso a
06.08.2004 02:59:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kattokaa rabbits. sitä nyt ei saa muuten paitsi jako-ohjelmilla, (tai rekisteröitymällä lynchin sivuille) mutta sen katsottuani tulin siihen lopputulokseen että lynchin leffat on pelkkiä kollaaseja oudoista ja pelottavista ajatuksista ja arkielämän tapahtumista. melko varmasti mies harrastaa unia ja niiden kirjoittamista ylös sillä tuskin muuten noin kummallisiin ratkaisuihin voi päätyä...
ihme äijä se on mutta kyllä nämä leffat kestää katselukertoja toisensa jälkeen. en osaa edes sanoa lempparileffaa kun kaikki on aina ihan oma lukunsa.
 
Elämä on kivaa, jippii!!!
Dead Star
08.08.2004 23:57:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainio elokuva kerrassaan. Sehän on perinteinen rakkaustarina.
 
Lynchistä puhuttaessa mainitaan yleensä myös Lost Highway, joten sanonkin että näistä kahdesta jos pitäisi valita parempi, sanoisin LH.
 
Blue Velvetinkin olen nähnyt, mutta odotuksiin nähden se oli pieni pettymys. Se ei ehkä tavoittanut sitä samaa fiilistä mitä kaksi em. Ei sekään kuitenkaan huono ollut...
 
Dinsdale? IMIK #14
herb
09.08.2004 07:29:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä Lynch-suosikkini tällä hetkellä. En panisi pahakseni, mikäli Taavi päättäisi tehdä tälle arvoisensa seuraajan, sen sijaan, että keskittyy sohimaan teinikomediennen pärstää käsikameralla, ja muuta sivustonsa ylläpitämisen kannalta olennaista. Mutta taiteellinen vapaus ennen kaikkea.
 
Von Härskiburg
29.11.2004 10:17:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostampas.
 
Huhhuh. Tajuttoman kovaa kamaa. Ekan katsomiskerran jälkeen oli n. puoli tuntia sellainen vattafak-olo, mutta yhtäkkiä tulikin ahaa-elämys, ja leffa uudestaan pyörimään. Kuten onkin jo sanottu, niin se idea (tai ainakin minun tulkintani siitä) on aika yksinkertainen, mutta se tapa millä sitä on käsitelty! Kaikkia asioiden yhteyksiä en tajunnut, mutta internet auttoi siihenkin. Ja jotkut asiat, kuten esim. se sininen boksi ja mörkö oli tarkoituksellisen absurdeja.
 
Siléncio...
 
Minä olen posteljooni Jobin. Profeetta epämyönteisen ajattelun opin.
Tuowinen
29.11.2004 23:02:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parin kohtauksen yhteyttä tuohon luontevalta tuntuvaan netistäkin löytyvään ratkaisuun (jos se nyt on oikea) en tajua mitenkään.
 
Toinen on se kohtaus missä mies ampuu kaverinsa ja vähän sen jälkeen naista seinän läpi. "Something bit me bad!" :D
 
Toinen on se elokuvan koe-esiintyminen. On ihan tajuttoman hieno ja vaikuttava kohtaus, mutta en tajua siltikään.
 
http://www.saunalahti.fi/sakarit/kerro-lisaa/marko2.jpg
gheisari
30.11.2004 01:20:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toinen on se elokuvan koe-esiintyminen. On ihan tajuttoman hieno ja vaikuttava kohtaus, mutta en tajua siltikään.
 
Eikö se mennyt silleen, että se akka ois halunnut olla hyvä näyttelijä, tai jotain. Sitte se niinku onnistu ihan täysillä, vaikka oikeessa elämässä hommat meni vituiks ja se tummatukkanen vei roolit ja miehet ja menestyksen?
 
Vittu! En Muista!
 
Röökille----->
 
FatSam
30.11.2004 09:06:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö se mennyt silleen, että se akka ois halunnut olla hyvä näyttelijä, tai jotain. Sitte se niinku onnistu ihan täysillä, vaikka oikeessa elämässä hommat meni vituiks ja se tummatukkanen vei roolit ja miehet ja menestyksen?
 
Näinhän se suuripiirtein oli.
 
Keksikää tähän jotain hauskaa. Lähettäkää mulle pikaviestiä sit.
bedlam
30.11.2004 10:05:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö se mennyt silleen, että se akka ois halunnut olla hyvä näyttelijä, tai jotain. Sitte se niinku onnistu ihan täysillä, vaikka oikeessa elämässä hommat meni vituiks ja se tummatukkanen vei roolit ja miehet ja menestyksen?
 
Vittu! En Muista!
 
Röökille----->

 
Eikös muuten se ohjaaja vaimikäsenytoli vihjaillut tuossa kohtauksessa jatkuvasti, että tämä on vain unta?
 
http://www.mikseri.net/kiasma
Milkop
30.11.2004 11:08:29 (muokattu 30.11.2004 11:10:22)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon taas käsittänyt sen niin, että koko leffa tapahtuu sen blondin unessa. Eli se toivois olevansa näyttelijä, mutta se onkin vaan joku ilotyttö vai mikä se ny olikaan. Voin olla väärässäkin, mutta näin mä muistelisin joskus IMDB.comista lukeneeni.
 
EDIT:ei kai tästä nyt mikään spoileri tullut...
 
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
bedlam
30.11.2004 14:13:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon taas käsittänyt sen niin, että koko leffa tapahtuu sen blondin unessa. Eli se toivois olevansa näyttelijä, mutta se onkin vaan joku ilotyttö vai mikä se ny olikaan. Voin olla väärässäkin, mutta näin mä muistelisin joskus IMDB.comista lukeneeni.
 
EDIT:ei kai tästä nyt mikään spoileri tullut...

 
Eiköhän tää ole spoilausta koko ketju. Niin siis hänhän herää siitä unesta leffan loppupuolella.
 
http://www.mikseri.net/kiasma
T.S. S L A Y E R
09.12.2004 16:29:53 (muokattu 09.12.2004 16:31:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lynchilla on aina välillä taipumusta laittaa mitääntarkoittamattomia "symboleja" kohtauksiin jotta himofanit miettisivät päänsä puhki mikä merkitys milläkin oli.
Omia sanoa kuulemma.
 
edit: Ja on muuten isoisä suomalainen.
 
cldron
09.12.2004 17:16:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lynchilla on aina välillä taipumusta laittaa mitääntarkoittamattomia "symboleja" kohtauksiin jotta himofanit miettisivät päänsä puhki mikä merkitys milläkin oli.
 
vähän niinku David Firthillä (Salad Fingers)
 
Parempi Matti kukkarossa kuin Jorma vetskarin välissä -The Mentally Retarded Fuck-
Chunga
10.12.2004 11:31:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koko leffa on yks arvoitus..mutta se tunnelma!
 
"Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have... ...Volume" -Nigel Tufnel, Spinal Tap
myrtonen
11.12.2004 18:34:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se lesbokohtaus oli paras. Muutenkin kyllä tosi kiehtova leffa.
 
Pastilli?
The Fuel
Ostinaatio
11.12.2004 18:41:00 (muokattu 11.12.2004 18:43:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistava leffa. Itsekkin jossain vaiheessa hiukan epäreilusti, sukelsin nettiin etsimään noita tulkintoja, mutta eipä ne paljon avannut, meinaan jää aika paljon ristiriitaiseksi silti.
 
Kyllähän sen "perus" käänteen siinä kaikki tajuaa. Vaikeampaa onkin yrittää selvitellä sen kokonaisuuden taustoja yhdistelemällä tavallaan eri puoliskojen informaatiota.
 
Kyllä sieltä hauskoja yksityiskohtia löytyy paljon. Ja ei ne kaikki ole ihan tarkotuksettomia, monet sopivat yleiseen rakenteeseen liian hyvin ollakseen tarkotuksettomia symboleita.
 
Mutta vaikken ekalla kerralla tajunnut kokonaisjuonesta mitään (joskaan en nytkään niin paljoa tajua), niin oli elokuva silti loistava. Temppuilee mielen kanssa niin hassulla tavalla.
 
Edit: Haastavimmaksi olen juuri kokenut sen, että yrittää selvittää sen unen/unelmoinnin avulla mitä sen blondin oikeassa elämässä oli tapahtunut. Siinä tuntuis olevan vähän suurempaakin traumaa takana--
 
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
Meisseli
21.12.2004 13:19:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä oli hjuva. Mä tykkasin
 
Moses on kova bändi, mutta Strange fruit kovempi! osta levy josta mediat kohahtelevat! www.strangefruitband.net
reijoteppo
04.02.2005 23:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Tautisen" hyvä elokuva. Vaikea selkoista symboliikkaa satunnaisuuden logiikalla, mutta erittäin viihdyttävää ja tyylikästä elokuvaa kaiken tusina tavaran seassa.
 
aksiom
05.02.2005 01:39:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosikkejani.
 
seksinovellin kaava on kuin bluesin - arvattava, aina kiehtova. -Tommi Liimatta
paranoid android
05.02.2005 14:36:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan uskomattoman loistava elokuva, vaikken siitä mitään tajunnutkaan.
 
Nahkaliivit paukkuu.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «