Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Studio Julmahuvi
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lennu
09.03.2019 20:05:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: Sä voit rauhassa nauttia tosta, Vain Elämää-kansan kanssa kimpassa. Enjoy.
 
Kun Anna-lehden lukijatkin tykkää ja ollaan kännissä, niin pakko olla hyvää.
 
Juntti.
 
Ja tämä viimeinen ala-arvoisen aiemman kommentoinnin vuoksi. Kaikkea voi toki hihitellä ja selitellä tollasella "voi voi uniikki lumihiutale" paskalla. Noinhan keskustelupalstoilla onkin tarkoitus käyttäytyä. Mutta hyvin sopii yksiin toi sen kanssa että jurriset urpot laivalla on parasta mitä telkkarista on tullut. Seuraavaks sit Temptation Island, joka on yhtä hyvä. Sitä vaan ei ole käsikirjoitettu etukäteen.

 
Ei ole yhtä hyvä, vaan huono. Ja tottakai se on käsikirjoitettu. Koita nyt vaan tykätä hyvästä telkkaritarjonnasta.
 
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
sirdickyj
09.03.2019 20:19:06 (muokattu 09.03.2019 20:19:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aivokuolio: Ihme juttu että täällä on eniten äänessä ne ketkä ei sarjasta tykänneet. Ettei siinä nyt ollut sitten kuitenkin jotain mikä vetosi... ?
 
Oli hyvinkin. Aluksi. Ja kummasti sit teki mieli kattoa loppuum saakka. Puolen välin jälkeen koko ajan enemmän väkisin.
 
trih
09.03.2019 23:07:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

80-90-luvun ryyppykulttuurin inho paistaa tästä ja siitä Häiriötekijän "Bile-Veijon ryyppyreissu kestää ~30 v"-jaksosta, "Bakers!". Röökaajatkin saavat kyytiä.
 
Lisäksi luulot oli yksi teema minkä tästä löysin. Ihminen luulee kaikenlaista, yleensä vääränlaista.
 
Karwin
10.03.2019 01:31:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NHR: Kenties tässä oli onnistuttu luomaan arkipäiväisiä karikatyyrejä sitten "liian hyvin"?
 
Niin hyvin ettei ollut karrikatyyriä..
 
Elämä on nakki.
NHR
10.03.2019 10:19:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Lisäksi luulot oli yksi teema minkä tästä löysin. Ihminen luulee kaikenlaista, yleensä vääränlaista.
 
Tästäpä palautuikin Míeleeni, että itsekin aluksi luulin sen risteilyisännän (Björkman) sekoittaneen sen partanaamajulkkiksen (Korpela) johonkin toiseen, vaikka eihän asia näin kuitenkaan loppujen lopuksi ollutkaan. Että kaipa siitä toisestakin katselukerrasta ainakin jotain hyötyä sitten lienee ollut... ;)
 
Laika fur chin, Dutch for the 31st time.
Lennu
10.03.2019 11:14:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Lisäksi luulot oli yksi teema minkä tästä löysin. Ihminen luulee kaikenlaista, yleensä vääränlaista.
 
Se. Ja sitten se raastava totuus, että ihmisille tapahtuu asioita ihan vain sen takia, että ne on sellaisia kuin ovat. Tietenkin se oli lyhyessä sarjassa korostettua, eikä yksilöiden mahdollisia muita ulottuvuuksia tai kehittymistä ihmisinä käsitelty, koska sitä ei olisi ehtinyt tekemään, eikä se olisi ollut tarinan kannalta relevanttia.
 
Matias päätyi lopulliseen asemaansa sen takia, että oli sosiaalisesti kömpelö ja yksinkertainen mies. Eevan suhteen lopputulos ei olisi voinut olla erilainen, oikeassakaan maailmassa. Sen sijaan Matias möllötti hyvin karikatyrisenä suuauki-pönönä, joka känniltään erehtyi jopa kourimaan teinityttöä.
 
Miten känni-enon hahmoa olisi pitänyt syventää? Olisiko pitänyt käydä historiaa läpi, miten se ensin on ollut asentajana Scanian tehtaalla ja vapaa-aikanaan istunut paikallisen rokkibaarin nurkkapöydässä jankuttamassa kuulemiaan hauskoja faktoja, kuten aika moni muukin duunari. Mitä se olisi tarinaan tuonut lisään? Kaikki tietää millaisia nuo enot ovat.
 
Kaikki hahmot oli rakennettu samalla tavalla, tietenkin karikatyyreiksi. Ei tämä nyt mitään Tarkovskia sentään ole, vaan ihan viihdettä. Hyvää viihdettä.
 
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
sirdickyj
10.03.2019 11:46:05 (muokattu 10.03.2019 13:02:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Se. Ja sitten se raastava totuus, että ihmisille tapahtuu asioita ihan vain sen takia, että ne on sellaisia kuin ovat. Tietenkin se oli lyhyessä sarjassa korostettua, eikä yksilöiden mahdollisia muita ulottuvuuksia tai kehittymistä ihmisinä käsitelty, koska sitä ei olisi ehtinyt tekemään, eikä se olisi ollut tarinan kannalta relevanttia.
 
Tää on aika pitkälti juu näin. Kaiketi se on tuo laivaympäristö just se, mikä tuntuu tekevän ihmisistä sellasia Pavlovin koirakokeen osallistujia.
 
Ite en aja tolla "hahmojen kasvamisella" takaa mitään taustoja tms., vaan sitä, että kun tarinaa ei ole, ja mittaa on kuitenkin se 4 tuntia, niin JOHONKIN asioiden olis hyvä perustua.
 
Se on sitten puhtaasti makuasia, että mikä riittää syyksi ihastella jotain juttua töllöstä. Minulle ei aukea se, että esitetään vaan n.s. oikeita ihmisiä, jos ei muuta tarjottavaa ole. Tarina on kaiken A ja O, tai sitten hahmot, joissa on jotain syytä olla sarjan hahmo.
 
Mutta eiköhän tää mun näkemys ole tullut selväksi jo, enempää asiaa kertaamatta. Enemmän kuin itse sarja, mua askarruttaa syy sen suosioon. Miksi just tämä? Maassa, jossa menee läpi Cheeck ja Vain Elämää ja VOF:ia pyöritetään vuodesta toiseen ilman yhtäkään hyvää laulajaa.
 
Zed
10.03.2019 12:37:09 (muokattu 10.03.2019 12:41:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en tiennyt, tai osannut edes arvella tämän niittäneen liioin minkäänlaista suosiota. Liitän nämä ketjussa toistellut Vain Elämäänit sun muut lähinnä samaan nippuun Putous-huumorin kanssa. M/S Romanticissa on kuitenkin paljon niin mustaa ja synkkävierteistä huumoria ja yleistunnelmaa, että normaalienpalstalaisten luulisi lähinnä hämmentyvän, loukkaantuvan, ja sitten unohtavan. Ehkäpä erilaisuudestaan huolimatta kuitenkin rinnastan tätä tekijöiden kautta liikaa Ihmebantuun, joka monen mielestä oli "huono" koska "ei naurattanut". Mitään muuta väittämää siinä ei haluttu nähdä, kuin yritys naurattaa ja viihdyttää harmittomasti, minkäänlaiseen ajatteluun tai ristiriitaisiin tunnetiloihin provosoimatta.
 
33 miestä o istu sonnalla mutta! ,+ -haitaripartio
Lennu
10.03.2019 13:17:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: Ite en aja tolla "hahmojen kasvamisella" takaa mitään taustoja tms., vaan sitä, että kun tarinaa ei ole, ja mittaa on kuitenkin se 4 tuntia, niin JOHONKIN asioiden olis hyvä perustua.
 
No sähän vastaat tähän itse: Ne perustuu siihen, millaisia ihmistyyppejä karikatyrisoivassa maailmassa on, kaikessa karuudessaan. Kuitenkin karikatyreja koristamalla mainitsemallani möllöjuopon teinikourinnalla, tai vaikka sen teinin mahdollisella vakavalla sairaudella. Mitä ne on, jos ei henkilöhahmojen syventämistä?
 
Mutta eiköhän tää mun näkemys ole tullut selväksi jo, enempää asiaa kertaamatta. Enemmän kuin itse sarja, mua askarruttaa syy sen suosioon. Miksi just tämä? Maassa, jossa menee läpi Cheeck ja Vain Elämää ja VOF:ia pyöritetään vuodesta toiseen ilman yhtäkään hyvää laulajaa.
 
No mitä vittua? Sen suosio perustuu siihen että se on hyvä. Ei tarvitse mitään sen luotaavampaa analyysiä.
 
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
NHR
10.03.2019 14:16:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zed: Ehkäpä erilaisuudestaan huolimatta kuitenkin rinnastan tätä tekijöiden kautta liikaa Ihmebantuun, joka monen mielestä oli "huono" koska "ei naurattanut".
 
Tykkäsin kyllä muistaakseni IB:sta, kenties koska tarinat olivat siinä kuitenkin lyhyempiä. Vaikka kyllä minä pitkistäkin jutuista olen usein tykännyt. En oikein tiedä miksen sitten tästä. Ehkä se laivaympäristö sitten vain tökkii minulla niin pahasti.
 
Laika fur chin, Dutch for the 31st time.
Lautuma
10.03.2019 20:04:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei naurattanut, mutta huvitti niin helvetisti. Omat isä-poika-reissut tulivat pelottavankin elävästi mieleen tästä Enon ja Samun seikkailusta, joskin näin ulkopuolisena asetelmaa oli jopa terapeuttista tsiigailla. Lisäksi löysin omaa epävarmuuttani Luusuaniemen tulkitsemasta Kaidesta, puhumattakaan Jocken venkoilusta pitää narut käsissään, vaikka kaikki syöksyy niin päin vittua kun olla ja voi.
 
Kuka muistaa Sinkkulaiva-ohjelma Arton, loviisalaisen tee-se-itse-romantikon, joka etsi laivalta suurta rakkautta vannoen, että lopettaa heti juomisen kunhan naisen löytää, ja joi retkellään itsensä niin tukevaan humalaan että Tauskikin olisi ollut huolissaan. Liekö ollut jonkinlaisena kunnianosoituksena miehelle tämä Matias, joka oli lopulta ehkä liikuttavin hahmo koko sarjassa.
 
Ms Romanticin loppu oli vähän liian hätäisesti nivottu, mikä lieni budjettikysymys. Volanen ainakin sanoi haastattelussaan, että kuvauspäiviä olisi tarvittu enemmän, jolloin mestarillisesti rakenneltu ja yhteen nivottu juonenkaari olisi saanut mestarillisen lopun. Nyt jäi Uunon sanoin "vähän vajaaksi", kun loppu kaahattiin hätäisen tauskimaisen iskelmäpastissin myötä teksteihin.
 
Näyttelijät olivat kaikki hyviä taikka helvetin hyviä, ei ainuttakaan heikkoa lenkkiä. Jos jotain jäin kaipaamaan, niin yhtä konkari-komediennea mukaan. Joku Miitta Sorvali olisi istunut hallitsemallaan kylmällä välinpitämättömyydellään ja sarkasmillaan täydellisesti vaikka matkaemännäksi. Santeri Kinnusen toilailua seuratessa tuli taas mieleen, että mies voisi tehdä enemmänkin televisiota.
 
Lopulta, jos YLEllä olisi nyt yhtään tilannetajua, jättäisivät joitain ulkomaanhankintoja ostamatta ja sijoittaisivat kunnolla porukan seuraavaan mahdolliseen tuotokseen, jos sellainen on edes harkinnassa. Nämä volaset ja korpelat elävät vain kerran.
 
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
Karwin
10.03.2019 20:17:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zed: Ehkäpä erilaisuudestaan huolimatta kuitenkin rinnastan tätä tekijöiden kautta liikaa Ihmebantuun
 
Ihmebantussa Volanen tiivisti tunnin Romanticit nasakoiksi kolmen minuutin iskuiksi.
 
Elämä on nakki.
NHR
10.03.2019 20:18:33 (muokattu 10.03.2019 20:27:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lautuma: Näyttelijät olivat kaikki hyviä taikka helvetin hyviä, ei ainuttakaan heikkoa lenkkiä.
 
No tämä jäi itsellenikin päällimmäisenä Míeleen. Kyllähän tässä kaikki ainekset oli ihan kasassa jo. Luultavimmin vain se laivaympäristö tökki liiaksi.
 
Lopulta, jos YLEllä olisi nyt yhtään tilannetajua, jättäisivät joitain ulkomaanhankintoja ostamatta ja sijoittaisivat kunnolla porukan seuraavaan mahdolliseen tuotokseen, jos sellainen on edes harkinnassa. Nämä volaset ja korpelat elävät vain kerran.
 
Elävätkö ne ulkomaan elävät sitten muka useammankin kerran? :D
 
Mutta ihan vakavasti siis samaa mieltä jokseenkin olen. Ja draamahan tämä taisi lähinnä ollakin, joskin komediallisilla vivahteilla.
 
Laika fur chin, Dutch for the 31st time.
RipperRoo
11.03.2019 02:17:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipa hieno sarja. Ei ole Twin peaksin jälkeen (tai sitä ennenkään sen puoleen) mikään muu sarja ollut näin toimiva yhdistelmä ahdistusta, hauskuutta ja koskettavuutta. Ja hahmot sekä näyttelijät loistavia, varsinkin Jokke. Yhdeltä istumalta tuli katsottua ja pidempäänkin ois mieluusti katsonut.
 
Röntgen-Jeesus
11.03.2019 18:53:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä tykkäsin tästä kovasti. En itseasiassa muista että olisin ikinä mistään kotimaisesta tv-tuotannosta näin kovasti tykännyt. Ahdistus oli läsnä monessa kohtaa, samoin myötähäpeä, helpotus, vitutus, ja monet muut tunteet. Tämä siis herätti vahvoja tunteita koska oli niin todenmukainen. Vaikea kuvitella että tätä olisi voinut yhtään paremmin tehdä.
 
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. Vessajono: Mulkkua pitää pystyä heiluttamaan joko päältä tai alta, muulla ei oo väliä.
Stradlin
12.03.2019 16:27:13 (muokattu 12.03.2019 16:27:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olihan tämä aivan hyvä. Joidenkin hahmojen käytöstä oli tosi ahdistavaa seurata, täytyi pitää pieniä taukoja välillä kun teki niin pahaa katsella. Kinnusen känni-eno oli kuin oma isäni ja muissakin hahmoissa oli omasta elämästä tuttuja piirteitä. En minä tätä minään komediana oikeastaan katsonut, vaikka hahmot (Luusuaniemi etenkin) karikatyyrimäisiä olivatkin.
 
Sarjan suosiosta en tiedä mitään, itse vaan bongasin sen Areenasta vailla minkäänlaista ennakkokäsitystä. En ehkä kaikkia ketjussa esiintyneitä ylisanoja allekirjoita, mutta onhan tämä tekijöiltään taattua laatua.
 
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz
juuso a
12.03.2019 22:03:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli katseltua sekä M/S Romantic, että Häiriötekijä. Ihan hyviä oli molemmat mun mielestä. Tietysti noista ei oikein kumpaakaan voi kelpuuttaa viralliseksi Julmahuvi-tuotannoiksi. Molemmissa oli kieltämättä vähän samanlaista vibaa mitä Ihmebantussa.
 
Exhausted
14.03.2019 14:42:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M/S Romantic oli kyllä ihan sairaan hyvä sarja. Pitää katsoa uudestaan.
Pikku-Henry
14.03.2019 21:03:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Te, jotka kinastelette hahmokehityksistä ja muista pienistä detaileista niin...
 
Ettekö paiskais kättä? Ihmisiähän tässä kaikki ollaan. Toinen on homo, ja toinen ei ole. Ja se on hänen valintansa!
 
NHR
14.03.2019 22:16:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikku-Henry: Te, jotka kinastelette hahmokehityksistä ja muista pienistä detaileista niin...
 
Ettekö paiskais kättä? Ihmisiähän tässä kaikki ollaan. Toinen on homo, ja toinen ei ole. Ja se on hänen valintansa!

 
Hokemiin en vielä toistaiseksi tämän M/S Romanticin yhteydessä ollutkaan törmännyt, mutta eiköhän niitäkin sieltä vielä tipahtele lisääkin. Toisaalta tämä ei ainakaan vaikuttanut mitenkään "hokemat edellä" tehdyltä Putous-huumorilta, itselleni ei tainnut jäädä juuri muuta haaviin, kuin väärät halvat, eli Halvan halvat. Mielenkiinnolla jään tosin odottelemaan muitakin.
 
Who put titty whom money hey?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «