Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Anime threadi!
1 2 3 4 527 28 29 30 31
xulu
26.01.2004 16:44:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli katotteko animee?Mitä sarjoja/leffoja?
Omat suosikit:
Rahxephon
FLCL
Serial Experiments Lain
Read or Die OVA
Akira
Ghost in the Shell
 
If a man wishes to rid himself of a feeling of unbearable oppression, he may have to take to Hashish. ~Friedrich Nietzsche
Vanalkar
26.01.2004 17:21:34 (muokattu 26.01.2004 17:21:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä ole mikään friikki. Valitettavasti. Ghost in the Shellin ja Akiran olen katsonut, tykkäsin kyllä. Tekisi mieli sitä Hopeanuolen DVD-boksia, mutta ei ole rahaa eikä kyllä ole DVD-soitintakaan.
 
Ormurin Langi
oliivi
26.01.2004 19:08:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan varmasti katson. Niin leffoja kuin sarjojakin (ja tulee anime-poppiakin kuunneltua).
 
Sarjoja, joita voisi katsoa uudelleen ja uudelleen ovat mm.:
 
-Chobits
-Cowboy Bebop
-Trigun
-Martial Successor Nadesico
 
...ja niin monet muutkin.
 
Kanalintu feat. Turkiseläin
Woc
26.01.2004 19:52:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anime tippuu kyllä.
 
Suosikki sarjoja/leffoja:
 
Great Teacher Onizuka - Yksi parhaista komediasarjoista koskaan!
 
Ranma 1/2 - OVA + 2 leffaa ja 4 kautta tv-sarjaa takana ja ei voi muuta sanoa, kuin että kipeintä ihmissuhdekomediaa mitä olen nähnyt.
 
Neon Genesis Evangelion - Tämä sarja oli todellinen tipauttaja. Ensimmäinen, jota rupesin itse keräämään dvd:llä. Mielestäni paljon parempi, kuin Rah Xephon, joka tehtiin Evangelionin "tappajaksi".
 
Cowboy Bebop - Hieno on tämäkin.
 
Akira - Klassikko!
 
Ghost in the Shell - Loistava scifi-leffa. Sarjakin tuntuu olevan samaa tasoa. Kesken.
 
Noir - Kesken, mutta mukavan synkeältä menolta tuntuu.
 
Hellsing - Vamppyyrit rules, ainakin tässä tapauksessa.
 
Excell Sagaan liittyvä Puni Puni Poemi on jotain todella kipeetä. Jos tuo emosarja on tuttu, niin kannattaa hommata jostain nuo Puni Punin kaksi jaksoa.
 
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
gheisari
26.01.2004 21:58:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suosikki sarjat on varmaan Cowboy Bebop ja Scrapped Princess? en tiiä, mutta ei tiiä äitikään.
 
noir
26.01.2004 22:31:41 (muokattu 26.01.2004 22:33:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulee katseltua, mielellään paljonkin. Ja kun ei nyt juuri mitään sen suurempaa, niin listataan tähän jotain.
 
Noir, joka on lempisarjani (yllätyskö?); mahtava soundtrack ja muhevaa menoa. Muita mainitsemisen arvoisia mielestäni ovat Cowboy Bebop (elokuvan olen nähnyt muutamaan kertaan, hyvä sekin kovasti), Outlaw Star, Initial D (myös lempisarjojani), Trigun, Oruchuban Ebichu (tuhmia vitsejä naivin hamsterin kustannuksella, suosittelen), X (mahtava sarja, mutta sarjan viimeiset jaksot vielä näkemättä), sekä Kaikan Phrase.
 
Elokuvapuolella mieleen ovat jääneet Akira (myös albumit luettu), Ghost In The Shell (kakkososa ilmestyy ensi kesänä, tietääkseni), Wicked City, sekä Ninja Scroll.
 
Eipä tässä kai muuta tällä erää.
 
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
lavaamo
27.01.2004 08:23:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan katsonut sitä hopeanuli DVD:tä, oliko paljon uutta (leikkaamatonta) materiaalia, mille puheet kuulosti japaniksi ja millanen tekstitys. Ei huvittais ostaa jos se on huono siihen "alkuperäiseen" verrattuna kun hintaa on 80e
 
Woc
27.01.2004 08:34:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mille puheet kuulosti japaniksi ja millanen tekstitys.
 
Siis eihän animea todellakaan katsota millään muulla kuin alkuperäisellä kielellä!
 
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
Dunga
27.01.2004 10:38:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole hirveesti kattellut mutta tuli tuossa kaverin luona katsottua pari jaksoa ninja scrolli ja ihan hienolta vaikuttia ainakin tuo.
 
"...käytsä mulle. mä pogoon sut ojaan vitu hippi." [Lennu]
lavaamo
27.01.2004 11:17:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis eihän animea todellakaan katsota millään muulla kuin alkuperäisellä kielellä!
 
Mä en ookkaan mikään anime harrastaja, hopeanuolet vaan on helvetin hyviä ja niissä suomeksi dubatuissa on kyllä yhdet piirrettyjen parhaista dubbauksista
 
xulu
27.01.2004 14:05:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oonkohan jotenkin vammanen kun en jaksanut kattoo Evangelionii ja Beboppii ku johonki puoleenväliin ja niitä jaksetaa kuitenkin hehkuttaa about kaikkialla?Hellsing oli ihan ok, mutta osa jaksoista oli melko nihkeitä.Rupesin äsken kattomaan Wolf's Rainia, roks!!
 
If a man wishes to rid himself of a feeling of unbearable oppression, he may have to take to Hashish. ~Friedrich Nietzsche
Antiharras
27.01.2004 15:30:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli jo aikakakin :)
 
Omia suosikkeja on monen lähtöön, mm:
 
Hellsing
Mononoke Hime
Fushigi Yuugi
Trigun
Ayashi No Ceres
...ja tietenkin ensimmäinen kosketukseni animeen, Galaxy Express :) Mistähän sitä saisi alkuperaiskielellä?
 
-...there are brighter sides to life And I should know, because I've seen them But not very often...-
FatSam
27.01.2004 19:38:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Immoral Sisters on kiva.
 
Nyt tulee.
LaXu
27.01.2004 20:59:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläisen suosikkeja ovat olleet jo edellä mainittujen Cowboy Bebopin (tosin leffalle en lämminnyt), Trigunin ym. lisäksi mm.
 
-Excel Saga..kiero kuin itse perkele. Katsoin tuossa jokin aika sitten jaksot uusiksi ja taas niistä löysi jotain mitä ei ollut ekalla kerralla huomannut..kuten esimerkiksi lentävän kroissantin. :D
 
-Ghost In The Shell Stand Alone Complex, eli tämä Ghost In The Shell sarja. Sarjahan on 52 jaksoa, onko toinen puolikas vielä edes ilmestynyt/tullut Japanin töllöstä? Leffastakin pidin, mutta se oli vähän turhan lyhyt. Kakkosleffa näyttää hienolta.
 
-Full Metal Panic ja FMP: Fumoffu. Äksöniä ja huumoria.
 
Hellsing oli myöskin turhan lyhyt ja parit viimoset jaksot olivat aika laimeita. FLCL:ssa on muuten hyvä soundtrack.
 
Sen voin kyllä sanoa, että animea ei kestä katsoa englanninkielisillä dubbauksilla.
oliivi
27.01.2004 21:02:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Full Metal Panic ja FMP: Fumoffu. Äksöniä ja huumoria.
 
Pääsi tämä omalta listalta unohtumaan. Yksi ehdottomista suosikeista.
 
Kanalintu feat. Turkiseläin
Keke Urlaub
27.01.2004 21:07:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo.
Hellsing oli kova vampyyrirymistely outoa loppua lukuunottamatta, ja musiikeiltaan loistava!
Ranma 1/2 on klassikko, sitä ei voita mikään.
Laputaa the Flying Fortress oli huippu leffa, kuten myös Nausicaa: Valley of the Wind, Princess Mononoke ja Grave of the Fireflies.
Lupin III-leffat on myös aika hauskoja.
 
There lives a small cave(wo)man in each one of us.
noir
27.01.2004 21:22:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- - Ghost In The Shell Stand Alone Complex, eli tämä Ghost In The Shell sarja. Sarjahan on 52 jaksoa, onko toinen puolikas vielä edes ilmestynyt/tullut Japanin töllöstä? Leffastakin pidin, mutta se oli vähän turhan lyhyt. Kakkosleffa näyttää hienolta. - -
 
Tuo Stand Alone Complex kyllä olisi mukava nähdä, ja ehkä vielä jonakin päivänä...
 
Tuosta GITS-leffan jatko-osasta olen trailerin nähnyt, ja kyllähän se nätiltä vaikutti. Tietokoneella tehtyjä pätkiä oli ainakin trailerissa mielestäni turhan paljon, mutta tuskinpa vain häiritsee. Mikäli juonesta sain oikean kuvan, niin surullinen tarina kyseisessä leffassa on.
 
Mikäs se yksi animeleffa olikaan nimeltään? Metropolis? Olikos nyt Akiran tekijätiimiltä, mutta itse en oikein tykännyt. Jälki ei ollut lainkaan sitä perinteistä animea, vaan lähempänä jenkkipiirrettyjä. Juoni oli kyllä ihan mukavaa seurattavaa.
 
Sitten pitää vielä mainita edellisestä listasta näemmä unehtuneet Totoro, sekä Porco Rosso, jotka taisivat olla ensimmäinen kosketukseni animeen. Mahtavia ovat molemmat kovin kovasti nekin.
 
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Woc
27.01.2004 21:45:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs se yksi animeleffa olikaan nimeltään? Metropolis? Olikos nyt Akiran tekijätiimiltä, mutta itse en oikein tykännyt. Jälki ei ollut lainkaan sitä perinteistä animea, vaan lähempänä jenkkipiirrettyjä. Juoni oli kyllä ihan mukavaa seurattavaa.
 
Joo, Metropolis on ainkin pyörinyt ihan leffateattereissa täällä Suomessa. Mulle tuli noiden hahmojen pallopää tyylistä mieleen sellainen 50-luvun animaatio/sarjakuva. Vähän Fallouttien(siis se peli jos joku ei tiedä) animaatioiden 50-luvun scifi-henkeä noissa oli. Kuten myös lopun tuhon taustalla soiva musiikki toi heti Falloutit mieleen. Pirun komean näköinen tämä muuten oli mielestäni. Juoni taitaa lainailla hieman siitä vanhasta ja "oikeasta" Metropoliksesta.
 
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
18is9
28.01.2004 08:47:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Azumanga Daioh!!! On varmaan kipein sarja maan päällä. Sekavaa animea on ennekin nähty, mutta tämä vie voiton kaikista.
 
"Snoochie boochies, or whatever the fuck we use to say" - Jay
gheisari
28.01.2004 12:55:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Azumanga Daioh!!!
 
Mielestäni Alien9 on paljon sekavampi kuin tuo. Azumanga Daioh on perus tykitystä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 527 28 29 30 31

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «