Kissatäti 10.10.2024 11:13:32 | |
---|
Mitkä ovat top 10 leffat mitä olet katsonut alle 18 vuotiaana? . Mitkä leffat tekivät lähtemättömän vaikutuksen silloin kun olit pieni/nuori?
1. Pikku prinsessa - Ihan pienenä nähty ihanuus. 2. Huuliharppukostaja - liian pienenä ehkä nähty mahtavuus! 3. The Dead Zone 4. Kadonneen arteen metsästäjä. 5. Tappajahai 6. Rambo 7. Blade Runner 8. E.T. the Extra-Terrestrial 9. Yksi lensi yli käenpesän. 10. Stand by me. Ainoa jonka katsomista oikeasti kaduin myöhemmin oli Rosemaryn painajainen- se oli liian rankka nuorelle/pienelle minälle. "Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
Henri Henri Olavi 10.10.2024 11:45:57 (muokattu 10.10.2024 11:47:35) | |
---|
Kissatäti: Mitkä ovat top 10 leffat mitä olet katsonut alle 18 vuotiaana? . Mitkä leffat tekivät lähtemättömän vaikutuksen silloin kun olit pieni/nuori?
1. Pikku prinsessa - Ihan pienenä nähty ihanuus. 2. Huuliharppukostaja - liian pienenä ehkä nähty mahtavuus! 3. The Dead Zone 4. Kadonneen arteen metsästäjä. 5. Tappajahai 6. Rambo 7. Blade Runner 8. E.T. the Extra-Terrestrial 9. Yksi lensi yli käenpesän. 10. Stand by me. Ainoa jonka katsomista oikeasti kaduin myöhemmin oli Rosemaryn painajainen- se oli liian rankka nuorelle/pienelle minälle. En osaa luetella sellaisista jotka olen nähnyt alle 18-vuotiaana, joten luettelen joitakin, jotka olen nähnyt 10-vuotiaana tai alle (järjestys on vapaa, en osaa, ja varsinkaan tykkää, laittaa asioita top-järjestyksiin): Poltergeist, Manaaja, Ghostbusters, Tähtien Sota, Imperiumin vastaisku, Jedin paluu, Indiana Jones ja Tuomion temppeli, Tappajahai, Batman, Roger Rabbit Jäi varmaan monta pois, jotka olisivat olleet paljon oleellisempia kuin osa noista, mutta en muista nyt just tällä hetkellä muita. En flaska Kron Cola, söt bakeri med. |
bedlam 10.10.2024 12:05:18 (muokattu 10.10.2024 12:06:59) | |
---|
Ehkä rankingin sijaan helpompi itselle luetella ne leffat jotka katsoin aina uudelleen ja uudelleen. Jotkut kymmeniä kertoja. Kai ne silloin on olleet hyviä. RoboCop (se pilalle leikattu versio, huom) Planet of the Apes Frankenstein Star Wars Evil Dead 2 Battle Beyond the Stars The Last Starfighter Night of the Creeps (Lötköjen Yö!) Dark Star Hammerin kauhuleffat En muuten koskaan ole nähnyt Stand By Me -leffaa, vaikka rakastan useampaakin King-adaptaatiota. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Milkop 10.10.2024 12:17:13 | |
---|
Jee listoja. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Kissatäti 10.10.2024 12:24:34 | |
---|
bedlam: Ehkä rankingin sijaan helpompi itselle luetella ne leffat jotka katsoin aina uudelleen ja uudelleen. Jotkut kymmeniä kertoja. Kai ne silloin on olleet hyviä. RoboCop (se pilalle leikattu versio, huom) Planet of the Apes Frankenstein Star Wars Evil Dead 2 Battle Beyond the Stars The Last Starfighter Night of the Creeps (Lötköjen Yö!) Dark Star Hammerin kauhuleffat En muuten koskaan ole nähnyt Stand By Me -leffaa, vaikka rakastan useampaakin King-adaptaatiota. Aika monta leffaa sinulla joita minä en ole koskaan nähnyt!! Googlettelin ja The Last Starfighter, Dark Star ja Battle Beyond the Stars täytyy lisätä katso listalle. Pidän scifistä. "Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
Kissatäti 10.10.2024 12:25:03 | |
---|
Milkop: Jee listoja. Joista keskustella? Onko jokin hätänä? "Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
bedlam 10.10.2024 12:55:17 (muokattu 10.10.2024 12:57:01) | |
---|
Kissatäti: Aika monta leffaa sinulla joita minä en ole koskaan nähnyt!! Googlettelin ja The Last Starfighter, Dark Star ja Battle Beyond the Stars täytyy lisätä katso listalle. Pidän scifistä. Joo noi oli tosi rakkaita elokuvia kaikki. Tai ovat edelleen. Dark Star on mun lemppari John Carpenterin leffoista, The Last Starfighter on aika isokin kulttiklassikko ja sellainen hyvän mielen scifiseikkailu. Battle Beyond the Stars penskana viihdytti aivan yhtälailla Star Warsin kanssa, vaikka budjetti olikin 10x pienempi. Loistavat näyttelijät ja aivan hiton tarttuva teemamusa. James Cameron teki efektit ja James Horner musiikit. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
LordWinter 10.10.2024 16:58:50 (muokattu 10.10.2024 17:02:11) | |
---|
Leffat jotka olivat top-10 silloin alle 18-vuotiaana vai leffat jotka tuli silloin katsottua ja ovat yhä top-10? Tai kenties vuosien varrella nousseet top-kymppiin? Joka tapauksessa eka LotRi ainakin, se on omassa mielessäni spesiaalimpi kuin jatko-osat. Matrix oli pitkään top-kympissä, mutta se on vuosien varrella pudonnut. Animaatioista Disneyn Aladdin voi olla korkealla, en kyllä tiedä onko se kestänyt aikaa. Star Warsit eivät myöskään ole top-kympissä vaikka olivat tiheässä katselussa. Itse asiassa Terminator ja/tai Terminator 2. Vain kerran nuo nähnyt mutta olivat poikkeuksellisen kovia ja kuulunevat kärkitaistoon. Tattinen. En oo tattia vatkannu yli vuoteen enkä vatkaa. Olen selibaatissa. -megatherium |
lapio 11.10.2024 08:52:32 (muokattu 11.10.2024 08:54:05) | |
---|
Kissatäti: Joista keskustella? Onko jokin hätänä? Niin ehkä sinne listaan voisi tosiaan kommentoida miksi ne olivat merkittäviä tai erityisiä juuri alle 18-vuotiaana. Muuten ne ovat vain pelkkiä listoja. En itsekään näe pelkkää listaa kovin kiinnostavana keskustelunavauksena tai jatkeena. Ollakseni aiheessa niin kyllähän tähtien sodat pärähtivät lapsena ja Indiana Jonesit. Olen kyllä nähnyt alaikäisenä monia K18 leffojakin, mutta niissä se isoin pärinä tuli varmaan juuri siitä kielletyn tunteesta. Eihän ne nyt sen kummempia olleet. Yllä mainitussa robocopissa oli kyllä kuumottavaa tavaraa lapselle. |
sub zero 16.10.2024 10:21:52 (muokattu 16.10.2024 11:03:00) | |
---|
bedlam: RoboCop (se pilalle leikattu versio, huom) Meidän pihan poikien käsissä kiersi leikkaamaton versio ala-asteella. -- Mitä elokuvia olin itse nähnyt alle 18v, niin Priest (1994), Yksi Lensi Yli Käenpesän, The Snapper, Sademies, Star Trek IV: Kotiinpaluu, Linnut, Evil Dead II, Avaruusboltsit, Imperiumin vastaisku, Basket Case III "Musiikki loppui täysin Brahmsiin; ja jo Brahmsissa alan kuulla koneiden melua." -Ludwig Wittgenstein, 1930 |
Gary Enfield 16.10.2024 10:53:01 | |
---|
Kissatäti: Mitkä ovat top 10 leffat mitä olet katsonut alle 18 vuotiaana? . Mitkä leffat tekivät lähtemättömän vaikutuksen silloin kun olit pieni/nuori? Ne ois nuo 3 Pippi Långstrump - elokuvaa ja Jungelboken/Viidakkokirja. Sitten se missä mennään kutistetulla sukellusveneellä ihmisen sisään. Kotimaisista Jarvan Loma.18 ikävuoden kintaalla sitten elokuvakerhossa The Duellists, Moraalittomia tarinoita, Nosferatu, Naisten kaupunki ja sen sellaisia. Sitten ois vielä romuttamolle sijoittuva Castaneda-henkinen mystinen filmi, jonka nimeä enkä edes ohjaajaa muista. Videot tuli kuvioihin vasta 18 täytettyäin. |
Lunnu 16.10.2024 22:54:53 | |
---|
bedlam: En muuten koskaan ole nähnyt Stand By Me -leffaa, vaikka rakastan useampaakin King-adaptaatiota. Stand by me on kyl hyvä leffointi kingin novellista vaikkei mikään kauhuleffa olekaan Nostalgy is not what it used to be |
Muovinen 16.10.2024 23:21:03 | |
---|
En tiedä tuleeko just kymmentä mieleen, mutta Mad Max Road Warrior on varmaan se tärkein kaikista. Indiana Jones ja viimeinen ristiretki löydettiin veljen kanssa paikallisesta vuokraamosta veehooässänä, kun ei vielä edes tiedetty, että moinen leffa on olemassa! Sitä sitten tsekkailtiin moneen kertaan ja katsoin sen vasta uudestaan omien lasten kanssa. Muistan, että Cameronin Aliens jäi mieleen niiden seinässä jumissa olevien ihmisten vuoksi ja se tuli uniin asti. Lahjomattomista tykkäsin sikana, enkä ole sitä varmaan nähnyt melkein 30 vuoteen. Nyt se ois tuossa DVD:nä vihdoin. Costnerin leffoista myös Tanssii Susien Kanssa kolahti. Pulp Fiction muutti käsityksen siitä mitä leffa voi ylipäänsä olla. Terminator 2 totta kai, kuten myös ekat kolme Die Hardia ovat kestosuosikkeja. Muksuna tuli ylipäänsä katsottua aivan sikana leffoja, eikä porukat juurikaan valvoneet, että minkälaisia. |
rakula 17.10.2024 08:52:39 | |
---|
Top Gun teki lähtemättömän vaikutuksen ja olenkin nykyään lentopalloilja. Sun skittas maalin alta paljastui todella hieno puupinta |
bedlam 17.10.2024 15:45:24 | |
---|
Lunnu: Stand by me on kyl hyvä leffointi kingin novellista vaikkei mikään kauhuleffa olekaan Joo pitäisi kattella kyllä. Mun lemppari King-leffa on varmaankin Dolores Claiborne, joka ei kauhua sekään. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Lunnu 17.10.2024 17:43:01 | |
---|
bedlam: Joo pitäisi kattella kyllä. Mun lemppari King-leffa on varmaankin Dolores Claiborne, joka ei kauhua sekään. Joo. Se ja Piina on kans sieltä parraimmasta päästä Nostalgy is not what it used to be |
Prophet 17.10.2024 18:37:26 (muokattu 17.10.2024 18:45:20) | |
---|
Ivanhoe 1982, Hammerin elokuvat, Avaruuden pirut, Zaroffin koirat, katastrofi-elokuvat, Konna ja koukku, Hei me lennetään, Taisteluplaneetta Galactica, Cylonien hyökkäys, Maan valloitus, Alien, Mad Maxit, Kadonneen aarteen metsästäjät, Chaplinin, Marx -veljesten, Harold Lloydin, W.C. Fieldsin, Buster Keatonin -elokuvat, Häpy Endkö Uuno Turhapuro, jne. |
trih 17.10.2024 23:42:59 | |
---|
Kaikki mahdolliset vampyyrileffat mitä vanhan ajan telkkari näytti ja halusin olla vampyyri Sitten kun olin jotain yli 6 v näin Imperiumin Vastaiskun ja se fantasia upposi kovasti. Enää ei uppoa :D Myöhemmällä iällä sitten T2 keräsi pankin. Kaipa se Predatorikin tuli diggailtua siinä välissä. Niin ja se -92 tms. Dracula. Jos pitäisi vaan yksi leffa nimetä, niin se olisi ehkä Kaikki Isäni Hotellit. Se jäi mieleen teinimasiksissa sohvalla toljottaessa. libera te tutemet ex inferis |
Prophet 18.10.2024 14:09:02 (muokattu 18.10.2024 14:26:41) | |
---|
Angelica, Angelica enkelten markiisitar, Angelica ja sulttaani, Angelica ja merirosvo, Angelica ja kuningas. Sierra Madre aarre. James Cagneyn, Humpey Bogartin ja Edward G. Robinsonin gangsterileffat. |
Muovinen 18.10.2024 21:02:45 | |
---|
Prophet: Angelica, Angelica enkelten markiisitar, Angelica ja sulttaani, Angelica ja merirosvo, Angelica ja kuningas. Onko nää vähän niinku Emmanuellet? |