Muusikoiden.net
17.12.2018
OGRE | Magnesiumkitarat 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaikkien aikojen paras elokuva
1 2 3 4 5
PVC
27.09.2018 17:18:12 (muokattu 27.09.2018 17:23:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähden siitä että sellaista ei ole. Kaikki elokuvat ovat huonoja, Hyvin, hyvin huonoja. Tosin jotkin elokuvat ovat vähemmän huonoja kuin toiset. Mutta kaikki ovat huonoja. Erityisen huonoja ovat kaikki jatko-osat. Ainoa poikkeus tähän sääntöön lienee Mad Max 2 - Asfalttisoturi joka vissiin oli parempi kuin ykkönen jota tuskin kukaan on nähnyt.

Eiköhän sovita että Mad Max 2 - Asfalttisoturi on vähiten huono. Se lienee ainoa Mel Gibsonin elokuva jossa hän ei näyttele huonosti (koska hän ei näyttele ollenkaan).

carnation
27.09.2018 18:31:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Commando...

"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
sormunen
27.09.2018 19:54:40 (muokattu 27.09.2018 19:55:50)

PVC: (koska hän ei näyttele ollenkaan).

Tuo ilmaisu "ollenkaan" on varmasti oikea. Mietin kuitenkin, että olisiko relevantti vaihtoehto käyttää ilmaisua "lainkaan".

Esimerkiksi (koska hän ei näyttele lainkaan).

Ehkä tuo mun ehdottamani ilmaisu vaatisi pientä selvitystä (...,vaan...). Toisaalta pieni arvoituksellisuus ei tässä tapauksessa ehkä olisi pahitteeksi.

Funkånaut
27.09.2018 20:07:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän on vain yksi oikea vastaus: Makkarakalakeittoa, sano tympee Huttunen.

"Ei kannata ryhtyä matkimaan Don Quijotea. Parasta on vain tyytyä jäätelön syöntiin."
Lautuma
27.09.2018 22:08:54

Funkånaut: Tähän on vain yksi oikea vastaus: Makkarakalakeittoa, sano tympee Huttunen.

Olet niin oikeassa, että luulet olevasi väärässä. Kerran olen kyseenalaistanut Tympeen Huttusen hyvyyden, mutta kun olin hieronut kasvojani tulikuumaa hellalevyä vasten, alkoi ajatus selkiytyä. Osoitin palanein ja kesivin kasvoin kesähelteillä rakkauteni tälle Mestariteokselle.

https://youtu.be/-cIxZyqtoaA

I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
Jeszse
28.09.2018 06:42:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PVC: Erityisen huonoja ovat kaikki jatko-osat. Ainoa poikkeus tähän sääntöön lienee Mad Max 2 - Asfalttisoturi joka vissiin oli parempi kuin ykkönen jota tuskin kukaan on nähnyt.

Ööh, Imperiumin vastaisku, anyone?

santakasa
28.09.2018 07:40:01

Jatko-osista puhuttaessa tykkään enemmän Kummisetä II -elokuvasta kuin sitä edeltävästä. Kaksitasoinen elokuvakerronta luo just siistin tunnelman.

Toki yhtä parhainta leffaa paha sanoa. Parit elokuvat kumminkin pysyy omina suosikkeina: Armoton, Hohto ja Huuliharppukostaja.

Armoton on jollain tapaa samaan aikaan kaunis leffa ja hyvin raadollinen. Tappamisen jälkeinen tunnetila https://www.youtube.com/watch?v=32TBUIam7kA ja elokuvan sitä herkempää puolta https://www.youtube.com/watch?v=qvqLOqwi8zM

Hohdosta ollut aikasemminkin puhetta täällä, mutta toteanpa vaan leffan ilmapiirin olevan ainutlaatuinen https://www.youtube.com/watch?v=cy7ztJ3NUMI

Huuliharppukostajassa taas hieno tunnelma kohtauksesta toiseen https://www.youtube.com/watch?v=QqTfBysL0wE

Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
basisti1971
28.09.2018 08:37:29

Moi.

Vaikken Anthony Hopkinsin muista roolisuorituksista tai ko. elokuvan genrestä erityisemmin pidäkään, "Worlds Fastest Indian" on niin juonen, näyttelijätyön ja kokonaisuudenkin kannalta mulle se kaikkien aikojen paras elokuva.

PVC: Erityisen huonoja ovat kaikki jatko-osat. Ainoa poikkeus tähän sääntöön lienee Mad Max 2 - Asfalttisoturi joka vissiin oli parempi kuin ykkönen jota tuskin kukaan on nähnyt.

Vaikka sensuurin kouriin syystä jos toisestakin joutui, eiköhän tuon ykkösenkin ole jo kaikki asiasta kiinnostuneet nähneet.
Vaikka tv ensi-ilta olikin Suomessa vasta 2015, PAL videotakin oli tarjolla jo 80-luvulla.

T:Samuli

Wild String Of Voodoo Strat
28.09.2018 09:22:05

Hyvistä jatko-osista täällä on jo mainittu Mad Max 2, Kummisetä 2 ja Imperiumin vastaisku. Muita ilmeisiä vaihtoehtoja ovat tietty Terminator 2 (vaikka itse suosin hitusen ensimmäistä osaa) ja Evil Dead 2. Yleisesti Aliensiä pidetään hyvänä jatko-osana, vaikka omasta mielestäni ei vedä vertoja ekalle leffalle.

Itse voisin lisätä tähän listaan vielä Toy Story 3, joka oli mielestäni trilogian paras osa, Dark Knightin ja ennen kaikkea The Bride of Frankensteinin. Parasta leffaa en osaa sanoa, mutta jos esimerkiksi kymmenen parasta pakotettaisiin valitsemaan, niin valitsisin ehkä lempiohjaajiltani yhdet elokuvat:

Charlie Chaplin - The Great Dictator (1940)
Alfred Hitchcock - Vertigo (1958)
Ingmar Bergman - Persona (1966)
Stanley Kubrick - 2001: Space Odyssey (1968)
Alejandro Jodorowsky - La moñtana sagrada (1973)
Andrei Tarkovski - Stalker (1979)
Krzysztof Kieslowski - La double vie de Veronique (1991)
Theo Angelopoulos - Ulysses' Gaze (1995)
Bela Tarr - Werckmeister harmóniák (2000)
David Lynch - Mulholland Dr. (2001)

"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Casals
AP
28.09.2018 11:24:25 (muokattu 28.09.2018 11:25:14)

santakasa:

Hohdosta ollut aikasemminkin puhetta täällä, mutta toteanpa vaan leffan ilmapiirin olevan ainutlaatuinen https://www.youtube.com/watch?v=cy7ztJ3NUMI

Tämähän luonnollisesti on paras ulkomainen elokuva.

Maailman parashan tehtiin Suomessa vuonna 1982.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Arvottomat

"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Hetfield
28.09.2018 11:25:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljon hyviä leffoja mainittu. Ite en osaa mitään aivan parasta sanoa, mutta lisättäköön listaan Chinatown.

Alright, alright, alright!
LaMotta
28.09.2018 11:32:15

Ei yhtä voi nostaa parhaaksi kun genrekirjo on niin laaja.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Vessajono
28.09.2018 13:55:44

En osaa nimetä parasta minäkään, mutta paheksun joka tapauksessa suunnattomasti sitä että kukaan ei ole vielä maininnut Taxi Driveria.

Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
santakasa
28.09.2018 14:12:55

Vessajono: En osaa nimetä parasta minäkään, mutta paheksun joka tapauksessa suunnattomasti sitä että kukaan ei ole vielä maininnut Taxi Driveria.

Kova leffa on tämäkin.

Täytyy muuten mainita Lawrence of Arabia jo ihan vain elokuvan kuvauksen ansiosta. Pitkä elokuva ja joidenkin mielestä liiankin, mutta eipä haitannut mua ainakaan. Peter O'Thoole vetää mahtavasti roolinsa, jossa henkilö painii egonsa ja oman persoonansa kanssa. https://www.youtube.com/watch?v=IBeMUoMTeZo

Täytyy joku päivä saada katsottua uudelleen.

Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Funkånaut
28.09.2018 14:14:00

Vessajono: En osaa nimetä parasta minäkään, mutta paheksun joka tapauksessa suunnattomasti sitä että kukaan ei ole vielä maininnut Pekkaa ja Pätkää.

Olen samoilla linjoilla.

"Ei kannata ryhtyä matkimaan Don Quijotea. Parasta on vain tyytyä jäätelön syöntiin."
Tympee Huttunen
28.09.2018 14:14:47

Jos nyt ihan oikeasti pitäisi yksi leffa valita mukaan autiolle saarelle, jota voisi katsoa uudestaan ja uudestaan viihtyen sen seurassa, olisi se varmaan Spinal Tap.

Karwin
28.09.2018 15:08:15

Tympee Huttunen: Jos nyt ihan oikeasti pitäisi yksi leffa valita mukaan autiolle saarelle

Jos nyt Minä menisin autiolle saarelle -ja monesti olen mennytkin- ei heti tule mieleeni ryhtyä elokuvaa katselemaan, puuhaa riittää muussakin. Ehkä pikemmin niin, että "aution saaren elokuva" olisi se minkä kernaasti hautaisin ihmiskunnasta unholaan saaren happamaan maaperään.

Otsikon aiheeseen palatakseni, aikaisemmin suosikkini oli muuan ranskalainen elokuva 1900-luvulta, mutta sitten näin teoksen "Scott Pilgrim vastaan maailma". On paras. Viimeksi olen katsonut sitä läpi kriittisellä silmällä kahdeksankertaisena hidastuksena , ja taidenautinto vain täydentyy.

Elämä on nakki.
ukko idänmies
28.09.2018 18:32:11

Mad Max, se ykönen, on kyllä aika levoton. Hommasin dvd:nä pari vuotta sitten. Olin nähnyt silloin aikoinaan suttuisena vhs-kopiona. Se on vähän niinku Aerosmithin eka levy, hyvällä tavalla levoton. Seuraajat ovat aika erilaisia.

Huone 105, saavu sinne siis.
PVC
28.09.2018 23:26:11 (muokattu 29.09.2018 00:31:40)

Ei missään järjestyksessä-

- Huuliharppukostaja. Kalmanhajuinen ultra hidas vääntö. Kärpänen kiusasi jne. Leone osasi!
- Professori Uuno D.G Turhapuro. Speden parhaita
- Lottovoittaja UKK Turhapuro. Hyvä jatko-osan jatko
- Frankenstein Junior - Abby normal. Piru periköön kaikki huonontuneet aivot
- Kenraali. Buster Keatonin mestariteos. Pirun hyvä
- Vampire lovers. Tissejä ja hampaita. Suht koht ok
- Witchfinder general. Noitia hirressä- menettelee.
- Dirty Harry. Oon Scorpio- fani. Clint inhottaa. Scorpio on kiva lasten leikki-setä
- Mask of Satan / Black sunday. Mario Bava n. 1960. Isotissinen kaksikymppinen vampyyri herää henkiin - kuka voi vastustaa?
- Pekka ja Pätkä neekereinä- naurat itsesi kuoliaaksi jo katsoessasi pääsylippua

PVC
29.09.2018 00:25:09 (muokattu 29.09.2018 00:28:46)

Niin ja sitten vielä Wild bunch. Peckinpahin pääteos vissiin. Hyvää ohjausta ja näyttelyä. Hiukan väkivaltainen juu mutta sellainenhan maailma on. Viskin jäytämä William Holden ja Warren Oates. Taidan laittaa tämän top teniin Witchfinder generalin tai Uunon tilalle.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti