Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Foo Fighters - Sonic Higways
1 2 3
kyseinen
20.10.2014 22:25:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fuzzgun: Tän ekan jakson tärkeintä antia ainakin mulle oli just nää Cubby Bear, Wax Trax, Naked Raygun ynnä muut. Chicagosta kun ei ensimmäisenä tuu punk mieleen. Hauska oli kyllä toi yhteys kun Wrigleyvillessä oli iltaisin hiljaista niin punkkarit tarttu heti tilaisuuteen ja rupes järkkää keikkoja!
 
Kerrassaan oli joo jakson parasta. Toki Daven fiilistely L:ssä oli kans ihan hauska, Chicagoa aidoimmillaan. Metrohan siellä vilahti kanssa kuvissa hetkisen.
 
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
Matti_77
21.10.2014 11:44:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Surffailin vain kanavien välillä kun toi ohjelma alkoi. Ajattelin kattella hiukan aikaa mut tuli sit katsottua loppuun asti. Toi Chicagon punk-scene oli kyllä mielenkiintoinen. Kait seuraava jaksokin täytyy katsoa.
 
tukse
21.10.2014 13:22:16 (muokattu 21.10.2014 14:00:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohjelma on nyt katsottavissa areenan kautta:
 
http://ylex.yle.fi/uutiset/popuutis … rs-sonic-highways-sarjan-avausjakso
 
Mun mielestähän tuo on just huippu. Ja jos jokaisen jakson päätyttyä esitetään uusi biisi levyltä, ja kerrotaan siihen liittyvä tarina, niin sehän tuo vaan enemmän syvyyttä biiseihin.
 
Put up or shut up
Lennu
21.10.2014 13:56:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli se ihan kiva.
 
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
Vessajono
21.10.2014 17:40:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tukse: Mun mielestähän tuo on just huippu. Ja jos jokaisen jakson päätyttyä esitetään uusi biisi levyltä, ja kerrotaan siihen liittyvä tarina, niin sehän tuo vaan enemmän syvyyttä biiseihin.
 
Harmi vaan että se tekee tästä enemmänkin Foo Fightersin seuraavan levyn mainoksen kuin oikean dokumentin. Ei siinä tietysti mitään väärää sinänsä mutta itse odotin jotain muuta. Luultavasti tää kyllä tulee katottua, oli siinä nyt sen verran mielenkiintoistakin sisältöä.
 
Leuka rintaan ja paskat housuissa kohti uusia pettymyksiä.
barclay
21.10.2014 21:26:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mukava jaksohan tuo oli. Etenkin studioon, Albiniin ja FF:iin liittyvä matsku oli kiinnostavaa. Biisi oli ehtaa ja tunnistettavaa Foo fightersiä ja Dave Grohl on edelleenkin jumala.
 
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj
Jag
23.10.2014 16:59:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steve Albini on ollut eilen Raadio Helsingin haastattelussa.
https://www.radiohelsinki.fi/podcas … gendaarinen+Steve+Albini+22.10.2014
 
aivokuolio
23.10.2014 22:07:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle jäi vähän epäselväksi että mihin tässä nyt keskitytään. Foo Fightersin uuteen materiaaliin, kunkin kaupungin musahistoriaan, studiotyöskentelyyn, helvetin hyviin kulttibändeihin vai mihin? Kaikki jäi vähän etäiseksi (tunti on tietty rajallinen aika) ja tuttuun jenkkityyliin puhuvia päitä oli ihan liikaa. Kaikista noista aiheista sais varmasti mielenkiintoisia jaksoja mutta näin kaikkia sekottamalla tämän jäi aika sekavaksi.
Bonham
27.10.2014 00:02:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tää ihan hiton mielenkiitoista settiä. Paljon tulee ennen tuntematonta juttua. Ymmärrän kyllä niitäkin, jotka kaipailivat sitä studiossa ahertamista. Tässä vissiin pojat yrittää kertoa, miten tähän on tultu... Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Hyvin on tehty.
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Pop Corn
27.10.2014 18:09:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hiton sekavaa sillisalaattiahan tuo on ja nostalgiakuvat vilahtelee pääasiassa rasittavan nopeasti ruudulla. Ja sitten kaikki ohjelman palaset ja kerrotut historiat on yritetty kiteyttää lopuksi playbackinä, mutta ikäänkuin livenä studiossa esitettevään, muka viikossa ko. studiossa tehtyyn, biisiin ja sen lyriikkaan. Aika ärsyttävää.
 
Melkein oikein soitettu Holydiver riffi jäi "päähän", mutta onhan tuo FF kerrassaan merkillinen tapaus muuten. Biisin aikana ei välity kerrassaan minkäänlaista tunnetta, ei vihastumista ei ihastumista, ei mitään. Kerrassaan ihmeellistä. Jos kuulet saman biisin 10 minuutin päästä, vannot että se on elämäsi ensimmäinen kerta kun kuulet biisin.
 
Täytyyhän siinä jotain taikaa olla kun tuohon pystyvät. Merkillinen bändi. Ja ihan kiva ohjelma kuitenkin, seuraan tulevatkin jaksot kyllä ;)
 
.
dixi19
28.10.2014 10:16:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta tämä on kyllä parhaita juttuja, mitä telkkarista on tullut aikoihin draamahommien ulkopuolelta. Varsinkin tuo kakkosjakso toimi todella hienosti ja leikkausrytmikin taisi olla vähän iisimpi ja kokonaisuus yhtenäisempi, vaikka hyvin rullasi jo ekassakin.
 
Itse en tuota studiotyöskentelyosuutta kaipaa enempää, koska soundien ruuvailu ja täydellisen oton etsiminen ei nyt ole mielestäni kauhean mielenkiintoista puuhaa itse paikalla tilanteessa, saati sitten vielä telkkarista katsottuna :) Ja tuota vajetta voi sitten täyttää vaikka katsomalla Sound Cityä.
 
Toki itse säveltämisprosessia olisi mielenkiintoista avata hieman enemmän, mutta kyllä tuo sanoituksen taustojen ja biisin fiiliksen avaaminen kaupunkikohtaisten dokkariosuuksien kautta riittää jo pitkälle.
 
Kumpikaan biisi tosin ei ole mikään killeri ollut, mutta sekään ei itselle tuossa ole niin olennaista.
 
anomus.com
JAM
02.11.2014 13:31:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohjelman leikkaustapa on liian vauhdikas ja sekava. Muutenhan tätä on mukava seurata. Foo Fightersin kannattajana olin aluksi pettynyt, kun ei näytetty enempää studiotouhuja, mutta ymmärrän idean, kun on jo aiemmin tehty Foo Fighters-dokumentti ja Sound City.
 
Rhapa
02.11.2014 21:36:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokseenkin mielenkiintoinen ohjelma mutta tuo leikkaus aiheuttaa päänsärkyä.
 
zeplin song
05.11.2014 16:10:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelle on ainakin kolahtanut täysin koko dokumentti. Mikäs sen parempaa viettää sunnuntai ilta kun eihän tuolta teeveestä ees nykyään tuu mitään muuta järkevää! :D Pitäähän tää levy tietty käymässä ostaa myös,mukavan kuulosia biisejä kumminki.
 
I want every fucking girl in the world to pick up a guitar and start screaming.
McNulty
07.11.2014 12:33:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie tykkään kanssa... onhan tuo huikea tapa julkaista tavallaan kahdeksan singleä ja dokumentoida sitä nimenomaan niillä heijastuksilla mitä äänityspaikasta, sen ympäristöstä ja kulttuurista onpi saatu.
 
Kovaa levyn markkinointihommaa, mutta mikäs siinä jos bändillä on siihen rahkeet olemassa.
 
Iso penis, pieni ego... vai olikohan se just toistepäin?
Bonham
17.11.2014 00:10:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valtava rakkaus musiikkiin tulee aika lujaa esille joka jaksossa haastateltavien kautta, hienoa katseltavaa.
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Tympee Huttunen
17.11.2014 08:22:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua hämää vähän noi biisien soundit. Siis nehän kuulostaa tosi paljon samalta, vaikka studiot vaihtuu koko ajan. Se studion merkitys ikäänkuin haihtuu, kun kaikki kuulostaa "vain" Foo fightersilta. Mukaan on toki saatu aina joku paikallinen muusikko, mutta niiden vierailut ovat tietyllä tapaa kuriositeettejä, enkä tiedä esimerkiksi miten Outside-biisin himmailukohta palveli biisiä mitenkään.
 
Toki voi olla, että levymitassa ja putkeen kuunneltuna biisien ja studioiden eri soundit huomaa.
 
Tää uusin desertrock-jakso oli kyllä mielenkiintoinen.
 
dixi19
17.11.2014 09:37:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: Tää uusin desertrock-jakso oli kyllä mielenkiintoinen.
 
Oli kyllä sarjan parhaita ehdottomasti ja itse biisi on noussut omaksi suosikikseni muuten suhkot perusvarmalta levyltä. Itselle myös tuo Walshin aavikkohatsailusoolo-osuus toimii hienosti.
 
anomus.com
Bonham
17.11.2014 10:17:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: Mua hämää vähän noi biisien soundit. Siis nehän kuulostaa tosi paljon samalta, vaikka studiot vaihtuu koko ajan. Se studion merkitys ikäänkuin haihtuu, kun kaikki kuulostaa "vain" Foo fightersilta. Mukaan on toki saatu aina joku paikallinen muusikko, mutta niiden vierailut ovat tietyllä tapaa kuriositeettejä, enkä tiedä esimerkiksi miten Outside-biisin himmailukohta palveli biisiä mitenkään.
 
Toki voi olla, että levymitassa ja putkeen kuunneltuna biisien ja studioiden eri soundit huomaa.
 
Tää uusin desertrock-jakso oli kyllä mielenkiintoinen.

 
Samaa räminää tää varsinainen bändi on mulle ollut aina - ei erota biisejä toisista (ja se helvetin Nirvana-perintö suorahuuto ei uppoa koskaan, ja niitä on näillä aina joka biisissä).
 
Mutta itse sarja on hieno!
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
JAM
17.11.2014 13:18:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli mielenkiintoinen jakso. Pelkäsin että tulee järjetöntä puhuvien päiden vyörytystä, mutta keskityttiinkin paljolti desert rockiin. Tällaiseen ratkaisuun oli kai päädytty, koska Sound City-dokumentti käsittelee paljolti LA:n musaskeneä. Hyvä niin.
Red Hot Chili Peppersiä ei muuten taidettu edes mainita?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «